QJ SRK 1000 RR: Το πρώτο κινέζικο Superbike είναι γεγονός

Με ιταλική καρδιά και τεχνολογία
QJ1000RR
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/1/2023

Η πρώτη πραγματική Superbike από την Κίνα είναι γεγονός και έχει γνήσια ιταλικά γονίδια. Στις φωτογραφίες που βλέπετε είναι η ολοκαίνουρια QJ SRK 1000 RR και αν σε κάποια σημεία σας θυμίζει MV Agusta Brutale 1000 RR είναι γιατί πράγματι χρησιμοποιεί τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη της ιταλικής μοτοσυκλέτας.

Μάλιστα στα κάρτερ του κινητήρα υπάρχει ανάγλυφο το λογότυπο της MV Agusta, ενώ και ο σχεδιασμός των τεσσάρων εξατμίσεων είναι πανομοιότυπος με του Brutale 1000 RR.

qj1000rr

Το παράξενο σε όλη αυτή την ιστορία δεν είναι πως η QJ χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη της MV Agusta για την πρώτη της Superbike. Θυμίζουμε πως η MV Agusta έχει ήδη παρουσιάσει την Lucky Explorer 5.5 που είναι στην πραγματικότητα 100% ένα Benelli TRK 502 X με κουστούμι της MV Agusta και όπως ξέρουμε, η Benelli είναι μια εταιρεία του ομίλου της QJ.

qj1000rr

Εκείνο που είναι πραγματικά παράξενο ή μάλλον έχει τεράστιο ενδιαφέρον, είναι πως η MV Agusta αποτελεί πλέον μέλος της KTM με τους Αυστριακούς να έχουν βάλει πολύ γερά το πόδι τους μέσα στη διοίκηση της ιταλικής εταιρείας (πολύ πιο βαθιά από το ποσοστό που ανακοίνωσαν επίσημα πως αγόρασαν).

qj1000rr

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα, αν λάβουμε υπόψη μας πως η KTM έχει πολύ στενή σχέση με την CFMOTO που είναι ανταγωνιστής της QJ και για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο πιπεράτα, η QJ κατέθεσε πριν λίγο καιρό σχέδια/πατέντες για έναν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα που είναι ολόιδιος με τον κινητήρα του 790 Duke, δηλαδή τον κινητήρα που χρησιμοποιεί η CFMOTO στα 800MT και στο επερχόμενο 800ΝΚ…

qj1000rr

Πραγματικά έχει χαθεί εντελώς η μπάλα με τις συμφωνίες και τις ανταλλαγές τεχνολογίας μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών και των κινέζικων ομίλων, αν και τα ιαπωνικά εργοστάσια ήταν εκείνα που ξεκίνησαν εδώ και πολλά χρόνια αυτή την ιστορία, με τους κινητήρες των Kawasaki ER-5 και του Honda CB 500 να έχουν δεκάδες κλώνους σε διάφορες παραλλαγές.

qj1000rr

Όπως κι αν έχει και όποιο κι αν είναι το μέλλον του SRK 1000 RR, το γεγονός είναι πως η QJ  έφτιαξε το πρώτη κινέζικο superbike με 208 ίππους, μονόμπρατσο, ακτινικά φρένα Brembo και πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοημάτων.

Την ίδια στιγμή η CFMOTO κατέθεσε σχέδια/πατέντες για ένα V4 1000 κυβικών, κάνοντάς μας όλους να αναρωτιόμαστε γιατί δεν βλέπουμε την ίδια κινητικότητα στην κατηγορία από τις παραδοσιακές δυνάμεις, δηλαδή τους Ιάπωνες…

Bajaj Pulsar NS400 – Η οικογένεια Pulsar μεγαλώνει [VIDEO]

Κατασκοπευτικές φωτογραφίες μας δείχνουν τι να περιμένουμε
motomagBajaj Pulsar NS400 – Η οικογένεια Pulsar μεγαλώνει
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

29/4/2024

Η Bajaj αναμένεται να προσθέσει ένα ακόμα μέλος στην οικογένεια των σπορ γυμνών μοντέλων της, το NS400, διευρύνοντας έτσι τη συγκεκριμένη οικογένεια μοτοσυκλετών της προς τα πάνω, με την παρουσίαση να αναμένεται στις 3 Μαΐου, ενώ νέες κατασκοπευτικές φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας μας αποκαλύπτουν την τελική μορφή του μοντέλου.

Το Pulsar NS400 αποτελεί αυτή την στιγμή, το μεγαλύτερο σε κυβισμό Pulsar που έχει παράξει η εταιρεία. Όπως βλέπουμε στις κατασκοπευτικές εικόνες, σχεδιαστικά διατηρεί την επιθετική φιλοσοφία που έχουμε δει και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας. Η σέλα δύο επιπέδων, το κομμάτι της ουράς και οι χειρολαβές θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό το NS200. Όπως βλέπουμε, όμως, το ρεζερβουάρ και ειδικότερα οι επεκτάσεις του έχουν νέο σχεδιασμό, χαρίζοντας μία ελαφρώς ξεχωριστή εμφάνιση στον μεγάλο αδερφό.

Bajaj Pulsar NS400 – Η οικογένεια Pulsar μεγαλώνει

Μπροστά βλέπουμε έναν LED προβολέα τύπου προτζέκτορα, ο οποίος περιβάλλεται από δύο DRL φωτιστικά σώματα, σε σχήμα κεραυνού, στοιχείο που χαρακτηρίζει και το teaser βίντεο της εταιρείας. Τα γωνιώδη πλαστικά που περικλείουν τον προβολέα, τονίζουν ακόμη περισσότερο την επιθετική σχεδιαστική ταυτότητα του νέου Pulsar NS400, με τα προστατευτικά του ψυγείου να έχουν carbon υφή, θυμίζοντας το εξωτικό υλικό.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν πληροφορίες όσον αφορά τον κινητήρα, πέραν του ότι μιλάμε για μία υγρόψυκτη, μονοκύλινδρη μονάδα κοντά στα 400 κυβικά. Η συνεργασία της Bajaj με την KTM είναι γνωστή. Επομένως, το θέμα είναι αν θα δανείζεται τον κινητήρα των 399 κυβικών που είδαμε στην πρόσφατη ανανέωση του 390 Duke της KTM για το 2024 ή αν θα πάρει την καρδιά του Dominar 400 των 373 κυβικών, με διαφορετική χαρτογράφηση, προκειμένου η απόδοση να ταιριάζει στον νέο της ρόλο. Κρίνοντας από το αγοραστικό κοινό που στοχεύει η οικογένεια Pulsar γενικότερα, τότε οι πιθανότητες γέρνουν την ζυγαριά περισσότερο στη δεύτερη λύση. Μένει να περιμένουμε μέχρι τις 3 Μαΐου, για να μάθουμε σίγουρα.

Bajaj Pulsar NS400 – Η οικογένεια Pulsar μεγαλώνει

Κάτω από τα πλαστικά, βλέπουμε ένα ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο, παρόμοιο με αυτό του NS200. Αυτό, σύμφωνα με τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες, θα συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι, το οποίο μοιάζει αρκετά μεγάλο σε διάμετρο. Πίσω, ένα μονό αμορτισέρ αναλαμβάνει να αποσβένει τις ανωμαλίες, χωρίς ακόμα να έχουν γίνει γνωστές τυχών ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο μπροστά και έναν πίσω, με τους τροχούς να είναι χυτοί με μπράτσα – πιθανότατα 17 ιντσών.

Στον βασικό εξοπλισμό, αναμένεται να υπάρχει μία ψηφιακή LCD οθόνη, όμοια με αυτή που δέχτηκαν τα μοντέλα της οικογένειας στην τελευταία τους ανανέωση. Πιθανότατα θα έχει Bluetooth για δυνατότητα συνδεσιμότητας, με τον αναβάτη να μπορεί να διαχειριστεί από εκεί εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα, ενώ θα δίνει και την δυνατότητα turn by turn πλοήγησης. Όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, ο κινητήρας θα εξοπλίζεται με μία ποδιά, για μεγαλύτερη προστασία.

Όπως έχει ανακοινώσει ο ινδικός κολοσσός, Bajaj, το νέο και μεγαλύτερο σε κυβισμό μέχρι σήμερα, Pulsar NS400, αναμένεται να παρουσιαστεί στις 3 Μαΐου. Με γνώμονα ότι στην Ευρώπη έχουμε ήδη τόσο το Dominar 400, όσο και το 390 Duke της KTM, τα οποία συμμορφώνονται με τις Euro5+ προδιαγραφές, δεν είναι απίθανο το Pulsar NS400 να κάνει την εμφάνισή του και προς τα μέρη μας.

Ετικέτες