Δύο νέα ηλεκτρικά Harley Davidson!

Μπορείς να τα οδηγήσεις χωρίς δίπλωμα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/1/2019

Με βασικό στόχο να προσελκύσει στον κόσμο της μοτοσυκλέτας ανθρώπους που δεν έχουν καν δίπλωμα μοτοσυκλέτας, η Harley Davidson παρουσίασε δύο νέα μικρά ηλεκτρικά δίκυκλα με αποσπώμενη μπαταρία. Θα μπορούσε κάποιος να τα χαρακτηρίσει και ως ηλεκτρικά ποδήλατα, μόνο που δεν έχουν πετάλια. Το σκεπτικό της αμερικάνικης εταιρείας είναι να προετοιμαστεί για το μέλλον και τους περιορισμούς που θα έχει να αντιμετωπίσει η βιομηχανία μοτοσυκλετών στο σύνολό της. Οι πολιτικοί στις ΗΠΑ και κυρίως στην Ευρώπη διαρκώς σφίγγουν τον κλοιό γύρω από την χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα κέντρα των πόλεων.

Ήδη στην Γαλλία και την Ισπανία, οι δήμαρχοι έχουν προχωρήσει στην απαγόρευση κίνησης πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των πόλεών τους. Επίσης, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η οδήγηση οχημάτων σε δασικούς δρόμους διαρκώς περιορίζεται. Τα δύο νέα ηλεκτρικά μοτοσυκλετάκια της Harley Davidson στοχεύουν ακριβώς σε αυτά τα δύο “μελλοντικά” προβλήματα, που προφανώς θα έχουν επιπτώσεις και στην πώληση των μοτοσυκλετών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού αν οι επόμενες γενιές δεν έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν δίκυκλα στην καθημερινή τους ζωή, τότε πιθανόν να μην τους ενδιαφέρει να αγοράσουν ποτέ μια μοτοσυκλέτα για ταξίδια ή αναψυχή. 

Το ένα από τα δύο νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα μας θυμίζει πάρα πολύ σε σχήμα το Honda  Zoomer και είναι σχεδιασμένο για χρήση μέσα στην πόλη. Το άλλο είναι πιο κοντά στα ηλεκτρικά mountain Bikes σαν αυτό που παρουσίασε η Ducati στην φετινή EICMA.

Το Honda Zoomer

 

Σε κάθε περίπτωση, η μικρή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα τους είναι συνειδητή επιλογή, ώστε να μην χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης. Εξίσου συνειδητή επιλογή είναι η μικρή και ελαφριά αφαιρούμενη μπαταρία, ώστε να μπορείς να την παίρνεις μαζί σου στο γραφείο ή το σπίτι και να την φορτίζεις, χωρίς να χρειάζεται να έχεις δικό σου γκαράζ με ειδικούς ταχυφορτιστές, όπως απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης και μεγάλης αυτονομίας.  

Fantic: Έρχονται τα νέα μοντέλα Enduro και Motocross για το 2026

Αποκαλυπτήρια τον Ιούλιο –Euro 5+ τα μοντέλα Enduro
Fantic Euro5+ μοντέλα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

22/5/2025

Η νέα σειρά μοντέλων Enduro και Motocross της Fantic για το 2026 θα αποκαλυφθεί τον Ιούλιο, με την επίσημη παρουσίαση όλων των τεχνικών αναβαθμίσεων. Η παραγωγή των νέων μοντέλων motocross θα ξεκινήσει επίσης τον Ιούλιο.

Η ανάπτυξη συνεχίζεται και για τη σειρά Enduro του 2026, όπως επιβεβαιώνει η Fantic, με όλα τα μοντέλα να πληρούν τις απαιτήσεις της έγκρισης τύπου Euro 5+, που γίνεται υποχρεωτική για όλα τα Enduro μοντέλα από το 2026. Σημαντικές αναβαθμίσεις προβλέπονται για ορισμένα μοντέλα, προσθέτουν, συμπεριλαμβανομένων νέων κινητήρων, αναβαθμίσεων στο πλαίσιο και στα ηλεκτρονικά πακέτα.

Από το 2020, οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών που επιθυμούν να λάβουν έγκριση τύπου για καινούργιο μοντέλο προς πώληση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις Euro 5, καθώς και τα υπόλοιπα πρότυπα έγκρισης τύπου.

Αυτό εξαιρούσε τα off-road μοντέλα μέχρι το 2026, όταν πλέον όλα τα νέα μοντέλα θα πρέπει επίσης να συμμορφώνονται, με κάποιες μικρές παραχωρήσεις για τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες (όπως το ABS).

Η συμμόρφωση με τα αυστηρότερα όρια του Euro 5+ σε σχέση με το προηγούμενο Euro 4 σημαίνει χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO, HC και NOx, καθώς και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου.

Τα νέα μοντέλα enduro της Fantic θα μπουν σε παραγωγή τον Σεπτέμβριο και έπειτα θα είναι σχεδόν άμεσα διαθέσιμα μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της.

Μοντέλα MX 2026

XX 125 - XX 250 - XXF 250 - XXF 450

Μοντέλα  Enduro 2026

XE 125 - XE 300 - XEF 250 - XEF 310 - XEF 450 

Ετικέτες