Νέα MV Agusta F4 Claudio: Φόρος τιμής στον πιο ονειροπόλο ιταλό βιομήχανο

Συναισθηματικός επίλογος
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

19/10/2018

Η έκδοση Claudio είναι η τελευταία MV Agusta F4 που θα δούμε από κοντά στην EICMA, την έκθεση του Μιλάνο και πιθανότατα είναι και η τελευταία με αυτόν τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Οι δηλώσεις του Giovanni Castiglioni σχετικά με την συνέχιση της παραγωγής τετρακύλινδρων μοντέλων είναι μέχρι στιγμής αντιφατική, καθώς την μία λέει ότι η MV Agusta σχεδιάζει έναν νέο τετρακύλινδρο κινητήρα για τα F4 και τα μεγάλα Brutale και την άλλη λέει ότι οι αγώνες SBK δεν έχουν κανένα εμπορικό αντίκτυπο, οπότε θα συνεχίσει μόνο με την πλατφόρμα των τρικύλινδρων κινητήρων και την συμμετοχή στα MotoGP και την κατηγορία Moto2.

Φυσικά όλη αυτή η αστάθεια στις δηλώσεις του, έχουν να κάνουν κυρίως με τα οικονομικά της MV Agusta, που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο πλέον για ριψοκίνδυνες αποφάσεις. Το εργοστάσιο έχει περιορισμένες δυνατότητες παραγωγής και θα συνεχίσει να έχει μέχρι να ομαλοποιηθεί η ροή χρημάτων και να δημιουργηθεί ξανά μια σχέση εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές, οι οποίοι πολλές φορές στο παρελθόν επωμίστηκαν μεγάλο μέρος από τα οικονομικά προβλήματα της ιταλικής εταιρείας.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που το τελευταίο διάστημα η MV Agusta παρουσιάζει αρκετές ειδικές εκδόσεις (Lewis Hamilton Edition, Pireli Edition, SC Edition κ.τ.λ.) προσπαθώντας να αυξήσει τον τζίρο της μέσα σε αυτό το περιορισμένο περιθώριο παραγωγής μοτοσυκλετών. Όμως αυτή η ειδική έκδοση της F4 με την ονομασία Claudio, έχει μεγαλύτερη συναισθηματική αξία, παρά εμπορική για τον Giovanni Castiglioni.

Όταν βάζεις το όνομα του πατέρα σου πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, όλα τα υπόλοιπα έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

Ειδικά όταν ο πατέρας σου λέγεται Claudio Castiglioni, έχει ιδρύσει την Cagiva και μέσω αυτής ανάστησε την Ducati και την MV Agusta, χαρίζοντας στον κόσμο δύο από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών δια χειρός Massimo Tamburini. Κάθε Ducati 916 και κάθε MV Agusta F4 είναι μέρος τις ιστορίας της ιταλικής βιομηχανίας μοτοσυκλετών και όχι απλά βιομηχανικά προϊόντα.

Αυτή είναι η δεύτερη F4 που έχει πάνω της το όνομα του Claudio Castiglioni, καθώς το 2003 είχε κατασκευαστεί η CC των 110.000€, όταν ακόμα ήταν στην ζωή ο Massino Tamburini και ο Claudio Castiglioni. Όπως και τότε, έτσι και τώρα η F4 με το όνομα του ιδρυτή της Cagiva έρχεται στο τέλος του κύκλου ζωής της F4.

Η μοναδικότητα αυτής της F4 είναι ότι έχει πάνω στο ρεζερβουάρ της το Ελεφαντάκι της Cagiva, κάτι που μόνο ο Giovanni και ελάχιστοι πιστοί φίλοι των ιταλικών μοτοσυκλετών καταλαβαίνουν την συναισθηματική αξία του.

Κατά τα άλλα, η νέα F4 Claudio βασίζεται στα μηχανικά μέρη της ημι-αγωνιστικής έκδοσης RC, με την οποία συμμετείχε η MV Agusta στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK. Έχει δηλαδή τον κινητήρα με τις μπιέλες τιτανίου, τους εκκεντροφόρους με την ειδική αντιτριβηκή σκλήρυνση (DLC) και “γυαλισμένους στο χέρι” αυλούς εισαγωγής από τους ανθρώπους του αγωνιστικού τμήματος Reparto Corce. Σε αυτόν τον κινητήρα ο κόφτης έχει ανέβει στις 14.200 στροφές. Με την νορμάλ εξάτμιση αποδίδει 204 ίππους, όμως μαζί με την μοτοσυκλέτα η MV Agusta δίνει μια ολόκληρη εξάτμιση τιτανίου της SC και η ιπποδύναμη ανεβαίνει στους 212 ίππους στις 13.250 στροφές με την ροπή στα 11,7kg/m.

Μοναδικά στοιχεία σε αυτή την F4 που δεν υπάρχουν σε καμία άλλη έκδοση, είναι οι ζάντες από Carbon και οι βίδες τιτανίου στο φαίρινγκ, επίσης κατασκευασμένο εξολοκλήρου από Carbon. Το βάρος της μοτοσυκλέτας με πλήρη εξοπλισμό δρόμου είναι 183 κιλά και με την τοποθέτηση της εξάτμισης τιτανίου καταβαίνει στα 175 κιλά.

Οι αναρτήσεις είναι της Ohlins (NiX30 πιρούνι διαμέτρου 43mm και TTX36 αμορτισέρ πίσω) και τα φρένα της Brembo (δαγκάνες Stylema και δίσκοι 320mm με T-Pins). Η τιμή φυσικά δεν έχει ανακοινωθεί, όμως αν λάβουμε υπόψη μας ότι η έκδοση RC είχε περίπου 45.000-50.000€ και η προηγούμενη CC είχε πάνω από 100.000€, τότε μάλλον δεν είναι για τις τσέπες όλων μας. Άλλωστε θα φτιαχτεί σε μόλις 100 αριθμημένα αντίτυπα…

    

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE

Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές
Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/9/2025

Έχουν ήδη περάσει είκοσι χρόνια από τότε που βγήκε το C1, το σκούτερ με κλωβό ασφαλείας και ζώνες ασφαλείας που μπορούσες να οδηγήσεις χωρίς κράνος. Η εμπορική του επιτυχία ήταν αντιστρόφως ανάλογη της προβολής που πήρε εκείνη την εποχή, όχι από τον Ειδικό Τύπο αλλά από τα γενικά μέσα ενημέρωσης. Καθότι μία ακριβή λύση όμως το C1 πέρασε εισπρακτικά την γραμμή της επιτυχίας και έκλεισε τον κύκλο του στην BMW με θετικό πρόσημο. Ακόμη και στην Ελλάδα έγιναν ρεπορτάζ σε δελτία ειδήσεων για το αν μπορεί το C1 να προστατέψει με επιτυχία τον αναβάτη του, υπερτονίζοντας τα 2 περιστατικά που καταγράφηκαν. Πανευρωπαϊκά υπήρχαν προφανώς περισσότερα, όπως φυσικά υπήρχαν και δυστυχήματα, ανακαλύπτοντας έπειτα τα ψιλά γράμματα στις οδηγίες της BMW που έλεγε επακριβώς που προστατεύει το C1 χωρίς κράνος και που θα πρέπει να χρησιμοποιείται με αυτό.

Πριν από έντεκα χρόνια επίσης, η BMW ξεκίνησε την σειρά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ κρατώντας το γράμμα C φτάνοντας στο CE 04 που προηγήθηκε του CE 02. Χρειάζεται ωστόσο να τους αποδώσουμε εκείνο που αξίζουν και το ακριβό CE 04 είναι πράγματι η επιτομή των ηλεκτρικών σκούτερ αυτή την στιγμή αν και θα μπορούσε να το κάνει, θεωρώ, χωρίς να κοστίζει τρεις φορές επάνω. Μπορεί στα αυτοκίνητα να έχουν κατατροπωθεί πλήρως από την προηγμένη κινέζικη τεχνολογία και θα περίμενε κανείς να το πάθουν αυτό και στα σκούτερ που εκεί μετρούν εκατομμύρια πωλήσεις, συνολικά, αλλά από πλευράς τεχνολογίας και οδηγικής συμπεριφοράς, το CE 04 κατάφερε να γίνει το πρότυπο από το 2022 που το είδαμε για πρώτη φορά.

Εκείνο επίσης που χρειάζεται να τους αποδώσουμε, είναι η απύθμενη ανοησία που διακατέχει τις αποφάσεις του τμήματος marketing από την αρχή του έτους. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμη τον απευθείας υπεύθυνο για τις αποφάσεις που έχουν πάρει από την αρχή της χρονιάς αλλά θα το κάνω γιατί κάποιος πρέπει να του το πει ευθέως: Να σταματήσει να λανσάρει μοντέλα με ΑΙ και με αμφιλεγόμενα μηνύματα. Το promo video του νέου Vision CE τελειώνει με το «Έρχεται σύντομα» και συνεχίζει λέγοντας «μπορεί και αργότερα, μπορεί και καθόλου». Αν μιλούσαμε για την νέα δημιουργία της Pop Mart μετά το Labubu, θα ήταν ένας όμορφος τρόπος να κλείσεις το Video που την λανσάρει. Τώρα είναι απλά αμήχανο… όπως το σκούτερ τους «και να που γράφετε αστεία και γελάτε με την διαφήμισή μας» θα απαντήσει ο υπεύθυνος για αυτό που είδαμε, διαβεβαιώνοντας έτσι πως δεν έχει πιάσει το νόημα.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Το κατάλληλο όχημα για το Burning Man

Άλλη μία παρουσίαση λοιπόν βασισμένη σε ψηφιακές φωτογραφίες για κάτι που πρέπει να του εμπιστευτείς την ασφάλειά σου για ένα δίκυκλο που είναι το μόνο όχημα στο οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει ενεργά με ολόκληρο το σώμα του.

Βέβαια αυτό τώρα μειώνεται στο Vision CE γιατί έχει γυροσκόπια που κρατούν την ισορροπία εκείνα αντί για εσένα που το οδηγείς. Η BMW έχει προχωρήσει πολύ σε αυτή την τεχνολογία κάνοντας ένα R 1250GS να οδηγεί αυτόνομα και να ισορροπεί με ευκολία, οπότε μπορεί να φέρει στο Vision CE το πρώτο στάδιο της τεχνολογίας αυτής.

Συνδυαστικά με την πλατφόρμα CE 04 που έχει τα κατάλληλα μηχανικά μέρη, το νέο Vision CE θα μπορούσε να γίνει ο άξιος συνεχιστής του C1 κρατώντας την απρόσιτη τιμή απόκτησης φυσικά και επεκτείνοντας τον χαρακτήρα του χαμαιλέοντα που από την αρχή ήθελε η BMW να έχει το C1. Με σειρά από εργοστασιακά αξεσουάρ και προτρέποντας την δημιουργία νέων από τρίτους κατασκευαστές, το Vision CE έχει το όραμα να αποτελέσει την βάση και στην πράξη εκείνα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους να είναι μοναδικά και τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Οι μοναδικές φωτογραφίες που δείχνουν πως υπάρχει στα αλήθεια και μαζί και το πόσο κοντά είναι στο CE 04

Το αποκορύφωμα είναι η απεικόνιση που δείχνει πως η BMW δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με το κόστος απόκτησης: Προτείνει το Vision CE ως κινητό μαγαζί πώλησης καφέ με 4 δολάρια το ποτήρι. Είναι μεγάλο το κόστος απόκτησης για κάποιον που θέλει να ζήσει πουλώντας καφέ στο πεζοδρόμιο, βέβαια με 4 δολάρια τον Εσπρέσο ίσως βγάλεις την αρχική επένδυση πριν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας, όσο για το που θα μπορείς να βρεις πελάτες με 4 δολάρια το Εσπρεσάκι όταν στα πιο τουριστικά σημεία της Ιταλίας το έχουν κάτω από 2 Ευρώ, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ίσως βοηθά σε χώρες με τεράστια πάρκα στα οποία επιτρέπουν την κίνηση των ηλεκτρονικών δικύκλων σε ποδηλατόδρομους, αν πηγαίνεις από παγκάκι σε παγκάκι, τότε ναι, θα βρεις αρκετούς που θα πληρώσουν 4 δολάρια τον καφέ για να μην σηκωθούν, όπως επίσης και το delivery μπορεί να πάρει μία νέα τροπή: «Μην μας πεις στο τηλέφωνο πως τον πίνεις γιατί εμείς δεν φέρνουμε τον καφέ στον χώρο σου, αλλά την καφετιέρα ολόκληρη».

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
"Με 4 δολάρια το εσπρεσάκι, μπορεί να καταφέρεις να πληρώσεις το μηχανάκι"

Σε κάθε περίπτωση η BMW χρησιμοποιεί την ονομασία Vision στα πρωτότυπά της, όχι στα τελικά μοντέλα αν και προωθεί το Vision CE ως μοντέλο παραγωγής. Μπορεί λοιπόν να το βγάλει, μπορεί και όχι, θα δείξει, BMW Marketing είναι αυτό, μέχρι να δουν ότι στραβά αρμενίζουν και ο γιαλός είναι στη θέση τους, θα μείνουμε με την απορία.