Moto Guzzi California 1400: Στην Αμερική

Από το

Μαύρο Σκύλο

11/4/2012

H Moto Guzzi παρουσίασε επίσημα την California 1400 σε συνέδριο των αντιπροσώπων της στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Στην ίδια εκδήλωση ανακοινώθηκε από τον Roberto Calaninno, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Piaggio Group, στο οποίο ανήκει και η Moto Guzzi, η απόφαση για την δημιουργία ενός Κέντρου Σχεδιασμού που θα έχει έδρα στην Pasadena της Καλιφόρνια και επικεφαλής του θα είναι ο Miguel Galluzzi. Ο σχεδιαστής από την Αργεντινή που έχει δώσει μερικές από τις πιο σημαντικές μοτοσυκλέτες τα τελευταία είκοσι χρόνια, όπως το Ducati Monster και το Raptor της Cagiva ανήκει στο δυναμικό της Piaggio έχοντας σχεδιάσει τόσο την superbike της Aprilia, την RSV4, όσο και την καινούργια California 1400 για την Moto Guzzi.

Το Advanced Design Center στην Καλιφόρνια θα συνεργάζεται με το κεντρικό Style Center του Piaggio Group στην Ιταλία, αλλά και τα κέντρα έρευνας και εξέλιξης που λειτουργούν σε Κίνα, Ινδία και πρόσφατα στο Βιετνάμ. Επιπρόσθετα, έχει σκοπό -χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες στην αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας και τα υλικά της αεροδιαστημικής- να αναπτύξει νέους κινητήρες με εναλλακτικές πηγές ενέργειας χωρίς εκπομπές ρύπων. H California 1400 θα εμφανιστεί στις εκθέσεις των εμπόρων το ερχόμενο φθινόπωρο και μόνο το ιστορικό όνομα την συνδέει με την υπάρχουσα California 1100. Η χαμηλή και μακριά σιλουέτα της δεν θυμίζει το αρχαιοπρεπές στυλ της 1100 φέρνοντας περισσότερο στα σύγχρονα power cruisers.

Ο μεγάλος V90o κινητήρας που την κινεί παραμένει πιστός στην αερόψυξη και στην παραδοσιακή διάταξη της Moto Guzzi με τον διαμήκη στρόφαλο και την τελική μετάδοση με άξονα. Είναι γνωστό ότι η Moto Guzzi -και από τα Euronews του Alan Cathcart που έχουμε δημοσιεύσει- εξελίσσει έναν νέο υγρόψυκτο κινητήρα V με τετραβάλβιδες κεφαλές και διαφορετική διάταξη στην εισαγωγή όπου θα γίνεται από το κέντρο του V. Είναι πολύ εύλογο, λοιπόν, να περιμένουμε και μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα από την εταιρεία στο άμεσο μέλλον.

Η Piaggio είδε τις πωλήσεις της στην αγορά των ΗΠΑ να αυξάνονται την προηγούμενη χρονιά και να έχει πουλήσει 10.300 σκούτερ. Από αυτά, τα 5.300 ήταν Vespa LX στις διάφορες εκδόσεις της, αναδεικνύοντάς την στην πρώτη θέση της κατάταξης μοντέλου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και πουλιέται στις ΗΠΑ. H παρουσίαση όμως της California θα είναι μια ευκαιρία για να αποκτήσει η Moto Guzzi, μια καλύτερη θέση στην μεγάλη αγορά της άλλης πλευράς του Ατλαντικού.

Honda EV Outlier Concept: Έτσι φαντάζεται το μέλλον η Ιαπωνική εταιρεία

Φουτουριστικό design, ηλεκτρισμός, προχωρημένη τεχνολογική προσέγγιση, κίνηση και στους δύο τροχούς!
cover3
Από τον

Παύλο Καρατζά

3/11/2025

Με το EV Outlier Concept, οι σχεδιαστές της Honda αποτυπώνουν την σκέψη τους για τις μοτοσυκλέτες του 2030, με το design να θυμίζει τη φουτουριστική μοτοσυκλέτα του Kaneda από την ταινία anime Akira, την ηλεκτροκίνηση να παίζει φυσικά κυρίαρχο ρόλο, ενώ κίνηση παίρνουν... και οι δύο τροχοί!

Το Honda EV Outlier Concept κέντρισε το ενδιαφέρον στην έκθεση Japan Mobility Show 2025 που διεξήχθη στο Τόκιο. Η λέξη outlier σημαίνει διαφορετικό / εναλλατικό / αντισυμβατικό και αυτό αντανακλάται τόσο στην εμφάνιση του δίκυκλου της Honda, όσο και στο γεγονός πως η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται και στους δύο τροχούς.

Η κίνηση φαίνεται να δίνεται με δυο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στα κέντρα των τροχών για τους οποίους η Honda δεν δημοσίευσε τεχνικά χαρακτηριστικά. Εντύπωση κάνει και η θέση οδήγησης, που τοποθετεί τον αναβάτη χαμηλά -μέσα στο δίκυκλο- το τιμόνι είναι ψηλά και τα μαρσπιέ μπροστά -βασικά πολύ μπροστά-, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες. Το τιμόνι είναι ίσιο και η σέλα αναβάτη θυμίζει κάθισμα τύπου bucket, καθώς διαθέτει πλάτη και πλαϊνή στήριξη.

Honda

Το πλαίσιο του EV Outlier Concept (δεξιά στην άνω φωτό, ενώ αριστερά βλέπουμε το Urban concept της Honda) είναι αλουμινένιο και στην ουσία είναι μία ευθεία γραμμή που ενώνει το ψαλίδι με το μπροστινό μέρος, το πιρούνι είναι τύπου Hossack και πίσω βρίσκουμε ένα κεντρικό αμορτισέρ. Η μπαταρία που λογικά θα είναι στερεάς κατάστασης (η Honda έχει ήδη ανακοινώσει ότι τέτοιες μπαταρίες θα φέρουν οι ηλεκτρικές της μοτοσυκλέτες στο μέλλον) βρίσκεται κάτω από το πλαίσιο. Το διαφανές μπροστινό φαίρινγκ που χρησιμεύει και ως φτερό αφήνει ελάχιστο κενό από το ελαστικό.

Honda Outlier

Το δίκυκλο φέρει δύο έγχρωμες οθόνες, μια κάθετη μπροστά από τον αναβάτη, στη θέση που σε μια βενζινοκίνητη μοτοσυκλέτα θα βρισκόταν το ρεζερβουάρ και μια μακρόστενη τοποθετημένη πάνω στο τιμόνι, με τις άκρες της να χρησιμεύουν σαν καθρέφτες.

Η Honda δεν έχει ανακοινώσει βάρος, χωρητικότητα μπαταρίας, αυτονομία και χρόνο φόρτισης (νωρίς είναι ακόμα) και μένει να δούμε αν το Honda EV Outlier Concept θα γίνει πραγματικά ένα μοντέλο παραγωγής τη δεκαετία του 2030 ή είναι ένα ακόμη concept που θα μείνει στα χαρτιά.