Ανακοίνωση Dorna σχετικά με την αποχώρηση της Suzuki

Σε αυστηρό τόνο το δελτίο τύπου
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/5/2022

Το τελευταίο εικοσιτετράωρο έχει προκληθεί τεράστιος ντόρος από τις φήμες και τις δηλώσεις διαφόρων στελεχών, σχετικά με την αιφνιδιαστική απόφαση που φέρεται να έχει πάρει το εργοστάσιο της Suzuki για αποχώρηση από τα MotoGP στο τέλος της φετινής σεζόν. Η είδηση έπεσε πραγματικά σαν ηλεκτρική εκκένωση στα paddock των MotoGP, αιφνιδιάζοντας ακόμη και την ίδια την ομάδα!

Μέχρι στιγμής μπορεί να μην έχει έρθει η επίσημη επιβεβαίωση της Suzuki, αλλά έγινε γνωστό τοις πάσι ότι το απόγευμα της Δευτέρας συγκλήθηκε μία συνάντηση στο box της Suzuki για να ανακοινωθεί η απόφαση. Το πόσο απρόσμενο ήταν αυτό, αποδεικνύεται από το γεγονός πως ο Rins είχε δηλώσει μετά τον αγώνα της Πορτογαλίας ότι το εργοστάσιο του γνωστοποίησε πως θέλει να τον κρατήσει και για το 2023, ενώ ο Livio Suppo που ανέλαβε τα καθήκοντα του Team Manager στην αρχή της σεζόν, ήταν εν αναμονή του προϋπολογισμού για να δει πώς θα κινηθεί με τους αναβάτες.

Αυτό όμως που επιβεβαιώνει περίτρανα ότι δεν είναι απλώς φήμες όλο αυτό, είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε μόλις πριν από λίγο η Dorna σχετικά με το θέμα. Πιο συγκεκριμένα, στο δελτίο τύπου αναφέρει πως "σχετικά με τις πρόσφατες φήμες για αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP στο τέλος του 2022, η Dorna Sports επικοινώνησε επίσημα με το εργοστάσιο προκειμένου να τους υπενθυμίσει ότι οι όροι του συμβολαίου τους για να συμμετέχουν στα MotoGP δεν τους επιτρέπουν να πάρουν μια τέτοια απόφαση μόνοι τους".

Να θυμίσουμε εδώ πως μόλις πέρσι η Suzuki είχε υπογράψει συμβόλαιο επέκτασης συνεργασίας με την Dorna για παραμονή της στο grid των MotoGP μέχρι το 2026. Προφανώς και μια τέτοια απόφαση θα έχει συνέπειες, κυρίως οικονομικές, βάσει της ρήτρας που συμπεριλαμβάνεται σε αυτό

Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, σε περίπτωση που ακόμη και έτσι αποφασίσει τελικά η Suzuki να αποχωρήσει μετά από συμφωνία με την Dorna, η διοργανώτρια εταιρεία θα αποφασίσει για τον ιδανικό αριθμό αναβατών και ομάδων που θα συμμετέχουν στην κορυφαία κατηγορία το 2023.

Επιπλέον, η Dorna κάνει λόγο για το διαρκές και αυξανόμενο ενδιαφέρον που συνεχίζει να λαμβάνει από εργοστασιακές αλλά και ανεξάρτητες ομάδες που θέλουν να μπουν στα MotoGP, καθώς όπως λένε το σπορ εξακολουθεί να αποτελεί ένα παγκόσμιο παράδειγμα δυνατού ανταγωνισμού, καινοτομίας και ψυχαγωγίας, για εκατοντάδες εκατομμύρια θεατές ανά την υφήλιο. Μάλιστα, κλείνει την ανακοίνωσή της λέγοντας πως το ενδιαφέρον από αυτές τις ομάδες επικαιροποιήθηκε τις τελευταίες 24 ώρες, δείχνοντας πόσο σοβαρά είναι τα δεδομένα σχετικά με την Suzuki.

Ετικέτες

MotoGP: Celestino Vietti – “Είναι η καλύτερη μέρα της ζωής μου"

Οι πρώτες εντυπώσεις του Vietti πάνω σε μοτοσυκλέτα της μεγάλης κατηγορίας
Vietti Valencia MotoGP Test
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/11/2025

Ο Celestino Vietti κάλυψε το κενό του τραυματία Franco Morbidelli, ανεβαίνωντας για πρώτη φορά πάνω στη Ducati Desmosedici, στο MotoGP Test της Βαλένθια.

Μετά την ολοκλήρωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Moto2 για το 2025, ο Celestino Vietti περίμενε να επιστρέψει στην Ιταλία για τις χειμερινές του διακοπές. Ωστόσο, μετά τον τραυματισμό του Franco Morbidelli στον καρπό στην εκκίνηση του Grand Prix της Βαλένθια, προέκυψε ένα κενό στην ομάδα του “γιατρού” Pertamina Enduro VR46 Racing για τις δοκιμές της Τρίτης.

Μετά από συμφωνία μεταξύ των VR46, Ducati και SpeedRS, ο νεαρός Ιταλός είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα MotoGP της Ducati στο Circuit Ricardo Tormo.

"Σίγουρα είναι η καλύτερη μέρα της ζωής μου", δήλωσε ο Vietti μετά τις δοκιμές.

"Θέλω να ευχαριστήσω την VR46, τη Ducati και την ομάδα μου στην VR46, SpeedRS, γιατί μου έδωσαν την ευκαιρία να οδηγήσω την καλύτερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο. Απόλαυσα κάθε γύρο που έκανα και ελπίζω στο μέλλον να έχω περισσότερες ευκαιρίες να την οδηγήσω".

Συγκρίνωντας τη Ducati Desmosedici με τη μοτοσυκλέτα Moto2 που οδηγεί συνήθως, ο Vietti εντυπωσιάστηκε κυρίως από τα carbon φρένα της MotoGP. "Η ταχύτητα που φτάνει είναι απίστευτη, αλλά η μεγαλύτερη διαφορά βρίσκεται στο πόσο γρήγορα σταματάει η μοτοσυκλέτα", εξήγησε.

"Το σημείο φρεναρίσματος είναι κοντά σε αυτό μιας MotoGP, αλλά φτάνεις πολύ πιο γρήγορα, είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Χρειάζομαι περισσότερους γύρους για να το κατανοήσω καλύτερα".

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο Team Manager της VR46 Pablo Nieto αποκάλυψε ότι ο Vietti θα ολοκλήρωνε μόνο 15 γύρους, αλλά ο Ιταλός δεν είδε το pit board και τελικά συμπλήρωσε 24.

"Μερικές φορές δεν το έβλεπα γιατί έπρεπε να πατήσω το κουμπί για τη συσκευή", είπε ο Vietti, "Ήμουν απόλυτα συγκεντρωμένος σε ό,τι έπρεπε να κάνω και όχι στην πινακίδα. Αλλά, όπως είπα, απόλαυσα κάθε γύρο και κάθε στροφή της πίστας, είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ".