Honda Superbike: Έρχεται το 2017

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

9/2/2016

Οι φήμες ότι η Honda θα παρουσιάσει μια καινούρια μεγάλη μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων έχει καταντήσει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια σαν την ιστορία με τον βοσκό και τον λύκο που μας έλεγαν όταν ήμασταν παιδιά – όλο ακούμε για τον λύκο που έρχεται, ετοιμαζόμαστε για να τον αντιμετωπίσουμε και τελικά λύκος δεν εμφανίζεται ποτέ. Στο τέλος βαριόμαστε και δεν δίνουμε καμία σημασία. Μας έλεγαν για Blackbird με V5 κινητήρα και είδαμε τελικά VFR 1200F. Μας έλεγαν για μια δεκαετία ότι ετοιμάζουν MotoGP replica και όταν πλέον κουραστήκαμε να περιμένουμε, έβγαλαν την RCV-S με μόλις 155 ίππους και αστρονομική τιμή 200.000 ευρώ. Αυτή την φορά όμως φαίνεται ότι τα ξυπνητήρια στην Ιαπωνία έκαναν δουλειά και θα ξαναδούμε την Honda να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των superbike. Όπως πάντα οι πρώτες φήμες είναι γεμάτες υπέρμετρη αισιοδοξία, οπότε προς το παρόν καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι. Για παράδειγμα, όχι μόνο λέγεται ότι θα δούμε καινούριο CBR 1000 RR μέσα στο 2017, αλλά μερικοί το πάνε ακόμα πάρα πέρα και μιλάνε ακόμα και για RVF 1000 RR!

Για όσους είστε κάτω από 25 ετών να σας πούμε ότι η Honda κάποτε έφτιαχνε τους πιο τεχνολογικά προηγμένους V4 κινητήρες παραγωγής και όχι μόνο αργόστροφα δικύλινδρα σε σειρά όπως τώρα. Επίσης κάποτε είχε το Blackbird που ήταν η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής αντί για το υπέρβαρο VFR 1200 F που το αντικατέστησε και στα Superbike συμμετείχε με τα RC-30 και RC-45 που οι V4 κινητήρες τους ανέβαζαν 16.000-17.000 στροφές και έβγαζαν πάνω από 200 ίππους με μόλις 750 κυβικά.

Εκείνες οι μοτοσυκλέτες ήταν που είχαν δώσει στην Honda την φήμη του πιο προηγμένου τεχνολογικά κατασκευαστή μοτοσυκλετών και μας είχε αναγκάσει όλους να την αποκαλούμε "Big H".

Με την παρουσίαση του νέου Africa Twin έχουμε το πρώτο σημάδι ότι ο γίγαντας άρχισε να ξυπνάει και είναι βέβαιο ότι βλέποντας γύρο της στις εκθέσεις την Yamaha να έχει R1, την Kawasaki να έχει H2R και από τα μέσα της χρονιάς και την Suzuki να έχει ολοκαίνουριο GSX-R 1000, έχουν πάρει είδηση ότι έμειναν πίσω.

Το ερώτημα είναι αν θα επιλέξουν να μείνουν με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, παρουσιάζοντας μια καινούρια Fireblade ή αν θα κάνουν την κίνηση ματ και μπουν στο παιχνίδι των V4. Ίσως κάνουν και τα δύο, όπως στις αρχές της δεκαετίας του 1990 που είχαν CBR 900 RR και RVF 750 (RC 45) μαζί. Τα V4 είναι σαφώς ακριβότερα στην κατασκευή και αν θέλεις να τα κάνεις ελαφριά όσο τα τετρακύλινδρα εν σειρά, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις εξωτικά υλικά. Βέβαια η Aprilia έχει αποδείξει ότι μπορεί φτιάξει μια V4 superbike με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ και είναι δύσκολο να μην μπορεί να κάνει το ίδιο ένας κατασκευαστής με το μέγεθος της Honda. Επίσης, η επόμενη superbike της Ducati θα είναι V4.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και το αγωνιστικό κομμάτι. Η Yamaha από φέτος συμμετέχει με εργοστασιακή ομάδα στα SBK, η Kawasaki έχει ήδη κερδίσει δύο πρωταθλήματα και φέτος έδειξε καινούρια ZX-10R, η Suzuki πάντα έχει παρουσία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και από του χρόνου θα έχει καινούρια μοτοσυκλέτα, η Aprilia είναι πρωταγωνιστής εκεί και η Ducati ξαναέρχεται με σοβαρότητα και μην σας κάνει εντύπωση αν δείτε την MV Agusta να μπαίνει δυναμικά με ολοκαίνουρια F4 1000. Το βλέπουμε δύσκολο να λείψει η Honda από αυτό το πολύχρωμο πανηγύρι.

Λέτε να ξέρει η Honda από V4; Μμμμ... για δείτε τί έφτιαχνε το 1992!

EICMA: Honda WN7 2026 - H πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Honda στην Ευρώπη

Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας E-VO για την αγορά της Κίνας
Honda WN7
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/11/2025

Η Honda παρουσίασε στην EICMA την WN7, την πρώτη από τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της που βλέπουμε στη Ευρώπη, μετά την E-VO που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες για την αγορά της Κίνας, ενώ πάνω της φιγουράρει και το νέο λογότυπο που θα χρησιμοποιούν οι Ιάπωνες στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες τους.

Η WN7 είναι η πρώτη γυμνή ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Honda που θα πωλείται στην Ευρώπη, με τον οριζόντιο LED προβολέα και το μαύρο χρώμα με τις χρυσές λεπτομέρειες, να είναι στοιχεία που, σύμφωνα με την εταιρεία, θα αποτελέσουν γνωρίσματα της σειράς ηλεκτρικών μοτοσυκλετών που θα ακολουθήσουν.

WN7

Η WN7 εγκαταλείπει την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, τοποθετώντας την αλουμινένια θήκη της μπαταρίας στο κέντρο (φέρον τμήμα του πλαισίου), πάνω στην οποία εδράζει τόσο ο λαιμός της μοτοσυκλέτας όσο και η βάση του άξονα ψαλιδιού. Η κεντρική τοποθέτηση της βαριάς μπαταρίας βοηθάει στην συγκέντρωση της μάζας, επηρεάζοντας θετικά τον χειρισμό και δίνοντας μια λεπτή και συμπαγή σιλουέτα στην μοτοσυκλέτα. Η Honda αναφέρει ως βάρος της WN7 τα λογικά 217 κιλά. 

WN7

Ο νέος ελαφρύς και συμπαγής ηλεκτροκινητήρας της Honda είναι υγρόψυκτος με απόδοση ισχύος 50 kW (68 περίπου hp), νούμερο που αντιστοιχεί σε μοτοσυκλέτα θερμικού κινητήρα μεσαίου κυβισμού, ενώ η μέγιστη ροπή άνω των 10 κιλών, είναι πιο κοντά σε παραδοσιακές μοτοσυκλέτες του λίτρου. Η Honda κάνει λόγο για επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα στα 129 χιλιόμετρα ανά ώρα να είναι... αυτή που χρειάζεσαι και όχι αυτή που θέλεις, ενώ η μοτοσυκλέτα θα κυκλοφορήσει και σε εκδόσεις Α1 & Α2 με περιορισμό στην απόδοση.

WN7

Η μετάδοση κίνησης γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα στον τροχό μέσω ιμάντα, συνεισφέροντας στην αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτρικού συνόλου και στα αραιά διαστήματα συντήρησης.

Η μπαταρία της WN7 είναι 9.3 kWh, ιόντων λιθίου και υποστηρίζει τόσο ταχεία φόρτιση CCS2, όσο και απλή σε συμβατικό οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο. Στην ταχεία φόρτιση η μπαταρία μπορεί να ανέβει από το 20% στο 80% σε περίπου μισή ώρα, επιτρέποντας τον ανεφοδιασμό σε στάσεις, χωρίς την ανάγκη μακριάς αναμονής. Η συμβατική φόρτιση από το 0% στο 100% απαιτεί λιγότερο από 2,4 ώρες δίνοντας αυτονομία 140 χιλιομέτρων με μία πλήρη φόρτιση, πάντα σε ιδανικές συνθήκες.

WN7

Κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης ο κινητήρας φορτίζει την μπαταρία, ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει σε τρία επίπεδα το πόσο έντονη θα είναι αυτή η επιβράδυνση του κινητήρα στο κλείσιμο του “γκαζιού” από έναν διακόπτη στο αριστερό χειριστήριο.

WN7

Η ανάρτηση εμπρός είναι ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43 mm με διαδρομή 120mm δίχως ρύθμιση και πίσω μονό αμορτισέρ 41 mm, επίσης με 120mm διαδρομής με ρύθμιση προφόρτισης.

Οι τροχοί είναι διαστάσεων 120/70-17 εμπρός και 150/60-17 πίσω, με φρένα διπλούς δίσκους 296 mm με δαγκάνες δύο εμβόλων εμπρός και μονό δίσκο 256 mm με δαγκάνα μονού εμβόλου με δικάναλο ABS με ηλεκτρονική μονάδα IMU.

WN7

Η λειτουργία Smart Key είναι στάνταρ, η εφαρμογή Honda RoadSync προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphone μέσω της TFT οθόνης 5 ιντσών και επιλογή μέσα από τέσσερα Modes (Sport, Standard, Rain, Econ) ενώ υπάρχει και θύρα USB-C. Ο φωτισμός είναι πλήρως LED, με διπλούς προβολείς και φώτα ημέρας (DRL) εμπρός. Τα φλας απενεργοποιούνται αυτόματα και είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία Emergency Stop Signal (ESS), που προειδοποιεί τα οχήματα πίσω κατά την απότομη πέδηση.

WN7

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα χρήσης του “γκαζιού” σε συνδυασμό με ένα διακόπτη στο αριστερό χειριστήριο για κίνηση εμπρός και πίσω σε Walking Speed Mode (Max 5 χ.α.ω), χαρακτηριστικό χρήσιμο σε αργούς ελιγμούς εντός περιορισμένων χώρων ή κατά την στάθμευση.

WN7

Η Honda WN7 θα παράγεται στο εργοστάσιο της Honda στο Kumamoto. Η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει σταδιακά την εισαγωγή του μοντέλου στις παγκόσμιες αγορές που η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος, με την εταιρεία να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της μοτοσυκλέτας σε παγκόσμια κλίμακα.

Για το 2026 η WN7 θα διατίθεται σε τρία χρώματα

  • Mat Pearl Morion Black
  • Pearl Deep Mud Gray  
  • Graphite Black