Κατασκοπία: Τα νέα ιαπωνικά μοντέλα που περιμένουμε το 2021

Η δυναμική επιστροφή των Ιαπώνων
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

27/5/2020

Μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση που συρρίκνωσε τις πωλήσεις μοτοσυκλετών στις παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, καθώς και η εφαρμογή των αυστηρότερων Euro 4 και πλέον Euro 5, είχε ως αποτέλεσμα να δούμε μια σημαντική μείωση του αριθμού των διαφορετικών μοντέλων στις γκάμες των ιαπωνικών εταιρειών. Την ίδια στιγμή, η ραγδαία αύξηση των πωλήσεων στις ασιατικές αγορές, έσπρωξε την ιαπωνική βιομηχανία να δώσει περισσότερο βάρος προς εκείνες τις χώρες, παρουσιάζοντας μοντέλα που δεν ήρθαν και ούτε πρόκειται να έρθουν ποτέ στην Ευρώπη. Αντιθέτως, οι Ευρωπαϊκές εταιρείες λόγω μικρότερου μεγέθους, είχαν την ευελιξία να επικεντρωθούν στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες μοτοσυκλετών της Ευρωπαϊκής αγοράς (π.χ. mega on-off), κερδίζοντας έδαφος και… τις εντυπώσεις.

Τώρα όμως φαίνεται πως οι γίγαντες του Ανατέλλοντος Ηλίου έχουν ξυπνήσει για τα καλά και ετοιμάζονται για μια δυναμική επιστροφή, εμπλουτίζοντας τη γκάμα των μοντέλων τους με πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες, που θυμίζουν τις ένδοξες εποχές της παγκόσμιας παντοκρατορίας τους. Τουλάχιστον αυτή την εικόνα έχει το τελευταίο εξώφυλλο του ιαπωνικού περιοδικού Young Machine. Τη μερίδα του λέοντος έχει μια νέα έκδοση του RCV213S, της μοτοσυκλέτας των 200.000€ της Honda, μόνο που τώρα θα ονομάζεται RVF1000R και θα έχει λογικότερη τιμή... κοντά σε εκείνη του Panigale V4R.

Η RCV213S είχε παραχθεί σε ελάχιστα αντίτυπα σε μια ειδική γραμμή παραγωγής των εγκαταστάσεων του HRC και η τεχνολογία που αναπτύχθηκε κατά την εξέλιξή της χρησιμοποιήθηκε στο νέο CBR 1000 RR-R Fireblade. Η επανεμφάνισή της στην παραγωγή ίσως ακούγεται παράξενη επιλογή, όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πως οι ειδικές εκδόσεις της Panigale V4 (R, Superleggera, Fogarty κ.τ.λ.) που κοστίζουν απίστευτα χρήματα, είναι sold-out πριν καν μπουν στην παραγωγή. Οπότε η απόφαση της Honda να φτιάξει ξανά μια MotoGP-Replica δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα. Τα άλλα δύο μεγάλου κυβισμού μοντέλα της Honda που έχουν ενδιαφέρον και έχουμε ήδη μιλήσει για αυτά είναι το CB4-X με τον τετρακύλινδρο κινητήρα του CB650R και στιλ αντίστοιχο των Yamaha Tracer και Kawasaki Versys 650, αλλά και η αναγέννηση του Bol’dor 900, που παρουσιάστηκε ως concept πριν ένα μήνα. Όμως εξίσου σημαντικό μοντέλο για τη Honda είναι και το μονοκύλινδρο Dominator, πιθανόν με τον υγρόψυκτο κινητήρα του CB250R (μακάρι και του 300) και εμφάνιση όμοια με του καινούριου Africa Twin 1100. Στο εξώφυλλο υπάρχουν και οι αναγεννήσεις του Dax και του Gorilla, βασισμένες στα μηχανικά μέρη του νέου Monkey, για εκείνους που θα τους περισσέψουν λεφτά μετά την αγορά του νέου Bol’dor… Εντυπωσιακά νέα μοντέλα (επίσης με αναφορές στο παρελθόν…) υπόσχεται και το στρατόπεδο της Yamaha.

Πρώτα απ΄ όλα στη σειρά θα βάλουμε το Tracer 250/300 με τον δικύλινδρο κινητήρα των R25 και R3. Αυτή τη μοτοσυκλέτα θα έπρεπε ήδη να την είχε φτιάξει η Yamaha, ειδικά με τον 300άρι κινητήρα. Ο κινητήρας αυτός έχει κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης και ποιότητας λειτουργίας στην κατηγορία του και ταυτόχρονα είναι ήδη ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Το περιμένουμε με ανοιχτές αγκάλες! Τα άλλα δύο μοντέλα της Yamaha βασίζονται στο MT-07 και στο ΜΤ-09. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για μία supersport έκδοση με ολόκληρο φαίρινγκ, ενώ στη δεύτερη πρόκειται για μία sport-streetfighter που θέλει να επαναφέρει το όνομα των FZ900-Fazer! Για την Kawasaki τα νέα είναι ήδη γνωστά, αφού σας έχουμε πει πως το Ζ900 θα ντυθεί “Καρχαρίας” και το GPz900R θα επιστρέψει στη ζωή μας για νέες Top Gun εμπειρίες.

Οι Ιάπωνες συνάδερφοι θέλουν να επιστρέφει και το Eliminator με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του Η2. Ως Kawasaki θα πρέπει να λογαριάσουμε και μια Bimota Tesi με τον τετρακύλινδρο κινητήρα του ZX-25RR, η οποία προβλέπεται να είναι το ακριβότερο 250 παραγωγής που έχουμε δει ποτέ. Οι φήμες για το νέο Hayabusa είχαν αναζωπυρωθεί το τελευταίο διάστημα, αλλά στο εξώφυλλο του young Machine δεν βλέπουμε κάτι… Ευτυχώς υπάρχει στο κυρίως άρθρο μια μικρή αναφορά για το πιο διάσημο Γεράκι της μοτοσυκλέτας και ελπίζουμε να το δούμε στους δρόμους σύντομα.    

 

ΠΗΓΗ: Young Machine

EICMA: CFMOTO 125SC-F 2026 - Το 1ο της scooter με θερμικό κινητήρα για την Ευρώπη

Μετά τη θυγατρική Zeeho και τα ηλεκτρικά της μοντέλα έρχεται 125άρι με το σήμα της CFMOTO 
CFMOTO 125SC-F 2026 - το πρώτο σκούτερ CFMOTO που έρχεται Ευρώπη
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

12/11/2025

Η CFMOTO θέλει να έχει scooter-εκπρόσωπο με το σήμα της στην Ευρώπη, και το 125SC-F είναι το πρώτο μοντέλο που παρουσιάζει για τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου.

Η CFMOTO έχει τη θυγατρική Zehoo για τα (εξαιρετικά) ηλεκτρικά της σκούτερ όμως σε εκείνα με θερμικό κινητήρα θέλει να έχει το δικό της σήμα, και τώρα η κινέζικη εταιρεία ετοιμάζεται να φέρει το πρώτο της σύγχρονο scooter στην Ευρώπη -στην Ασία είχε παρουσιάσει υγρόψυκτο scooter το μακρινό 1998. Επιστρέφοντας στο παρόν, το 125SC-F, το οποίο επί της ουσίας είναι μόλις το δεύτερο σύγχρονο που βλέπουμε από τη CFMOTO με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι σήμερα, μετά το Aura 125! Θα περίμενε κανείς το αντίθετο, όμως η εταιρεία έκανε συνειδητή κίνηση να ξεκινήσει ως κατασκευαστής ATV και μοτοσυκλετών και να επεκταθεί έπειτα σε άλλες κατηγορίες δικύκλων αφού καθιερωθεί.

Με mini GT χαρακτηριστικά στη σχεδίασή του και ζάντες 14 και 13 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα το 125SC-F διαφέρει από τα 125άρια μοντέλα που βλέπει κανείς στην κατηγορία, με το εμπρός μέρος να ενσωματώνει στοιχεία από τις μοτοσυκλέτες της CFMOTO με πιο χαρακτηριστικό το σχήμα των LED φώτων ημέρας στο ρύγχος. Το ρύγχος λόγω των DRL θυμίζει τη μάσκα-προβολέα των γυμνών NK.

CFMOTO 125SC-F 2026 - το πρώτο σκούτερ CFMOTO που έρχεται Ευρώπη

Το 125SC-F έχει επίπεδο πάτωμα, θήκη χωρίς καπάκι αριστερά στην ποδιά και μικρό ντουλαπάκι δεξιά, TFT οθόνη, υγρόψυκτο κινητήρα 125 κ.εκ., keyless σύστημα εκκίνησης, κάμερα καταγραφής εμπρός και διακόπτες που βλέπουμε και στις μοτοσυκλέτες της CFMOTO με τον αριστερό να ενσωματώνει όλα τα κουμπιά με τα οποία χειρίζεται ο αναβάτης τις ενδείξεις στην οθόνη. Παράλληλα, ο χώρος κάτω από τη σέλα δείχνει αρκετά μεγάλος για ένα κράνος και αρκετά ακόμη αντικείμενα. 

Το 125SC-F που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο είναι ένα πλήρως λειτουργικό σκούτερ με την εξέλιξή του να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και αυτό φαίνεται και από την κατασκευή του που παρουσιάζεται προσεγμένη σε πολλές λεπτομέρειες, όπως είναι η βαφή των πλαστικών του και οι ελάχιστοι δυνατοί αρμοί μεταξύ τους.

Το 125άρι σκούτερ της CFMOTO ενδέχεται να μην φτάσει έτσι ακριβώς στην παραγωγή και να υπάρχουν αλλαγές και αυτός είναι και ο κύριος λόγος που η CFMOTO δεν προχώρησε επίσημα σε ανακοίνωση των τεχνικών του χαρακτηριστικών.

Εμείς βλέπουμε ότι ο κινητήρας του ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις στην κατηγορία με ψυγείο ενσωματωμένο στον κινητήρα, όπως έκανε πρώτη η Honda με το PCX και έπειτα ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές. Λογικά θα έχει και μίζα/γεννήτρια και όχι την παραδοσιακή μίζα και αυτό ίσως να βάλει στον στάνταρ εξοπλισμό και το σύστημα Star & Stop που είναι απλά λογισμικό από τη στιγμή που υπάρχει η μίζα/γεννήτρια.

Δισκόφρενα έχουμε και στους δύο τροχούς με τις χειρολαβές να είναι στάνταρ, ενώ στάνταρ είναι και το πλαϊνό σταντ πιο συμπληρώνει το κεντρικό.