H Yamaha παρουσίασε μια νέα μοτοσυκλέτα, σε δυο εκδόσεις που αρχικά θα πωλείται στις αγορές της βόρειας Αμερικής. Πρόκειται για το Bolt και το Bolt R και θα είναι καλό να αποδειχθεί αυτό το γεγονός ότι η εταιρεία των τριών διαπασών άρχισε να βγαίνει από τον “λήθαργο” που έχει πέσει τα μετά την οικονομική κρίση χρόνια, όσον αφορά στη δημιουργία νέων μοτοσυκλετών. Άλλωστε και στην τελευταία έκθεση του Μιλάνο το σημαντικότερο έκθεμά της ήταν ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας της, χωρίς όμως να υπάρχει ακόμη κάτι νεώτερο και για την μοτοσυκλέτα που θα τον τοποθετήσει. To καινούργιο μοντέλο που θα διατίθεται από αυτόν τον μήνα στην Αμερική, συμπληρώνει προς το κάτω μέρος της κλίμακας την σειρά της οικογένειας των Star όπως ονομάζονται εκεί. O αερόψυκτος V2 έχει περιεχόμενη γωνία 60° ανάμεσα στους κυλίνδρους, έναν εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κεφαλή. Υπάρχει ψεκασμός για την τροφοδοσία του, κιβώτιο πέντε ταχυτήτων ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα. Ο κινητήρας βιδώνεται σε άκαμπτες βάσεις στο καινούργιο διπλό και κλειστό ατσάλινο πλαίσιο. Το συμβατικό πιρούνι έχει καλάμια 41 χιλιοστών και διαδρομή 120 χιλιοστά, ενώ η ανάρτηση του πίσω τροχού γίνεται με δυο αμορτισέρ που του δίνουν διαδρομή 71 χιλιοστών. Οι ζάντες από χυτό αλουμίνιο έχουν νέα σχεδίαση με δώδεκα ακτίνες και φοράει η εμπρός ελαστικό 100/90-19 και η πίσω 150/80-16, συνεισφέροντας στην διαμόρφωση της μικρής απόστασης της σέλα από το έδαφος που απέχει μόνο 69 εκατοστά. Το μεταξόνιο της είναι 1.570 χιλιοστά και το βάρος της γεμάτη ανακοινώθηκε στα 245 κιλά. Η εμφάνιση του Bolt ακολουθεί παραδοσιακούς κανόνες για τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες με την έμφαση να έχει δοθεί στον μινιμαλισμό, όπως υπογραμμίζει η σέλα για έναν αναβάτη. Οι επιρροές από τις Sportster της Harley Davidson είναι κάτι παραπάνω από έντονες. Σύγχρονες πινελιές δίνει το στρογγυλό όργανο, τα πίσω φώτα led αλλά και το σχήμα “μαργαρίτες” που έχουν τα δισκόφρενα. Η έκδοση R ξεχωρίζει από τα αμορτισέρ με τα biggy back δοχεία, τις φυσούνες στα καλάμια, το χρώμα του ρεζερβουάρ και της σέλας. Η ροπή του φτάνει τα οκτώ χιλιογραμμόμετρα δίνοντάς του συγκριτικό πλεονέκτημα 0,5 χιλιογραμμόμετρου παραπάνω και 15 κιλών λιγότερα από τον άμεσο ανταγωνιστή του, το Sportster της Harley.
Kawasaki KLE 500 2026: Χωρίς ρύγχος – Μοντέρνα εμφάνιση - Παρουσιάζεται την Παρασκευή – Πόσο θα κοστίζει στην Ελλάδα!
Επιτέλους θα έχουμε KLE!
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
21/10/2025
Μετά από πολλά χρόνια απουσίας και ενώ η τελευταία έκδοση του Versys300 αυτή την στιγμή πωλείται ως μεταχειρισμένο με λίγα χιλιόμετρα, στην ίδια τιμή που αγοράζει κανείς καινούριο 500άρι κινέζικο(!), η Kawasaki επιτέλους ξύπνησε, κατάλαβε τι έχει στα χέρια της και στο τέλος αυτής της εβδομάδας το παρουσιάζει και επίσημα.
Τι κρατούσε τόσο καιρό η Kawasaki στα χέρια της; Μα φυσικά έναν από τους καλύτερους κινητήρες που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην κατηγορία, όπως φάνηκε από το πρωτόκολλο δοκιμών που ακολουθούμε στο MOTO, και είδαμε πλήρως τις δυνατότητές του τόσο στο Eliminator, όσο και στο Z500 του 2025. Γράφοντας από την πρώτη στιγμή πως το KLE… πρέπει να’ ρθει!
Το περιμέναμε νωρίτερα, μέσα στον Αύγουστο, αποφασίστηκε όμως να εμφανιστεί για πρώτη φορά στο κοινό στην ερχόμενη EICMA, πριν ξεκινήσει την εμπορική της πορεία της, στις αρχές του επόμενου έτους.
Την Παρασκευή όμως, 24/10 θα αποκαλυφθεί πλήρως η τελική της μορφή!
Όπως φαίνεται στο παρακάτω teaser-video που ετοίμασε η Kawasaki, το δεύτερο κατά σειρά, θα έχουμε μία πολύ μοντέρνα μοτοσυκλέτα, χωρίς ρύγχος εμπρός, με χαμηλό φτερό και κοντή ζελατίνα αλλά με την μάσκα να ανεβαίνει ψηλά σε μία σύγχρονη, Rally αισθητική που όλα δείχνουν πως θα προσφέρει ικανοποιητική προστασία.
Εμπρός ο τροχός είναι 21 ιντσών και αυτό το γνωρίζουμε ήδη από πέρσι τέτοια εποχή καθώς ήταν και το μοναδικό κομμάτι της μοτοσυκλέτας που έδειξε η Kawasaki, όταν ανακοίνωσε το μοντέλο. Θυμίζουμε πως μέχρι εκείνη την στιγμή υπήρχαν αλλού δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για Versys 500, όμως ξεκαθαρίσαμε πως πρέπει να περιμένουμε το νέο KLE 500. Κι αυτό είναι σημαντική λεπτομέρεια γιατί καθορίζει την ταυτότητα του μοντέλου, κι ένα KLE αναμένεται πιο προσιτό και περισσότερο On-Off από την οικογένεια των Versys.
Εκείνο που εμείς είδαμε τώρα, με το νέο teaser, είναι πως πίσω θα έχει 17άρη τροχό, οπότε μιλάμε για συνδυασμό 21-17. Δεν είναι ασυνήθιστος και ενώ μπορεί κανείς να περιμένει τον κλασσικό 21-18, στην πράξη η κατηγορία αυτή αφήνει πολλά περιθώρια για εξερεύνηση της γεωμετρίας και την εκμετάλλευση κάθε ευκαιρίας για να εξυπηρετηθεί στο έπακρο η διπλή ταυτότητα.
Μαζεμένες διαστάσεις και μπόλικη ροπή, μιας και όπως είπαμε ο κινητήρας μας είναι γνώριμος, θα καταστήσουν αυτή την μοτοσυκλέτα μία από εκείνες που θα παλέψουν την νέα χρονιά για την κορυφή της κατηγορίας.
Όπως πρώτη φορά αποκαλύψαμε εδώ, περιμένουμε πως θα κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη, μιας και η μικρή σειρά των 500αριών έρχεται από εκεί. Η χώρα αυτή έχει κερδίσει τον όρο «Νέα Ιαπωνία» όχι τιμητικά, αλλά έμπρακτα: Εκεί κατασκευάζονται όλες οι Triumph, και αυτές που έρχονται Ευρώπη, μία μεγάλη σειρά από Ducati που πωλούνται στην Ασία και από εκεί και πέρα υπάρχουν εργοστάσια της Honda μαζί μάλιστα με σχεδιαστικό τμήμα – για παράδειγμα ο τετρακύλινδρος 650 είναι ο πρώτος κινητήρας της Honda που σχεδιάστηκε εκτός Ιαπωνίας και κατασκευάζεται εκεί μαζί με την μοτοσυκλέτα που έρχεται εδώ, όπως φυσικά και η οικογένεια CB500 και πλέον NX500.
Η επιλογή της Ταϊλάνδης έγινε από την Kawasaki ως ο καλύτερος συνδυασμός ποιότητας και κόστους και έχει ήδη δοκιμαστεί για πολλά χρόνια, ενώ η νέα οικογένεια των 500αριών βρίσκεται ήδη στον δεύτερο χρόνο της εμπορικής της πορείας. Αυτό μας οδηγεί στο επόμενο:
Αναμένουμε βάση των ανωτέρω μία τιμή κάτω από εκείνη που είχε η Honda όταν παρουσίασε το μοντέλο, είναι η δική μας αίσθηση αυτή, γνωρίζοντας τον τρόπο που λειτουργεί η Kawasaki η οποία δεν προχωρά σε διορθώσεις τιμών.
Με δεδομένο πως το NX500 κατέβηκε μέσα στην χρονιά στα 7.190 ευρώ διορθώνοντας από τα 7.990 ευρώ για να κλείσει την ψαλίδα από τον ισχυρό κινέζικο ανταγωνισμό, το νέο KLE 500 θα πρέπει να έρθει εδώ μεταξύ 7.200 και 7.500€ βάσει του πλουσιότερου εξοπλισμού που αναμένουμε να έχει επάνω του. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει η ελληνική αντιπροσωπεία να δώσει μία μάχη και να προχωρήσει με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους έναντι των υπολοίπων Ευρωπαίων εξαιτίας των υψηλότερων επιβαρύνσεων που επιβάλει η χώρα μας σε κάθε νέο όχημα.
Αναλόγως μοντέλου σύγκρισης, αναμένουμε λοιπόν 1.000 έως 1.500 ευρώ πάνω από τους Κινέζους κατασκευαστές, που η Kawasaki θα θέλει να τα καλύψει όχι απλά με τον μανδύα το ονόματός της, αλλά με εγγύηση αξιοπιστίας, μεταπωλητική αξία και οδηγική συμπεριφορά. Φυσικά όλα αυτά, αναμένεται να αποδειχθούν στην πράξη, όμως εκεί θεωρούμε πως θα βασίσουν τις απαντήσεις τους όταν τους ρωτήσουμε από κοντά στην EICMA.
UPDATE:
Οι Ιταλοί πήραν τις σκιές που έδειξε η Kawasaki και με ψηφιακή επεξεργασία απέδωσαν μία εικόνα που είναι αρκετά κοντά σε αυτό που θα δούμε την Παρασκευή, δεν παύει όμως να είναι ένα "rendering" και όχι η πραγματική φωτογραφία από διαρροή, σε κάθε περίπτωση επειδή δεν το έχει κάνει κάποιος τυχαίος, αλλά άνθρωποι που έχουν δει την μοτοσυκλέτα και έχουν βασιστεί στην πραγματική της σκιά, παραθέτουμε την προσπάθειά τους: