Δοκιμή: Harley Davidson Roadster 1200 Screamin’ Eagle Stage VI

Με “αγωνιστικές” διαθέσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/11/2018

Η Harley Davidson Athena δεν είναι ένα τυπικό κατάστημα πώλησης μοτοσυκλετών, αξεσουάρ και service. Ζουν με τις μοτοσυκλέτες που πουλάνε και είναι πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσεις μέσα στο κατάστημα της Πειραιώς ποιος είναι ο πελάτης και ποιος είναι ο πωλητής. Από εκεί παίρνουμε για δοκιμή τα νέα μοντέλα της Harley Davidson και αυτοί είναι που έφεραν τις δικές τους μοτοσυκλέτες στο φετινό test Ride Event στην πίστα των Μεγάρων για να τις οδηγήσουν οι αναγνώστες μας.

Πέρα όμως από τις εμπορικές δραστηριότητες, οι άνθρωποι αυτοί έχουν μεγάλο πάθος για το customizing και ήδη μετράνε διεθνής επιτυχίες με την συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς όπως το Wheels and Waves, όπου η custom μοτοσυκλέτα με την ονομασία ΝΥΧΤΑ κέρδισε πανηγυρικά την κατηγορία της. Αυτή την φορά, το τηλέφωνό μας χτύπησε για να μας ενημερώσουν πως έχουν βάλει το χεράκι τους σε ένα Roadster 1200 και μας ρώτησαν αν θέλουμε να το κάνουμε μια σύντομη δοκιμή. Προφανώς έχετε ήδη καταλάβει τι απαντήσαμε…

Πάμε πίστα!

Το Roadster 1200 είναι η πιο σπορ έκδοση της οικογένειας των Sportster. Πέρα από το Upside-Down πιρούνι, τα ισχυρά δύο δισκόφρενα εμπρός και τα ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ, έχει ταυτόχρονα και τα μεγαλύτερα περιθώρια κλίσης από οποιαδήποτε άλλη Harley Davidson, χάρη στον σχεδιασμό των εξατμίσεών του. Είναι χωρίς αμφιβολία η πιο “ευρωπαϊκή” σε στήσιμο και συμπεριφορά αμερικάνικη μοτοσυκλέτα που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα. Πάνω σε αυτή την μοτοσυκλέτα δούλεψαν, με στόχο τις ακόμα καλύτερες επιδόσεις στις ευθείες και στις στροφές. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει περάσει από αρκετά στάδια αλλαγών και όπως μας πληροφόρησαν, θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα.

Στο σημείο που βρίσκεται τώρα το Project, έχει τοποθετηθεί το κιτ Screamin’ Eagle τέταρτου σταδίου στον κινητήρα, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ολόκληρες κεφαλές, εκκεντροφόρους, φίλτρο ελευθέρας ροής και ηλεκτρονική με κόφτη στροφών στις 8.000rpm.

Η εξάτμιση είναι από την RSD (Ronald Sands Desing) όπως και η billet τάπα της βενζίνης και οι ρυθμιζόμενες μανέτες. Το τιμόνι του Roadster 1200 έχει αλλάξει με την τοποθέτηση clip-on στα καλάμια του πιρουνιού και τα μαρσπιέ έχουν φύγει από το κέντρο του πλαισίου και έχουν πάει πίσω, κοντά στον άξονα του ψαλιδιού. Εκεί πίσω συναντάμε και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της σειράς Screamin’Eagle (κατασκευής FOX).

Οδηγώντας την μοτοσυκλέτα μέσα στους δρόμους της Αθήνας, σε εντυπωσιάζουν δύο πράγματα. Το ένα είναι το μικρό πλάτος της που την βοηθάει να τρυπώνει ανάμεσα στα αυτοκίνητα, προκαλώντας την έκπληξη των ντελιβεράδων που δεν μπορούν να πιστέψουν ότι τους ακολουθεί μια Harley μέσα στην πυκνή κίνηση. Το άλλο που σε εντυπωσιάζει είναι πως ο δυνατός ήχος της εξάτμισης σε προστατεύει από τους πεζούς και οδηγούς-ζόμπι!

Τα μπάπα-μπούπα και οι πυροβολισμοί τους αναγκάζουν να ξεκολλήσουν το smartphone από το αυτί και να κοιτάξουν γύρο τους πριν περάσουν τον δρόμο ή πριν αλλάξουν λωρίδα… Safety Feature!

Δυστυχώς τα μαρπιέ είναι τα ίδια με αυτά που έχει η Roadster 1200 από το εργοστάσιο και είναι υπερβολικά μεγάλα σε μήκος, με αποτέλεσμα να σε δυσκολεύουν να βάλεις και να βγάλεις τα πόδια σου από πάνω τους όταν σταματά και ξεκινάς από τα φανάρια.

Αυτά τα μαρσπιέ ήταν και το μόνο πρόβλημα που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων, καθώς έβρισκαν εύκολα στην άσφαλτο και περιόριζαν την κλίση της μοτοσυκλέτας. Το πλαίσιο, τα φρένα και ο κινητήρας έχουν πραγματικά πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες!

Σαφώς δεν είναι supersport μοτοσυκλέτα, όμως οι ικανότητές της στις στροφές είναι πολύ παραπάνω από αυτές που φαντάζεται ο περισσότερος κόσμος και η γενική αίσθηση είναι αυτή μιας γεροδεμένης μοτοσυκλέτας. Προφανώς δεν είναι η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα που έχουμε οδηγήσει στην πίστα, όμως ήταν σίγουρα μια από τις πιο διασκεδαστικές εμπειρίες που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων. Προσωπικά πέρασα καλύτερα πάνω στην σέλα αυτής της Harley, παρά πάνω στη σέλα του GSX-R 1000R που δεινοπαθούσε να βγάλει την δύναμή του στα σαμαράκια και στα μπαλώματα των Μεγάρων και με παρακάλαγε να πάμε στις Σέρρες…    

  

Yamaha PROTO BEV και PROTO PHEV - Ηλεκτροκίνητα και υβριδικά πρωτότυπα [VIDEO]

Παρουσιάστηκαν στο Japan Mobility Show 2025, με ελάχιστες πληροφορίες
Yamaha PROTO BEV ΚΑΙ PROTO PHEV
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/11/2025

Στο Mobility Show 2025 στο Τόκιο, η Yamaha παρουσίασε μεταξύ άλλων και δυο πρωτότυπες μοτοσυκλέτες, την PROTO BEV μια αμιγώς ηλεκτρική με Supersport χαρακτηριστικά, και την υβριδική PROTO PHEV σε naked / streetfighter ύφος.

Μπορεί τώρα το ηλεκτρικό πρωτότυπο να παρουσιάστηκε σε μορφή 3D σκίτσων, γεγονός που καταδεικνύει το αρχικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εξέλιξή του, όμως το υβριδικό μοντέλο υπάρχει ως λειτουργική μοτοσυκλέτα και δοκιμάζεται στον δρόμο, όπως βλέπουμε και από το βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Yamaha.

Όσον αφορά στο ηλεκτρικό BEV οι πληροφορίες της Yamaha περιορίζονται σε τρεις παραγράφους που έχει επιμεληθεί το marketing χωρίς να δίνεται καμία ουσιαστική πληροφορία.

Yamaha PROTO BEV

Η Yamaha αναφέρει πως πρόκειται για ένα λειτουργικό (!) πρωτότυπο που δημιουργήθηκε με βάση την ιδέα της “διασκέδασης που μπορεί να προσφέρει μόνο ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας”. Η ιαπωνική εταιρεία τονίζει πως έδωσε έμφαση στο μικρό βάρος και τη συμπαγή κατασκευή, κάτι θα κρίνουμε ως πετυχημένο ή μη όταν μάθουμε βάρος και επιδόσεις. Μέχρι τότε κρατάμε μικρό καλάθι. Στο δελτίο τύπου γίνεται αναφορά και στην απλότητα των χειριστηρίων που βρίσκονται μόνο στο τιμόνι, με τα πόδια του αναβάτη να μην έχουν να ασχοληθούν με λεβιέδες. Καλά όλα αυτά, αλλά εδώ να θυμίσουμε τις τύχες των Energica και Ducati με τις ηλεκτρικές σπορ μοτοσυκλέτες τους και με την διακοπή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM MotoE, λόγω της πολύ μικρής αποδοχής του από το κοινό. Έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει η ηλεκτροκίνηση, πόσο μάλλον η σπορ πλευρά της που είναι ακόμα πιο απαιτητική σε ενέργεια και σε χαμηλό βάρος.

Yamaha PROTO PHEV

Όπως φαίνεται και η Yamaha έχει την ίδια άποψη, δίνοντας μεγαλύτερο βάρος στην εξέλιξη του υβριδικού PROTO PHEV, μιας υβριδικής μοτοσυκλέτας με βάση το MT-09. Η μοτοσυκλέτα που επέλεξε η Yamaha για την πειραματική εφαρμογή υβριδικού συνόλου κίνησης δεν αποτελεί έκπληξη, άλλωστε στο MT-09 είδαμε και το ντεμπούτο του συστήματος αυτόματης μετάδοσης Y-AMT, με τους Ιάπωνες να την θεωρούν ως μοτοσυκλέτα ευρείας αποδοχής και να δοκιμάζουν πάνω της πολλούς νεοτερισμούς.

Το PROTO PHEV συνδυάζει τη δύναμη του βενζινοκίνητου τρικύλινδρου κινητήρα του MT-09 με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μοτοσυκλέτα να μπορεί να κινηθεί είτε ηλεκτρικά, είτε υβριδικά, ανάλογα με την περίσταση, συνδυάζοντας επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση από το αμιγώς βενζινοκίνητο MT-09.

Περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τα επόμενα βήματα της Yamaha στις νέες αυτές τεχνολογίες, και να μάθουμε τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά στα επόμενα στάδια εξέλιξης των δυο πρωτότυπων μοτοσυκλετών.