Horwin SENMENTI 0 & SENMENTI X - Δυο εντυπωσιακά concept στην EICMA 2022

Γεμάτα αισθητήρες, κάμερες, και ηλεκτρονικά βοηθήματα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/11/2022

Η κινέζικη Horwin πρόκειται να παρουσιάσει δυο concept ηλεκτρικά δίκυκλα στην EICMA 2022 υπό την ονομασία SENMENTI, που σημαίνει “μορφή ζωής”, και θα διαθέτουν πλειάδα αισθητήρων, καμερών και ηλεκτρονικών.

Δυστυχώς το δελτίο τύπου της Horwin από τη μία πάσχει από υπερβολές που φθάνουν τα όρια της επιστημονικής φαντασίας και από την άλλη αποτελεί προϊόν κακής μετάφρασης, κι έτσι χρειάζεται να το διυλίσουμε σε μεγάλο βαθμό για να βρούμε την ουσία.

Τα δυο concept μοντέλα θα αποτελέσουν “κράχτες” για το περίπτερο της Horwin, στο οποίο αναμένουμε να δούμε δίπλα τους πολύ πιο συμβατικά και ρεαλιστικά ηλεκτρικά scooter και ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Συγκρίνοντας τα δυο μοντέλα, το Senmenti 0, που θυμίζει μεγάλο υβρίδιο scooter-μοτοσυκλέτας (βλ. X-ADV) ενώ έχει ήδη (εξαιρετικά ψηλές) τιμές αγοράς στην Κίνα σε 2 εκδόσεις (City Edition στα 17.672 ευρώ & Creation Edition στα 19.583 ευρώ), με τη σελίδα στο κινέζικο site της εταιρείας να είναι πολύ πιο πλήρης. Ακόμα κι έτσι, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Senmenti 0 είναι υπερβολικά και ακραία, και πρέπει να κάνουμε υπομονή για να δούμε αν όντως το μοντέλο παραγωγής θα έχει ανάλογο spec. Εντωμεταξύ στη CIMA MOTOR όπου και παρουσιάστηκε πριν την EICMA το Senmenti 0, ανακοινώθηκε πως το νεό ηλεκτρικό δίκυκλο της Horwin θα διατεθεί προς πώληση σε παγκόσμια κλίμακα.

Το μπροστινό σύστημα μας μπερδεύει με τη διάταξη του, καθώς από τη μία μοιάζει με εναλλακτικό σύστημα διεύθυνσης, από την άλλη σα να διακρίνουμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι κάπου εκεί μέσα, και τις υποψίες μας για απλή κίνηση εντυπωσιασμού σφραγίζει η παντελής απουσία αναφορά σε αυτό από τη Horwin.

Στη σελίδα του Senmenti 0 η Horwin κάνει λόγο για τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, ροπή 60 kgm, αυτονομία 300 χλμ. με ταχύτητα 88 χλμ/ώρα από μπαταρία 16.2 kWh, επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, φόρτιση σε… 30 λεπτά, και Sentinel mode.  

Η Horwin αναφέρει πως έχει ενώσει με μοναδικό τρόπο τη μπαταρία, τον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά, με ελάχιστη ή καθόλου καλωδίωση (δύσκολο να καταλάβεις από τη μετάφραση), για βελτιστοποίηση των επιδόσεων, μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρίας και μικρότερη κατανάλωση.

Το Senmenti O διαθέτει περισσότερους από 30 αισθητήρες, ενώ μπορεί να ελέγχει το περιβάλλον γύρω του, αλλά και τη στάση σώματος του αναβάτη.

Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα του περιλαμβάνονται TFT οθόνη οργάνων, σύστημα TPS ελέγχου πίεσης ελαστικών, Traction Control, ABS, Blind Spot Detection & Collision Warning με τη βοήθεια καμερών και ραντάρ, Sentinel Mode, 3 Riding Modes, Auto Hold φρένο, φρένο κινητήρα για τις κατηφόρες, όπισθεν, keyless σύστημα, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, ηλεκτρική ρύθμιση ζελατίνας, Over the Air ασύρματη ενημέρωση λογισμικού, κ.α.

Το Senmenti X τώρα είναι μια φουτουριστική μοτοσυκλέτα που θυμίζει τη μοτοσυκλέτα του Kaneda στο anime Akira, και βρίσκεται δίπλα στο O απλώς για να εντυπωσιάσει.

Τέλος η Horwin δηλώνει πως στην EICMA θα κάνει επίδειξη μεταξύ άλλων και τεχνολογίας με την οποία το Senmenti X θα ισορροπεί δίχως τη βοήθεια του αναβάτη.

Θυμίζουμε πως η Horwin, που έχει στη γκάμα της ηλεκτρικά scooter, ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά πατίνια αναμένεται να έρθει σύντομα και στην Ελλάδα, μέσω ενός πολύ γνωστού εισαγωγέα.

GASGAS MC 250F και MC 450F Factory Edition 2025 - Τα κορυφαία “κόκκινα” Motocross

Φορτωμένα με αξεσουάρ και με ξεχωριστό “εργοστασιακό” look από το… μέλλον!
GASGAS Factory 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/12/2024

Στα χνάρια των KTM & Husqvarna, το τρίτο μέλος του Pierer Group παρουσίασε τις εργοστασιακές εκδόσεις των Motocross μοντέλων του στα 250 και 450 κυβικά, φορτωμένες με έξτρα αξεσουάρ και με εμφάνιση που παραπέμπει στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του… 2025!

Μπορεί το 2024 η εργοστασιακή ομάδα της Rockstar Energy στο αμερικάνικο Πρωτάθλημα SuperMotocross (που περιλαμβάνει το AMA Supercross, το Pro Motocross και τους τελικούς του SMX) να αγωνιζόταν με μοτοσυκλέτες της Husqvarna, όμως το 2025 αυτό αλλάζει με τους Justin Barcia, Ryder Difrancesco και Casey Cochran να ανεβαίνουν στις σέλες μοτοσυκλετών της GAGAS. Με άλλα λόγια, από λευκές, οι KTM μοτοσυκλέτες της ομάδας βάφονται κόκκινες.

Τέσσερις ημέρες μετά την παρουσίαση της αγωνιστικής ομάδας της GASGAS στις Η.Π.Α., έρχονται τώρα στο καπάκι οι factory GASGAS παραγωγής, με φρέσκο look εργοστασιακών μοτοσυκλετών που ακόμα… δεν έχουν κάνει ούτε έναν αγώνα! Άσε που οι πελάτες μπορούν τώρα να αγοράσουν Rockstar Factory Editions τόσο από τη Husqvarna -που παρουσίασε και αυτή Factory μοντέλα με το περυσινό look- όσο και από την GASGAS! με το νέο look!

Πέρα τώρα από τα εργοστασιακά κοστούμια, οι Factory GASGAS του 2025 θα διαθέτουν μεταξύ άλλων έξτρα εξοπλισμό, επιπρόσθετα στην ήδη κορυφαία βάση των 250 και 450 του Pierer Group.

Ακολουθεί μια λίστα των εξαρτημάτων που χαρίζουν μοναδικότητα στα Factory MX της GASGAS για το 2025.

  • Μονάδα συνδεσιμότητας και αισθητήρας GPS για τηλεμετρία
  • Διακόπτης επιλογή χάρτη κινητήρα με κουμπιά ενεργοποίησης Quickshifter, Traction Control, και Launch Control
  • Factory Racing σετ τροχών
  • CNC-τιμονόπλακα με ρυθμιζόμενο offset
  • Τελικό εξάτμισης τιτανίου FMF Factory 4.1 RCT
  • DUNLOP GEOMAX MX34 ελαστικά
  • WP συσκευή εκκινήσεων
  • Ημί-πλευστός μπροστινός δίσκος
  • Factory Racing προστατευτικό δίσκου
  • Factory ποδιά
  • Μαύρο PROTAPER αλουμινένιο τιμόνι με μαξιλαράκι
  • Μαλακά γκρι ODI γκριπ
  • BREMBO φρένα και συμπλέκτης
  • Χρυσή αλυσίδα
  • Μαύρο πίσω γρανάζι
  • Αυτοκόλλητα με τον αριθμό 51 περιλαμβάνονται με κάθε 450

Τόσο η MC 250F Factory Edition όσο και η MC 450F Factory Edition θα είναι διαθέσιμες στις αντιπροσωπείες της GASGAS από τις αρχές του 2025.

Ετικέτες