Δύο νέα ηλεκτρικά Harley Davidson!

Μπορείς να τα οδηγήσεις χωρίς δίπλωμα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/1/2019

Με βασικό στόχο να προσελκύσει στον κόσμο της μοτοσυκλέτας ανθρώπους που δεν έχουν καν δίπλωμα μοτοσυκλέτας, η Harley Davidson παρουσίασε δύο νέα μικρά ηλεκτρικά δίκυκλα με αποσπώμενη μπαταρία. Θα μπορούσε κάποιος να τα χαρακτηρίσει και ως ηλεκτρικά ποδήλατα, μόνο που δεν έχουν πετάλια. Το σκεπτικό της αμερικάνικης εταιρείας είναι να προετοιμαστεί για το μέλλον και τους περιορισμούς που θα έχει να αντιμετωπίσει η βιομηχανία μοτοσυκλετών στο σύνολό της. Οι πολιτικοί στις ΗΠΑ και κυρίως στην Ευρώπη διαρκώς σφίγγουν τον κλοιό γύρω από την χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα κέντρα των πόλεων.

Ήδη στην Γαλλία και την Ισπανία, οι δήμαρχοι έχουν προχωρήσει στην απαγόρευση κίνησης πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των πόλεών τους. Επίσης, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η οδήγηση οχημάτων σε δασικούς δρόμους διαρκώς περιορίζεται. Τα δύο νέα ηλεκτρικά μοτοσυκλετάκια της Harley Davidson στοχεύουν ακριβώς σε αυτά τα δύο “μελλοντικά” προβλήματα, που προφανώς θα έχουν επιπτώσεις και στην πώληση των μοτοσυκλετών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού αν οι επόμενες γενιές δεν έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν δίκυκλα στην καθημερινή τους ζωή, τότε πιθανόν να μην τους ενδιαφέρει να αγοράσουν ποτέ μια μοτοσυκλέτα για ταξίδια ή αναψυχή. 

Το ένα από τα δύο νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα μας θυμίζει πάρα πολύ σε σχήμα το Honda  Zoomer και είναι σχεδιασμένο για χρήση μέσα στην πόλη. Το άλλο είναι πιο κοντά στα ηλεκτρικά mountain Bikes σαν αυτό που παρουσίασε η Ducati στην φετινή EICMA.

Το Honda Zoomer

 

Σε κάθε περίπτωση, η μικρή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα τους είναι συνειδητή επιλογή, ώστε να μην χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης. Εξίσου συνειδητή επιλογή είναι η μικρή και ελαφριά αφαιρούμενη μπαταρία, ώστε να μπορείς να την παίρνεις μαζί σου στο γραφείο ή το σπίτι και να την φορτίζεις, χωρίς να χρειάζεται να έχεις δικό σου γκαράζ με ειδικούς ταχυφορτιστές, όπως απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης και μεγάλης αυτονομίας.  

Αναμένεται νέα Ducati Panigale V4 R το 2026

Όπως δείχνουν έγγραφα της ιταλικής εταιρείας
V4 R
Από το

motomag

9/5/2025

Με την έλευση της ολοκαίνουργιας Panigale V4 για το 2025, που περιλαμβάνει νέο πλαίσιο, μονόμπρατσο ψαλίδι και ανανεωμένη αεροδυναμική, η Panigale V4 R που εκπροσωπεί τη Ducati στο WSBK οφείλει επίσης να ανανεωθεί. Όντως σύντομα αυτό θα συμβεί, καθώς νέα έγγραφα της Ducati δείχνουν ότι υπάρχει μια νέα έκδοση για την Panigale V4 R για το 2026.

Η υπάρχουσα V4 R έχει ήδη αποσυρθεί από τη γκάμα της Ducati σε ορισμένες αγορές και η εμφάνιση της είναι συνδεδεμένη με την προηγούμενη γενιά Panigale V4. Η υπάρχουσα μοτοσυκλέτα είναι σαφώς πολύ καλή αφού κερδίζει αγώνες στο υψηλότερο επίπεδο των WSBK, αλλά είναι σαφές ότι θα αντικατασταθεί σύντομα.

Στο τελευταίο έγγραφο αριθμού ταυτοποίησης οχημάτων της Ducati, που κατατέθηκε στην NHTSA, όπως απαιτείται από το νόμο, φαίνεται ότι θα υπάρξει μια νέα Panigale V4 R το 2026.

Με βάση το έγγραφο, θα είναι αρκετά διαφορετική από κάθε άλλη παραλλαγή της Panigale V4 αφού έχει ξεχωριστή ονομασία στη σειρά μοντέλων. Η V4 R έχει εδώ και καιρό τον δικό της κινητήρα σχεδιασμένο για να συμμορφώνεται με τα όρια χωρητικότητας του WSBK και να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες αγωνιστικού tuning από την έκδοση μαζικής παραγωγής της Panigale V4. Η προσθήκη μιας ξεχωριστής ονομασίας VIN της γραμμής μοντέλου υποδηλώνει ότι θα μπορούσε επίσης να αποκτήσει διαφορετικό πλαίσιο σε σύγκριση με το μοντέλο μαζικής παραγωγής.

Πάντως οι κατασκευαστές δεν είναι πιθανό να επενδύσουν πολλά στην ανάπτυξη νέων κινητήρων απλά για το 2026, καθώς αναμένεται να υιοθετηθούν νέοι κανονισμοί στο WSBK το 2027 για να διασφαλιστεί ότι οι μοτοσυκλέτες δεν θα είναι ταχύτερες από τις μειωμένης χωρητικότητας μηχανές MotoGP των 850 κυβικών που θα τεθούν σε ισχύ εκείνη τη χρονιά.