Crutchlow εξοργισμένος: Τα "χώνει" στην Dorna!

"Γελοία η ποινή", δήλωσε
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/4/2019

Ο Cal Crutchlow ήταν ένας από τους αναβάτες που ήλπιζαν –και μπορούσαν- να πετύχουν έναν τερματισμό στο βάθρο, στον αγώνα της Αργεντινής. Όμως οι αγωνοδίκες είχαν άλλη γνώμη, καθώς του επιβλήθηκε ποινή διέλευσης από τα πιτς για άκυρη εκκίνηση, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ξαναφτάσει το γκρουπ των πρωτοπόρων, αφού από την πέμπτη θέση βρέθηκε στην 22η.
Μετά τον τερματισμό του αγώνα μάλιστα, οι κάμερες των κατέγραψαν να μπαίνει σε πολλά box άλλων ομάδων, προκειμένου να βρει μια πόρτα που θα τον οδηγούσε στην πίσω μεριά των paddock για να πάει όσο πιο σύντομα γινόταν στα γραφεία των αγωνοδικών. Τελικά βρήκε το πέρασμα μέσα από το box του Maverick Vinales, σε ένα πρωτοφανές σκηνικό!
Ο αναβάτης της LCR ζήτησε και πήρε το τηλεοπτικό υλικό από τις ειδικές κάμερες που είναι τοποθετημένες στην σχάρα εκκίνησης, που δείχνουν ότι η μετακίνησή του ήταν μικρότερη από ένα εκατοστό. Οι οργανωτές παρέπεμψαν τον Crutchlow στο άρθρο 1.18 της ενότητας 14, το οποίο αναφέρει: "Όποιος αναβάτης κάνει βιαστική εκκίνηση θα είναι υποχρεωμένος να κάνει διέλευση από τα πιτς, όπως περιγράφεται στο άρθρο 1.19. Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι στατική την ώρα που σβήνουν τα κόκκινα φώτα. Η άκυρη εκκίνηση προσδιορίζεται από την κίνηση της μοτοσυκλέτας προς τα εμπρός, την ώρα που σβήνουν τα φώτα. Σε περίπτωση ελάχιστης κίνησης και σταματήματος, όσο τα κόκκινα φώτα είναι αναμμένα, οι υπεύθυνοι αξιωματούχοι θα είναι οι μοναδικοί κριτές για το αν έχει κερδηθεί κάποιο πλεονέκτημα ή όχι. Αν επιβληθεί μια ποινή λόγω άκυρης εκκίνησης, η Διεύθυνση του Αγώνα θα πρέπει να επικοινωνήσει την ποινή στον αναβάτη το συντομότερο δυνατό."

Δείτε εδώ το βίντεο από τις ειδικές κάμερες στην εκκίνηση

Η αλήθεια είναι ότι στα replay της τηλεοπτικής κάλυψης, αυτή η ελάχιστη κίνηση δεν φαίνεται καν, ενώ στο υλικό από τις ειδικές κάμερες της Dorna, μπορεί να κανείς να διακρίνει μια πάρα πολύ μικρή μετατόπιση του μπροστινού τροχού. Ο Crutchlow από την μεριά του ισχυρίζεται ότι αυτή η κίνηση φαίνεται γιατί προσπαθούσε να ισορροπήσει με τα δάχτυλα των ποδιών του πάνω στην μοτοσυκλέτα και ότι ο συμπλέκτης του ήταν πλήρως πατημένος μέχρι που έσβησαν τα φώτα. "Αν δείτε την πλαϊνή κάμερα, την οποία αυτή μου έδειξαν, φαίνεται πως κουνήθηκα, αλλά δεν ήταν ούτε ένα εκατοστό. Ισορροπώ με τα δάχτυλά μου", δήλωσε ο Crutchlow. "Δεν έχω αφήσει τον συμπλέκτη. Μπορούμε να τους δείξουμε ότι η μανέτα του συμπλέκτη ακουμπάει πάνω στο κλιπόν και στη συνέχεια τον αφήνω μία φορά για την εκκίνηση. Οπότε, αν υπάρχει μεγάλος τζόγος από την μανέτα του συμπλέκτη μέχρι το σημείο που πιάνει ο συμπλέκτης, δεν σημαίνει ότι τον κρατάω και τσουλάω λίγο την μοτοσυκλέτα. Προσπαθώ να ισορροπήσω και λένε ότι έκανα άκυρη εκκίνηση. Είναι γελοίο!"


Σύμφωνα πάντως με τους κανονισμούς, αν ο Crautchlow είχε κουνηθεί και είχε σταματήσει πριν σβήσουν τα φώτα, θα μπορούσε να αποφύγει την ποινή. Πάνω σε αυτό το σημείο, ο Βρετανός αναβάτης ήταν πολύ καυστικός για τον Freddie Spencer, ο οποίος από φέτος είναι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κριτών FIM MotoGP, με σκοπό να έχει μια καλύτερη κρίση –που του προσδίδει η εμπειρία του από τους τίτλους και της 27 νίκες στα GP- για το τι συμβαίνει μέσα στην πίστα από την οπτική των αναβατών. Ο Crutchlow λοιπόν είπε ότι κάποιος που τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση για να έχει καλύτερη αντίληψη του αγώνα, αλλά και για να αντιλαμβάνεται την οπτική των αναβατών σε ό,τι έχει να κάνει με συμβάντα που γίνονται στις προσπεράσεις, θα έπρεπε να κάνει την δουλειά του. Υποστηρίζει επίσης ότι δεν θα ήθελε να του προσάψουν το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, μιας και δεν θεωρεί ότι έκανε κάτι λάθος, εμμένοντας στην θέση του για την μη χρήση συμπλέκτη και για την προσπάθειά του να ισορροπήσει πάνω στην μοτοσυκλέτα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, στην επόμενη συνέλευση της Επιτροπής Ασφαλείας των αναβατών που θα δείξουν το σχετικό βίντεο, οι υπόλοιποι αναβάτες θα βάλουν τα γέλια και θα χάσουν κάθε ίχνος σεβασμού προς τον Freddie Spencer. "Είναι γελοίο", επέμεινε. "Δεν κέρδισα τίποτα από αυτό και αμαυρώνει την εικόνα της εκπληκτικής εκκίνησης που πέτυχα. Δεν κυλούσα την μοτοσυκλέτα όταν έσβησαν τα φώτα, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω τίποτε για να αλλάξω αυτή την απόφαση."

ροσπαθώ να ισορροπήσω και λένε ότι έκανα άκυρη εκκίνηση. Είναι γελοίο!"

O Βρετανός αναβάτης της LCR δεν μάσησε τα λόγια του και σε ό,τι έχει να κάνει το σκεπτικό του Spencer, λέγοντας πως κατά την άποψή του δεν θα έδινε ποτέ τέτοια ποινή στον Marquez, στον Rossi, στον Dovi, ή σε κάποιον σαν αυτούς. Στις δηλώσεις του ανέφερε: "Πιστεύει κανείς ότι θα έδινε στον Valentino ποινή διέλευσης από τα πιτς; Δεν θέλω να πικάρω τον Valentino ή κάποιον άλλο αναβάτη, απλώς μιλάω για κάποιον με δυνατό προφίλ. Δεν νομίζω ότι θα το έκανε. Ας πούμε ότι ο Marc είχε κάνει κάτι τέτοιο και οδηγούσε τον αγώνα. Θα του έδινε τέτοια ποινή; Εγώ νομίζω πως όχι. Αυτή είναι όμως η άποψή μου. Φυσικά θα πει ότι θα το έκανε, αλλά εγώ δεν συμφωνώ. Τον σέβομαι πάρα πολύ για ό,τι έχει καταφέρει ως αναβάτης, αλλά για την Επιτροπή Ασφαλείας ζητήσαμε κάποιον που καταλαβαίνει τους αγώνες, που θα έχει κατανόηση και κρίση για τους κανονισμούς, όποιος και για το πού επωφελείται κάποιος ή όχι. Ποιο είναι ένα σωστό προσπέρασμα και ποιο όχι… Όταν ανέβηκα στο γραφείο του, ο Freddie Spencer δεν μου είπε ούτε μία κουβέντα. Καθόταν απλώς εκεί με τα χέρια πλεγμένα μπροστά του. Ήμουν εκεί δέκα λεπτά παραπονούμενος, λέγοντας ότι δεν κουνήθηκα. Όλη η ομάδα μου ήταν εκεί. Κανείς όμως από τους κριτές δεν είπε κουβέντα. Ακούγεται λες και ήμουν μαινόμενος ταύρος, κάνοντας επίθεση προς αυτούς, αλλά πρέπει να καταλάβετε το πώς νιώθω, όπως και την άποψη όσων το είδαν στην τηλεόραση και τους ρώτησα. Θεωρούν ότι δεν έκανα άκυρη εκκίνηση."
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Lucio Cecchinelo, ιδιοκτήτη της ομάδας LCR, ο οποίος θεωρεί κι αυτός ότι δεν υπήρξε κάποιο κερδισμένο αβαντάζ από την απειροελάχιστη κίνηση της μοτοσυκλέτας του Crutchlow, η οποία ήταν τελείως άσχετη με το αποτέλεσμα. Ο Crutchlow μετά την ποινή που δέχθηκε, έχασε κάθε πιθανότητα να διπλασιάσει τους τερματισμούς στο βάθρο την φετινή χρονιά, καταλήγοντας τελικά να τερματίσει της 13η θέση.

Ετικέτες

MotoGP, Le Mans Q2: Ducati 1-2 με Bagnaia πρώτο - Οι τέσσερεις πρώτοι στριμώχνονται σε 6,5 εκατοστά!

Τρίτος ο Bezzecchi, με απόλυτο ρεκόρ πίστας πέρασε ο Marc Marquez το Q1
motogp le mans q2
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η Ducati σε κρίση, μας έλεγαν. Αν κάτι μας δίδαξαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Le Mans είναι πως, στις στεγνές συνθήκες υπό τις οποίες έγιναν, υπάρχουν τουλάχιστον τρεις Ducati GP26 των Marc Marquez, Pecco Bagnaia και Fabio Di Giannantonio ικανές να διεκδικήσουν τη νίκη σήμερα το απόγευμα και αύριο το μεσημέρι.

Ο πρωταθλητής είναι δεδομένα σε μια δύσκολη περίοδο, για την οποία ο ίδιος δηλώνει πως δεν μπορεί να βρει σταθερότητα στην απόδοσή του αλλά, ακόμη κι αν χτες δεν κατάφερε να πλησιάσει καν στην προνομιούχο δεκάδα της Practice, πέταξε από το Q1 γράφοντας ιστορία.

Με τον Fabio Quartararo να έχει καπαρώσει μια άνετη πρώτη θέση από σχετικά νωρίς, ο Marc Marquez κατέγραψε τον ταχύτερο γύρο που έχει ποτέ επιτευχθεί στην ιστορία του Le Mans Bugatti Circuit περίπου δύο λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας. Το 1'29.288 ήταν τόσο απίθανο που ουδείς καν το πλησίασε στην τελική αναμέτρηση του Q2.

Το πρώτο μισό του Q2 ήταν σχετικά ήσυχο, χωρίς απρόοπτα και χωρίς κανείς να έχει δείξει τα χαρτιά του ακόμη. Πλησιάζοντας προς τα έξι λεπτά προ της λήξης τα αίματα άρχισαν να ανάβουν, καθώς ο Marco Bezzecchi μόλις έχει ανέβει πρώτος με τον Di Giannantonio δεύτερο και τον Jorge Martin από κοντά τρίτο, οι τρεις τους χωρισμένοι από εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Marc Marquez είναι κολλημένος έκτος και ο Bagnaia τελευταίος ακόμη.

Περίπου τέσσερα λεπτά πριν το τέλος ο Marc Marquez γράφει έναν πολύ γρήγορο γύρο και περνά πρώτος, ενώ την ίδια στιγμή ο Martin ανεβαίνει δεύτερος. Λίγο αργότερα ο Bagnaia σκαρφαλώνει πέμπτος, την ώρα ο Alex Marquez προσπάθησε να ακολουθήσει αυτόν τον ρυθμό αλλά είχε ένα ανώδυνο lowside.

Μπαίνοντας στο τελευταίο λεπτό είναι ο Marc Marquez πρώτος, ο Di Giannantonio δεύτερος και ο Bezzecchi τρίτος, αλλά πλησιάζοντας στα τελευταία 30 δευτερόλεπτα ο Bagnaia με έναν εκπληκτικό γύρo 1'29.634 παίρνει την πρωτιά.

Θα την κρατήσει ως το τέλος, καθώς το μόνο που άλλαξε ήταν η άνοδος του Marc Marquez στη δεύτερη θέση μπροστά από τον Bezzecchi.

motogp le mans q2

Ή έτσι νομίζαμε καθώς, ενόσω είχε βγει η καρό σημαία και πιστεύαμε πως διαβάζαμε την τελική σειρά εκκίνησης, ο Digia είχε καταφέρει να προλάβει έναν τελευταίο γύρο, στα τρία τέταρτα του οποίου ερχόταν με όλες τις επιμέρους μετρήσεις χρόνου κατακόκκινες! Εν τέλει η κλοπή της pole δεν έμενε να ολοκληρωθεί, καθώς ένα κακό τέταρτο κομμάτι της πίστας τον κράτησε στην ίδια θέση που είχε ως τότε, τέταρτος.

Ο πρώτος αγώνας του σαββατοκύριακου, Sprint Race, θα ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Η σειρά εκκίνησης διαμορφώνεται ως εξής:

#

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

ΧΡΟΝΟΣ (sec)

1

Francesco Bagnaia

Ducati

1'29.634 

2

Marc Marquez

Ducati

1'29.646 

3

Marco Bezzecchi

Aprilia

1'29.657 

4

Fabio Di Giannantonio

Ducati

1'29.699 

5

Pedro Acosta

KTM

1'29.817 

6

Fabio Quartararo

Yamaha

1'29.831 

7

Joan Mir

Honda

1'29.837 

8

Jorge Martin

Aprilia

1'29.847 

9

Ai Ogura

Aprilia

1'29.888 

10

Alex Marquez

Ducati

1'29.931 

11

Johann Zarco

Honda

1'30.371 

12

Alex Rins

Yamaha

1'30.616 

13

Raul Fernandez

Aprilia

1'29.885 

14

Enea Bastianini

KTM

1'30.360 

15

Luca Marini

Honda

1'30.396 

16

Franco Morbidelli

Ducati

1'30.413 

17

Toprak Razgatlioglu

Yamaha

1'30.419 

18

Diogo Moreira

Honda

1'30.428 

19

Jack Miller

Yamaha

1'30.439 

20

Fermin Aldeguer

Ducati

1'30.769 

21

Brad Binder

KTM

1'30.825 

Ετικέτες