Ετοιμάζεται η νέα Bimota KB4

Θολές αποκαλύψεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

13/5/2020

Με δε δύο επιτηδευμένα θολές φωτογραφίες στην επίσημη σελίδα της στο Facebook, η Bimota μας προαναγγέλλει πως άλλο ένα νέο μοντέλο οδεύει για την γραμμή παραγωγής μετά τον γάμο της με την Kawasaki. Πρόκειται για μια neo-retro superbike που θα έχει το όνομα KB-4. Όπως συνηθίζεται τα ονόματα των μοτοσυκλετών της Bimota ξεκινούσαν με το αρχικό γράμμα του κατασκευαστή του κινητήρα, Y για Yamaha, S για Suzuki, D για Ducati κ.τ.λ. Μετά ακολουθούσε το B, δηλαδή Bimota και τέλος έβαζαν τον αριθμό των κυλίνδρων π.χ. YB4= Yamaha κινητήρας + Bimota πλαίσιο + τετρακύλινδρος.

Οπότε με το όνομα της νέας μοτοσυκλέτας να είναι KB-4 καταλαβαίνουμε πως θα έχει τετρακύλινδρο κινητήρα της Kawasaki. Βέβαια η Kawasaki έχει πέντε (!!!) διαφορετικούς τετρακύλινδρους σε παραγωγή, τον 250 του ZX 25-RR, τον 900 του Ζ 900, τον 1000 του Ninja 1000 SX και Z1000, του ΖΧ10-R και φυσικά τον υπερτροφοδοτούμενο της οικογένειας των H2. Στην ΚΒ-4 ο τετρακύλινδρος έρχεται από την νέα Ninja 1000 SX των 142 ίππων, πράγμα που σημαίνει πως η ΚΒ-4 θα είναι η δυνατότερη neo-retro που έχει κατασκευαστεί έως σήμερα. Την μοτοσυκλέτα θα την βλέπαμε στην έκθεση του Μιλάνου το φθινόπωρο, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα, μάλλον θα ακολουθήσει τις επιταγές της εποχής μέσω διαδικτυακής παρουσίασης… δηλαδή θα “χαθεί” ανάμεσα στα εκατομμύρια διαδικτυακά μηνύματα που μας βομβαρδίζουν καθημερινά. Όπως κι αν έχει, η Kawasaki δείχνει πως έχει πάρει στα σοβαρά την αγορά της Bimota και σκοπεύει να την επαναφέρει στις εποχές δόξας που είχε από τα μέσα των 70ies έως και τα μέσα των 90ies.

Το μόνο πρόβλημα είναι πως όλα τα μοντέλα θα ονομάζονται πλέον “KB-Κάτι”.

EICMA: Vertemati NV450 και S1GP 2026 - Κινέζοι ανασταίνουν Ιταλούς

Η παλιά μικρή οικογενειακή εταιρεία ξαναζεί μέσω Chonqging
Vertemati EICMA 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/11/2025

Οι αδελφοί Vertemati, Guido και Alvaro, ξεκίνησαν ως off-road αγωνιζόμενοι, για να γίνουν μετέπειτα αντιπρόσωποι της Husaberg στην Ιταλία, και τέλος να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρεία το 1993, δίνοντας της το επώνυμό τους. Η Vertemati κατασκεύαζε σε εξαιρετικά μικρή παραγωγή ιδιαίτερες τετράχρονες MX, Enduro και Supermoto μοτοσυκλέτες, με το φιλτροκούτι στο πλαίσιο, ανεστραμμένο κινητήρα, κλπ. Η εταιρεία χρεοκόπησε το 2004, ενώ ο Alvaro απεβίωσε το 2022.

Η νέα εκδοχή της κάποτε ιταλικής Vertemati είναι κινέζικη -και αυτή-, με τον νέο ιδιοκτήτη της εταιρείας να είναι Κινέζος, πρώτην στέλεχος της Loncin. Αφού το συγκεκριμένο στέλεχος τσακώθηκε με την ηγεσία της Loncin αποχώρησε από την εταιρεία, ιδρύοντας πριν κάποια χρόνια την NICOT, στην Chongqing. Η NICOT κατασκευάζει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αλλά και βενζινοκίνητες Enduro με κάποια μοντέλα της να έχουν ήδη βρει τον δρόμο προς τις ευρωπαϊκές αγορές, όπως η δίχρονη MT250S, και τα τετράχρονα NC300S και NC450 που πωλούνται στη Βρετανία. H ηλεκτρική Off-Road μοτοσυκλέτα της NICOT που έχει φτάσει στην Ευρώπη είναι η B-Beast.

nicot

Πιο πρόσφατα, ο ιδιοκτήτης της NICOT αποφάσισε να αγοράσει τα δικαιώματα και το όνομα της ιταλικής μικρής και οικογενειακής εταιρείας Vertemati που έφτιαχνε παλιότερα ιδιαίτερες enduro μοτοσυκλέτες.

Vertemati - Το ιδιαίτερο παρελθόν
Vertemati - Το ιδιαίτερο παρελθόν

Και κάπως έτσι ξεκίνησε η “ανάσταση” της Vertemati, με τις μοτοσυκλέτες που είδαμε στην EICMA -είναι οι ίδιες τις οποίες έχει για εξέλιξη η εταιρεία, άλλωστε μιλάμε για εξαιρετικά μικρή δυνατότητα παραγωγής, τουλάχιστον για την ώρα. Μάλιστα η Vertemati, μέσω NICOT, είχε κάνει εμφάνιση και στην περυσινή EICMA όπου είχε δείξει αποκλειστικά το Supermoto 450 μοντέλο της.

Το σχέδιο των νέων μοτοσυκλετών της Vertemati θυμίζει την Old School άποψη του παρελθόντος, και όσον αφορά στην παραγωγή δεν είμαστε σίγουροι για το πότε θα δούμε τις μοτοσυκλέτες να εμφανίζονται στις ευρωπαϊκές αγορές.

Supermoto

Οι μοτοσυκλέτες της Vertemati στο περίπτερο της NICOT στο Μιλάνο ήταν δύο, η Supermoto για το Πρωτάθλημα S1GP (που πέρυσι η εταιρεία αποκαλούσε NV450, ενώ τώρα την αποκαλεί S1GP όπως τη διοργάνωση) και το Motocross μοντέλο που ονομάζεται... NV450 -όπως πέρυσι το Supermoto…

Το design των δυο μοντέλων είναι λίγο… πεπαλαιωμένο, χωρίς να βλέπουμε διάθεση για καινοτομίες ή ιδιαίτερες τεχνολογικές λύσεις -τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως- όπως είχαμε συνηθίσει στις ιταλικές Vertemati.

Μάλιστα το Supermoto μοντέλο αναγράφει στα πλαστικά του εμφανέστατα NICOT, με το Vertemati να κάνει την εμφάνισή του με μικρότερη γραμματοσειρά.

Vertemati NV450

Και οι δυο μοτοσυκλέτες είναι τετράχρονες, υγρόψυκτες και τετρακύλινδρες 450 κ.εκ., χωρίς να γνωρίζουμε το εργοστάσιο κατασκευής των μοτέρ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, κλειστό και σωληνωτό, ενώ στις αναρτήσεις η μεν MX φέρει ανεστραμμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ KYB, η δε Supermoto φέρει κάτι απίθανες κινέζικες αναρτήσεις της… Genesis, μια εταιρεία που αντιγράφει χωρίς καμία ντροπή τα λογότυπα, τη γραμματοσειρά και τα χρώματα της Ohlins!

Η εταιρεία κάνει λόγο για απόδοση 62,5 hp / 9.500 rpm και 5,5 kgm / 7.500 rpm στο Supermoto μοντέλο, χωρίς να δίνει νούμερα για τη Motocross μοτοσυκλέτα.

Αμφότερα τα ρεζερβουάρ χωρούν κοντά στα 7 λίτρα καυσίμου, με το βάρος να ανακοινώνεται στα 108 κιλά για το Supermoto μοντέλο και στα 104 για το ΜΧ. Και οι δυο μοτοσυκλέτες εκκινούν με μίζα.

Δεν ξέρουμε αν πρέπει να χαρούμε ή να στεναχωρηθούμε για τη νεκρανάσταση της Vertemati, ο χρόνος θα δείξει για το πόσο σοβαρή ή μη θα είναι η εξέλιξη των μοντέλων από την κινέζικη διοίκηση.

Ετικέτες