Husqvarna Rally: Η επόμενη γενιά enduro;

Από το

Μαύρο Σκύλο

10/2/2012

Η Husqvarna συμμετείχε στον διάσημο αγώνα Rally Dakar με εργοστασιακές μοτοσυκλέτες που ετοιμάστηκαν ειδικά γι’ αυτόν. Η ΤΕ449RR, όπως ονομάστηκε, είχε τον γνωστό κινητήρα που αρχικά είχε τοποθετηθεί στην enduro της BMW, την G450X, και αργότερα βρέθηκε να κινεί και τις μεγάλες motocross και enduro της Husqvarna. Η κατασκευή της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας βασίστηκε στο πλαίσιο της G450X, το οποίο όμως ενισχύθηκε τόσο με την συγκόλληση επιπλέον φύλλων στους σωλήνες που το αποτελούν, όσο και με την προσθήκη επιπλέον σωλήνων στο εμπρός και έως το κάτω μέρος του μονοκύλινδρου.
Η πιο μεγάλη αλλαγή που έκαναν όμως στο πλαίσιο αφορά στο νέο μοχλικό για την πίσω ανάρτηση. Πρόκειται για μια παραλλαγή πάνω στον συμβατικό τρόπο που κατασκευάζονται τα μοχλικά στις περισσότερες μοτοσυκλέτες, αρκετά στριμωγμένο μέσα στο ψαλίδι. Παρά τον σχεδιασμό της ανάρτησης με προοδευτικό μοχλικό, διατήρησαν και την καινοτομία που αφορά την τοποθέτηση του γραναζιού της μετάδοσης ομόκεντρα με τον άξονα του ψαλιδιού. Μια διάταξη που χρησιμοποιεί και η BMW στην G450X όσο και η Husqvarna στις enduro και motocross μοτοσυκλέτες της με τους μεγάλους κινητήρες. Αυτή η αρχιτεκτονικήμ παρά τις χωροταξικές δυσκολίες, δεν επιβαρύνει μέσω των τάσεων της αλυσίδας την λειτουργία της ανάρτησης. Στη πρωτότυπη μοτοσυκλέτα τοποθετήθηκε ένα σημαντικά μακρύτερο ψαλίδι και ένα αμορτισέρ της WP με πολύ μεγάλο μήκος.
Η μοτοσυκλέτα που προετοίμασε η Speedbrane, με την συνδρομή τόσο της BMW όσο και της Husqvarna, ζύγιζε στεγνή 137 κιλά και είναι πιθανό να αποτελέσει το πρόδρομο μοντέλο των μελλοντικών enduro της εταιρείας με τον θυρεό.

Norton - Τέλος στην παραγωγή των Commando 961, V4SV και V4CR

Νέο κεφάλαιο ξεκινά για την βρετανική μάρκα με νέα μοντέλα στον ορίζοντα
Norton the end of an era
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/9/2025

Η Norton κλείνει έναν ιστορικό κύκλο και ετοιμάζεται για μια δυναμική επιστροφή τερματίζοντας την παραγωγή των V4SV, V4CR και Commando 961.

Η Norton ανακοίνωσε επίσημα το τέλος της παραγωγής των μοντέλων της V4SV, V4CR και Commando 961, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής για την εταιρεία. Οι τελευταίες μοτοσυκλέτες από το εργοστάσιο στο Solihull, στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν κατασκευαστεί και η παραγωγή τους δεν πρόκειται να συνεχιστεί, οπότε όσοι θέλουν μία πρέπει να σπεύσουν άμεσα αφού τα διαθέσιμα μοντέλα είναι ούτως ή άλλως λίγα. Ωστόσο, η Norton δεν θα κατεβάσει ρολά, αλλά ετοιμάζεται για αντεπίθεση, περνώντας στην νέα εποχή της.

Το εργοστάσιο στο Solihull ήδη λειτουργεί εντατικά, παράγοντας τη νέα γενιά μοτοσικλετών με μια εντελώς καινούρια σχεδιαστική γλώσσα και βλέψεις επέκτασης σε νέες αγορές. Αυτή η μεταμόρφωση υποστηρίζεται από σημαντικές επενδύσεις και την εμπειρία της TVS, η οποία αγόρασε τη Norton τον Απρίλιο του 2020 και έχει στόχο να την φέρει στην κορυφή στην αγορά μοτοσικλετών, κάτι που μπορεί να μεταφραστεί ποικιλοτρόπως. Όπως και να έχει οι Βρετανοί έχουν καλές προθέσεις για το μέλλον της.

Ο νέος διαχειριστής της κίνησης αυτής, Richard Arnold, δήλωσε: “Οι Norton V4SV, V4CR και Commando 961 είναι εμβληματικές μοτοσυκλέτες και αναγνωρισμένες σε όλο τον κόσμο. Καθώς κλείνει ένας κύκλος, ανοίγει ένας νέος και η αναμονή τελικά τελειώνει για να αποκαλυφθεί το μέλλον μας.”

Η νέα Norton V4 έχει ήδη εμφανιστεί σε δοκιμές, με τον CEO της TVS, Sudarshan Venu, να δοκιμάζει ένα νέο V4 sportbike και να τροφοδοτεί τον ενθουσιασμό για τα μελλοντικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν στη EICMA 2025. Τα βλέμματα είναι στραμμένα στη μεγάλη έκθεση, όπου αναμένεται να δούμε μια ολοκαίνουργια σειρά μοτοσικλετών και να μάθουμε περισσότερα για το τι θα διαδεχθεί τα κλασικά μοντέλα της Norton.