Πρώτες εντυπώσεις: Daytona (by Zontes) V310

Αλλάζει το επίπεδο του ανταγωνισμού
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/10/2019

Η ιστορία των μικρών μοτοσυκλετών της Zontes μας έχει τραβήξει το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή, διότι διαφέρουν πάρα πολύ σε φιλοσοφία απ’ όλα τα υπόλοιπα ασιατικά εργοστάσια. Ε,εεεε, για ποια Zontes μιλάτε ρε παιδιά. Daytona by Zontes λέγονται… ΟΚ, να το ξεκαθαρίσουμε λίγο αυτό το θέμα, διότι κυκλοφορώντας αυτές τις μέρες με το ολοκαίνουριο μοντέλο V 310, αντιμετωπίζαμε διαρκώς αυτό το πρόβλημα… Η εταιρεία που κατασκευάζει αυτές τις μοτοσυκλέτες έχει το εμπορικό όνομα Zontes και ανήκει στον όμιλο TAYO. Η Γκοργκόλης Α.Ε. που αντιπροσωπεύει στη χώρας μας τη Zontes, είναι επίσης αντιπρόσωπος της SYM και έχει δημιουργήσει το δικό της brand name “Daytona”.

Επίσης είναι και κατασκευαστής, αφού έχει ιδρύσει την Nipponia, με διεθνή εξαγωγική δραστηριότητα. Όσα από τα δίκυκλα που εισάγει στην Ελλάδα δεν είναι της SYM, τα έχει βάλει κάτω από την ομπρέλα της Daytona, ανεξάρτητα από το εργοστάσιο κατασκευής τους. Αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση της Zontes, σκέφτηκε να κάνει το ίδιο, βαφτίζοντας τις μοτοσυκλέτες αυτές Daytona by Zontes. Η σκέψη προφανώς είναι πως οι Έλληνες γνωρίζουν καλά το όνομα Daytona από τα χιλιάδες παπιά που αγοράζουν κάθε χρόνο και δεν θα χρειαστεί να εξοικειωθούν με ένα καινούριο όνομα. Μόνο που στα μάτια του κόσμου (και στα δικά μας…), οι μοτοσυκλέτες της Zontes δείχνουν ανώτερες (σχεδιαστικά, ποιοτικά, τεχνολογικά) από τα υπόλοιπα δίκυκλα που έχουν το όνομα της Daytona, με αποτέλεσμα να “αρνούνται” να τα αποκαλούν Daytona ή Daytona by Zontes και τα λένε σκέτο Zontes. Το πιο κοντινό στη φιλοσοφία της Γκοργκόλης Α.Ε. που ακούσαμε ήταν η ερώτηση: Φίλε, το καινούριο SYM είναι αυτό;

Η ιστορία αυτή θυμίζει το X-Adv της Honda, που η Ιαπωνική εταιρεία το αποκαλεί μοτοσυκλέτα και όλος ο υπόλοιπος κόσμος το αποκαλεί scooter… Δύσκολα πας κόντρα στην πραγματικότητα.

Πάμε πίσω όμως στο νέο V310 των 4.195€ που έχει τον ίδιο κινητήρα με το δημοφιλές T310 και X310 των 3.995€. Τι καινούριο μας φέρνει και κυρίως γιατί είναι 200€ ακριβότερο.

Η απάντηση είναι πολύ απλή: Το V310 κάνει 200€ παραπάνω διότι έχει εξοπλισμό 1000€ παραπάνω από του Τ310! Τα προβληματικά στην ανάγνωσή μονόχρωμα LCD όργανα του Τ310, εδώ έχουν αντικατασταθεί από μια έγχρωμη οθόνη TFT με Bluetooth. Ναι σωστά διάβασες. Έχει Bluetooth και ειδικό App για iphone/android, όπου βλέπεις και απαντάς στα τηλεφωνήματα κ.τ.λ. Επίσης το App μετατρέπει το κινητό τηλέφωνό σου σε υπερπλήρη trip master, navigation και καταγραφέα δεδομένων της μοτοσυκλέτας. Κυρίως όμως, το V310 έχει τα ανώτερα φρένα με τον μεγαλύτερο εμπρός δίσκο των 300mm και πιο δυνατή δαγκάνα. Μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε τέσσερεις απεικονίσεις γραφικών για τις ενδείξεις του οργάνου και η διαύγεια της οθόνης είναι πάρα πολύ καλή κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Μόνο από πολύ ακραίες γωνίες θέασης χάνουν το κοντράστ τους, αλλά και πάλι είναι από τις πιο ποιοτικές οθόνες TFT της αγοράς και με πολύ καλή ανάλυση.

Η δοκιμή συνεχίζεται, οπότε δώστε μας λίγο χρόνο μέχρι να κάνουμε όλα όσα πρέπει για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τη συμπεριφορά του. Αυτό που μπορούμε να πούμε έως τώρα, είναι η συνολική βελτίωση της αίσθησης της ποιότητας που σου δίνει το V310 σε σχέση με τα Τ310 και Χ310. Δεν είναι από τις διαφορές που μπορείς να δείξεις με το δάκτυλο και να πεις: Να, αυτό εδώ!. Έχει να κάνει περισσότερο με τις λεπτομέρειες, όπως ο ήχος του κινητήρα που είναι πιο γλυκός για παράδειγμα. Τέτοια μικρά πραγματάκια, που όλα μαζί αλλάζουν την συνολική αίσθηση μια μοτοσυκλέτας. Όσο για την εμφάνιση τα λόγια περιττεύσουν… ειδικά σε αυτό το κίτρινο-πέρλα από Lamborgini Aventador είναι πραγματικό Million Dollar Baby!   

  

Bimota: Ετοιμάζει νέο μοντέλο με βάση το Kawasaki ZX-25R [VIDEO]

Με ένα βίντεο teaser η Bimota προαναγγέλλει την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου την Τετάρτη 18 Μαρτίου
bimota
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

16/3/2026

Σε πρώτη ανάγνωση, το βίντεο είναι αρκετά σαφές. Μια σπορ μοτοσυκλέτα, προφανώς της μητρικής Kawasaki, αναμένεται να αποκαλυφθεί σε λίγες μέρες από τη Bimota.

Η σιλουέτα μιας supersport κατασκευής είναι επίσης προφανής, οπότε ήδη ξέρουμε τι να περιμένουμε: Ninja με ιταλικό τεμπεραμέντο.

Μα, ποιο Ninja;

Εδώ αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρον το πράγμα, καθώς προσέχοντας λεπτομερέστερα τη σκιά της μοτοσυκλέτας στο βίντεο της Bimota αποκαλύπτεται αυτό που μοιάζει να είναι μονός δίσκος μπροστά και αυτό μπορεί να σημαίνει μόνο ένα πράγμα: Ninja ZX-25R.

 

 

Η σκέψη αυτή ενισχύεται από ένα ακόμη γεγονός, πως το teaser βίντεο ανέβηκε μόνο στα ιαπωνικά κοινωνικά δίκτυα της Bimota και όχι στα παγκόσμια. Ταιριάζει γάντι με ένα τετρακύλινδρο μοντέλο που δεν έχει εισαχθεί καθόλου στην Ευρώπη από τη στιγμή που πρωτοπαράχθηκε.

Η ημερομηνία που δίνεται για την αποκάλυψη είναι η 18η Μαρτίου 2026, ημέρα Τετάρτη και όλως τυχαίως δύο μέρες πριν ανοίξουν οι πύλες της πρώτης εκ των τριών ιαπωνικών εκθέσεων μοτοσυκλέτας που θα διοργανωθούν στη διάρκεια του επόμενου μήνα, της έκθεσης της Osaka.

Εκεί θα γνωρίζουμε οριστικά περί τίνος πρόκειται και, αν έχουμε πέσει μέσα στη μαντεψιά μας, θα είναι κάτι που μάλλον δεν θα δούμε διά ζώσης στην Ευρώπη.