Ανακοίνωση Dorna σχετικά με την αποχώρηση της Suzuki

Σε αυστηρό τόνο το δελτίο τύπου
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/5/2022

Το τελευταίο εικοσιτετράωρο έχει προκληθεί τεράστιος ντόρος από τις φήμες και τις δηλώσεις διαφόρων στελεχών, σχετικά με την αιφνιδιαστική απόφαση που φέρεται να έχει πάρει το εργοστάσιο της Suzuki για αποχώρηση από τα MotoGP στο τέλος της φετινής σεζόν. Η είδηση έπεσε πραγματικά σαν ηλεκτρική εκκένωση στα paddock των MotoGP, αιφνιδιάζοντας ακόμη και την ίδια την ομάδα!

Μέχρι στιγμής μπορεί να μην έχει έρθει η επίσημη επιβεβαίωση της Suzuki, αλλά έγινε γνωστό τοις πάσι ότι το απόγευμα της Δευτέρας συγκλήθηκε μία συνάντηση στο box της Suzuki για να ανακοινωθεί η απόφαση. Το πόσο απρόσμενο ήταν αυτό, αποδεικνύεται από το γεγονός πως ο Rins είχε δηλώσει μετά τον αγώνα της Πορτογαλίας ότι το εργοστάσιο του γνωστοποίησε πως θέλει να τον κρατήσει και για το 2023, ενώ ο Livio Suppo που ανέλαβε τα καθήκοντα του Team Manager στην αρχή της σεζόν, ήταν εν αναμονή του προϋπολογισμού για να δει πώς θα κινηθεί με τους αναβάτες.

Αυτό όμως που επιβεβαιώνει περίτρανα ότι δεν είναι απλώς φήμες όλο αυτό, είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε μόλις πριν από λίγο η Dorna σχετικά με το θέμα. Πιο συγκεκριμένα, στο δελτίο τύπου αναφέρει πως "σχετικά με τις πρόσφατες φήμες για αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP στο τέλος του 2022, η Dorna Sports επικοινώνησε επίσημα με το εργοστάσιο προκειμένου να τους υπενθυμίσει ότι οι όροι του συμβολαίου τους για να συμμετέχουν στα MotoGP δεν τους επιτρέπουν να πάρουν μια τέτοια απόφαση μόνοι τους".

Να θυμίσουμε εδώ πως μόλις πέρσι η Suzuki είχε υπογράψει συμβόλαιο επέκτασης συνεργασίας με την Dorna για παραμονή της στο grid των MotoGP μέχρι το 2026. Προφανώς και μια τέτοια απόφαση θα έχει συνέπειες, κυρίως οικονομικές, βάσει της ρήτρας που συμπεριλαμβάνεται σε αυτό

Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, σε περίπτωση που ακόμη και έτσι αποφασίσει τελικά η Suzuki να αποχωρήσει μετά από συμφωνία με την Dorna, η διοργανώτρια εταιρεία θα αποφασίσει για τον ιδανικό αριθμό αναβατών και ομάδων που θα συμμετέχουν στην κορυφαία κατηγορία το 2023.

Επιπλέον, η Dorna κάνει λόγο για το διαρκές και αυξανόμενο ενδιαφέρον που συνεχίζει να λαμβάνει από εργοστασιακές αλλά και ανεξάρτητες ομάδες που θέλουν να μπουν στα MotoGP, καθώς όπως λένε το σπορ εξακολουθεί να αποτελεί ένα παγκόσμιο παράδειγμα δυνατού ανταγωνισμού, καινοτομίας και ψυχαγωγίας, για εκατοντάδες εκατομμύρια θεατές ανά την υφήλιο. Μάλιστα, κλείνει την ανακοίνωσή της λέγοντας πως το ενδιαφέρον από αυτές τις ομάδες επικαιροποιήθηκε τις τελευταίες 24 ώρες, δείχνοντας πόσο σοβαρά είναι τα δεδομένα σχετικά με την Suzuki.

Ετικέτες

MotoGP: Ξαφνιάζει ο Carmelo Ezpeleta - Δεν αποκλείεται προσθήκη αστικών Grand Prix

“Υπάρχουν πίστες της F1 που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε”
MotoGP City Circuits
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/11/2025

Οι δηλώσεις του CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο τα MotoGP να αγωνιστούν σε επιλεγμένα αστικά σιρκουί της Formula 1, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις ασφάλειας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports, Carmelo Ezpeleta , μιλώντας στον τύπο κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Las Vegas, προχώρησε σε μια απρόσμενη δήλωση, όπου ανέφερε ότι τα MotoGP “δεν έχουν κανένα πρόβλημα” με τους αγώνες σε αστικούς δρόμους, εφόσον επιτρέπουν την παρουσία των απαραίτητων ζωνών διαφυγής.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η συζήτηση έρχεται στο προσκήνιο, με τo Grand Prix της Ινδονησίας στην Mandalika που ήδη βρίσκεται στο καλεντάρι, να διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους, με σχετική βέβαια μελέτη, προ της κατασκευής τους (περισσότερα εδώ). Το GP της Ινδονησίας είναι μία μέση κατάσταση, μία πίστα που χρησιμοποιείται ως δρόμος, και η κουβέντα αυτή που τώρα άνοιξε ο Ezpeleta δεν είναι νέα, έχει όμως σημασία τώρα που γίνεται επί εποχής Liberty Media.

“Δεν έχουμε πρόβλημα να τρέξουμε σε αστικά σιρκουί. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι χώροι για ζώνες διαφυγής σχολίασε. “Εδώ (στο Las Vegas) είναι δύσκολο, αλλά υπάρχουν κάποια αστικά σιρκουί της Formula 1 που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε.”

MotoGP City Streets

Παρότι τα MotoGP στην σύγχρονη εποχή τους παραδοσιακά απέφευγαν τα αστικά σιρκουί, λόγω των αυστηρών απαιτήσεων ασφάλειας και της φύσης του αθλήματος που εκθέτει τους αναβάτες σημαντικά περισσότερο από τους πιλότους της F1, η εξαγορά από τη Liberty Media φαίνεται πως έχει ήδη ανοίξει συζητήσεις για ενδεχόμενες αλλαγές στο αγωνιστικό ημερολόγιο των MotoGP.

Οι σκέψεις για πιθανή μετακόμιση του GP Αυστραλίας από το Phillip Island στο Albert Park, πίστα που χρησιμοποιεί δημόσιους δρόμους, είναι ενδεικτικές των σκέψεων που γίνονται.

Ο Ezpeleta δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως η δέσμευση της Dorna από το 1992 είναι η συνεχής βελτίωση της ασφάλειας του αθλήματος, “Όταν ξεκινήσαμε, στόχος μας ήταν η ασφάλεια, και το έχουμε πετύχει. Αυτό δεν το θυσιάζουμε.”

Ο CEO της Dorna στάθηκε ιδιαίτερα στο πώς η Liberty Media έχει μεταμορφώσει την F1, χρησιμοποιώντας το Grand Prix του Las Vegas ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, “Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που χειρίζονται το θέαμα γύρω από τον αγώνα. Κατανοούν πολύ καλά την ψυχαγωγία και πιστεύω πως με τη βοήθειά τους, ένα ήδη φανταστικό άθλημα όπως τα MotoGP μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερο.”

MotoGP City Streets

Παρότι ο Ezpeleta δεν αποκάλυψε ποιες πίστες της F1 θεωρεί κατάλληλες, οι δηλώσεις του δείχνουν ότι για πρώτη φορά η κορυφαία κατηγορία των δύο τροχών εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο παρουσίας σε αστικά σιρκουί, εφόσον, φυσικά, επιτευχθούν οι απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας που το επιτρέψουν.