Tο νέο KTM 790 ADVENTURE R θα είναι το πιο hardcore On-Off (VIDEO)
Επιστροφή στα Rally Replica μας υπόσχονται οι Αυστριακοί
Από τον
Μπάμπη Μέντη
26/10/2018
Ένα νέο video ετοίμασε η KTM για το νέο 790 ADVENTURE R, του οποίου την έκδοση παραγωγής θα δούμε σε λίγες ημέρες στην έκθεση της EICMA στο Μιλάνο, πιθανόν μαζί με την “απλή” έκδοση του. Όσοι είχατε διαβάσει στο ΜΟΤΟ την παρουσίαση του 790 Duke το οποίο είχαμε οδηγήσει στους κανάριους Νήσους, θα θυμάστε πως είχαμε ρωτήσει τους ανθρώπους της KTM, αν η άφιξη του 790 ADVENTURE σημαίνει ταυτόχρονα και την κατάργηση του V2 1090 ADVENTURE και ADVENTURE R, καθώς σε επίπεδο ιπποδύναμης και τιμής, οι δύο αυτές μοτοσυκλέτες θα βρίσκονται πολύ κοντά. Η απάντηση που είχαμε πάρει ήταν αρνητική και επέμεναν ότι το 790 ADVENTURE θα είναι μια εντελώς διαφορετικού χαρακτήρα μοτοσυκλέτα που θα απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό. Όσοι έχουν οδηγήσει το 790 Duke, θα έχουν καταλάβει πως αυτός ο νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τις μικροσκοπικές εξωτερικές διαστάσεις που δεν ξεπερνούν εκείνες ενός μονοκύλινδρου, δίνει μεγάλες δυνατότητες στους σχεδιαστές να φτιάξουν γύρω του μια πραγματικά σπορ μοτοσυκλέτα με πολύ μικρό βάρος και ιδανικές εξωτερικές διαστάσεις. Διαβάστε εδώ την αποκλειστική κουβέντα που είχαμε με τον Chris Birch που είναι μέλος των οδηγών εξέλιξης.
Σε αυτό το VIDEO, οι άνθρωποι της ΚΤΜ μας λένε ακριβώς αυτό που θέλαμε να ακούσουμε. Το νέο 790 ADVENTURE στην έκδοση R θα ακολουθεί πιστά την φιλοσοφία των Rally Replica και δεν θα έχει καμία σχέση με τα βαριά, μπουνταλάδικα Mega On-Off για μπαρμπάδες, που έχει γεμίσει πλέον η κατηγορία και είναι σκέτη ταλαιπωρία να τα οδηγάς μακριά από την άσφαλτο. Μαζί με το νέο Yamaha 700 Tenere που (επιτέλους…) θα βγάλει στην παραγωγή μέσα στο 2019, οι πραγματικές On-Off φαίνεται ότι επιστρέφουν. Και μην ξεχνάμε πως ετοιμάζεται και το 390 ADVENTURE… Δείτε το δεύτερο VIDEO που έφτιαξε η KTM για το νέο 790 ADVENTURE R και θα καταλάβετε για τι είδους μοτοσυκλέτα πρόκειται.
Benelli: Σε δοκιμές η νέα 3κύλινδρη adventure που μπέρδεψε ξένα και ελληνικά μέσα
Εντοπίστηκε στο Pesaro της Ιταλίας αρχικό στάδιο δοκιμών
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
2/9/2025
Η Benelli, ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρώτο νέο μοντέλο της με τρικύλινδρο κινητήρα έπειτα από μία και πλέον 10ετία, με στόχο να συμπληρώσει την γκάμα της με μία ακόμη επιλογή στις μεσαίου-μεγάλου κυβισμού On-Off μοτοσυκλέτες.
Ο καιρός έφτασε για να ξεκινήσουν οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες της νέας adventure της Benelli που θα φέρει έναν ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα. Ο τρικύλινδρος έχει σχεδιαστεί από την αρχή και λογικά πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που η μητρική QJMOTOR θέλησε να κατοχυρώσει με πατέντες τον περασμένο Φεβρουάριο (διαβάστε περισσότερα εδώ). Αν είναι αυτός τότε αναμένεται να φέρει και αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, όπως είδαμε στις πατέντες της QJMOTOR, όπου δύο μικρά ηλεκτρικά μοτέρ αναλαμβάνουν τον έλεγχο του συμπλέκτη και του κιβωτίου.
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα πάντως που βλέπουμε στις φωτογραφίες έχει μηχανικό κιβώτιο και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το ωστήριο που κατεβαίνει μέχρι χαμηλά στο μαρσπιέ. Το πόδι του αναβάτη κρύβει τον επιλογέα καθώς έχει τοποθετηθεί κάτω από αυτόν για να κάνει αλλαγή. Αν το κιβώτιο ήταν αυτοματοποιημένο, το ωστήριο θα ήταν πολύ μικρότερο σε μήκος και δεν θα κατέβαινε μέχρι το μαρσπιέ, όπως δηλαδή γίνεται και στην περίπτωση της εφαρμογής του Y-AMT της Yamaha.
Παράλληλα, στο αριστερό γκριπ φαίνεται κανονικά η μαύρη μανέτα του συμπλέκτη με το χρώμα της να μπερδεύει ξένα και ελληνικά μέσα αφού κάποια από αυτά βάλθηκαν να την εξαφανίσουν στον βωμό της γρήγορης... παραπληροφόρησης και των κλικ. Το λάθος βέβαια ξεκινά από το ίδιο το Motorrad & Reisen με τους Γερμανούς να την βαφτίζουν σώνει και καλά αυτόματη γιατί δεν βλέπουν τον επιλογέα των ταχυτήτων και θεωρούν ότι η μανέτα βρίσκεται εκεί για να υποβοηθά τον αναβάτη στην εκκίνηση από στάση.
Την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας, τουλάχιστον σε αυτό το αρχικό στάδιο, έχει αναλάβει η ιταλική Engines Engineering, η οποία εξειδικεύεται ακριβώς σε αυτόν τον τομέα, δηλαδή στη σχεδίαση και την εξέλιξη νέων μοντέλων.
Κατά τα άλλα η μοτοσυκλέτα δεν δείχνει να βασίζεται σε κάποια υπάρχουσα κινέζικη πλατφόρμα. Οι πρώτες δοκιμές με πρωτότυπα πραγματοποιούνται γύρω από την έδρα της Benelli στο Pesaro με την εταιρεία να έχει ως σημείο αναφοράς την Triumph Tiger 900 GT σύμφωνα με το γερμανικό μέσο που έδωσε τις φωτογραφίες στη δημοσιότητα. Αναφορικά με το μοτέρ, οι φωτογραφίες κάνουν δύσκολη την "ανάγνωσή" του, αν πρόκειται όντως για το νέο τρικύλινδρο της QJMOTOR ή όχι. Ωστόσο, ο όγκος της εξάτμισης που φαίνεται ακριβώς κάτω από τους λαιμούς -που δεν φαίνονται- δεν δικαιολογείται σε δικύλινδρο μοτέρ και ταιριάζει περισσότερο σε τρικύλινδρο με κυβισμό στα 800-900 κ.εκ.
Νέο πλαίσιο και προδιαγραφές περισσότερο για δρόμο
Το πλαίσιο παρουσιάζεται εντελώς νέο, με νέο χυτό υποπλαίσιο αλουμινίου, ενώ η διαδρομή της ανάρτησης που φαίνεται να βρίσκεται κάτω από τα 200 χλστ. και ο μπροστινός τροχός των 19 ιντσών, υποδηλώνουν ότι η μοτοσυκλέτα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο ταξίδι από άσφαλτο χωρίς όμως να φοβάται τους χωματόδρομους. Άλλωστε και η εξάτμιση που βγαίνει χαμηλά και στο εμπρός μέρος, κάτω από τους λαιμούς, θα δεχτεί και μία προστατευτική ποδιά, θα περιορίσει ακόμη περισσότερο την απόσταση από το έδαφος. Παράλληλα, δεν αποκλείεται να ακολουθήσει και κάποια έκδοση με περισσότερα off-road χαρακτηριστικά, όπως οι παραδοσιακές εκδόσεις “X” της Benelli.
Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο δοκιμών, κάτι που φαίνεται τόσο από τη χύτευση και το φινίρισμα των μηχανικών της μερών όσο και από τα μαρσπιέ και το τιμόνι "πασπαρτού". Το τιμόνι και τα μαρσπιέ που έχουν τοποθετηθεί στην πρωτότυπη μοτοσυκλέτα μπορούν να αλλάξουν εύκολα θέσεις και για να είναι ακόμη εκεί σημαίνει ότι οι Ιταλοί δεν έχουν καταλήξει για το τρίγωνο της εργονομίας της θέσης του αναβάτη που θα δούμε τελικά στην μοτοσυκλέτα παραγωγής.
Η εμπορική διάθεση για το 2026 φαίνεται απίθανη, αλλά δεν αποκλείεται η Benelli να παρουσιάσει το πρώτο μοντέλο προπαραγωγής της νέας adventure στην ερχόμενη EICMA το φθινόπωρο.