Enea Bastianini: “Ο χειρότερος αγώνας της καριέρας μου” – Αδύνατο να συνεχίσει έτσι δηλώνει ο "La Bestia"

Μετά τον Pedro Acosta και ο Ιταλός στρέφεται ενάντια της KTM
Enea Bastianini ενάντια της ΚΤΜ 2025
Από το

motomag

26/5/2025

Ο Enea Bastianini, διπλός νικητής με την Ducati στο Silverstone το 2024, χαρακτήρισε το Βρετανικό MotoGP του 2025 ως πιθανότατα τον χειρότερο αγώνα της καριέρας του.

Αντιμετωπίζοντας δυσκολίες στο να προσαρμοστεί στην RC16 από τις πρώτες κιόλας δοκιμές πριν την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, ο Bastianini απηύθυνε έκκληση για βοήθεια, ίσως και μια προειδοποίηση προς την KTM λέγοντας ότι αδύνατο να συνεχίσει έτσι.

Μετά την 15η θέση στο Sprint του Silverstone, ο Ιταλός τερμάτισε 17ος στον κύριο αγώνα, έχοντας εκτίσει και ποινή long lap από το Le Mans. Ο Bastianini που σκέφτηκε ακόμη και να αποσυρθεί κατά τη διάρκεια του αγώνα – βρέθηκε 54 συνολικά δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή και εργοστασιακό αναβάτη της Aprilia, Marco Bezzecchi

Ο Bastianini ήταν τόσο πίσω από τον αμέσως επόμενο, Miguel Oliveira, που ούτε μια ποινή 16 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα λόγω πίεσης ελαστικών δεν άλλαξε τη θέση του. Μόνο ο τραυματισμένος Somkiat Chantra (LCR) και ο αναπληρωματικός της Aprilia, Lorenzo Savadori, που επίσης δέχθηκαν ποινές, τερμάτισαν πίσω του.

Ο ταχύτερος γύρος του Bastianini ήταν 2,1 δευτερόλεπτα αργότερος από του Bezzecchi και 1,5 δευτερόλεπτο πιο αργός από τον ταχύτερο KTM αναβάτη, Pedro Acosta. Ο Ισπανός δήλωσε επίσης απογοητευμένος με την έκτη θέση που κατέκτησε και “έτριξε τα δόντια” στην ΚΤΜ για την έλλειψη υποστήριξής στους αναβάτες της, ωστόσο τερμάτισε σε πολύ καλύτερη θέση από τον Bastianini και για αυτό ο λόγος του έχει και πολύ μεγαλύτερο ειδικό βάρος.  Ο Bastianini δεν κατάφερε κάτι καλύτερο ούτε σε σχέση με τον ομόσταυλό του M. Vinales που πήρε την 11η θέση στον αγώνα, με διαφορά μεγαλύτερη των 40 δευτερολέπτων από τον Ιταλό.

“Ήταν μία πολύ δύσκολη μέρα γιατί προσπάθησα να κάνω κάτι με τη μοτοσυκλέτα, αλλά τίποτα, είναι αδύνατο για μένα να πιέσω. Ο αγώνας ήταν δύσκολος ακόμα και στις ευθείες γιατί ήταν πολύ δύσκολο να κρατήσω το γκάζι ανοιχτό - το μπροστινό μέρος ήταν πολύ ελαφρ…. Ήταν πολύ απογοητευτικό. Πιθανότατα ο χειρότερος αγώνας της καριέρας μου.”, είπε ο Ιταλός που σκέφτηκε πολλές φορές να αποσυρθρεί από τον αγώνα, όπως δήλωσε. Τερμάτισε ωστόσο όπως είπε για όλους, και για τον ίδιο και για την ομάδα. 

Κοιτώντας προς τον επόμενο αγώνα στην Aragon, ο Bastianini ζήτησε περισσότερη τεχνική υποστήριξη από την KTM: “Αυτή τη στιγμή είμαι ο χειρότερος αναβάτης στην πίστα. Πέρυσι εδώ κέρδισα δύο φορές και φέτος μου φαίνεται αδύνατο που είμαι τελευταίος. Πιστεύω πως η KTM πρέπει να κάνει κάτι για μένα και για το μέλλον μου, γιατί έτσι δεν γίνεται να συνεχίσουμε.”

“Στο τέλος η μοτοσυκλέτα δεν στρίβει και τα ηλεκτρονικά δεν δουλεύουν. Αυτό είναι το πρόβλημα. Μπορούμε να φρενάρουμε δυνατά, αλλά σε αυτή την πίστα, σήμερα με τον δυνατό άνεμο, δεν ήταν το δυνατό μας σημείο. Το Le Mans ήταν καλό γιατί είχε πολλές κλειστές στροφές και ήμασταν πιο ανταγωνιστικοί, αλλά εδώ όχι.”
Ο Bastianini – του οποίου ο χρόνος στο νικηφόρο Sprint του Silverstone το 2024 ήταν 3,7 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Alex Marquez το 2025 – έχει ως καλύτερο φετινό του τερματισμό με την KTM την έβδομη θέση στο Austin.

MotoGP, Brno: Τεστ με τα 850 και πολλούς απόντες - 1η αναμέτρηση Bezzecchi-Marquez με τις νέες αγωνιστικές

Οι ομάδες δεν επιτρέπουν σε όσους θα αλλάξουν εταιρεία του χρόνου να καβαλήσουν τα 850 στην Τσεχία
motogp-aprilia-850
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/6/2026

Τη Δευτέρα 22 Ιουνίου, μια μέρα μετά το Grand Prix της Τσεχίας στη Brno, θα διοργανωθεί στην ίδια πίστα η πρώτη μεγάλη δοκιμή με τις νέες μοτοσυκλέτες των 850 κυβικών που θα χρησιμοποιηθούν από το 2027. Ως τώρα οι αγωνιστικές της επόμενης μέρας έχουν εμφανιστεί σε ιδιωτικές δοκιμές των ομάδων, αλλά στη Brno θα έχουμε πιθανότατα την πρώτη ευκαιρία να τις δούμε όλες μαζί στην πίστα.

Αυτό σημαίνει πως, εφόσον όλα πάνε καλά και προβλεπόμενα, τη Δευτέρα θα έχουμε για πρώτη φορά ταυτόχρονα τον Marco Bezzecchi και τον Marc Marquez με τις μοτοσυκλέτες του 2027, αλλά επίσης είναι αρκετοί αυτοί ΔΕΝ πρόκειται να δούμε.

motogp-ducati-850

Ο λόγος είναι πως πολλοί αναβάτες πρόκειται να αλλάξουν στρατόπεδα από του χρόνου και, παρότι επισήμως δεν έχουν γίνει ακόμη ανακοινώσεις, στα γκαράζ των ομάδων όλες οι μετακινήσεις είναι λίγο-πολύ γνωστές. Έτσι αρκετοί κατασκευαστές έχουν επιλέξει συνειδητά να μην επιτρέψουν σε αναβάτες που του χρόνου θα καβαλούν ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα να συνεχίσουν τη δουλειά εξέλιξης της τρέχουσας ομάδας.

motogp-honda-850

Για κάποιες ομάδες αυτό συνιστά ένα πρόβλημα ενόψει της δοκιμής, καθώς είναι ήδη γνωστό πως η Yamaha λ.χ. θα έχει στην πίστα μόνο τους Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez να καβαλήσουν το 850 της, ενώ η Ducati μόνο τους Marc Marquez και Fermin Aldeguer.

motogp-ktm-850

Η Aprilia, επίσης, θα είναι εκεί με τους Marco Bezzecchi και Lorenzo Savadori, αλλά όχι με τον Jorge Martin που από του χρόνου θα καβαλά μια εργοστασιακή Yamaha. Μάλιστα μας προξενεί εντύπωση που δεν θα έχει διαθέσιμο τον Raul Fernandez, γεγονός που μάλλον επιβεβαιώνει τις πρόσφατες φήμες περί άφιξης δύο Ιταλών στην ομάδα, εις βάρος του Ισπανού – ενώ ο Ai Ogura έχει επιβεβαιωμένα χαιρετήσει, οδεύοντας (ανεπιβεβαίωτο αυτό) για την ώρα προς τη δεύτερη εργοστασιακή Yamaha.

motogp-yamaha-850

Αυτό το τεστ του Brno λοιπόν θα έχει διπλό ενδιαφέρον. Από τη μια να δούμε τον βαθμό εξέλιξης κάθε πρωτοτύπου όπως θα απεικονιστεί στους χρόνους που θα γράψει, από την άλλη να μετρήσουμε απουσίες που ίσως αποκαλύπτουν αλλαγές στα ρόστερ της επόμενης χρονιάς που ακόμη δεν έχουν ακουστεί.

Ετικέτες