Η υγρόψυκτη BMW GS του 2013

Από το

Μαύρο Σκύλο

13/1/2012

Πριν ακόμη χωνέψουμε την βασιλόπιτα για την υποδοχή του 2012, άρχισε η προετοιμασία για το 2013. H επόμενη γενιά της BMW GS φωτογραφήθηκε σε δοκιμές στον δρόμο. Είναι γνωστό, από την περασμένη άνοιξη, ότι ο boxer που θα την κινεί θα περάσει στην υγρόψυξη. Αυτό όμως δεν θα γίνει απλά με την προσθήκη υδροχιτωνίων για την κυκλοφορία του ψυκτικού, αφού ο κινητήρας της θα είναι εντελώς καινούργιος. Η διάταξη δεν αλλάζει, αλλά η υγρόψυξη συνδυάζεται με δομικές αλλαγές, όπως ο στρόφαλος που έχει τοποθετηθεί ψηλότερα, όπως φανερώνεται και από το ύψος που βρίσκονται οι κύλινδροι. Ο νέος κινητήρας θα διαθέτει πολύδισκο συμπλέκτη, τοποθετημένο ψηλά στα κάρτερ, μια επιλογή που μειώνει δραματικά το μήκος του κινητήρα. Σημαντική ακόμη αλλαγή αποτελεί η τοποθέτηση της εισαγωγής στο πάνω μέρος των κυλίνδρων, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια του αναβάτη. Αντίστοιχα, η εξαγωγή γίνεται από την απέναντι πλευρά και οι σωλήνες των εξατμίσεων ακολουθούν αρχικά μια πορεία με κατεύθυνση προς το έδαφος.
Η επόμενη γενιά της GS, χρειάζεται λεπτομερή εξέλιξη για να συνεχιστεί η απίστευτη πορεία που έχει καταγράψει στις πωλήσεις η προηγούμενη. Δομικά, και πέρα από τον κινητήρα που λέγεται ότι η απόδοσή του θα αγγίζει τους 130 ίππους από τα 1250 κυβικά του, η μοτοσυκλέτα θα διατηρήσει την ιδιαιτερότητά της όσον αφορά στις αναρτήσεις της, με το Telelever να αναρτά τον μπροστινό τροχό και το Paralever στον πίσω να αποσοβεί τις αντιδράσεις του άξονα της τελικής μετάδοσης. Αυτός όμως έχει αλλάξει πλευρό και θα υπάρχει στο δεξιό μέρος στέλνοντας την εξάτμιση αριστερά. Αυτή συνεχίζει να καταλήγει σε ένα τελικό που η θέση του θα ξεχωρίζει εύκολα το υγρόψυκτα από τα αερόψυκτα GS. Οι πρώτες φωτογραφίες από τις δοκιμές στον δρόμο της υγρόψυκτης GS κυκλοφόρησαν αρκετούς μήνες πριν και η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Λογικό είναι άλλωστε ότι χρειάζεται να προηγηθεί εξέλιξη σε βάθος, δίχως ανεξερεύνητες περιοχές, για να παρουσιαστεί έτοιμη και πλήρης η επόμενη – και αναμενόμενα καλύτερη - γενιά της μοτοσυκλέτας που οι περισσότεροι κατασκευαστές ζηλεύουν τις πωλήσεις της.

Aprilia SR 400 GT - Ραντεβού στην EICMA για το μεσαίου κυβισμού crossover/GT

Το Noale ξανά στα μεγάλα σκούτερ έπειτα από μία 10ετία
Aprilia SR 400 GT EICMA 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

30/10/2025

Η Aprilia επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να αποκαλύψει επίσημα το νέο σκούτερ της που συνδυάζει GT και crossover χαρακτηριστικά σε μερικές ημέρες στην EICMA.

Γνωρίζουμε την ύπαρξή του από τα μέσα του περασμένου καλοκαιριού όταν το νέο μεσαίου κυβισμού GT σκούτερ της Aprilia με τα crossover χαρακτηριστικά εθεάθη ως πρωτότυπο σε δοκιμές στον δρόμο (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Τώρα το Noale μας πληροφορεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτει ότι αυτή η αναμονή φτάνει στο τέλος της και το σκούτερ θα κάνει το ντεμπούτο του σύντομα, με την αντίστροφη μέτρηση για την EICMA να έχει ξεκινήσει.

Το SR 400 GT, όπως θα ονομάζεται θα αποτελέσει το μεγαλύτερο μέλος της ομώνυμης οικογένειας και για αυτόν τον λόγο δανείζεται πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του από το μικρότερο SR/GT.

Από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που είδαμε το καλοκαίρι το σκούτερ που θα βασίζεται στο υπάρχον Beverly 400 θα υιοθετεί επίσης κάποια στοιχεία που θα του δίνουν τη δυνατότητα να διασχίζει στρωτούς χωματόδρομους με ασφάλεια. 

Aprilia SR 400 GT EICMA 2025

Το σκούτερ θα προσφέρει επίσης στον αναβάτη του την προστασία αέρα  που χρειάζεται για να βγει με αξιώσεις εκτός των τειχών της πόλης αλλά και την άνεση που απαιτείται για να το κάνει αυτό με τη σέλα να έχει μεγάλες διαστάσεις, ενώ εκτός από τη μεγάλη ζελατίνα, τα πλαϊνά του ρύγχους φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να απομακρύνουν τον αέρα από τα γόνατα του αναβάτη.

Υπομονή μερικές ακόμη ημέρες για να μάθουμε περισσότερα για το νέο σκούτερ της ιταλικής εταιρείας. Δείτε παρακάτω το teaser της Aprilia στο Facebook.