Bimota Tesi-H2: Τελική μορφή και ιπποδύναμη!

Bimota – Kawasaki μέσα στο 2021
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/9/2020

Στην έκθεση της EICMA, που θα την ξανά δούμε να διοργανώνεται από το 2021, παρουσιάστηκε ο πρώτος καρπός της συνένωσης της Bimota με την Kawasaki, ένα Ninja H2 φτιαγμένο σε Tesi H2. Το είδαμε από κοντά σε ένα ξεχωριστό, φαντασμαγορικό περίπτερο που φιλοξενούταν μέσα στον χώρο της Kawasaki στην EICMA και η δουλειά που είχε επάνω του μαρτυρούσε το πόσο κοντά ήταν στην παραγωγή. Αυτό που είχαμε δει ήταν ένα έτοιμο, φτιαγμένο, λειτουργικό μοντέλο σε σημείο βιομηχανικής παραγωγής, όπως εξηγήσαμε και τότε. Διότι άλλη είναι η διαδικασία για κάτι που φτιάχνεις εξερευνώντας το πώς δουλεύει και άλλη για να το βγάλεις σε μαζική παραγωγή, τα αρχικά βήματα διαφέρουν καθώς σχεδιάζεις κάθε λεπτομέρεια μαζί με την θέση της στην γραμμή παραγωγής. Όταν ανακοινώθηκε λοιπόν, η Tesi H2 ήταν ήδη έτοιμη, πέρασε στο μεσοδιάστημα το στάδιο της εξέλιξης και πλέον είναι έτοιμη να γίνει διαθέσιμη, με τις πρώτες της φωτογραφίες να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι διαφορές εκείνου του μοντέλου που είδαμε, με βάση την τωρινή του -τελική- μορφή, είναι ελάχιστες.

κι όπως την είδαμε ζωντανά από κοντά:

Όταν η Tesi 1D βγήκε στην παραγωγή το ’90 με το hub-steering που σχεδίασε ο Pierluigi Marconi, έγινε αμέσως αντικείμενο συζήτησης καθώς φάνηκε να ανοίγει ένα παράθυρο προς μία διαφορετική κατεύθυνση στην κατασκευή των σπορ μοτοσυκλετών για το μέλλον. Αυτό το μέλλον βέβαια δεν ήρθε ποτέ με τον μαζικό τρόπο που φανταζόντουσαν οι ρομαντικοί της εποχής, καθώς τα συμβατικά πιρούνια δεν είχαν εξαντλήσει τα βήματα εξέλιξης, όπως και η βιομηχανική μηχανική επίσης για να δώσει λύσεις σε όλα όσα χρειάζεται μία μαζικότερη παραγωγή του hub-steering. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που η Bimota σταμάτησε να το εξελίσσει και όχι η παράξενη αίσθηση οδήγησης για την οποία έκαναν λόγο οι δοκιμές. Οι παραξενιές αυτές διορθώνονται τα υπόλοιπα όμως πιο δύσκολα. Στην εποχή μας όμως οι τεχνικές έχουν βελτιωθεί σε απίστευτο βαθμό, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για έναν γίγαντα της βιομηχανίας όπως η Kawasaki. Έχοντας εξαγοράσει το 49% της Bimota το επενδυτικό κεφάλαιο δεν είναι το μόνο που παρέχει στην ιστορική αυτή εταιρεία…

Από το 1984 και το KB3 έχουμε να δούμε Bimota με Kawasaki κινητήρα, και με την υπερτροφοδότηση που έχουν τώρα οι πράσινοι, αυτή είναι ακριβώς η πλέον κατάλληλη στιγμή για να δούμε και μία νέα Bimota με αυτό τον κινητήρα.

Η απόδοση του είναι σε άμεση συνάρτηση της μοτοσυκλέτας που θα τον φορά και μέχρι στιγμής κυμαίνεται από τα 200 ονομαστικά άλογα έως τα 310 με το ZH2 να αποδίδει 177 ίππους στον τροχό. Όπως το δυναμομετρήσαμε εμείς. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως ο κινητήρας της Bimota θα ακολουθεί το H2 που σημαίνει 228 ίππους στις 11.500 στροφές και να τονίσουμε εδώ πως μιλάμε για νούμερο στον στρόφαλο και χωρίς την ram-air βοήθεια.

Με απίστευτη ροπή και καταιγιστική δύναμη, φαντάζεσαι πως το hub-steering έρχεται να λύσει ένα ανυπέρβλητο πρόβλημα κοσκινίσματος στο συμβατικό σχεδιασμό, πιρουνιού και τιμονιού, αλλά αυτό δεν ισχύει καθώς τα H2 αλλά και το ZH2 έχουν εξαιρετική σταθερότητα. Η Bimota υπόσχεται ακόμη μεγαλύτερη και όχι μόνο στην ευθεία…

Με εκτεταμένη χρήση carbon και την τεράστια εξέλιξη της τεχνολογία στην κατασκευή που αναφέρουμε και πιο πάνω, η Tesi-H2 καταφέρνει να κερδίσει 24 κιλά έναντι της H2 της Kawasaki πάνω στην οποία βασίζεται, οπότε δεν τίθεται και ζήτημα αύξησης βάρους… Το μεταξόνιο είναι πλέον μικρότερο κατά 10mm που είναι ικανά να κάνουν την διαφορά καθώς στα 1.445mm η Bimota είναι εντός φυσιολογικών ρυθμών για γρήγορη οδήγηση παντού και από εκεί και πάνω αρχίζουν τα πράγματα και γίνονται δύσκολα στην συχνή εναλλαγή κλίσεων.

Η τελική θα παραμένει η ίδια, όπως και όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά έως και σε αυτά που φαίνονται, στα όργανα.

Μία μοτοσυκλέτα με hub-steering που μάλιστα κοστίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα, δεν είναι σίγουρα μία μοτοσυκλέτα για πολύ κόσμο, αλλά η Bimota σκοπεύει να μην μείνει στις εξωτικές. Αναμένεται η συνέχεια της KB3, μία KB4 που θα φέρει την Bimota λίγο πιο κοντά σε ένα πιο προσιτή επίπεδο ενώ -ακόμη καλύτερα- η Bimota θα πατήσει στην ιστορική της εικόνα παράγοντας μοτοσυκλέτες με πιο ρετρό εμφάνιση. Η Tesi-H2 οφείλει να είναι όσο πιο διαστημική γίνεται…

Ετοιμάζεται η νέα Bimota KB4 - Θολές αποκαλύψεις

 

 

 

 

QJMotor: Σκούτερ υβρίδιο με μοτοσυκλέτα από τους Κινέζους

Με πλαίσιο χωροδικτύωμα, 76 ίππους και 6τάχυτο κιβώτιο
QJ700-8K
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/8/2025

Την εμφάνισή της έκανε μία φωτογραφία που δείχνει για πρώτη φορά το QJMotor, με την ονομασία QJ700-8K και μοιάζει πολύ στο "αστικό superbike" Italjet Dragster 700 Twin (περισσότερα εδώ), δηλαδή ένα σπορ υβρίδιο σκούτερ και μοτοσυκλέτας, που φέρει δικύλινδρο κινητήρα με 68 ίππους και κιβώτιο έξι σχέσεων.

Την στιγμή λοιπόν που η Italjet ετοιμάζει τις πρώτες παραδόσεις του εντυπωσιακού Dragster 700 Twin, εμφανίστηκε η πρώτη φωτογραφία του φαινομενικά όμοιου QJ700-8K, της QJMotor.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Italjet που χρησιμοποιούν κινητήρα της Piaggio, το Dragster 700 Twin, όπως έχουμε πει από τον περασμένο Νοέμβριο, χρησιμοποιεί έναν δικύλινδρο κινητήρα της QJMotor. Ωστόσο, δεν ήταν γνωστό πως η QJMotor θα χρησιμοποιήσει επίσης τον ίδιο κινητήρα σε ένα δικό της παρεμφερές σκούτερ.

Το πρόβλήμα σε αυτό είναι πως η Italjet κάνει μία φανταστική δουλειά σε πλαίσιο και περιφερειακά που αν το μάτι του μέσου αναβάτη δεν την αναγνωρίσει, τότε θα νομίζει πως θα μπορεί να αποκτήσει το ίδιο όχημα με λιγότερο κόστος...

Ο υδρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας της QJMotor έχει κυβισμό 692 κυβικά, με την Italjet να δηλώνει πως το Italjet Dragster 700 Twin έχει μέγιστη ισχύ 68 ίππους. Φαίνεται, όμως πως οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν εδώ, καθώς η QJMotor φέρεται να δηλώνει πως η μέγιστη ισχύ του δικού της μοντέλου είναι 76 ίπποι. Δεν θα πρέπει να μας κάνει εντύπωση όμως γιατί έχουμε δει ήδη, πως πολλές κινέζικες μοτοσυκλέτες έχουν μεγάλες αποκλήσεις στο δυναμόμετρο ενώ έτσι ξεχωρίζουν για την Ευρωπαϊκή τους πορεία και όσες κινέζικες μάρκες δεν ακολουθούν αυτή την πρακτική. Μία μελλοντική δυναμομέτρηση θα μας δείξει ακριβώς τι συμβαίνει.

Το σύνολο θα κινείται και εδώ με αλυσίδα και θα διαθέτει 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με την τελική ταχύτητα του QJ700-8K να είναι τα 190 χιλιόμετρα ανά ώρα, οπότε ουσιαστικά μιλάμε και εδώ για ένα υβρίδιο μοτοσυκλέτας και σκούτερ, με τον κινητήρα να εδράζει κάτω από την σέλα του αναβάτη.

Η Italjet δίνει μεγάλη μεγάλη σημασία στην μείωση του βάρους και το Dragster 700 Twin ζυγίζει μόλις 190 κιλά πλήρης υγρών. Η QJMotor έχει δηλώσει ένα ελαφρώς υψηλότερο βάρος στην Κίνα, με το σύνολο να ζυγίζει 205 κιλά πλήρης υγρών. Οι διαστάσεις των τροχών και ελαστικών πάντως φαίνονται ίδιοι με του Dragster 700 Twin, που φέρει 120/70-15 μπροστά και 160/60-15 πίσω.

Το πλαίσιο του QJ700-8K είναι σε διάταξη χωροδικτύωμα, οι αναρτήσεις θα είναι πιθανότατα Marzocchi και τα φρένα Brembo, ενώ η διάταξη του τελικού της εξάτμισης θυμίζει εκείνου του Italjet, χωρίς όμως να επιλέγεται η σίγουρα ακριβότερη Akrapovic.

Πάντως είναι ακόμη πολύ νωρίς για να αναφέρουμε ημερομηνία κυκλοφορίας και τιμή για αυτό το υβρίδιο της QJMotor, καθώς ελάχιστες πληροφορίες έχουν διαρρεύσει από την εταιρεία μέχρι αυτή τη στιγμή.