Piaggio - Πατέντα για εναλλακτικό μπροστινό σε Beverly!

Παρόμοιο με το σύστημα που φορά η Vespa
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/8/2022
Πατέντες που κατέθεσε στις Η.Π.Α. η Piaggio, δείχνουν ένα Beverly με μοχλικό σύνδεσμο Watt αντί για τηλεσκοπικό πιρούνι στην μπροστινή ανάρτηση, σύστημα παρόμοιο με εκείνο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα μικρότερα scooter του group, όπως στη Vespa, ή στο ηλεκτρικό Piaggio 1.
 
Φυσικά μια πατέντα δεν βρίσκει πάντα τον δρόμο της προς την παραγωγή, όμως σημαίνει πως η ιταλική εταιρεία επεξεργάζεται διάφορες επιλογές.
 
Η διαφορά του συγκεκριμένου συστήματος από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι βρίσκεται στη δυνατότητα αλλαγής της γεωμετρίας της ανάρτησης, ώστε να προστεθεί κάποιο σύστημα που να αποτρέπει την υπερβολική βύθιση (anti-dive) σε συγκεκριμένες συνθήκες όπως στο φρενάρισμα, ενώ το σύστημα έχει μονόμπρατση διάταξη.
Ο μοχλικός σύνδεσμος του Watt είναι από τα παλαιότερα συστήματα ανάρτησης, καθώς είχε κατατεθεί σε πατέντα το 1784 από τον Σκωτσέζο εφευρέτη James Watt.
 
Αποτελείται από τρεις ράβδους που ενωμένες σχηματίζουν αρθρωτό σύστημα. Και οι τρεις ράβδοι μπορούν να περιστρέφονται γύρω από τα άκρα της μεσαίας. Η κίνηση δεν είναι ευθεία, όπως σε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι, αλλά περιγράφεται ως η καμπύλη του Watt.
 
Χρησιμοποιείται ευρέως ακόμα και σήμερα σε αναρτήσεις αυτοκινήτων, όμως στη μοτοσυκλέτα αντίθετα έχει επικρατήσει το τηλεσκοπικό πιρούνι στο μπροστινό μέρος.
Αξίζει να σημειωθεί πως το παρόμοιο σύστημα που χρησιμοποιεί η Vespa μπροστά, προέρχεται από τις μέρες της εταιρείας ως κατασκευάστριας αεροπλάνων, τα οποία είχαν αντίστοιχο σύστημα ανάρτησης!
 
Στα πλεονεκτήματα του συστήματος θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε την μικρότερη βύθιση στην πέδηση όπως προαναφέραμε, το μικρότερο βάρος, και την ευκολία αλλαγής του μπροστινού τροχού. Αλλά τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι δραματικά διαφορετικό / καλύτερο από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι, οπότε δεν υπάρχει κάποιος εύκολα αντιληπτός λόγος για να περάσει ένα εναλλακτικό σύστημα στην παραγωγή στο Beverly.
Παράλληλα με την πατέντα με το Beverly, η Piaggio κατέθεσε και μια ακόμα πατέντα για ένα τρίκυκλο scooter της, στα πρότυπα των MP3, που θα χρησιμοποιεί αναρτήσεις με μοχλικό σύνδεσμο Watt.
 
Πιστεύουμε πως η εφαρμογή του συστήματος του Watt σε κάποιο τρίκυκλο της Piaggio ίσως να είναι πιο ρεαλιστική από ότι σε δίκυκλο scooter, καθώς στα τρίκυκλα το σύστημα δεν είναι εμφανές, ενώ αντίθετα στα δίκυκλα… βγάζει μάτι, και ίσως ξενίσει τους αγοραστές που έχουν συνηθίσει το τηλεσκοπικό πιρούνι.

Benelli TRK 552X - Στην αγορά της Κίνας η αναβαθμισμένη έκδοση του μεσαίου On-Off

Πάτησε τις ρόδες της στους δρόμους της Ασίας
motomagBenelli TRK 552X – Παρουσιάστηκε στην Κίνα η αναβαθμισμένη έκδοση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/5/2024

Το Benelli TRK 552X έκανε την εμφάνισή του στην Κίνα, ερχόμενο να αντικαταστήσει στις αγορές της Ασίας το δημοφιλές TRK 502, αποκτώντας περισσότερα κυβικά και ισχύ από τον προκάτοχό του, μαζί με πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό, όμως σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία δεν πρέπει να το περιμένουμε στην Ελλάδα.

Το νέο TRK 552X είχε αποκαλυφθεί στα τέλη Απριλίου, χάρη σε φωτογραφίες που έκαναν την εμφάνισή τους, πριν την παρουσίαση του μοντέλου από την εταιρεία. Όπως είχαμε δει και τότε, η εμφάνιση του νέου μοντέλου δεν διαφέρει πολύ από αυτή που γνωρίζουμε εμείς εδώ από το TRK 502, κρατώντας την ίδια σχεδιαστική ταυτότητα της περιπετειώδους οικογένειας της Benelli.

Benelli TRK 552X – Παρουσιάστηκε στην Κίνα η αναβαθμισμένη έκδοση

Η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στον κινητήρα, με τον δικύλινδρο εν σειρά να έχει δεχτεί μία αύξηση στα 550 κυβικά. Η απόδοση ανακοινώνεται στους 61 ίππους στις 8.500 στροφές και τα 5,6 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.000 στροφές, για τις χώρες όπου δεν έχουν κάποιο περιορισμό αντίστοιχο με την Α2 κατηγορία στην Ευρώπη. Για τη μεταφορά της δύναμης στον δρόμο φροντίζει ένας συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης, ο οποίος συνεργάζεται με κιβώτιο έξι σχέσεων. Το πλαίσιο παραμένει ατσάλινο σωληνωτό, με το ψαλίδι να είναι πλέον αλουμινένιο.

Benelli TRK 552X – Παρουσιάστηκε στην Κίνα η αναβαθμισμένη έκδοση

Το ρεζερβουάρ παραμένει στα 20 λίτρα, με το ύψος της σέλας να είναι λίγο πιο χαμηλά από το TRK 502 και σημαντικά πιο κάτω από την έκδοση X, στα 825 χιλιοστά. Αρχικά, η Benelli παρουσίασε την έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς και τον μπροστινό των 19 ιντσών, όμως αναμένεται ότι δίπλα του θα δούμε και μία ακόμη με χυτούς τροχούς με μπράτσα, 17 ιντσών μπροστά και πισω, περισσότερο προσανατολισμένη στην ασφάλτινη οδήγηση. Για την πρώτη το βάρος ανακοινώνεται στα 246 κιλά, ενώ για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς, το βάρος πέφτει στα 228 κιλά.

Benelli TRK 552X – Παρουσιάστηκε στην Κίνα η αναβαθμισμένη έκδοση

Αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός του TRK 552X, με αναρτήσεις και φρένα να υιοθετούν επώνυμες λύσεις. Το τυπικά για Benelli μεγάλο σε διάμετρο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά είναι της Marzocchi, όπως και το μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ αμφότερες οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες. Το όνομα της Benelli στις δαγκάνες που έχουμε στο TRK 502 έχει αντικατασταθεί στο TRK 552X με αυτό της J.Juan, με το δικάναλο ABS να ολοκληρώνει το πακέτο της πέδησης.

Benelli TRK 552X – Παρουσιάστηκε στην Κίνα η αναβαθμισμένη έκδοση

Μέσα από τους φωτιζόμενους διακόπτες, ο αναβάτης μπορεί να περιηγηθεί στο μενού της έγχρωμης TFT οθόνης των 5 ιντσών, στο οποίο θα βρει την επιλογή για την ενεργοποίηση των θερμαινόμενων grip και σέλας. Η οθόνη προσφέρει και δυνατότητα συνδεσιμότητας με το smartphone του αναβάτη για διαχείριση κλήσεων και μουσικής, αλλά και πλοήγηση. Στις ενδείξεις περιλαμβάνεται και αυτή της πίεσης των ελαστικών σε πραγματικό χρόνο, χάρη στο σύστημα TPMS, που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Τα φωτιστικά σώματα είναι παντού LED, με το traction control να ολοκληρώνει το πακέτο του πλούσιο εξοπλισμού.

Καλά όλα αυτά, όμως σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε από την ελληνική αντιπροσωπεία της Benelli,  Motoway Γ. Καμπράνης Α.Ε., το νέο TRK 552X δεν αναμένεται να πατήσει τις ρόδες του στην Ευρώπη.

Ετικέτες