EICMA 2022: Kawasaki HEV Τώρα ηλεκτρισμός, σύντομα και Υδρογόνο

Όλες οι τεχνολογίες στο τραπέζι
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/11/2022

Η Kawasaki τολμά να ξεφύγει από τις εύκολες λύσεις και στην φετινή έκθεση της EICMA έκανε ένα ακόμα βήμα μπροστά στο μέλλον, παρουσιάζοντας τρεις μοτοσυκλέτες που προσπαθούν να ανιχνεύουν και να προτείνουν λύσεις για τις επόμενες γενιές των μοτοσυκλετιστών.

Ήδη από το 2020 μας είχε δείξει την πρωτότυπη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων και λίγους μήνες αργότερα μας έδειξε άλλο ένα πρωτότυπο με υβριδικό κινητήρα βενζίνης/ηλεκτροκινητήρα.

Φέτος ήρθε η σειρά να μας αποκαλύψει ένα τρίτο πρωτότυπο βασισμένο στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του H2, με άμεσο ψεκασμό ο οποίος όμως καίει υδρογόνο!

Να θυμίσουμε πως η Kawasaki ήταν η πρωτοπόρος στη χρήση ηλεκτρονικού ψεκασμού στις μοτοσυκλέτες παραγωγής και τώρα είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί σε μοτοσυκλέτα σύστημα άμεσου ψεκασμού – έστω κι αν μιλάμε για πρωτότυπο και όχι κινητήρα παραγωγής.

Σε κάθε περίπτωση, η προσέγγιση της Kawasaki είναι η πιο σωστή απ’ όλες, διότι καμία τεχνολογία μέχρι σήμερα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους συμβατικούς κινητήρες στο σύνολό τους.

Αντιθέτως ένας συνδυασμός ηλεκτρικών οχημάτων, με οχήματα που καίνε υδρογόνο μέσω κυψελών, καθώς και με οχήματα που μπορούν να κάψουν υδρογόνο και συνθετικά καύσιμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι η μόνη πραγματική λύση για το μέλλον.

Επιλέγοντας μόνο μία λύση από τις παραπάνω, πάντα θα οδηγούμαστε σε αδιέξοδο.

Σωστά λοιπόν η Kawasaki εξελίσσει ταυτόχρονα όλες αυτές τις τεχνολογίες, ξεκινώντας από την πιο προσιτή και εύκολη, δηλαδή το πλήρως ηλεκτρικό Z και Ninja που απευθύνονται στην Α1 κατηγορία και θα μπουν κανονικά στην παραγωγή μέσα στο 2023.

Έναν χρόνο αργότερα, το 2024, θα μπει στην παραγωγή και η υβριδική μοτοσυκλέτα, που θα είναι η πρώτη στο κόσμο σε επίπεδο παραγωγής.

Εκεί όμως που η Kawasaki ποντάρει περισσότερο είναι στην τεχνολογία υδρογόνου, όπου ήδη έχει ένα λειτουργικό πρωτότυπο side by side και υπόσχεται να κρατήσει ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολλά-πολλά χρόνια ακόμα!

  

 

Ετικέτες

Vmoto: Τρία ηλεκτρικά scooter εμπνευσμένα από το MotoGP

Με τρείς ειδικές εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής ξεκινάει η συνεργασία Vmoto-MotoGP
Vmoto MotoGP
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/5/2026

Η Vmoto ανακοίνωσε νέα στρατηγική συνεργασία με τα MotoGP, μέσω της οποίας θα λανσάρει τρείς ειδικές εκδόσεις ηλεκτρικά scooter εμπνευσμένα από το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλετών στον κόσμο.

Η συμφωνία πραγματοποιείται με τη MotoGP Sports Entertainment Group, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του MotoGP και προβλέπει τον σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διεθνή διάθεση τριών διαφορετικών μοντέλων ηλεκτρικών scooter με αισθητική και στοιχεία εμπνευσμένα από τo MotoGP.

Τα νέα scooter θα διατίθενται παγκοσμίως μέσω του ήδη υπάρχοντος δικτύου διανομής της Vmoto, με την επίσημη κυκλοφορία τους να προγραμματίζεται εντός της σεζόν του 2026.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα περιορισμένης παραγωγής μοντέλα θα διαθέτουν επίσημο MotoGP branding και σχεδιαστικά στοιχεία που θα παραπέμπουν στο πρωτάθλημα.

Η συνεργασία δεν περιορίζεται μόνο στην παραγωγή scooter. Η Vmoto θα αποκτήσει ενεργή παρουσία σε συγκεκριμένους γύρους του MotoGP, παρουσιάζοντας μοντέλα σε επιλεγμένους αγώνες της Ευρώπης, ενώ θα προωθήσει επίσης τεχνολογίες ταχείας φόρτισης και εναλλαγής μπαταριών σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.

Παράλληλα, οι δύο πλευρές σχεδιάζουν κοινές παγκόσμιες καμπάνιες marketing χρησιμοποιώντας επίσημο περιεχόμενο.

Η συμφωνία ενισχύει και τη στρατηγική βιωσιμότητας των δύο εταιρειών, καθώς το MotoGP συνεχίζει να επενδύει σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, ενώ η Vmoto επεκτείνει τη δραστηριότητά της στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Ο διευθυντής της Vmoto, Charles Chen, δήλωσε: “Πρόκειται για μια συμφωνία-ορόσημο για τη Vmoto και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που το MotoGP, η κορυφαία κατηγορία αγώνων μοτοσυκλέτας στον κόσμο, συνδέει το brand του με τα ηλεκτρικά δίτροχα της Vmoto.”

Ο Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Εταιρείας, Graziano Milone, χαρακτήρισε τη συνεργασία ως “θεμελιώδες στρατηγικό βήμα”, υπογραμμίζοντας ότι το MotoGP αναγνώρισε όχι μόνο την ποιότητα των προϊόντων της Vmoto αλλά και το συνολικό οικοσύστημα ηλεκτρικής κινητικότητας που αναπτύσσει η εταιρεία.

Από την πλευρά του MotoGP, ο Επικεφαλής του Τομέα Χορηγιών, Borja de Altolaguirre, ανέφερε: “Η συνεργασία με τη Vmoto αποτελεί μια συναρπαστική ευκαιρία να φέρουμε το MotoGP πιο κοντά στους φιλάθλους σε όλο τον κόσμο με έναν νέο και πιο προσιτό τρόπο. Συνδυάζει επιδόσεις, καινοτομία και βιωσιμότητα, αξίες που είναι κεντρικές για το μέλλον του αθλήματος.”

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα μοντέλα, τις τεχνικές προδιαγραφές και τις αγορές διάθεσης θα ανακοινωθούν μέσα στους επόμενους μήνες.

 

Ετικέτες