Δοκιμή: Harley Davidson Roadster 1200 Screamin’ Eagle Stage VI

Με “αγωνιστικές” διαθέσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/11/2018

Η Harley Davidson Athena δεν είναι ένα τυπικό κατάστημα πώλησης μοτοσυκλετών, αξεσουάρ και service. Ζουν με τις μοτοσυκλέτες που πουλάνε και είναι πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσεις μέσα στο κατάστημα της Πειραιώς ποιος είναι ο πελάτης και ποιος είναι ο πωλητής. Από εκεί παίρνουμε για δοκιμή τα νέα μοντέλα της Harley Davidson και αυτοί είναι που έφεραν τις δικές τους μοτοσυκλέτες στο φετινό test Ride Event στην πίστα των Μεγάρων για να τις οδηγήσουν οι αναγνώστες μας.

Πέρα όμως από τις εμπορικές δραστηριότητες, οι άνθρωποι αυτοί έχουν μεγάλο πάθος για το customizing και ήδη μετράνε διεθνής επιτυχίες με την συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς όπως το Wheels and Waves, όπου η custom μοτοσυκλέτα με την ονομασία ΝΥΧΤΑ κέρδισε πανηγυρικά την κατηγορία της. Αυτή την φορά, το τηλέφωνό μας χτύπησε για να μας ενημερώσουν πως έχουν βάλει το χεράκι τους σε ένα Roadster 1200 και μας ρώτησαν αν θέλουμε να το κάνουμε μια σύντομη δοκιμή. Προφανώς έχετε ήδη καταλάβει τι απαντήσαμε…

Πάμε πίστα!

Το Roadster 1200 είναι η πιο σπορ έκδοση της οικογένειας των Sportster. Πέρα από το Upside-Down πιρούνι, τα ισχυρά δύο δισκόφρενα εμπρός και τα ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ, έχει ταυτόχρονα και τα μεγαλύτερα περιθώρια κλίσης από οποιαδήποτε άλλη Harley Davidson, χάρη στον σχεδιασμό των εξατμίσεών του. Είναι χωρίς αμφιβολία η πιο “ευρωπαϊκή” σε στήσιμο και συμπεριφορά αμερικάνικη μοτοσυκλέτα που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα. Πάνω σε αυτή την μοτοσυκλέτα δούλεψαν, με στόχο τις ακόμα καλύτερες επιδόσεις στις ευθείες και στις στροφές. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει περάσει από αρκετά στάδια αλλαγών και όπως μας πληροφόρησαν, θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα.

Στο σημείο που βρίσκεται τώρα το Project, έχει τοποθετηθεί το κιτ Screamin’ Eagle τέταρτου σταδίου στον κινητήρα, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ολόκληρες κεφαλές, εκκεντροφόρους, φίλτρο ελευθέρας ροής και ηλεκτρονική με κόφτη στροφών στις 8.000rpm.

Η εξάτμιση είναι από την RSD (Ronald Sands Desing) όπως και η billet τάπα της βενζίνης και οι ρυθμιζόμενες μανέτες. Το τιμόνι του Roadster 1200 έχει αλλάξει με την τοποθέτηση clip-on στα καλάμια του πιρουνιού και τα μαρσπιέ έχουν φύγει από το κέντρο του πλαισίου και έχουν πάει πίσω, κοντά στον άξονα του ψαλιδιού. Εκεί πίσω συναντάμε και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της σειράς Screamin’Eagle (κατασκευής FOX).

Οδηγώντας την μοτοσυκλέτα μέσα στους δρόμους της Αθήνας, σε εντυπωσιάζουν δύο πράγματα. Το ένα είναι το μικρό πλάτος της που την βοηθάει να τρυπώνει ανάμεσα στα αυτοκίνητα, προκαλώντας την έκπληξη των ντελιβεράδων που δεν μπορούν να πιστέψουν ότι τους ακολουθεί μια Harley μέσα στην πυκνή κίνηση. Το άλλο που σε εντυπωσιάζει είναι πως ο δυνατός ήχος της εξάτμισης σε προστατεύει από τους πεζούς και οδηγούς-ζόμπι!

Τα μπάπα-μπούπα και οι πυροβολισμοί τους αναγκάζουν να ξεκολλήσουν το smartphone από το αυτί και να κοιτάξουν γύρο τους πριν περάσουν τον δρόμο ή πριν αλλάξουν λωρίδα… Safety Feature!

Δυστυχώς τα μαρπιέ είναι τα ίδια με αυτά που έχει η Roadster 1200 από το εργοστάσιο και είναι υπερβολικά μεγάλα σε μήκος, με αποτέλεσμα να σε δυσκολεύουν να βάλεις και να βγάλεις τα πόδια σου από πάνω τους όταν σταματά και ξεκινάς από τα φανάρια.

Αυτά τα μαρσπιέ ήταν και το μόνο πρόβλημα που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων, καθώς έβρισκαν εύκολα στην άσφαλτο και περιόριζαν την κλίση της μοτοσυκλέτας. Το πλαίσιο, τα φρένα και ο κινητήρας έχουν πραγματικά πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες!

Σαφώς δεν είναι supersport μοτοσυκλέτα, όμως οι ικανότητές της στις στροφές είναι πολύ παραπάνω από αυτές που φαντάζεται ο περισσότερος κόσμος και η γενική αίσθηση είναι αυτή μιας γεροδεμένης μοτοσυκλέτας. Προφανώς δεν είναι η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα που έχουμε οδηγήσει στην πίστα, όμως ήταν σίγουρα μια από τις πιο διασκεδαστικές εμπειρίες που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων. Προσωπικά πέρασα καλύτερα πάνω στην σέλα αυτής της Harley, παρά πάνω στη σέλα του GSX-R 1000R που δεινοπαθούσε να βγάλει την δύναμή του στα σαμαράκια και στα μπαλώματα των Μεγάρων και με παρακάλαγε να πάμε στις Σέρρες…    

  

KTM 790 Duke – Ανανεωμένη εμφάνιση και εργονομία, νέα φρένα και τέλος η Demo Mode

Πολλές αλλαγές που ακουμπούν σε όλα πλην του κινητήρα
KTM 790 DUKE
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Το 790 Duke είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας που ανανεώνεται για το 2027, συνεχίζοντας να κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο της Hangzhou που έχει φτιαχτεί από κοινού από τις KTM και CFMOTO.

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν από την εμφάνιση, υιοθετώντας τη σχεδίαση των μεγαλύτερων 990 και 1390 με νέο προβολέα μπροστά, αλλά και ανανεωμένα κοστούμια.

KTM 790 DUKE

Στις αναρτήσεις συναντάμε ξανά το δίδυμο των WP Apex, με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών να έχει μοιρασμένες τις υδραυλικές λειτουργίες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς) στα δύο καλάμια και νέα ρυθμιστήρια 5 θέσεων στις τάπες του για εύκολη ρύθμιση. Έχει ωστόσο και ελαφρώς αυξημένη διαδρομή 150 χιλιοστών, από 140 στο μοντέλο του 2026.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex Monotube έχει επίσης αυξημένη διαδρομή, 170 χιλιοστά από 150, νέο ελατήριο και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

KTM 790 DUKE

Στα φρένα θα συναντήσουμε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο μοντέλο του 2027, καθώς η ΚΤΜ φορά τις δαγκάνες της WP, με ακτινικές τετραπίστονες σε δίσκους 300 χιλιοστών μπροστά και μια μονοπίστονη σε δίσκο 240 χιλιοστών πίσω.

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, διατηρώντας το ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνδυάζοντάς το με ένα νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με χύτευση ως ένα ενιαίο κομμάτι που ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τις πλευρικές εισαγωγές του.

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως έχουν γίνει αλλαγές στην εργονομία της θέσης οδήγησης, οι οποίες υποστηρίζονται επίσης από νέο τιμόνι με πιο ανοικτή γωνία και νέα σέλα – χωρίς να αλλάξει το ύψος της που παραμένει στα 825 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ επίσης έχει αλλάξει σχήμα και μαζί και χωρητικότητα, καθώς από 14 λίτρα πριν δηλώνει τώρα 13,5.

KTM 790 DUKE

Συνολικά το νέο 790 Duke δηλώνει δύο κιλά ελαφρύτερο, ωστόσο τα νούμερα δεν βγαίνουν ακριβώς. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνει 167 κιλά χωρίς καύσιμο, που σημαίνει σχεδόν 177 με το ρεζερβουάρ του γεμάτο. Για τη σύγκριση, στο μοντέλο του 2026 η ΚΤΜ έδινε 187 κιλά υγρό βάρος, δηλαδή προκύπτει μια διαφορά 10 κιλών κάτω στο μοντέλο του 2027 και είναι απορίας άξιο γιατί στο υλικό Τύπου του μοντέλου μιλά μόνο για 2 λιγότερα. Όπως και να ‘χει, την οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση θα μας τη δώσει αργά ή γρήγορα η ζυγαριά του ΜΟΤΟ.

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η ΚΤΜ έχει φρεσκάρει την TFT οθόνη των 5 ιντσών με νέα εξωτερική επίστρωση, αλλά η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη Demo Mode, η οποία καταργείται. Μάλιστα με αφετηρία το νέο 790 Duke η ΚΤΜ μας λέει πως άκουσε το κοινό της και σταδιακά θα σταματήσει να εφαρμόζει την τακτική της Demo Mode από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Όσον αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι ίσως το στοιχείο που αλλάζει λιγότερο στο μοντέλο του 2027, καθώς διατηρείται ως τον ξέρουμε με 105 ίππους – και 95 για την έκδοση που προορίζεται να φιμωθεί κατά Α2 – ενώ συνδυάζεται με μια νέα εξάτμιση που στην ουσία αλλάζει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Το KTM 790 Duke του 2027 θα αρχίσει να φτάνει στο δίκτυο της εταιρείας από το τέλος Ιουλίου.

Ετικέτες