Η Can-AM επιστρέφει στις μοτοσυκλέτες με πλήρη γκάμα ηλεκτρικών

Επιστροφή στους δύο τροχούς μετά από 35 χρόνια
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

28/3/2022

Η Can-Am ανακοίνωσε επίσημα πως έως το 2024 θα έχει έτοιμη μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών που περιλαμβάνει  off-road, roadster, cruiser, neoretro και supersport. Η καναδική εταιρία που ανήκει στον όμιλο της Bombardier (στον οποίο ανήκει και η αυστριακή Rotax) είχε μια αξιοσημείωτη παρουσία στις μοτοσυκλέτες enduro, cross-country και motocross από το 1971 έως και το 1987. Ανάμεσα στις πιο σημαντικές επιτυχίες της ήταν η κατάκτηση πρωταθλημάτων στο  AMA 250 Motocross National Championship, καθώς και βάθρα στο International Six Days Trial (που μετέπειτα έγινε International Six Days Enduro).

Παρά τις επιτυχίες και την χρήση των δυνατών και αξιόπιστων κινητήρων της Rotax, η Can-Am δεν είχε ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία στην Ευρωπαϊκή αγορά και το 1987 η μητρική Bombardier αποφάσισε να σταματήσει τις δραστηριότητές της με τις μοτοσυκλέτες.

Σήμερα η Can-Am δραστηριοποιείται με επιτυχία στα οχήματα ελεύθερου χρόνου και έχει αναπτύξει δύο διαφορετικά μοντέλα τρίροδων με δικύλινδρους και τρικύλινδρους κινητήρες της Rotax.

Ταυτόχρονα, η BRR έχει εξαγοράσει ένα μεγάλο τμήμα της πτωχευμένης αμερικάνικης εταιρείας ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Alta Motors και έχει στα χέρια της έτοιμη τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό.  

Σύμφωνα με την ανακοίνωση και τα σχέδια που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Cam-Am θα έχουν ένα κοινό πλαίσιο, όπου ανάλογα με την κατηγορία και το είδος του κάθε μοντέλου θα διαφοροποιούνται τα περιφερειακά εξαρτήματα και φυσικά η εργονομία της θέσης οδήγησης.  


 

Honda Monkey 125 Baja - Με διπλούς, λαχταριστούς προβολείς - Ξυπνά μνήμες από XR Baja!

Enduro σέλα, number plates και διαφορετικό ντεπόζιτο - Το επόμενο 125άρι της Honda
Monkey 125 Baja
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/7/2025

Η Honda έχει ενδιαφέρουσες προτάσεις με ρετρό σχεδίαση στα 125cc, αλλά φαίνεται πως μια ακόμη προσθήκη είναι στον ορίζοντα, με το όνομα Baja να επιστρέφει στο Monkey την πιο κατάλληλη ίσως στιγμή.

Από την κυκλοφορία του Monkey 125 το 2018, η σειρά των 125αριών της Honda έχει εμπλουτιστεί με το Super Cub C125, το CT125 Hunter Cub που στην Ευρώπη έχουμε δει μόνο μέσω ντρίμπλας και το Dax 125. Αποτελεί λοιπόν εύλογη απορία, το εάν θα υπάρξει συνέχεια και ποια θα μπορούσε να είναι αυτή.

Monkey 125 Baja

Θα ήταν λογικό η Honda να  αναζητά την πέμπτη προσθήκη και το Young Machine που έχει... απευθείας σύνδεση με το κέντρο αποφάσεων της Honda "φαντάζεται" την αναβίωση του ονόματος Baja για το Monkey.

 Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα Monkey Baja με λαχταριστούς διπλούς, στρογγυλούς προβολείς και on-off σχεδίαση θα έκανε άμεσα σουξέ, όχι μόνο με το κοινό της ιαπωνικής αγοράς, ενώ θα διαχώριζε πλήρως τη θέση του σχεδιαστικά από το στάνταρ μοντέλο. Του χρόνου συμπληρώνονται 35 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Monkey Baja και αυτή ίσως είναι μια καλή ευκαιρία για την αναβίωση του μοντέλου.

Monkey 125 Baja
Το πρώτο Honda Monkey Baja παρουσιάστηκε το 1991 και ζύγιζε μόλις 59 κιλά

Το υπάρχον Monkey θα μπορούσε με λίγες αλλαγές να γίνει Baja και εκτός από τους διπλούς προβολείς θα χρειαζόταν ακτινωτούς τροχούς και κάποιου είδους προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα του. Το Young Machine που συνήθως δεν πέφτει έξω σε σενάρια παρουσίασης νέου μοντέλο από τη Honda, το φαντάζεται με διαφορετικό ψαλίδι και αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο. Κάτι τέτοιο ωστόσο ανεβάζει πολύ το κόστος από τη στιγμή που η υπάρχουσα "πλατφόρμα" του Monkey έχει διπλά αμορτισέρ. Ωστόσο θα μπορούσαν χρησιμοποιήσουν το πίσω μέρος του Grom και τοποθετήσουν για πρώτη φορά μονή πίσω ανάρτηση (mono shock).

Monkey 125 Baja

Το ίδιο το Grom θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση για το Baja, αν και αυτό μάλλον ίσως ξένιζε το κοινό του Monkey.

 

Ετικέτες