Δύο νέα ηλεκτρικά Harley Davidson!

Μπορείς να τα οδηγήσεις χωρίς δίπλωμα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/1/2019

Με βασικό στόχο να προσελκύσει στον κόσμο της μοτοσυκλέτας ανθρώπους που δεν έχουν καν δίπλωμα μοτοσυκλέτας, η Harley Davidson παρουσίασε δύο νέα μικρά ηλεκτρικά δίκυκλα με αποσπώμενη μπαταρία. Θα μπορούσε κάποιος να τα χαρακτηρίσει και ως ηλεκτρικά ποδήλατα, μόνο που δεν έχουν πετάλια. Το σκεπτικό της αμερικάνικης εταιρείας είναι να προετοιμαστεί για το μέλλον και τους περιορισμούς που θα έχει να αντιμετωπίσει η βιομηχανία μοτοσυκλετών στο σύνολό της. Οι πολιτικοί στις ΗΠΑ και κυρίως στην Ευρώπη διαρκώς σφίγγουν τον κλοιό γύρω από την χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα κέντρα των πόλεων.

Ήδη στην Γαλλία και την Ισπανία, οι δήμαρχοι έχουν προχωρήσει στην απαγόρευση κίνησης πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των πόλεών τους. Επίσης, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η οδήγηση οχημάτων σε δασικούς δρόμους διαρκώς περιορίζεται. Τα δύο νέα ηλεκτρικά μοτοσυκλετάκια της Harley Davidson στοχεύουν ακριβώς σε αυτά τα δύο “μελλοντικά” προβλήματα, που προφανώς θα έχουν επιπτώσεις και στην πώληση των μοτοσυκλετών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού αν οι επόμενες γενιές δεν έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν δίκυκλα στην καθημερινή τους ζωή, τότε πιθανόν να μην τους ενδιαφέρει να αγοράσουν ποτέ μια μοτοσυκλέτα για ταξίδια ή αναψυχή. 

Το ένα από τα δύο νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα μας θυμίζει πάρα πολύ σε σχήμα το Honda  Zoomer και είναι σχεδιασμένο για χρήση μέσα στην πόλη. Το άλλο είναι πιο κοντά στα ηλεκτρικά mountain Bikes σαν αυτό που παρουσίασε η Ducati στην φετινή EICMA.

Το Honda Zoomer

 

Σε κάθε περίπτωση, η μικρή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα τους είναι συνειδητή επιλογή, ώστε να μην χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης. Εξίσου συνειδητή επιλογή είναι η μικρή και ελαφριά αφαιρούμενη μπαταρία, ώστε να μπορείς να την παίρνεις μαζί σου στο γραφείο ή το σπίτι και να την φορτίζεις, χωρίς να χρειάζεται να έχεις δικό σου γκαράζ με ειδικούς ταχυφορτιστές, όπως απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης και μεγάλης αυτονομίας.  

Suzuki: Έρχεται νέα δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στις 4 Ιουλίου

Αινιγματικό teaser με την μαύρη μπάλα του μπιλιάρδου να "δείχνει" τον 800άρη κινητήρα
Suzuki
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/7/2025

Η Suzuki προμηνύει την έλευση νέου μοντέλου στις 4 Ιουλίου με μία αινιγματική δημοσίευση στα κοινωνικά της δίκτυα, δείχνοντας μία μαύρη μπάλα του μπιλιάρδου με το νούμερο "8" και το σλόγκαν “Save the Date 4th July”.

Η παραπάνω δημοσίευση μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μία νέα μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 776 κυβικών εκατοστών, που ήδη φέρουν οι μοτοσυκλέτες GSX-8R, GSX-8S, V-Strom 800 και V-Strom800 DE. Όπως βλέπετε στις δύο πρώτες η Suzuki χρησιμοποιεί τον αριθμό "8" για να δείξει τον μέγεθος του κινητήρα και λογικά αυτό το μοτέρ θα φέρει και η νέα μοτοσυκλέτα που θα δούμε σε λίγες ημέρες, ως μέλος της σειράς GSX-8.

Το σενάριο που κυριαρχεί για τη νέα μοτοσυκλέτα είναι ότι πρόκειται να παρουσιαστεί μια έκδοση με ρετρό αισθητική που θα φέρει τον εν σειρά δικύλινδρο. Αν και υπάρχει και το SV650 που παίζει αυτόν τον ρόλο στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας, το πέρασμα στη νέα πλατφόρμα θεωρείται δεδομένο, αν και ο V2, ένας από τους μακροβιότερους όλων των εποχών, ταιριάζει καλύτερα αισθητικά σε μια ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα.

Δεν είναι απίθανο βέβαια να δούμε μια crossover μοτοσυκλέτα με αυτόν τον κινητήρα που θα έρθει για να τοποθετηθεί απέναντι στα Yamaha Tracer 7, Kawasaki Versys 650, Honda NC750X, Triumph Tiger Sport 660 κ.α. με 17ρηδες τροχούς και στα δύο άκρα και αναρτήσεις με μικρότερες διαδρομές και περισσότερο ασφάλτινο set up.