Η υγρόψυκτη BMW GS του 2013

Από το

Μαύρο Σκύλο

13/1/2012

Πριν ακόμη χωνέψουμε την βασιλόπιτα για την υποδοχή του 2012, άρχισε η προετοιμασία για το 2013. H επόμενη γενιά της BMW GS φωτογραφήθηκε σε δοκιμές στον δρόμο. Είναι γνωστό, από την περασμένη άνοιξη, ότι ο boxer που θα την κινεί θα περάσει στην υγρόψυξη. Αυτό όμως δεν θα γίνει απλά με την προσθήκη υδροχιτωνίων για την κυκλοφορία του ψυκτικού, αφού ο κινητήρας της θα είναι εντελώς καινούργιος. Η διάταξη δεν αλλάζει, αλλά η υγρόψυξη συνδυάζεται με δομικές αλλαγές, όπως ο στρόφαλος που έχει τοποθετηθεί ψηλότερα, όπως φανερώνεται και από το ύψος που βρίσκονται οι κύλινδροι. Ο νέος κινητήρας θα διαθέτει πολύδισκο συμπλέκτη, τοποθετημένο ψηλά στα κάρτερ, μια επιλογή που μειώνει δραματικά το μήκος του κινητήρα. Σημαντική ακόμη αλλαγή αποτελεί η τοποθέτηση της εισαγωγής στο πάνω μέρος των κυλίνδρων, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια του αναβάτη. Αντίστοιχα, η εξαγωγή γίνεται από την απέναντι πλευρά και οι σωλήνες των εξατμίσεων ακολουθούν αρχικά μια πορεία με κατεύθυνση προς το έδαφος.
Η επόμενη γενιά της GS, χρειάζεται λεπτομερή εξέλιξη για να συνεχιστεί η απίστευτη πορεία που έχει καταγράψει στις πωλήσεις η προηγούμενη. Δομικά, και πέρα από τον κινητήρα που λέγεται ότι η απόδοσή του θα αγγίζει τους 130 ίππους από τα 1250 κυβικά του, η μοτοσυκλέτα θα διατηρήσει την ιδιαιτερότητά της όσον αφορά στις αναρτήσεις της, με το Telelever να αναρτά τον μπροστινό τροχό και το Paralever στον πίσω να αποσοβεί τις αντιδράσεις του άξονα της τελικής μετάδοσης. Αυτός όμως έχει αλλάξει πλευρό και θα υπάρχει στο δεξιό μέρος στέλνοντας την εξάτμιση αριστερά. Αυτή συνεχίζει να καταλήγει σε ένα τελικό που η θέση του θα ξεχωρίζει εύκολα το υγρόψυκτα από τα αερόψυκτα GS. Οι πρώτες φωτογραφίες από τις δοκιμές στον δρόμο της υγρόψυκτης GS κυκλοφόρησαν αρκετούς μήνες πριν και η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Λογικό είναι άλλωστε ότι χρειάζεται να προηγηθεί εξέλιξη σε βάθος, δίχως ανεξερεύνητες περιοχές, για να παρουσιαστεί έτοιμη και πλήρης η επόμενη – και αναμενόμενα καλύτερη - γενιά της μοτοσυκλέτας που οι περισσότεροι κατασκευαστές ζηλεύουν τις πωλήσεις της.

Kawasaki Ninja ZX-10R 2026 - Διαρροή φωτογραφιών πριν την EICMA

Νέο φαίρινγκ με φτερά, νέα όργανα και πιστοποίηση Euro5+ προδιαγραφών
Kawasaki Ninja ZX-10R 2026
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/11/2025

Όπως φαίνεται ο ιταλικός τύπος έχει φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά από το καινούργιο Kawasaki Ninja ZX-10R, όμως κάποιος βιάστηκε να ανεβάσει το άρθρο πριν τη συμφωνημένη ώρα, και κατόπιν εκείνο κατέβηκε βιαστικά. Πριν κατέβει όμως, ένας Ιάπωνας blogger είχε κατεβάσει μερικές φωτογραφίες που δείχνουν τις μεγάλες αλλαγές της Superbike του Akashi για τη νέα χρονιά.

Στις εμφανείς αλλαγές του νέου ZX-10R περιλαμβάνεται ένα νέο φαίρινγκ με αεροδυναμικά βοηθήματα (φτερά), νέα χρώματα, νέος προβολέας στα πρότυπα του ZX-6R, νέα ελαστικά, και νέα όργανα.

Ακόμα δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν αλλαγές στο εσωτερικό του κινητήρα, ή στα νούμερα των τεχνικών χαρακτηριστικών.

Kawasaki Ninja ZX-10R νέα όργανα

Η νέα οθόνη οργάνων μοιάζει με την ψηφιακή των 5 ιντσών από το τελευταίο Z900, ενώ στο πάνω μέρος της έχει επιπλέον λυχνία για βέλτιστες αλλαγές ταχυτήτων (shift light).

Kawasaki Ninja ZX-10R 2026

Ο κινητήρας αναμένεται να πληροί τις Euro5+ προδιαγραφές, ενώ εξωτερικά δείχνει ίδιος με εκείνον του 2025. Ίδιο φαίνεται το πλαίσιο αλλά και το ψαλίδι, ίδια και τα φρένα, ενώ πιθανώς να έχουμε διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις.

Kawasaki Ninja ZX-10R 2026

Για την ώρα, από τα Superbikes των τεσσάρων μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών μόνο το YZF-R1 της Yamaha δεν έχει πιστοποιηθεί με τις Euro5+ προδιαγραφές, και μένει να δούμε αν η Iwata παροσυιάσει τη δική της νέα ομολογκαρισμένη έκδοση Superbike του λίτρου στη νέα EICMA.

Ετικέτες