EICMA 2022: Aprilia ELECTRICa Project - Βάση για το ηλεκτρικό μέλλον του Noale

Με στόχο τους νέους αναβάτες
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/11/2022

Μετά τη γέννηση της πλατφόρμας 660, που σχεδιάστηκε για τις ανάγκες και τις επιθυμίες κυρίως της νεότερης γενιάς αναβατών, η Aprilia κάνει το επόμενο βήμα με το ELECTRICa project, που στόχο έχει τους αναβάτες του κοντινού μέλλοντος.

Από εμφάνιση, η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμα και ως συμβατική, αν δεν είχε τις πορτοκαλί λεπτομέρειες (αεροτομές στην ουρά, φτερά στα πλαϊνά, μάσκα), που της δίνουν εμφάνιση… πουλιού.

Το στιλ είναι Supermoto, ενώ εντυπωσιακές διαστάσεις έχουν πλαίσιο και ψαλίδι. Τα πλαστικά τμήματα έχουν ένα ιδιαίτερο μαύρο-γκρι μοτίβο, ενώ η μοτοσυκλέτα είναι διάστικτη με τουρκουάζ λεπτομέρειες.

Στις αναρτήσεις έχουμε ανεστραμμένο πιρούνι και μονό πίσω αμορτισέρ, με δισκόφρενα εμπρός-πίσω και ακτινική δαγκάνα μπροστά. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά Pirelli Diablo.

Ο χώρος της μπαταρίας κοσμείται από ένα τεράστιο “a”, και από κάτω αναγράφεται το όνομα της εταιρείας. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

Όμορφη λεπτομέρεια το πώς φαρδαίνει η στενή ουρά στο τελείωμα της, δημιουργώντας ένα βέλος.

Όσον αφορά στην κάλυψη των επιθυμιών των νέων αναβατών του μέλλοντος, η ιταλική εταιρεία αναφέρει πως το νέο της ηλεκτρικό project έχει χαμηλό βάρος, χαμηλή σέλα και τις 2 μανέτες των φρένων στο τιμόνι, κάτι που διευκολύνει τη μετάβαση από τα scooter. Κάπως δηλαδή σαν τις επιθυμίες των νέων αναβατών του παρόντος... συν την ηλεκτροκίνηση.

Η οθόνη οργάνων είναι ψηφιακή LCD, ενώ στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνεται keyless σύστημα και ηλεκτρονικά βοηθήματα, για τα οποία η Aprilia δεν αναφέρει λεπτομέρειες.

Μία ακόμα άσκηση ύφους λοιπόν, χωρίς κάποιο πραγματικό τεχνολογικό νεωτερισμό, που όμως θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα παραγωγής του Noale.

Husqvarna Enduro μοντέλα 2026 - Aναβάθμιση στις αναρτήσεις και αισθητικές αλλαγές [Gallery]

Το Euro 5+ δίχρονο TE 300 συνεχίζει να βγάζει πινακίδα - Επτά συνολικά μοντέλα
husqvarna enduro γκάμα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

18/8/2025

Μετά τη σειρά motocross η Husqvarna προχώρησε στην αποκάλυψη και των Enduro μοτοσυκλετών της για τη νέα σεζόν με τη διαθεσιμότητά τους να ξεκινά επίσης από τον Αύγουστο.

Η νέα γκάμα enduro της Husqvarna ξεχωρίζει αισθητικά από τα νέα γραφικά με την εταιρεία να κάνει λόγο για "σουηδικής έμπνευσης" look. Νέας σχεδίασης είναι τα προστατευτικά των καλαμιών του πιρουνιού, όπως νέος είναι και ο λασπωτήρας. H Husqvarna άλλαξε επίσης τα πλαϊνά πλαστικά αλλά και την τάπα του ψυγείου, κάτι που κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο του ψυκτικού.

Στο τεχνικό κομμάτι οι αλλαγές επικεντρώθηκαν στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στο πιρούνι κλειστού φυσιγγίου WP XACT, το οποίο φέρει νέο υδραυλικό στοπ, αλλά και νέα γυαλισμένα ελατήρια, κάτι που ισχύει και για τα επτά μοντέλα της γκάμας. Τα νέα ελατήρια προσφέρουν λιγότερες τριβές και έτσι βελτιώνουν περαιτέρω τη λειτουργία του πιρουνιού που έχει επίσης νέο set up αναφορικά με τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς, ενώ νέες είναι και οι ρυθμίσεις του WP XACT αμορτισέρ.

husqvarna enduro γκάμα 2026

Για τη νέα σεζόν υπάρχουν τρεις δίχρονες επιλογές, τα TE 125, TE 250 και TE 300, με το κορυφαίο δίχρονο μοντέλο να είναι και το μοναδικό από τα τρία που έχει προδιαγραφές Euro 5+, κάτι που σημαίνει ότι βγάζει πινακίδα, σε αντίθεση με τα άλλα δύο που "επικεντρώνονται" μόνο στο αγωνιστικό περιβάλλον.

Στα τετράχρονα Husqvarna έχουμε τα FE 250, FE 350, FE 450 και FE 501 με στάνταρ εξοπλισμό για όλα τους δύο χάρτες απόδοσης του κινητήρα, το Traction Control και το quickshifter, ενώ όλα φέρουν βεντιλατέρ.

Για όλα την enduro γκάμα οι δαγκάνες των φρένων και ο υδραυλικός συμπλέκτης προέρχονται από την Brembo, τα δισκόφρενα είναι της GSK και η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου.

Η παραγωγή έχει ξεκινήσει για τη enduro γκάμα της Husqvarna, εκτός από εκείνη που αφορά το ΤΕ 300, η έναρξη της οποίας έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Οκτώβριο.