Ossa enduro 250/300: Πολύ διαφορετική

Από το

Μαύρο Σκύλο

20/12/2011

Η ισπανική Ossa παρουσίασε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα enduro, που είναι εντελώς διαφορετική και δεν μοιάζει με καμιά μοτοσυκλέτα από αυτές που παράγονται μέχρι σήμερα. Η πρώτη ουσιαστική διαφορά αφορά τον κινητήρα. Αυτός όχι μόνο είναι δίχρονος, αλλά έχει τροφοδοσία από ψεκασμό. Και μάλιστα όχι έναν “του εμπορίου” αλλά έναν ειδικά σχεδιασμένο και εξελιγμένο για αυτήν, με τη συνεργασία της Kokusan. Ο ψεκασμός της έχει δυο μπεκ, ένα στον στροφαλοθάλαμο και ένα δεύτερο στην κεφαλή, μια καινοτομία που θα βοηθήσει ώστε οι ρυθμίσεις του κινητήρα να γίνουν με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Υπάρχει και βαλβίδα ελέγχου για το ύψος της θυρίδας εξαγωγής, με τον έλεγχό της να έχει ανατεθεί στην κεντρική μονάδα διαχείρισης. Ο κινητήρας έχει κιβώτιο ταχυτήτων τύπου κασέτας για εύκολη αφαίρεση, υδραυλικό συμπλέκτη, ενώ για την εκκίνησή του υπάρχει μόνο μίζα. Οι καινοτομίες συνεχίζονται και στην ασυνήθιστη χωροταξία του, με την εισαγωγή να γίνεται από το εμπρός μέρος και την εξάτμιση με τον απαραίτητο θάλαμο διαστολής να βολεύεται με το δαιδαλώδες σχήμα της στον χώρο που οι συμβατικές enduro έχουν το κουτί του φίλτρου αέρα. Το ρεζερβουάρ χωράει 9,8 λίτρα, το οποίο είναι επίσης ασυνήθιστου σχήματος και προεκτείνεται χαμηλά μέχρι τον κινητήρα. Μπροστά του βολεύονται τα ψυγεία και ανάμεσά του το κουτί του φίλτρου του αέρα. Το πλαίσιο είναι περιμετρικό από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα με αφαιρούμενο αλουμινένιο υποπλαίσιο. Οι αναρτήσεις της πρωτότυπης enduro προέρχονται από τη Ohlins και μάλιστα από την κορυφαία σειρά της την TTX, τόσο για το ανεστραμμένο πιρούνι με τα καλάμια των 48 χιλιοστών, όσο και για το αμορτισέρ που δίνει διαδρομή 335 χιλιοστά στον πίσω τροχό. Το αμορτισέρ δεν είναι τοποθετημένο στο κέντρο του πλαισίου αλλά δεξιά για να αφήνει χώρο για την εξάτμιση. Ένα πανέξυπνο σχεδιαστικά και με ελάχιστο μέγεθος μοχλικό το συνδέει με το αλουμινένιο ψαλίδι – κομψοτέχνημα. H ριζοσπαστική enduro της Ossa εξελίσσεται ήδη από το 2010, θα τρέξει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro τo 2012, ενώ οι πρώτες είκοσι μοτοσυκλέτες θα βρουν τον δρόμο τους για τους αντιπροσώπους της στις αρχές του 2013. Η κανονική της παραγωγή έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2013, με 250 και 300 κυβικά στον κινητήρα. Το βάρος εκτιμούν ότι θα περιοριστεί στα 97 μόνο κιλά.

EICMA: SYM NH-R125 και 300 2026 - Οι Euro5+ αντικαταστάτες των NH T

Δυο μικρά Crossover μοντέλα με απόδοση 14-24 ίππων και τροχούς 19-17’’ - Νέο κοστούμι σε σχέση με τους προκατόχους
SYM
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/11/2025

Η νέα μοτοσυκλέτα της SYM έρχεται σε δύο εκδόσεις,125 και 300, με απόδοση 14 έως 24 ίππους αντίστοιχα και συμβατικές αναρτήσεις, ενώ τα δυο Euro5+ μοντέλα πρόκειται να αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα NH T.

Πρόκειται entry level μοτοσυκλέτες με κινητήρες 125 cc και 278 cc, με φρεσκάρισμα στο design σε σχέση με τα NH T. Νέος είναι ο προβολέας, μας αποχαιρέτισε το ρύγχος, ψηλότερη είναι η ζελατίνα και καλύτερη έτσι η προστασία από τα στοιχεία της φύσης, ενώ έχουν προστεθεί χούφτες στο τιμόνι.

Οι κινητήρες και των δυο εκδόσεων είναι υγρόψυκτοι μονοκύλινδροι. Η μικρότερη αποδίδει 14 ίππους στις 9.250 στροφές και 1,1 kg.m ροπής στις 7.500 στροφές, με τη μεγαλύτερη να αποδίδει 24 ίππους στις 7.500 στροφές και 2,3 kg.m ροπής στις 7.000 στροφές.

Στις αναρτήσεις βρίσκουμε συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω monoshock αμορτισέρ και στα φρένα βλέπουμε μονούς δίσκους τόσο μπροστά, όσο και πίσω.

300

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στα 14 λίτρα, το μεταξόνιο στα 1.405 mm και το ύψος της σέλας στα 815 mm, ενώ οι ακτινωτοί τροχοί είναι διαστάσεων 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω.

Ο εξοπλισμός της NH-R περιλαμβάνει USB-A και USB-C, έγχρωμη οθόνη LCD, LED φώτα, δικάναλο ABS, ποδιά κινητήρα, προστατευτικά κάγκελα και χούφτες.