Yamaha R1-Ευρώπη: Θα βγάλει ξανά πινακίδα λόγω Κινέζων! - Το πλάνο της Yamaha για V4 superbike

Τι λέει ο CEO της Yamaha Ευρώπης, Olivier Prevost
Yamaha R1 βγάζει πινακίδα 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

10/12/2025

Οι Κινέζοι έχουν αναζοπυρώσει το ενδιαφέρον του κοινού και για τις σπορ μοτοσυκλέτες και αυτό ωθεί τη Yamaha να εξετάσει εκ νέου τη στρατηγική της αναφορικά με το R1 που έρχεται στην Ευρώπη χωρίς να μπορεί να βγάλει πινακίδα. Προς το παρόν.

Παρουσιάζοντας τη μία καινούργια μοτοσυκλέτα μετά την άλλη η επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι Κινέζοι σε όλα σχεδόν τα μέτωπα απαιτεί πλέον απαντήσεις και από τους "παραδοσιακούς" κατασκευαστές που ανακαλύπτουν εκ νέου ότι στην αγορά υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για μοτοσυκλέτες ακόμη και σε κατηγορίες που πίστευαν ότι έχουν πεθάνει.

Για τις μεσαίου κυβισμού on-off/adventure κάτω από 600 κ.εκ. δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα -η αναγέννηση της κατηγορίας μιλά από μόνη της και η αλήθεια είναι ότι οι Ιάπωνες αγνόησαν τα προηγούμενα χρόνια το κενό που είχε δημιουργηθεί στην Ευρώπη και πόνταραν σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού.  

Οι Κινέζοι ήταν αυτοί που έδειξαν σε όλους ότι η εν λόγω κατηγορία έχει πολύ μεγάλο κοινό που μπορεί να γίνει ακόμη μεγαλύτερο, ενώ κάνουν το ίδιο και στις σπορ μοτοσυκλέτες μικρού-μεσαίου κυβισμού με την δική τους εγχώρια αγορά να είναι και η πρώτη που δικαιολογεί τα δεκάδες μοντέλα που έχουν παρουσιάσει σε μόλις 1-2 χρόνια. Και έπεται και συνέχεια.

Ο Ιάπωνες δεν θα μείνουν φυσικά με τα χέρια σταυρωμένα βλέποντας του γείτονές τους να στοχεύουν και σε μεγαλύτερες κατηγορίες κυβισμού στην σπορ κατηγορία με τη Yamaha να επανεξετάζει τη στρατηγική της για τις Ευρωπαϊκές αγορές αναφορικά με το R1, το οποίο είναι διαθέσιμο αυτήν την στιγμή μόνο σε έκδοση που δεν βγάζει πινακίδα.

Η Ευρώπη στο σύνολό της είναι μια μικρή αγορά για τη Yamaha αφού μόλις 300.000 από τα περίπου 5.000.000 εκατ. μοτοσυκλέτες που παράγει ετησίως καταλήγουν εδώ και είναι ακόμη μικρότερη στα SS και τα superbike. Για αυτό και τα R6 και R1 δεν εναρμονίστηκαν με τις Euro 5+ προδιαγραφές. Δεν γίνεται όμως να είσαι η Yamaha, να αγωνίζεσαι (και) στα δύο κορυφαία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας και να μην απαντάς στην πρόκληση των νέων αντιπάλων σου που θα τους βρεις σύντομα μπροστά σου και στα superbike, ακόμη και πρόκειται καθαρά για κίνηση κύρους.

Yamaha R1 βγάζει πινακίδα 2025

Η εταιρεία των τριών διαπασών εξετάζει λοιπόν εκ νέου την στρατηγική της και για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ γνωρίζουμε ήδη για τα 10 νέα μοντέλα που θέλει να παρουσιάσει τα επόμενα τρία χρόνια. Ένα R1 που θα πληροί τις αυστηρότερες μπορεί να μην συγκαταλέγεται σε αυτά, όμως έχει μπει ξανά στο τραπέζι αφού όταν οι Ιάπωνες αποφάσισαν στις αρχές του 2024 να το στερήσουν από την Ευρώπη, τα δεδομένα στην αγορά ήταν διαφορετικά.

Σε πρώτη φάση η Yamaha αναμένεται να προχωρήσει στην εναρμόνιση του υπάρχοντος R1 με τις Euro 5+ προδιαγραφές ώστε να μπορεί να βγάλει ξανά πινακίδα και να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο. Με την ευκαιρία θα κάνει και αναβαθμίσεις στην superbike με τον εν σειρά 4κύλινδρο CP4 ώστε να ανεβάσει συνολικά την απόδοσή τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα.

Αναφορικά με τα σχέδια της Yamaha για την επόμενη γενιά του R1 με V4 κινητήρα, ο Olivier Prevost, διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Ευρώπης, με τον οποίο μιλήσαμε στην EICMA ήταν σαφής. 

Η Yamaha έκανε την αλλαγή στο MotoGP περνώντας σε μια νέα εποχή που θα ξεκινήσει από την ερχόμενη κιόλας σεζόν με την αγωνιστική πρωτότυπη V4. Όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα και το μέλλον για το Yamaha R1. Ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Ευρώπης μας είπε ότι η πιθανότητα δημιουργίας ενός V4 R1 θα εξεταστεί σοβαρά ΜΟΝΟ αν αρχίσει να κερδίζει στους αγώνες η YZR-M1 και το κάνει αυτό με συνέπεια. Οπότε υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να δούμε ένα ολοκαίνουργιο R1 στους δρόμους με V4 κινητήρα και το υπάρχον superbike είναι αυτό που θα βγάλει ξανά πινακίδα.

Βρείτε τη συνέντευξη του Prevost στο τεύχος #673 που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα μαζί με το μεγάλο αφιέρωμα που ετοιμάσαμε για τη φετινή έκθεση στο Μιλάνο και φυσικά την υπόλοιπη, πλούσια θεματολογία του ΜΟΤΟ.

Η Multistrada V4 Rally συμμετέχει πλέον στο πρόγραμμα Ducati Factory Made

Επεκτείνεται το πρόγραμμα που συνδέει τον πελάτη απευθείας με τη γραμμή παραγωγής
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/4/2026

Η Ducati επεκτείνει το πρόγραμμα Ducati Factory Made εντάσσοντας τη Multistrada V4 Rally, τη μεγάλη on/off των Ιταλών που έχει σχεδιαστεί για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων χάρη στο ρεζερβουάρ καυσίμου 30 λίτρων, την ανάρτηση Adaptative DSS EVO μεγάλης διαδρομής και το υψηλό επίπεδο άνεσης.

Λίγους μήνες πριν σας είχαμε ενημερώσει για την έναρξη του προγράμματος Ducati Factory Made. Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μέσα από μια ποικιλία χρωμάτων που αφορά το κοστούμι, το υποπλαίσιο και τα φρένα, έτσι ώστε ο κάθε αναβάτης να μπορεί να προσαρμόσει τη Ducati στα αγαπημένα του χρώματα.

Η πρώτη μοτοσυκλέτα που μπήκε στο εν λόγω πρόγραμμα ήταν η Multistrada V4, ενώ πλέον η Ducati μας ενημερώνει πως και η Multistrada V4 Rally θα μπορεί να προσαρμοστεί αντίστοιχα, με το πρόγραμμα που συνδέει τον πελάτη απευθείας με τη γραμμή παραγωγής.

Multistrada

Τα διαθέσιμα χρώματα περιλαμβάνουν τις σειρές Icone (με παραδοσιακούς χρωματισμούς της εταιρείας), Style (γυαλιστερό φινίρισμα), Sophistication (ματ φινίρισμα), όπως και τα χρώματα του - συνεργάτη της Ducati - Automobili Lamborghini Ad Personam, Viola Pasifae, Arancio Xanto και Blu Uranus.

Εκτός των χρωμάτων των φέρινγκ, οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν διαφορετικό χρώμα για το πλαίσιο, το υποπλαίσιο και τις ζάντες, ενώ μπορούν να προσθέσουν από σέλες αναβάτη και αναρτήσεις, έως τα πακέτα εξοπλισμού των εκδόσεων Touring, Adventure, Sport, Tech και Enduro.