Honda: Νέος κινητήρας σκούτερ

Από το

Μαύρο Σκύλο

22/11/2011

Η Honda έχει έτοιμο έναν νέο κινητήρα 125 κυβικών που θα τοποθετηθεί σε διάφορα μοντέλα σκούτερ, ήδη από το 2012. Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, με το ψυγείο του τοποθετημένο στο δεξί πλευρό του, θυμίζοντας την αρχιτεκτονική του προηγμένου κινητήρα του PCX και η τροφοδοσία του γίνεται από ψεκασμό. Στην κατασκευή του έχει δοθεί έμφαση στη μείωση των τριβών, των διαστάσεων και του βάρους στοχεύοντας στη μείωση της κατανάλωσής του. Η εταιρεία αναφέρει ότι η κατανάλωσή του είναι 25% μικρότερη συγκρίνοντάς την με τους συμβατικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται μέχρι τώρα στα σκούτερ. Ανάλογα με το μοντέλο σκούτερ που θα κινήσει θα μπορεί να εξοπλίζεται και με το σύστημα idle stop, χάρη στην προηγμένη γεννήτρια που παίζει και τον ρόλο της μίζας κάνοντας την επανεκκίνησή του πολύ γρήγορη. Το έμβολό του είναι ελαφρύτερο, το κοκοράκια των βαλβίδων γυρνούν σε ρουλεμάν γα μείωση των τριβών, ενώ για τον ίδιο λόγο ο κύλινδρος είναι έκκεντρα τοποθετημένος σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου, πρακτική που έχουμε συναντήσει στον μονοκύλινδρο του CRF450R. Οι… μειώσεις γίνονται όπου μπορεί να φανταστεί κανείς και φθάνουν έως τον περιορισμό της ποσότητας του λαδιού που χρησιμοποιεί στην μετάδοση.

Kawasaki KLE 500 2026: Επιβεβαίωση MOTO – Πρώτη ανακοίνωση για την μεσαία ON-OFF

Έρχεται πριν από τα υπόλοιπα μεσαία!
Kawasaki KLE 500 2026: Επιβεβαίωση MOTO – Πρώτη ανακοίνωση για την μεσαία ON-OFF [VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/10/2025

Η Kawasaki ξεκίνησε να προετοιμάζει το έδαφος λίγο πριν την EICMA, για το νέο KLE 500 το οποίο άργησε έναν ολόκληρο χρόνο. Κι αυτό γιατί γνωρίζαμε πως ήταν έτοιμο και μάλιστα περιμέναμε πως θα μπορούσε να κάνει την έκπληξη μέσα στον Αύγουστο, ημερομηνία που δύο Ευρωπαίοι κατασκευαστές φέρνουν στην αγορά τα νέα τους μοντέλα. Το GS για παράδειγμα παρουσιάζεται στις τελευταίες του γενιές στα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ το οικονομικό έτος για τους Ιάπωνες και μαζί και οι παραγγελίες για την νέα χρονιά, μπαίνουν από Οκτώβριο.

Οι μοτοσυκλέτες είναι ήδη έτοιμες λοιπόν, φαίνεται όμως πως η Kawasaki θέλει να κάνει επάνοδο και στην EICMA, στην οποία είχε περιορίσει την συμμετοχή της.

Εκεί ήταν που πέρσι έδειξε για πρώτη φορά πως θέλει να φέρει μία μεσαία ON-OFF χωρίς να πει κάτι περισσότερο από αυτό. Εμείς μεταδώσαμε τότε από πληροφορίες που είχαμε ήδη, πως πρόκειται για το KLE 500 με 21 εμπρός τροχό και πιθανότατα 17άρη πίσω.

Το μεγάλο νέο τώρα είναι πως η μοτοσυκλέτα θα έρθει στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο, (πληροφορία που έχει το MOTO) ενώ η Kawasaki δίνει προτεραιότητα στην τιμή της, θέλοντας να φροντίσει να μην ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό. Όχι όμως τον υπόλοιπο Ιαπωνικό που τιμολογιακά έχει ανέβει πολλά σκαλιά, αλλά από τον Κινέζικο από τον οποίο θα προσπαθήσει να απέχει ελάχιστα προς τα πάνω.

Ο κινητήρας αυτός έχει ήδη εμφανιστεί σε Eliminator αλλά και Z 500 και είναι δοκιμασμένος, αφήνοντας πολύ θετικές εντυπώσεις από την απόκρισή του. Δίχως σκορτσαρίσματα, με γεμάτη απόδοση από τις χαμηλές στροφές και απόδοση 45 ίππων στις 9.000 στροφές, με 4,3 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.000, δείχνει πως μπορεί να κάνει την διαφορά.

Με δεδομένο πως το Ninja 500 είναι 171 κιλά, το νέο KLE 500 2026 αναμένεται να είναι κάτω ή στο πλαίσιο του άμεσου ανταγωνισμού, ενώ αναμένουμε από την Kawasaki να φροντίσει να μην χαθούν πολλά από τα άλογα με την νέα χαρτογράφηση που αναγκαστικά θα έχει η ON-OFF μοτοσυκλέτα έναντι των street μοντέλων με τα οποία μοιράζεται τον κινητήρα αυτό.

Λίγα κιλά περισσότερα λοιπόν από το Ninja 500 λόγω αναρτήσεων, διαφορετικού υποπλαισίου και όλα όσα απαιτεί η κατηγορία των ON-OFF και χωρίς μεγάλη διαφορά από άλογα, ελπίζουμε, θα φέρουν το KLE 500 απέναντι από τον ανταγωνισμό με ορισμένα ισχυρά εφόδια.

Το VIDEO που ετοίμασε η Kawasaki:

Ετικέτες