Με δε δύο επιτηδευμένα θολές φωτογραφίες στην επίσημη σελίδα της στο Facebook, η Bimota μας προαναγγέλλει πως άλλο ένα νέο μοντέλο οδεύει για την γραμμή παραγωγής μετά τον γάμο της με την Kawasaki. Πρόκειται για μια neo-retro superbike που θα έχει το όνομα KB-4. Όπως συνηθίζεται τα ονόματα των μοτοσυκλετών της Bimota ξεκινούσαν με το αρχικό γράμμα του κατασκευαστή του κινητήρα, Y για Yamaha, S για Suzuki, D για Ducati κ.τ.λ. Μετά ακολουθούσε το B, δηλαδή Bimota και τέλος έβαζαν τον αριθμό των κυλίνδρων π.χ. YB4= Yamaha κινητήρας + Bimota πλαίσιο + τετρακύλινδρος.
Οπότε με το όνομα της νέας μοτοσυκλέτας να είναι KB-4 καταλαβαίνουμε πως θα έχει τετρακύλινδρο κινητήρα της Kawasaki. Βέβαια η Kawasaki έχει πέντε (!!!) διαφορετικούς τετρακύλινδρους σε παραγωγή, τον 250 του ZX 25-RR, τον 900 του Ζ 900, τον 1000 του Ninja 1000 SX και Z1000, του ΖΧ10-R και φυσικά τον υπερτροφοδοτούμενο της οικογένειας των H2. Στην ΚΒ-4 ο τετρακύλινδρος έρχεται από την νέα Ninja 1000 SX των 142 ίππων, πράγμα που σημαίνει πως η ΚΒ-4 θα είναι η δυνατότερη neo-retro που έχει κατασκευαστεί έως σήμερα. Την μοτοσυκλέτα θα την βλέπαμε στην έκθεση του Μιλάνου το φθινόπωρο, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα, μάλλον θα ακολουθήσει τις επιταγές της εποχής μέσω διαδικτυακής παρουσίασης… δηλαδή θα “χαθεί” ανάμεσα στα εκατομμύρια διαδικτυακά μηνύματα που μας βομβαρδίζουν καθημερινά. Όπως κι αν έχει, η Kawasaki δείχνει πως έχει πάρει στα σοβαρά την αγορά της Bimota και σκοπεύει να την επαναφέρει στις εποχές δόξας που είχε από τα μέσα των 70ies έως και τα μέσα των 90ies.
Το μόνο πρόβλημα είναι πως όλα τα μοντέλα θα ονομάζονται πλέον “KB-Κάτι”.
EICMA: Norton Manx, Manx R, Atlas και Atlas GT 2026 - Νέα αρχή TVS, αμφιλεγόμενη αισθητική
To στοίχημα της ινδικής εταιρείας με τη βρετανική εταιρεία ξεκινά με στραβοπάτημα...
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
5/11/2025
Η Norton παρουσίασε στην EICMA τη νέα γενιά μοτοσυκλετών της, υπό την καθοδήγηση της ιδιοκτήτριας TVS, όμως η πρώτη εικόνα ήταν έως και σοκαριστική, με generic σχέδια που δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν της εταιρείας, και με μια περίεργη εμμονή στο γκρι χρώμα...
Η βρετανική εταιρεία που έχει πλέον εξαγοραστεί από την ινδική TVS παρουσίασε την πρώτη γενιά μοτοσυκλετών της με τέσσερα μοντέλα. Την Superbike Manx R βασισμένη στην παρακαταθήκη της προηγούμενης διοίκησης, το προηγούμενο μοντέλο V4SV με τον V4 κινητήρα, 72 μοιρών και 1200 cc με όριο περιστροφής τις 11.500 rpm, με απόδοση 206 ίππους και πάνω από 13 κιλά ροπής. Ακολουθεί μια γυμνωμένη streetfighter εκδοχή της, η Manx, μια νέα δικύλινδρη On-Off μεσαίου κυβισμού με ακτινωτούς τροχούς 19/17 που θα λειτουργήσει σαν πιο entry πρόταση της εταιρείας, επαναφέροντας το όνομα Atlas και τέλος μια πιο ασφάλτινη εκδοχή της με χυτούς τροχούς 17/17 και το όνομα Atlas GT.
Manx R
H στρατηγική της εταιρείας να διαφημίζει την αναγέννηση της με σειρά teaser και να επιβεβαιώνει την έλευση των τεσσάρων μοντέλων της χωρίς να έχουμε δει κάτι ολοκληρωμένο δημιούργησε προσδοκίες στις οποίες η γκάμα μοιάζει τουλάχιστον να μην ανταποκρίνεται καθώς οι σιλουέτες μοιάζουν ουδέτερες, σαν να προέρχονται από κάποιο no brand εργοστάσιο της Κίνας και με το γκρι χρώμα που επιλέχθηκε να ντύσει και τις τέσσερις να μην τις κολακεύει ιδιαιτέρως.
Atlas
Οι πρώτες εκδόσεις των Manx R και Manx είναι περιορισμένες σε μόλις 150 αριθμημένα αντίτυπα για έκαστη και παρά την άχρωμη εμφάνιση τους, διαθέτουν εντυπωσιακά χαρακτηριστικά με carbon fiber κοστούμια και τροχούς, εξαρτήματα από billet αλουμίνιο, ολόσωμο σύστημα εξάτμισης τιτανίου από την Akrapovic και ημιενεργητικές αναρτήσεις, εξελιγμένες σε συνεργασία με την Marzzochi που προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στις οδηγικές συνθήκες και την ταχύτητα κίνησης, ενώ τα φρένα είναι από την κορυφαία σειρά της Brembo, Hypure.
Manx
Με keyless σύστημα και TFT οθόνη αφής 8“ δίνει πρόσβαση στη επιλογή μεταξύ έτοιμων και προσαρμόσιμων riding modes με τη βοήθεια προηγμένων ηλεκτρονικών όπως cornering ABS, engine braking, traction, wheelie και slide control ενώ υπάρχει και συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth και WiFi για έλεγχο πολυμέσων και κλήσεων.
Manx R
Τα On-Off μοντέλα Atlas και Atlas GT χρησιμοποιούν έναν υγρόψυκτο τετράχρονο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 585cc, με κομβία στροφάλου στις 270 μοίρες και δύο αντλίες λαδιού. O κινητήρας χρησιμοποιείται σαν ενεργό μέλος του πλαισίου ατσάλινου χωροδικτυώματος.
Atlas
Πλούσια και στα ηλεκτρονικά τα δύο Atlas με την TFT οθόνη αφής 8“ να προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση και συνδεσιμότητα για πλοήγηση, επικοινωνία, και πολυμέσα αλλά και επιλογή μεταξύ riding modes ενώ παρούσα είναι και μια θύρα φόρτισης USB-C. Η ηλεκτρονική μονάδα IMU 6 αξόνων που συνεργάζεται με τα ABS, traction, slide, launch και wheelie control, ενώ διαθέτει και hill hold assist για υποβοήθηση στα ξεκινήματα σε ανηφόρα. Και εδώ είναι παρόν το keyless σύστημα μαζί με τις ανέσεις των θερμαινόμενων grips και σέλας αλλά καιτην παρουσία quickshifter. Yπάρχει επίσης αναφορά και για Cornering Cruise Control στο site της εταιρείας που εάν δεν πρόκειται περί λάθους, θα είναι κάτι πρωτόγνωρο σε μοτοσυκλέτα.
Manx
Ο Simon Skinner, επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Norton από το μακρινό 2013 ήταν υπεύθυνος για την επιστροφή της θρυλικής Commando, αποσπώντας θετικά σχόλια, ως συνεχιστής ενός εμβληματικού ονόματος για την εταιρεία, ένα από τα μοντέλα που δυστυχώς έκοψε από την παραγωγή η νέα διοίκηση.
Atlas GT
Η γκάμα του 2026 που είδαμε, δυστυχώς χάνει κατά κράτος τις εντυπώσεις σε σχεδιαστικό επίπεδο, σε σύγκριση με την παλαιότερη γενιά μοντέλων η οποία είχε όμορφο και μοναδικό σχεδιασμό. Σημειώνουμε πάντως τα πάμπολλα και δυσεπίλυτα τεχνικά προβλήματα που ταλάνιζαν την προηγούμενη γενιά μοντέλων της Norton, προβλήματα που η TVS φιλοδοξεί να αφήσει πίσω της μια και καλή στη νέα αυτή γενιά μοτοσυκλετών.