TOKYO Motor Show 2019: Το VIDEO του MOTO!

Ένα γρήγορο VIDEO με όλα όσα έγιναν στο Τόκυο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/10/2019

Η μεγαλύτερη Έκθεση μοτοσυκλέτας της Ιαπωνίας είναι κομμάτι του TOKYO MOTOR SHOW της μεγάλης έκθεσης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, ηλεκτροκίνητων, φορτηγών κτλ -  οτιδήποτε δηλαδή έχει να κάνει με κίνηση και κάποιας μορφής κινητήρα.

Το τί έγινε στο TOKYO MOTOR SHOW το έχετε μάθει αναλυτικά από τα άρθρα του motomag μέχρι και το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, επιστρέφουμε τώρα με ένα δικό μας VIDEO που σκοπό έχει να μετατρέψει σε εικόνα όλα όσα είδαμε μαζί τις προηγούμενες ημέρες.

Το TOKYO MOTOR SHOW δεν έχει τόσο μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, όπως άλλα Σαλόνια, όπως η EICMA για παράδειγμα, έχει όμως σημαντικό δημοσιογραφικό ενδιαφέρον.

Δεν έχει εμπορικό ενδιαφέρον γιατί οι Ιάπωνες κατασκευαστές περιμένουν να έρθει το Μιλάνο για να δείξουν τα νέα μοντέλα, κι αυτό είναι καλό. Γιατί όσο το βάρος θα πέφτει στην EICMA τόσο θα παραμένει ο σχεδιασμός των νέων μοντέλων στα δικά μας πλαίσια.

Ήδη η Suzuki έχει ξεστρατίσει από αυτό το μονοπάτι. Ήδη θεωρεί επαγγελματικό σφάλμα να παραβλέπεις την αγορά της Ασίας μιλώντας με εκατομμύρια μονάδες, αντί για μερικές χιλιάδες όπως η Ευρώπη. Η Honda παραμένει κοντά σε αυτό που είχε πει στο MOTO απευθείας πριν δύο χρόνια, πως η αγορά της Ευρώπης μπορεί να υστερεί τόσο σε αριθμό μοντέλων όσο και σε καθαρό κέρδος πλέον, όμως ο σχεδιασμός των μοτοσυκλετών παγκοσμίως πρέπει να μείνει σε Ευρωπαϊκά πρότυπα γιατί και οι υπόλοιποι λαοί αυτά βλέπουν, αυτά ονειρεύονται, τα Ευρωπαϊκά μοντέλα. Και είναι λογικό! Κανείς δεν παθιάστηκε με το υπερκυβισμένο παπί, είναι ωραίο – κι εμείς το θέλουμε, αλλά μπροστά σε ένα CBR1000R, κοιτάς το CBR όπως και να το κάνουμε. Και η Honda πάσχει στον τομέα του «φτιάχνω μοτοσυκλέτες για το πάθος» από επιλογή μάλιστα. Διότι κάτι έχει δει, κάτι στο οποίο δεν κάνει λάθος και είναι αντικείμενο διαφορετικής ανάλυσης που καλύτερα να γίνει σε ξεχωριστό άρθρο για να πάρει την προσοχή που της αξίζει.

Αντίθετα δηλαδή από την Kawasaki που για εκείνη οι μοτοσυκλέτες, έτσι κι αλλιώς, είναι ένας τομέας που ασχολείται ξεκάθαρα από πάθος και κάπου στο τέλος στυγνά επαγγελματικά. Είναι τόσο μεγάλος κατασκευαστής και οι μοτοσυκλέτες τόσο μικρό κομμάτι της, που κανείς και ποτέ, δεν θα μπορέσει να πει πως η Kawasaki κάνει ό,τι κάνει λειτουργώντας επιχειρηματικά, με την στυγνή έννοια του όρου. Διότι και δώρο σε κανέναν δεν θα γίνει, προφανώς και θα έχει κέρδος.

Η Yamaha από την άλλη είναι η εταιρία που βλέπει την Honda ως τον μεγάλο αντίπαλο και στόχο έχει να την ξεπεράσει, και μάλιστα να το κάνει με πιο σπορ μοντέλα. Θέλει να είναι μία πρόταση προς το ίδιο κοινό αλλά «καλύτερα», κι όπου καλύτερα βάζει κανείς την διαφορετική φιλοσοφία απέναντι στους δύο τροχούς. Οι τέσσερις τους συνολικά, πλαισιώνουν την μοτοσυκλέτα απόλυτα και έχει ο καθένας την δική του ξεκάθαρη φιλοσοφία, κι ας έχουν πάρα πολλά κοινά σημεία στο σύνολο.

Το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον του TOKYO MOTOR SHOW βρίσκεται στα στελέχη. Παρόντες για να σου δείξουν τα νέα μοντέλα είναι οι άνθρωποι των εταιριών, όχι οι πωλητές, αλλά εκείνοι που σχεδιάζου και εξελίσσουν τα μοντέλα! Για παράδειγμα ο κύριος με το κουστούμι δίπλα στην Africa Twin, είναι ο άνθρωπος που ανέλυσε και σε εμάς κάθε πτυχή της νέας Africa όταν την οδηγήσαμε αποκλειστικά και αναλυτικά θα διαβάσετε στο επόμενο -επετειακό- τεύχος. Πρόκειται για τον κ. Morita, τον κύριο “LPL” που σημαίνει Large Project Leader, ο σκηνοθέτης του θέματος με λίγα λόγια.

Κάθε τομέας έχει πολλούς σχεδιαστές και έναν συντονιστή. Το μπλοκ του κινητήρα έχει τον δικό του Project Leader, το πλαίσιο το ίδιο κ.ο.κ. όλοι αυτοί έχουν έναν «αρχηγό», κάπως έτσι δουλεύουν όλες οι Ιαπωνικές εταιρίες, στις ευρωπαϊκές υπάρχουν διαφορές αν και σε πολλά σημεία η διαδικασία είναι ίδια. Αν θες να βρεις τον «αρχηγό» κάθε μοντέλου πρέπει να βρεθείς είτε στην παγκόσμια παρουσίασή του, είτε σε ευκαιρίες όπως το TOKYO MOTOR SHOW.

Το MOTO δεν χάνει παγκόσμιες παρουσιάσεις ακριβώς γιατί δίνει βάση στην δημοσιογραφική προσέγγιση και αυτό εκτιμάται -ακόμη- στην εποχή μας. Το TOKYO MOTOR SHOW λοιπόν μπορεί να μην αποτελεί στόχο επίσκεψης για το ευρύ κοινό, ή να μην έχει να δείξει τα πιο σημαντικά μοντέλα, όμως είναι η ατμόσφαιρα αυτή που αξίζει και οι άνθρωποι που είναι παρόντες που κάνουν την διαφορά.

Στο παρακάτω VIDEO δίνουμε την εικόνα των περιπτέρων των κατασκευαστών και όλες οι πληροφορίες για τις μοτοσυκλέτες υπάρχουν ήδη στις σελίδες μας.

Μαζί και φωτογραφικό υλικό από τα σημαντικότερα μοντέλα, μέσα από το TOKYO MOTOR SHOW, δείτε το VIDEO:

Ετικέτες

Νέο Beta XTrainer 200 2Τ και αναβαθμισμένος εξοπλισμός στο 300 2Τ

Μεγαλώνει η οικογένεια δίχρονων enduro
beta xtrainer 200 2t
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Η σειρά των XTrainer μοντέλων δημιουργήθηκε με το μοντέλο 300 κυβικών για να φέρει μια επιπλέον επιλογή που απευθύνεται στον ερασιτέχνη, στον χομπίστα που δεν έχει απαραιτήτως ανάγκη τα πιο εστιασμένα σε αγωνιστική χρήση RR, RR Race και RR X-Pro.

Στη γκάμα του 2027 η ιταλική εταιρεία προσθέτει ένα νέο μοντέλο, το XTrainer 200 2T που έχει εξελιχθεί πάνω στον κινητήρα των ανάλογων RR.

Beta XTrainer 200 2T

Η Beta ενσωμάτωσε στη σειρά XTrainer μερικές αλλαγές για τον επόμενο χρόνο που είναι κοινές στα μοντέλα 200 και 300 κυβικών. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Νέος προβολέας και μάσκα,
  • Επανασχεδιασμένος οδηγός αλυσίδας,
  • Επανασχεδιασμένο προστατευτικό γραναζιού τελικής μετάδοσης,
  • Νέα γραφικά και χρώματα,
  • Μαύρο πλαίσιο, για πρώτη φορά στα μοντέλα XTrainer,
  • Νέα πίσω δισκόπλακα 240 mm με κυματιστό προφίλ.
Beta XTrainer 200 2T

Το νέο XTrainer 200 2Τ εισάγεται στη γκάμα προκειμένου να εξυπηρετήσει αναβάτες που βρίσκουν το 300 πολύ ψηλό και δυνατό, φέρνοντας χαμηλότερο ύψος σέλας, κατά 20 mm συγκριτικά με τα RR, καθώς και ηλεκτρική μίζα.

Beta XTrainer 200 2T

Ο κινητήρας του XTrainer 200 έχει υποστεί αρκετές αλλαγές από την RR αφετηρία του προκειμένου να προσαρμόσει την απόδοσή του ως ένα φιλικό μοντέλο για εισαγωγή στο enduro:

  • Νέα εξάτμιση, σχεδιασμένη για περισσότερη ροπή χαμηλά,
  • Νέα κεφαλή με διαφορετικό σχήμα για τον θάλαμο καύσης, επίσης για να τονωθεί η απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές,
  • Νέο πιστόνι με μακρύτερες φούστες,
  • Μαλακότερα ελατήρια συμπλέκτη για ελαφρύτερη αίσθηση στο χέρι,
  • Αναθεωρημένη θυρίδα εξαγωγής για ενίσχυση της ροπής και ομαλότερες εκκινήσεις,
  • Νέα χαρτογράφηση ανάφλεξης για να συμβαδίσει με τις υπόλοιπες αλλαγές στον κινητήρα,
  • Επανασχεδιασμένη εξάτμιση προερχόμενη από το 300άρι XTrainer,
  • Επανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα στο φιλτροκούτι, επίσης για να ταιριάξει με τις αλλαγές στον κινητήρα.
  • Ηλεκτρικό βεντιλατέρ για το ψυγείο, όπως και στο 300.
Beta XTrainer 200 2T

Το πλαίσιο του XTrainer 200 2Τ βασίζεται σε αυτό το 300, τροποποιημένο καταλλήλως για την απόδοση και την κατανομή βάρους του νέου μοντέλου.

Τα νέα Beta XTrainer 200 και 300 2Τ του 2027 είναι διαθέσιμα στο δίκτυο της εταιρείας από τα μέσα του Ιούνη 2026.

Ετικέτες