Yamaha R1-Ευρώπη: Θα βγάλει ξανά πινακίδα λόγω Κινέζων! - Το πλάνο της Yamaha για V4 superbike

Τι λέει ο CEO της Yamaha Ευρώπης, Olivier Prevost
Yamaha R1 βγάζει πινακίδα 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

10/12/2025

Οι Κινέζοι έχουν αναζοπυρώσει το ενδιαφέρον του κοινού και για τις σπορ μοτοσυκλέτες και αυτό ωθεί τη Yamaha να εξετάσει εκ νέου τη στρατηγική της αναφορικά με το R1 που έρχεται στην Ευρώπη χωρίς να μπορεί να βγάλει πινακίδα. Προς το παρόν.

Παρουσιάζοντας τη μία καινούργια μοτοσυκλέτα μετά την άλλη η επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι Κινέζοι σε όλα σχεδόν τα μέτωπα απαιτεί πλέον απαντήσεις και από τους "παραδοσιακούς" κατασκευαστές που ανακαλύπτουν εκ νέου ότι στην αγορά υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για μοτοσυκλέτες ακόμη και σε κατηγορίες που πίστευαν ότι έχουν πεθάνει.

Για τις μεσαίου κυβισμού on-off/adventure κάτω από 600 κ.εκ. δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα -η αναγέννηση της κατηγορίας μιλά από μόνη της και η αλήθεια είναι ότι οι Ιάπωνες αγνόησαν τα προηγούμενα χρόνια το κενό που είχε δημιουργηθεί στην Ευρώπη και πόνταραν σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού.  

Οι Κινέζοι ήταν αυτοί που έδειξαν σε όλους ότι η εν λόγω κατηγορία έχει πολύ μεγάλο κοινό που μπορεί να γίνει ακόμη μεγαλύτερο, ενώ κάνουν το ίδιο και στις σπορ μοτοσυκλέτες μικρού-μεσαίου κυβισμού με την δική τους εγχώρια αγορά να είναι και η πρώτη που δικαιολογεί τα δεκάδες μοντέλα που έχουν παρουσιάσει σε μόλις 1-2 χρόνια. Και έπεται και συνέχεια.

Ο Ιάπωνες δεν θα μείνουν φυσικά με τα χέρια σταυρωμένα βλέποντας του γείτονές τους να στοχεύουν και σε μεγαλύτερες κατηγορίες κυβισμού στην σπορ κατηγορία με τη Yamaha να επανεξετάζει τη στρατηγική της για τις Ευρωπαϊκές αγορές αναφορικά με το R1, το οποίο είναι διαθέσιμο αυτήν την στιγμή μόνο σε έκδοση που δεν βγάζει πινακίδα.

Η Ευρώπη στο σύνολό της είναι μια μικρή αγορά για τη Yamaha αφού μόλις 300.000 από τα περίπου 5.000.000 εκατ. μοτοσυκλέτες που παράγει ετησίως καταλήγουν εδώ και είναι ακόμη μικρότερη στα SS και τα superbike. Για αυτό και τα R6 και R1 δεν εναρμονίστηκαν με τις Euro 5+ προδιαγραφές. Δεν γίνεται όμως να είσαι η Yamaha, να αγωνίζεσαι (και) στα δύο κορυφαία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας και να μην απαντάς στην πρόκληση των νέων αντιπάλων σου που θα τους βρεις σύντομα μπροστά σου και στα superbike, ακόμη και πρόκειται καθαρά για κίνηση κύρους.

Yamaha R1 βγάζει πινακίδα 2025

Η εταιρεία των τριών διαπασών εξετάζει λοιπόν εκ νέου την στρατηγική της και για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ γνωρίζουμε ήδη για τα 10 νέα μοντέλα που θέλει να παρουσιάσει τα επόμενα τρία χρόνια. Ένα R1 που θα πληροί τις αυστηρότερες μπορεί να μην συγκαταλέγεται σε αυτά, όμως έχει μπει ξανά στο τραπέζι αφού όταν οι Ιάπωνες αποφάσισαν στις αρχές του 2024 να το στερήσουν από την Ευρώπη, τα δεδομένα στην αγορά ήταν διαφορετικά.

Σε πρώτη φάση η Yamaha αναμένεται να προχωρήσει στην εναρμόνιση του υπάρχοντος R1 με τις Euro 5+ προδιαγραφές ώστε να μπορεί να βγάλει ξανά πινακίδα και να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο. Με την ευκαιρία θα κάνει και αναβαθμίσεις στην superbike με τον εν σειρά 4κύλινδρο CP4 ώστε να ανεβάσει συνολικά την απόδοσή τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα.

Αναφορικά με τα σχέδια της Yamaha για την επόμενη γενιά του R1 με V4 κινητήρα, ο Olivier Prevost, διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Ευρώπης, με τον οποίο μιλήσαμε στην EICMA ήταν σαφής. 

Η Yamaha έκανε την αλλαγή στο MotoGP περνώντας σε μια νέα εποχή που θα ξεκινήσει από την ερχόμενη κιόλας σεζόν με την αγωνιστική πρωτότυπη V4. Όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα και το μέλλον για το Yamaha R1. Ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Ευρώπης μας είπε ότι η πιθανότητα δημιουργίας ενός V4 R1 θα εξεταστεί σοβαρά ΜΟΝΟ αν αρχίσει να κερδίζει στους αγώνες η YZR-M1 και το κάνει αυτό με συνέπεια. Οπότε υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να δούμε ένα ολοκαίνουργιο R1 στους δρόμους με V4 κινητήρα και το υπάρχον superbike είναι αυτό που θα βγάλει ξανά πινακίδα.

Βρείτε τη συνέντευξη του Prevost στο τεύχος #673 που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα μαζί με το μεγάλο αφιέρωμα που ετοιμάσαμε για τη φετινή έκθεση στο Μιλάνο και φυσικά την υπόλοιπη, πλούσια θεματολογία του ΜΟΤΟ.

SWM SC250X: Το δικύλινδρο adventure scooter στην κινέζικη αγορά με απίστευτα χαμηλή τιμή

Διαθέτει κινητήρα στο κέντρο, αλυσίδα, πλούσιο εξοπλισμό και άκρως ανταγωνιστική τιμή
swm sc250x
Από τον

Παύλο Καρατζά

17/4/2026

Είδαμε από κοντά το δικύλινδρο 250άρι σκούτερ με τον κινητήρα στο κέντρο που έφερε η SWM σαν concept στην τελευταία EICMA. Βέβαια από ό,τι φαίνεται δεν είναι ένα ακόμη project που έμεινε στα χαρτιά, αλλά σύντομα θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Κίνα.

Το σκούτερ φέρει δικύλινδρο κινητήρα 250 κυβικών που αποδίδει 26 ίππους και είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται μέσω αλυσίδας και όχι ιμάντα όπως συνηθίζεται στην κατηγορία.

SWM

Μπροστά βλέπουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι και πίσω ένα μονό αμορτισέρ με μοχλικό, ενώ στο σύστημα πέδησης βρίσκουμε μονό δίσκο, τόσο μπροστά, όσο και πίσω. Επιπλέον το scooter διαθέτει ακτινωτούς τροχούς διαστάσεων 17 ιντσών μπροστά και 15 πίσω και το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 13 λίτρων.

swm sc250x

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό και διαθέτει ενσωματωμένους προβολείς, TFT οθόνη, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, χούφτες και κάμερα καταγραφής στο εμπρός μέρος. Η σέλα είναι δύο επιπέδων και κάτω απ’ αυτή μπορεί να χωρέσει ένα jet κράνος, αφού ο χώρος είναι περιορισμένος λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα.

Το μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Κίνα και η τιμή του σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι λίγο πάνω από 10.000 γουάν, δηλαδή 1.300 ευρώ! Περιμένουμε στο μέλλον τις τεχνικές λεπτομέρειες του δίκυκλου και το αν προορίζεται και για άλλες αγορές.

Ετικέτες