Δοκιμή: Harley Davidson Roadster 1200 Screamin’ Eagle Stage VI

Με “αγωνιστικές” διαθέσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/11/2018

Η Harley Davidson Athena δεν είναι ένα τυπικό κατάστημα πώλησης μοτοσυκλετών, αξεσουάρ και service. Ζουν με τις μοτοσυκλέτες που πουλάνε και είναι πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσεις μέσα στο κατάστημα της Πειραιώς ποιος είναι ο πελάτης και ποιος είναι ο πωλητής. Από εκεί παίρνουμε για δοκιμή τα νέα μοντέλα της Harley Davidson και αυτοί είναι που έφεραν τις δικές τους μοτοσυκλέτες στο φετινό test Ride Event στην πίστα των Μεγάρων για να τις οδηγήσουν οι αναγνώστες μας.

Πέρα όμως από τις εμπορικές δραστηριότητες, οι άνθρωποι αυτοί έχουν μεγάλο πάθος για το customizing και ήδη μετράνε διεθνής επιτυχίες με την συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς όπως το Wheels and Waves, όπου η custom μοτοσυκλέτα με την ονομασία ΝΥΧΤΑ κέρδισε πανηγυρικά την κατηγορία της. Αυτή την φορά, το τηλέφωνό μας χτύπησε για να μας ενημερώσουν πως έχουν βάλει το χεράκι τους σε ένα Roadster 1200 και μας ρώτησαν αν θέλουμε να το κάνουμε μια σύντομη δοκιμή. Προφανώς έχετε ήδη καταλάβει τι απαντήσαμε…

Πάμε πίστα!

Το Roadster 1200 είναι η πιο σπορ έκδοση της οικογένειας των Sportster. Πέρα από το Upside-Down πιρούνι, τα ισχυρά δύο δισκόφρενα εμπρός και τα ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ, έχει ταυτόχρονα και τα μεγαλύτερα περιθώρια κλίσης από οποιαδήποτε άλλη Harley Davidson, χάρη στον σχεδιασμό των εξατμίσεών του. Είναι χωρίς αμφιβολία η πιο “ευρωπαϊκή” σε στήσιμο και συμπεριφορά αμερικάνικη μοτοσυκλέτα που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα. Πάνω σε αυτή την μοτοσυκλέτα δούλεψαν, με στόχο τις ακόμα καλύτερες επιδόσεις στις ευθείες και στις στροφές. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει περάσει από αρκετά στάδια αλλαγών και όπως μας πληροφόρησαν, θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα.

Στο σημείο που βρίσκεται τώρα το Project, έχει τοποθετηθεί το κιτ Screamin’ Eagle τέταρτου σταδίου στον κινητήρα, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ολόκληρες κεφαλές, εκκεντροφόρους, φίλτρο ελευθέρας ροής και ηλεκτρονική με κόφτη στροφών στις 8.000rpm.

Η εξάτμιση είναι από την RSD (Ronald Sands Desing) όπως και η billet τάπα της βενζίνης και οι ρυθμιζόμενες μανέτες. Το τιμόνι του Roadster 1200 έχει αλλάξει με την τοποθέτηση clip-on στα καλάμια του πιρουνιού και τα μαρσπιέ έχουν φύγει από το κέντρο του πλαισίου και έχουν πάει πίσω, κοντά στον άξονα του ψαλιδιού. Εκεί πίσω συναντάμε και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της σειράς Screamin’Eagle (κατασκευής FOX).

Οδηγώντας την μοτοσυκλέτα μέσα στους δρόμους της Αθήνας, σε εντυπωσιάζουν δύο πράγματα. Το ένα είναι το μικρό πλάτος της που την βοηθάει να τρυπώνει ανάμεσα στα αυτοκίνητα, προκαλώντας την έκπληξη των ντελιβεράδων που δεν μπορούν να πιστέψουν ότι τους ακολουθεί μια Harley μέσα στην πυκνή κίνηση. Το άλλο που σε εντυπωσιάζει είναι πως ο δυνατός ήχος της εξάτμισης σε προστατεύει από τους πεζούς και οδηγούς-ζόμπι!

Τα μπάπα-μπούπα και οι πυροβολισμοί τους αναγκάζουν να ξεκολλήσουν το smartphone από το αυτί και να κοιτάξουν γύρο τους πριν περάσουν τον δρόμο ή πριν αλλάξουν λωρίδα… Safety Feature!

Δυστυχώς τα μαρπιέ είναι τα ίδια με αυτά που έχει η Roadster 1200 από το εργοστάσιο και είναι υπερβολικά μεγάλα σε μήκος, με αποτέλεσμα να σε δυσκολεύουν να βάλεις και να βγάλεις τα πόδια σου από πάνω τους όταν σταματά και ξεκινάς από τα φανάρια.

Αυτά τα μαρσπιέ ήταν και το μόνο πρόβλημα που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων, καθώς έβρισκαν εύκολα στην άσφαλτο και περιόριζαν την κλίση της μοτοσυκλέτας. Το πλαίσιο, τα φρένα και ο κινητήρας έχουν πραγματικά πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες!

Σαφώς δεν είναι supersport μοτοσυκλέτα, όμως οι ικανότητές της στις στροφές είναι πολύ παραπάνω από αυτές που φαντάζεται ο περισσότερος κόσμος και η γενική αίσθηση είναι αυτή μιας γεροδεμένης μοτοσυκλέτας. Προφανώς δεν είναι η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα που έχουμε οδηγήσει στην πίστα, όμως ήταν σίγουρα μια από τις πιο διασκεδαστικές εμπειρίες που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων. Προσωπικά πέρασα καλύτερα πάνω στην σέλα αυτής της Harley, παρά πάνω στη σέλα του GSX-R 1000R που δεινοπαθούσε να βγάλει την δύναμή του στα σαμαράκια και στα μπαλώματα των Μεγάρων και με παρακάλαγε να πάμε στις Σέρρες…    

  

EICMA: Honda V3R 900 E-Compressor 2026- Όπως το είχαμε προβλέψει!

Το πρωτότυπο είναι πλέον εδώ σε streetfighter πλατφόρμα - Δύναμη 1.200 κυβικών από 900! Στην παραγωγή το 2027
Honda V3R
Από το

motomag

4/11/2025

Η Honda έφερε τη CBR900 που θα είχαμε δει στις αρχές της χιλιετίας, όταν για πρώτη φορά έφτασε τόσο κοντά στην παραγωγή μίας μοτοσυκλέτας με V κινητήρα χωρίς όμως τα δύο μπλοκ κυλίνδρων να έχουν τον ίδιο αριθμό εμβόλων.

Τώρα, σχεδόν 25 χρόνια μετά, η Honda απαντά στην πεποίθηση πώς δεν φτιάχνουν νέους κινητήρες και δείχνει πως επενδύει δυναμικά σε μία νέα πλατφόρμα.

Για τον νέο κινητήρα που είχαμε δει πέρσι από κοντά, έγραφαν ένα σωρό ανακρίβειες, τον φανταζόντουσαν μέχρι και σε Adv, παρότι δεν αποκλείεται πολύ μακριά στο μέλλον, εμείς ήμασταν ξεκάθαροι από την πρώτη στιγμή: Θα δούμε πρώτα την μηχανολογική αυτή λύση σε μία supersport μοτοσυκλέτα με επιδόσεις που θα ξεπερνούν τον κυβισμό της.

Honda V3R 900

Στην επικοινωνία της με τον τύπο η Honda παραθέτει ένα λιτό δελτίο τύπου που αναφέρει τα εξής: "Το πρωτότυπο V3R 900 E-Compressor αναπτύσσεται ως ένα μοντέλο που προτείνει νέες αξίες μέσω της μοναδικής, πρωτοποριακής τεχνολογίας της Honda, η οποία πηγάζει από τον στόχο της ομάδας ανάπτυξης να προσφέρει συναρπαστικά προϊόντα που υπερβαίνουν τις προσδοκίες των πελατών, με στόχο την υλοποίηση της «Χαράς της ελεύθερης και διασκεδαστικής κινητικότητας» που περιγράφεται στο Όραμα 2030 της Honda. Αναπτύχθηκε σύμφωνα με την ιδέα «Non-Rail Roller Coaster» (τρενάκι του λούνα-παρκ χωρίς ράγες) και συνδυάζει την τελευταία τεχνολογία με τη μακρόχρονη τεχνογνωσία της Honda στην ανάπτυξη μοτοσυκλετών, με στόχο να προσφέρει δύο χαρακτηριστικά: «υπόσχεση συγκινήσεων» και «απόλυτη σιγουριά». Η διάταξη του κινητήρα διατηρεί τον υγρόψυκτο κινητήρα V3 75 μοιρών που παρουσιάστηκε στην έκθεση EICMA του περασμένου έτους, αλλά φέτος έχει επιβεβαιωμένη χωρητικότητα 900 κ.εκ., ενώ παράλληλα διαθέτει λεπτή και συμπαγή μορφή. Ως παγκόσμια πρωτιά (σύμφωνα με την έρευνα της Honda) για μοτοσυκλέτα, υιοθετεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπιεστή / κομπρέσορα, που επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της δύναμης, παρέχοντας σημαντική ροπή από χαμηλές στροφές. Αυτό προσφέρει απόδοση αντίστοιχη με έναν κινητήρα 1.200cc, παρά τον κυβισμό 900cc, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει προδιαγραφές με μειωμένους ρύπους. Το design διαθέτει ασύμμετρα πλαϊνά φτερά, ενώ στο έμβλημα του ρεζερβουάρ βρίσκουμε για πρώτη φορά το νέο σχέδιο «Honda Flagship WING», το οποίο θα εισαχθεί σταδιακά στα κορυφαία μοντέλα από το επόμενο έτος.Το πρωτότυπο V3R 900 E-Compressor στοχεύει να αποτελέσει ένα νέο ορόσημο για τις συνεχείς προκλήσεις της Honda, προσφέροντας άνευ προηγουμένου οδηγική απόλαυση, ενθουσιασμό και χαρά ιδιοκτησίας."

Honda V3R 900

Συνοψίζοντας, με τον ηλεκτρονικό κομπρέσορα το Streetfighter μοντέλο των 900 κυβικών θα αποδίδει σαν 1.200, με αυξημένη ροπή χαμηλά, και με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του συμπιεστή να παρέχει γραμμική απόδοση χωρίς τρύπες και υστερήσεις. Παράλληλα επιτυγχάνονται χαμηλοί ρύποι, σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Το διαφορετικό πάχος του ρεζερβουάρ από τη μεριά του συμπιεστή δεν ενοχλεί από το πλάι, όμως η ιστορία αλλάζει όταν βλέπεις τη μοτοσυκλέτα από μπροστά ή όταν καθίσεις στη σέλα της.

Ετικέτες