Αποκλειστικές πληροφορίες για το Aprilia Tuareg 660

Θα μπει σφήνα σε ΚΤΜ και Honda
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/2/2020

Το είδαμε κρυμμένο στην EICMA μέσα σε ένα “ενυδρείο με πικροδάφνες” όπου το μόνο που φαινόταν ήταν ο εμπρός μεγάλος τροχός των 21 ιντσών με off-road τρακτερωτό ελαστικό και το μακρύ αλουμινένιο ψαλίδι. Μιλάμε φυσικά για το νέο Tuareg 660 που θα εμφανιστεί ως μοντέλο παραγωγής στην επόμενη έκθεση της EICMA, όπως μας επιβεβαίωσαν οι άνθρωποι του Piaggio Group στο οποίο ανήκει η Aprilia, κατά την διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης των Medley 125/150. Εκεί είχαμε μια μεγάλης διάρκειας κουβέντα μαζί τους όπου μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα για την νέα μεσαία on-off της Aprilia και τις σκέψεις των Ιταλών για αυτή. Πρώτα απ΄όλα οι άνθρωποι του Piaggio Group θέλουν η μοτοσυκλέτα τους να τοποθετηθεί στην αγορά ανάμεσα στο KTM 790 και το Honda Africa Twin 1100. Ακούγεται κάπως παράξενα αυτό, κυρίως επειδή ο κυβισμός του νέου δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα είναι μικρότερος από αυτές τις δύο μοτοσυκλέτες και πιο κοντά στο Yamaha Tenere 700. Όμως σύμφωνα με το δικό τους σκεπτικό, το Tuareg 660 θα έχει ονομαστική ιπποδύναμη στο φάσμα των 85-95 ίππων και όπως ξέρουμε η νέα Africa Twin 1100 έβγαλε στο δυναμόμετρό μας 89,2 ίππους στις 7.500 στροφές και το 790 Adventure έβγαλε 84,8 ίππους στις 8.300 στροφές. Άρα με κριτήριο την ιπποδύναμη, όντως το Tuareg 660 είναι ανταγωνιστής τους και όχι του Yamaha Tenere 700 που έχει 58,89 ίππους στον πίσω τροχό. Βέβαια για να βγάλεις τόσα άλογα από 660 κυβικά χρειάζεσαι πολλές στροφές, κάτι που δεν ταιριάζει τόσο πολύ με τον χαρακτήρα των on-off. Η απάντηση του Piaggio Group σε αυτό, είναι πως έχουν αποφασίσει το Tuareg 660 να έχει ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα, διότι φοβόντουσαν πως αν το έκαναν πιο mainstream θα γινόταν ανταγωνιστής του Moto Guzzi  V85TT. Αυτή η λογική “ομίλου” για τις εταιρείες τους που έχουν οι άνθρωποι της Piaggio ίσως έχει κάποια αξία στην τοπική ιταλική αγορά, όμως σε όλες τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου, ο πελάτης που θα κοιτάξει μία Moto Guzzi δεν πρόκειται ποτέ να ασχοληθεί με καμία μοτοσυκλέτα της Aprilia, όπως φυσικά το κοινό της Aprilia δεν πρόκειται ποτέ να μπει στο δίλημμα να αγοράσει μια Moto Guzzi. Κι αυτό γιατί οι δύο αυτές εταιρείες έχουν πολύ ισχυρό DNA, που υψώνει ολόκληρο εμπορικό τοίχος ανάμεσά τους ακόμα κι αν είναι παρκαρισμένες δίπλα-δίπλα στο ίδιο κατάστημα. Δυστυχώς όμως οι Ιταλοί δεν το καταλαβαίνουν αυτό, με αποτέλεσμα να βλέπουμε τεράστια κενά στην γκάμα μοντέλων της Aprilia, τα οποία νομίζουν πως καλύπτονται από τα μοντέλα των άλλων εταιρειών του ομίλου.

Τα ευχάριστα νέα για του φίλους της Aprilia είναι πως η Piaggio έχει πάρει (ξανά….) την απόφαση να δώσει ολοκληρωμένη εμπορική οντότητα στην Aprilia. Σε αυτό το πλάνο αναβάθμισης εντάσσεται η επένδυση στα MotoGP, όπου φέτος έχουν ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα και το 2021 έχουν ζητήσει από την Dorna να υπογράψουν συμβόλαιο κανονικά ως κατασκευαστές, όπως φυσικά και η δημιουργία του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 660, που θα γίνει η βάση για μια ολόκληρη σειρά νέων μοντέλων στη μεσαία κατηγορία, από την οποία απουσίαζε ολοκληρωτικά η Aprilia τα τελευταία χρόνια. Κι αυτό είναι από τα μεγάλα παράδοξα του ομίλου Piaggio διότι τα Pegaso 600/650 με τον κινητήρα της Rotax και αργότερα τα Pegaso με τον κινητήρα του Yamaha XT 660 είχαν θαυμάσια εμπορική επιτυχία στις χώρες της Μεσογείου. Μια βασική αιτία γι΄αυτό, είναι το γεγονός πως η Aprilia είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές εταιρείες που προσελκύει εύκολα πελάτες από τους ιάπωνες ανταγωνιστές. Σε κάθε περίπτωση, η Piaggio έχει πάρει τις τελικές της αποφάσεις για την προσωπικότητα του Tuareg 660, έστω κι αν στη διάρκεια της κουβέντας μας άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το όνομα “Caponord” ή να επαναφέρουν το όνομα “Pegaso”. Το βέβαιο είναι πως η νέα μοτοσυκλέτα θα έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά βοηθήματα και ο εξοπλισμός της θα είναι αντίστοιχος των Mega On-Off.

Φυσικά ένα μεγάλο μέρος την κουβέντας αφορούσε την τιμή του, που σε αυτή την κατηγορία είναι υψίστης σημασίας… προς το παρόν. Λέμε “προς το παρόν” διότι φαίνεται πως στις αγορές όλης της Ευρώπης υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας Premium υποκατηγορίας στα μεσαίου κυβισμού On-Off. Υπάρχει κόσμος που θεωρεί πλέον υπερβολικά τα Mega On-Off των 1200+ κυβισμών, όχι μόνο σε τιμή, αλλά κυρίως σε ιπποδύναμη και βάρος. Η BMW σχεδίασε τη νέα γενιά των F850GS έχοντας ακριβώς αυτό το σκεπτικό στο μυαλό της και ακολούθησαν από κοντά και η KTM με το 790 Adventure R, αλλά και η Ducati με το καινούριο Multistrada 950, όπου σε επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας είναι πανομοιότυπα με τα κτηνώδη Mega On-Off. Άρα το σκεπτικό της Piaggio να φτιάξει μια Premium μεσαία On-Off για όσους θέλουν τα πάντα εκτός από το υπερβολικό βάρος, τον υπερβολικό όγκο και την αντίστοιχα υπερβολική τιμή, έχει νόημα. Το νέο Tuareg 660 θα έχει σίγουρα έγχρωμα όργανα με Bluetooth και κάθε μορφής ρύθμιση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που θα βασίζονται στην τεχνολογία την κεντρικής μονάδας IMU.

Οπότε περιμένουμε να δούμε ρυθμιζόμενο cornering ABS και αντίστοιχα ρυθμιζόμενης ευαισθησίας Traction Control. Ποια όμως θα είναι η τιμή του νέου Tuareg; Εννοείται πως δεν μας έδειξαν τιμοκατάλογο, αλλά από τα συμφραζόμενα έγινε παραπάνω από σαφές πως θα είναι αρκετά πιο ακριβό από το “σπαρτιάτικο” σε επίπεδο εξοπλισμού Yamaha Tenere 700. Μάλιστα η χαρακτηριστική φράση που ακούσαμε ήταν: “Εμείς δεν μπορούμε να φτιάξουμε τέτοια μοτοσυκλέτα στην Ιταλία με τιμή κάτω από 10.000€ όπως κάνουν οι Ιάπωνες (εννοούσε τη Yamaha). Είναι αδύνατον για εμάς”. Μια ρεαλιστική τιμή φαίνεται πως θα είναι μεταξύ 12.500-14.500€,  που θα το τοποθετεί ανάμεσα στο Tenere (10.500€) και στη βασική έκδοση του 790 Adventure (14.390€) στην ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή. Μένει να δούμε αν ο κόσμος θα κρίνει την τιμή του με βάση την ιπποδύναμη και τον εξοπλισμό του νέου Tuareg 660 ή αν θα την κρίνει βάσει του κυβισμού του. Επίσης μένει να δούμε αν η ελληνική αντιπροσωπεία καταφέρει να κάνει για άλλη μια φορά το θαύμα της, καθώς αρκετές φορές έχει πετύχει σε κάποια μοντέλα (π.χ. στα Medley) οι τιμές τους στην Ελλάδα να είναι πιο κάτω από των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών.

   


 

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Έτσι γιορτάζουν τα 10 χρόνια της RS-GP στα MotoGP!
Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/9/2025

Ότι πιο κοντά σε MotoGP έχει το Piaggio Group, είναι τώρα διαθέσιμο για 30 ιδιοκτήτες που μπορούν να διαθέσουν τις 90.000 Ευρώ που θα κοστίζει η κάθε μία αριθμημένη μοτοσυκλέτα.

Επέλεξαν να μείνουν πιστοί στον εορτασμό της επετείου και να μην περιμένουν να φτάσουν τα MotoGP σε Ιταλικό έδαφος για να παρουσιάσουν την X-GP, ιδιαίτερα από την στιγμή που είναι αρκετά πιθανό να υπάρχει απονομή πρωταθλήματος στον Marc Marquez με την Ducati να κλέβει, δικαιωματικά, την παράσταση.

Στην Catalunya λοιπόν, όπως ήταν αναμενόμενο, είδαμε την νέα RSV4 X-GP με αεροδυναμικά και εμφάνιση που απευθείας παραπέμπουν στην RS-GP25. Η τιμή βέβαια είναι πολύ πιο προσγειωμένη από κανονικές MotoGP ρέπλικες παραγωγής, όπως ήταν πριν από δέκα χρόνια το RC213V-S της Honda με ακριβώς την διπλάσια τιμή.

Εδώ η Aprilia έφτιαξε κάτι αντίστοιχο με την Ducati, μία απόλυτη έκφραση της τεχνογνωσίας που έχουν αποκτήσει στο NOALE από την αγωνιστική τους ενασχόληση όλα αυτά τα χρόνια, σε μία συνολικά ιστορική παρουσία στα παγκόσμια πρωταθλήματα. Φτάνοντας τώρα να έχουν μία αρκετά ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα.

Η RSV4 X-GP είναι η πιο δυνατή superbike που κατασκεύασε ποτέ η Aprilia με 236 ίππους και βάρος μόλις 165 κιλών προσφέροντας μία αναλογία κιλών ανά ίππο που πλησιάζει τις MotoGP μοτοσυκλέτες.

Είναι η 5η γενιά των εξωτικών superbike της σειράς X για την Aprilia ξεκινώντας το 2019 με την RSV4 X και συνεχίζοντας την επόμενη χρονιά με το Tuono X. Σταδιακά ανέβαζε το επίπεδο και έτσι είχαμε το 2022 την υπερβολική RSV4 X Trenta και έπειτα το 2024 ήρθε η RSV4 eX3ma. Το «Χ» συμβολίζει τον αριθμό 10 με Ρωμαϊκή γραφή, θέλοντας έτσι να δηλώσει την τελειότητα η Aprilia, ενώ φέτος ταιριάζει και ως επέτειο.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€
για να κερδίζεις το εθνικό σου πρωτάθλημα με ευκολία WSBK...

Από την ex3ma υπάρχουν βασικές διαφορές στο φαίρινγκ καθώς ακολουθείται εδώ η εξέλιξη που έρχεται από τα MotoGP με έντονα πτερύγια στο πιρούνι και στην ουρά κατασκευασμένα από τους ίδιους που αναλαμβάνουν και τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, PAN Compositi.

Έτσι εκμεταλλεύονται όλη την εμπειρία στην κατασκευή των πτερυγίων που αξιοποιούν την «σάντουιτς» δομή στον τρόπο που τοποθετούνται τα φύλλα για να καταλήξουν με εξαιρετικά μικρό βάρος χωρίς καμία θυσία στην αντοχή. Το carbon είχε και εξακολουθεί να έχει, σημαντικό περιθώριο για βελτίωση.

Η χαρτογράφηση έχει έρθει σε συνεργασία με τους μηχανικούς της SC που προμηθεύουμε και την εξάτμιση σε πλήρες στυλ MotoGP και εδώ.

Η Aprilia λέει πως η ειδική μελέτη του φαίρινγκ μειώνει την πίεση κάτω από την ποδιά και έτσι όταν η μοτοσυκλέτα πλαγιάζει δημιουργείται υποπίεση που τραβά την μοτοσυκλέτα προς το έδαφος, ενώ στις ευθείες βοηθά στην ευστάθεια της μοτοσυκλέτας και κάνει το έργο των ηλεκτρονικών που προσπαθούν να κρατήσουν τον εμπρός τροχό στο έδαφος, λίγο πιο εύκολο.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Ο V4 65ο μοιρών των 1099 κυβικών είναι ρυθμισμένος σε προδιαγραφές των WSBK από το αγωνιστικό τμήμα της Aprilia αποδίδοντας 238 ίππους στις 13.750 στροφές με τον κόφτη να είναι τοποθετημένος στις 14.100 στροφές.

Η ροπή σκαρφαλώνει στα 13,35Kg.m στις 11.750 στροφές έχοντας ανεβάσει συμπίεση σε σύγκριση με τον ευρείας παραγωγής κινητήρα και αλλάξει πλήρως την εισαγωγή με αγωνιστικό φίλτρο και διαφορετικούς αυλούς. Σημαντικό ρόλο παίζει φυσικά η ολόσωμη εξάτμιση τιτανίου της SC Project.

Η Aprilia είχε πάντα μία πολύ δυνατή ομάδα στα ηλεκτρονικά και μάλιστα ήταν πιο δυνατή από την αντίστοιχη της Ducati, συνεχίζοντας να έχει και τώρα σημαντικές πρωτοπορίες. Αυτή η ομάδα ετοίμασε και την ECU της μοτοσυκλέτας με τον τρόπο που το είχε κάνει και για τον Biaggi και αξιοποιούν τους αλγορίθμους που έχει αναπτύξει το συγκεκριμένο τμήμα, γράφοντας το δικό τους Firmware αντί για Software πάνω στο Firmware του προμηθευτή. Η ομπρέλα ηλεκτρονικών ονομάζεται APX από την Aprilia και αξιοποιεί και ενσωματωμένο GPS ώστε να μπορεί να ρυθμίζει την μοτοσυκλέτα βάση τηλεμετρίας συγκεκριμένα για κάθε πίστα, ώστε να αισθάνεσαι πως τρέχεις με μία ομάδα μηχανικών που σε παρακολουθεί ζωντανά από το box.

Αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και αναρτήσεις τις Ohlins με Brembo GP4 MS δαγκάνες και Z04 τακάκια που εφαρμόζουν σε δίσκους DP330 εμπρός, συμπληρώνουν την εικόνα της ετοιμότητας για πρωταθληματικούς γύρους σε πίστα, που έχει αυτή η μοτοσυκλέτα. Πίσω έχουμε δαγκάνα με επίστρωση νικελίου ενώ οι ζάντες είναι μαγνησίου από την Marchesini και έχουν από επάνω τους φτερά από κάρμπον.

Οι διακόπτες έρχονται από την Jetprime που ειδικεύεται στις εγκαταστάσεις για αγωνιστική χρήση ενώ τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, μανέτες, λεβιέδες, τάπα ρεζερβουάρ, καπάκι κινητήρα και κάλυμμα εμπρός φρένου έρχονται από την Spider.

Τα ψυγεία λαδιού και υγρών της μοτοσυκλέτας έχουν αλλαχθεί με τα αντίστοιχα για WSBK χρήση ενώ στην τελική μετάδοση έχουμε γρανάζια της PBR με το εμπρός να είναι ελαφρύτερο και το πίσω να είναι τιτανίου καθώς και αλυσίδα RK 520.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Τα μόλις 30 που θα κατασκευαστούν θα κοστίζουν όπως είπαμε 90.000 Ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνονται φόροι και κόστος μεταφοράς. Εκείνο που περιλαμβάνεται είναι, αν θέλουν, να επισκεφτούν το αγωνιστικό τμήμα της Aprilia και να παραλάβουν την μοτοσυκλέτα τους από εκεί οι ίδιοι, με τους μηχανικούς να λύνουν κάθε απορία τους. Μαζί θα παραλάβουν και ένα laptop Yashi που θα είναι φορτωμένο με όλες τις παραμέτρους της ECU για δεκάδες πίστες της Ευρώπης καθώς και το πιστοποιητικό αυθεντικότητας, πακέτο με επιπρόσθετο υλικό στη μορφή NFT και προστατευμένο με τεχνολογία blockchain, ώστε από μόνο του αυτό να είναι μία ξεχωριστή επένδυση.

Η προίκα της μοτοσυκλέτας ολοκληρώνεται με IRC κουβέρτες, εμπρός και πίσω αγωνιστικό στάντ της RCB, αντίστοιχο χαλί και υφασμάτινο κάλυμμα.

Στόχος του Noale είναι να δει αυτές τις μοτοσυκλέτες, ή τουλάχιστον κάποιες από αυτές, να καταλήγουν στα εθνικά πρωταθλήματα της Ευρώπης, παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία θα πάει σε ανθρώπους που δεν πρόκειται να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητές του στο έπακρο ενώ κάποιες από αυτές τις 30 είναι δεδομένο πως θα καταλήξουν σε ιδιωτικές συλλογές προς επένδυση χωρίς ποτέ να βγουν από το κουτί τους.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Ο Massimo Rivola, διευθυντής Aprilia Racing είπε:


«Δέκα χρόνια μετά την επιστροφή μας στο MotoGP, η Aprilia Racing θέλησε να γιορτάσει την περίσταση με μία πραγματικά ξεχωριστή X η οποία θα ακολουθεί όσο πιο κοντά γίνεται τις εξελίξεις στα MotoGP και θα μεταφέρει πολύ από την κερδισμένη, εκεί, τεχνογνωσία στην RS-GP25 σε μία εργοστασιακά προετοιμασμένη μοτοσυκλέτα. Αυτή είναι μία ξεκάθαρα μοναδική, πανέμορφη και αδιανόητα συναρπαστική μοτοσυκλέτα, ικανή να χαρίσει εκείνα τα μοναδικά συναισθήματα που μόνο οι αναβάτες των παγκοσμίων πρωταθλημάτων μπορούν να γευτούν, σε ένα πακέτο που ο ενθουσιώδης ιδιώτης θα μπορέσει να το λειτουργήσει. Είναι μία μοτοσυκλέτα για πολύ λίγους και μεταφέρει το πάθος, την τεχνολογία και την αγάπη για αγώνες που έχουμε στην Aprilia Racing».

Ο Fabiano Sterlacchini, τεχνικός διευθυντής Aprilia Racing είπε:

«Με την RSV4 X-GP θέλαμε να κάνουμε το επόμενο βήμα εμπρός στην ενσωμάτωση της πιο προηγμένης τεχνολογίας, σε κάτι που ένας πελάτης μπορεί να πιάσει στα χέρια του. Οι μηχανικοί μας δημιούργησαν κάτι περισσότερο από την συνέχεια του project X που ξεκίνησε το 2019. Είναι μία μοτοσυκλέτα πραγματικά εμποτισμένη με το DNA των MotoGP. Πολλά είναι στα στοιχεία που το μαρτυρούν αυτό: Τα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και στην ουρά όπως στην RS-GP25, το κάρμπον σε δομικό ρόλο κάτω από την σέλα με τεχνολογία που έρχεται από τα MotoGP και χαρίζει αυτή την εκπληκτική αναλογία κιλών ανά ίππο. Αναρίθμητα περιφερειακά, κάποια εμφανή, τα περισσότερα όχι, είναι νέα και έχουν έρθει από την εμπειρία μας στην κορυφή των αγώνων μοτοσυκλέτας».