BMW R18 Magnifica - Ορείχαλκος, αλουμίνιο και μαόνι

Μινιμαλιστική, εξωτική, και 100 κιλά ελαφρύτερη από μια R18
Από το

motomag

15/6/2022
Στα πλαίσια της έκθεσης Top Marques, που έλαβε χώρα στο Μονακό στις 8 Ιουνίου, η BMW παρουσίασε μία custom μοτοσυκλέτα με βάση την R18, η οποία αποτέλεσε τον καρπό συνεργασίας της με τη Radikal Chopper.
 
Η μοτοσυκλέτα αποτελεί συνδυασμό πολυτέλειας, ιδιαίτερων υλικών και φαντασίας. Η συνεργασία της Officine Riunite Milanesi με τον Andrea Radaelli της Radikal Chopper, οδήγησε σε αυτή την ριζοσπαστική σχεδίαση που βαδίζει ανάμεσα στους δρόμους του maxi – cruiser και του ακραίου chopper.
 
Ακολουθεί το δελτίο τύπου της BMW:
«Χειροποίητη, με χρήση υλικών όπως ο ορείχαλκος, το αλουμίνιο και το ξύλο, με σχεδίαση που δεν μοιάζει με καμία άλλη custom μοτοσικλέτα: αυτά είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την BMW R 18 Magnifica.
 
Η ιδέα της δημιουργίας μιας custom μοτοσικλέτας βασισμένης στην BMW R 18 οφείλεται στον Raffaello Polchi, ιδιοκτήτη της Officine Riunite Milanesi και λάτρη των μοτοσικλετών. Ωστόσο, το project και η εκτέλεση ανήκουν στον Andrea Radaelli της Radikal Chopper, γνωστό στο χώρο και ήδη νικητή του βραβείου MBE Award 2020 με την Ad Maiora του: μία ειδική έκδοση, την κατασκευή της οποίας επιμελήθηκε με πάθος, ξεκινώντας από μία BMW R 1100 S.
 
Η προσέγγιση που ακολουθείται στην κατασκευή των μοτοσικλετών Radikal Chopper είναι πραγματικά ριζοσπαστική, ενώ το ίδιο ανατρεπτική είναι και η σχεδίαση της R 18 Magnifica. Όπως λέει ο ίδιος ο Andrea, «η μοτοσικλέτα πρέπει να είναι δικό μου δημιούργημα, δεν μου αρέσει να φέρνω ξανά στο προσκήνιο ή να τροποποιώ μία φιλοσοφία που ήδη έχουν δημιουργήσει και εκτελέσει άριστα κάποιοι άλλοι».
 
Πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση της BMW R 18 Magnifica αποτέλεσαν οι vintage μοτοσικλέτες των δεκαετιών του 1920, του 1930, και του 1940 και ειδικότερα η BMW R 37, κατασκευές που «διαθέτουν μία απίστευτη γοητεία, την οποία ακόμα και σήμερα πολλές σύγχρονες μοτοσικλέτες δεν μπορούν να αντιγράψουν». Η χρήση ενός συγκεκριμένου υλικού όπως το ξύλο παραπέμπει έντονα στις μοτοσικλέτες του παρελθόντος, όπου έδινε το παρών σε ορισμένες λεπτομέρειες όπως τα γκριπ. Μία ιδέα η οποία ξεπήδησε από παλιά μοντέλα αυτοκινήτων BMW, της δεκαετίας του 1940, που διέθεταν ξύλινα τιμόνια. Η χρήση αυτού του υλικού ικανοποιεί επίσης την επιθυμία να υπάρχει κάτι 'ζωντανό' στη μοτοσικλέτα. Επιπλέον, το ξύλο ταιριάζει τέλεια στη σχεδίαση της R 18 Magnifica, προσφέροντας μία σικ, ρετρό και σύγχρονη πινελιά ταυτόχρονα.
 
Σφυρηλατημένη στο χέρι από ευγενή υλικά
Καμία μέθοδος CAD ή άλλου είδους απεικόνιση δεν χρησιμοποιήθηκε, παρά μόνο ένα σκίτσο της μοτοσικλέτας: τα υπόλοιπα είναι προϊόν της δημιουργικής φαντασίας του Andrea Radaelli. Η R 18 αρχικά εξετάστηκε χωρίς όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για μαζική παραγωγή, και στη συνέχεια αναθεωρήθηκε με σεβασμό στις αναλογίες μεταξύ του εμπρός και του πίσω τμήματος της μοτοσικλέτας, ώστε να επιτευχθεί μία οπτική δομή με αρμονία. Κανένα στοιχείο στην R 18 Magnifica δεν διατίθεται στο εμπόριο. Τα πάντα (ή σχεδόν τα πάντα) έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στο χέρι. Εξαίρεση αποτελούν οι ζάντες που κατασκευάζονται από ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου και διαμορφώνονται με κατάλληλες μηχανουργικές διαδικασίες, αλλά πάντα σε σχέδιο της Radikal Chopper.
Ακόμα και τα καινοτόμα δισκόφρενα και οι δαγκάνες είναι ειδικά κατασκευασμένα.  Η ουρά και η σέλα είναι ένα ενιαίο κομμάτι που μοιάζει να αιωρείται στον αέρα. Το πίσω τμήμα κατασκευάζεται από μαόνι και φέρει ένα γυαλιστερό κεντρικό τμήμα από ανοξείδωτο ατσάλι, προσδίδοντας στη μοτοσικλέτα μία εμφάνιση που θυμίζει κόσμημα. Το πιρούνι έχει την ίδια κλίση με το αρχικό αλλά εμφάνιση που θυμίζει μοτοσικλέτες vintage. Εσωτερικά, ωστόσο, είναι σύγχρονο και κατασκευάζεται από ενιαία μεταλλικά κομμάτια. Το ηλεκτρικό σύστημα δεν έχει τροποποιηθεί, καθώς τα πάντα είναι πλήρως λειτουργικά. Οι διαστάσεις, οι ζάντες και τα ελαστικά παρέμειναν πιστά με εκείνα της αρχικής, με τη μοτοσυκλέτα να είναι απόλυτα πρακτική και εύχρηστη. Πίσω από τη ρετρό αισθητική της βρίσκεται μία τεχνολογικά προηγμένη μοτοσικλέτα, ελαφρύτερη κατά περίπου 100 kg: το βάρος της BMW R 18 Magnifica είναι στην πραγματικότητα περίπου 250-260 kg, συγκριτικά με τα 345 kg του αρχικού μοντέλου.»

Harley-Davidson X440 T 2026: Ανακοίνωση τιμής και τεχνικών χαρακτηριστικών για την Ινδία - Χώρα καταγωγής

Όλες οι λεπτομέρειες για δεύτερη μοτοσυκλέτα της κοινοπραξίας Harley - Hero
Harley Davidson X440 T
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

9/12/2025

Μετά την αποκάλυψη της Harley-Davidson X440 T ανακοινώθηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η τιμή της δεύτερης μοτοσυκλέτας που βασίζεται στην πλατφόρμα που έχει εξελίξει η Harley-Davidson με τη Hero.

Η X440 T είναι η νέα έκδοση της σειράς 440 κυβικών από τη Harley‑Davidson, σχεδιασμένη ειδικά για την αγορά της Ινδίας σε συνεργασία με την ινδική εταιρεία Hero. Έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως και μάλιστα εκείνος με την υψηλότερη ρευστότητα που του χαρίζει μπόλικη δύναμη για επενδύσεις και γερές βάσεις για την είσοδο στην Ευρώπη που ετοιμάζει - Θα έρθει και στην Ελλάδα.

Harley Davidson X440 T

Η νέα μικρή H-D Διατηρεί τον ίδιο μονοκύλινδρο κινητήρα 440 κυβικών με την X440, με την έκδοση T να φέρει επανασχεδιασμένο υποπλαίσιο και πίσω μέρος, νέα σέλα, καλύμματα εξάτμισης και καθρέφτες στα άκρα του τιμονιού.

Harley Davidson X440 T

Διαθέτει μεταξύ άλλων ψεκασμό ride-by-wire, οθόνη TFT 3,5”, δυνατότητα σύνδεσης με εφαρμογή H-D Connect, και ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως απενεργοποιούμενο πίσω ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS).

Harley Davidson X440 T

H τιμή της είναι στα 279.500 Ρουπία Ινδίας, δηλαδή κάτι λιγότερο 2.700€

Harley Davidson X440 T

Δυστυχώς θα στεναχωρήσουμε όσους ονειρευτήκαν μια σύγχρονη μικρού κυβισμού Harley άμεσα, καθώς δεν φαίνεται πως η H-D θα ξεκινήσει την Ευρωπαϊκή της πορεία στην μικρή κατηγορία από μία αεροελαιόψυκτη μοτοσυκλέτα κυνηγώντας το Hunter350 της Royal Enfield, για παράδειγμα, αλλά μάλλον θα θελήσει κάτι πιο εξελιγμένο με γνώμονα το Bajaj-Triumph των 400ων κυβικών. Παραμένει η δέσμευση της εταιρείας όμως να φέρει H-D λίγων κυβικών και στον υπόλοιπο κόσμο, όχι μόνο στην Ασία.

Harley Davidson X440 T

Τεχνικά

Χαρακτηριστικά

Διαστάσεις

Μήκος: 2.156 χλστ

Πλάτος: 818 χλστ

Ύψος σέλας: 805 χλστ

Απόσταση από έδαφος: 170 χλστ

Μεταξόνιο: 1.418 χλστ

Βάρος πλήρης: 192 κιλά

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 13,5 λίτρα

Λάδια (με φίλτρο): 2,6 λίτρα

Κινητήρας

440 κ.εκ, μονοκύλινδρος, αεροελαιόψυκτος, 2β/Κ με 1ΕΕΚ

Μέγιστη ισχύς: 27 hp στις 6.000 σ.α.λ

Μέγιστη ροπή: 3,88 kgm στις 4.000 σ.α.λ

Διάμετρος × Διαδρομή: 79.6 χλστ × 88.4 χλστ

Συμπίεση: 9,65 : 1

Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Κιβώτιο: 6-τάχυτο (χειροκίνητο)

Τελική μετάδοση: αλυσίδα

Πλαίσιο & Αναρτήσεις

Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο

Εμπρός: 43 χλστ ανεστραμένο πιρούνι KYB, με διαδρομή 130 χλστ

Πίσω: δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης

Τροχοί & Φρένα

Εμπρός: MRF Zapper Hyke 100/90-18, δισκόφρενο 320 χλστ

Πίσω: MRF Zapper Hyke  140/70-17
δισκόφρενο 240 χλστ

ABS (απενεργοποιούμενο στον πίσω τροχό)

TCS (απενεργοποιούμενο)

Δύο riding modes: Road / Rain

Full-LED φωτιστικά σώματα

Εξοπλισμός

TFT οθόνη 3.5” πολλαπλών πληροφοριών

Συνδεσιμότητα Bluetooth με εφαρμογή H-D Connect

Θύρα USB ταχείας φόρτισης

Harley Davidson X440 T