Διαζύγιο Rossi-Galbusera το 2020

Αλλάζει αρχιμηχανικό ο Γιατρός
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/10/2019

Μόλις πριν από λίγο ο Valentino Rossi ανακοίνωσε ότι για το 2020 η ομάδα θα έχει άλλον επικεφαλής, καθώς ο Silvano Galbusera θα μετακομίσει στην νεοσύστατη ομάδα εξέλιξης της Yamaha με βάση στην Ευρώπη, ενώ τη θέση του θα πάρει ο Davide Munoz.

Ο Galbusera ανέλαβε τα καθήκοντα του αρχιμηχανικού στην ομάδα του Rossi το 2014, αντικαθιστώντας τον Jeremy Burgess, τον διάσημο Αυστραλό ο οποίος είχε θητεύσει δίπλα στον Doohan, αποτελώντας άλλο ένα ηχηρό και απρόσμενο διαζύγιο εκείνη την εποχή. Η κίνηση αυτή, γίνεται προφανώς στα πλαίσια μιας προσπάθειας να αντιστραφούν τα άσχημα αποτελέσματα του Γιατρού το τελευταίο διάστημα.

Ο Davide Munoz που θα αναλάβει τον νευραλγικό ρόλο από την επόμενη χρονιά, είναι ο άνθρωπος που "έτρεχε" την ομάδα με την οποία ο Francesco Bagnaia πήρε τον τίτλο στην Moto2 το 2018, ενώ φέτος είναι αρχιμηχανικός του Nicolo Bulega στην SKY VR46 Team, του Rossi.

Αν και κάποιες αλλαγές ήταν αναμενόμενες στο τεχνικό επιτελείο του Γιατρού, η αντικατάσταση του Galbusera είναι μια έκπληξη, καθώς σε δηλώσεις του ο Rossi τον περασμένο Ιούλιο είχε διαψεύσει τις φήμες ότι θα έφευγε ο συμπατριώτης του από την ομάδα της Yamaha. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι δηλώσεις του εννιά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, που θέλησε να δώσει το σκεπτικό πίσω από την συγκεκριμένη απόφαση:

"Μετά τον αγώνα του Misano μιλήσαμε με τον Silvano γιατί θέλαμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι ώστε να είμαστε πιο δυνατοί", είπε ο Rossi. "Είχαμε όμως διαφορετική φιλοσοφία γιατί αν και ο Silvano ήθελε να εξακολουθήσει να δουλεύει για την Yamaha, ήθελε παράλληλα έναν ρόλο με λιγότερο άγχος και με λιγότερα ταξίδια εκτός Ιταλίας. Παράλληλα, η Yamaha σκόπευε να ενδυναμώσει την ομάδα εξέλιξης για την επόμενη χρονιά, ώστε να βελτιωθούν τα αποτελέσματα της δουλειάς που γίνεται στην Ευρώπη. Αν και δεν ήταν αυτός ο στόχος μας από την αρχή, κατά την διάρκεια της συζήτησης αποφασίσαμε την αλλαγή και ο Silvano θα πάει του χρόνου στην ομάδα εξέλιξης που έχει ευρωπαϊκή βάση."

"Θα έχω έναν άλλο αρχιμηχανικό, ο οποίος προέρχεται από την ομάδας μας στην Moto2, στέφθηκε πέρσι πρωταθλητής με τον Pecco και φέτος δουλεύει με τον Bulega, οπότε είμαι ενθουσιασμένος. Είναι μια νέα κατάσταση και δεν έχει καμία εμπειρία από την MotoGP μοτοσυκλέτα, αλλά είναι ένας νέος άνθρωπος και έχει πολλές καλές ιδέες. Στο τέλος όλοι είναι χαρούμενοι και ο Silvano είναι ευχαριστημένος. Χαίρεται που θα μείνει στην ομάδα εξέλιξης, οπότε θα προσπαθήσουμε και θα δούμε αν μπορούμε να γίνουμε πιο δυνατοί." Επειδή θα δημιουργηθεί η εύλογη απορία σε μεγάλη μερίδα του κοινού σχετικά με το πώς θα μπορέσει να αποδώσει στον ρόλο του ο νέος αρχιμηχανικός χωρίς να έχει καμία πρωτύτερη εμπειρία με την μοτοσυκλέτα, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο συγκεκριμένος ρόλος απαιτεί την ικανότητα να δίνονται κατευθύνσεις για συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το πώς θα γίνει αυτό είναι δουλειά των μηχανικών της ομάδας και του εργοστασίου. Ο Munoz δηλαδή θα προτείνει, για παράδειγμα, μια αλλαγή στην κατανομή του βάρους ή στον τρόπο της απόδοσης και της διαχείρισης των ηλεκτρονικών, αλλά την εκτέλεση θα την επωμίζονται οι μηχανικοί και το εργοστάσιο που δουλεύουν πάνω στην μοτοσυκλέτα.

Σε ρωτήσεις που δέχτηκε ο Rossi για την επικείμενη αλλαγή κατά την διάρκεια της συνέντευξης, ο αναβάτης της Yamaha παραδέχτηκε ότι η ομάδα είχε φτάσει σε ένα τέλμα, χωρίς καμία ουσιαστική πρόοδο, ενώ είχε εντυπωσιαστεί από τον τρόπο διαχείρισης του Munoz στον Bagnaia, κατά την διάρκεια της πορείας του για την κατάκτηση του τίτλου στην Moto2. Πιο συγκεκριμένα, είπε ότι ο νέος του αρχιμηχανικός είναι ήρεμος και ήσυχος, ενώ του άρεσε και ο τρόπος με τον οποίο χειρίστηκε την πίεση στο τέλος της περσινής χρονιάς, όπου ο Bagnaia ήταν ιδιαίτερα νευρικός επειδή τον είχε πλησιάσει ο Oliveira στην βαθμολογία. Του ζήτησε λοιπόν να πάει στη Yamaha, έστω κι αν αυτή είναι μια αρνητική εξέλιξη για την ομάδα του στην Moto2.

Ταυτόχρονα, ο Rossi έσπευσε να διευκρινίσει ότι η συγκεκριμένη κίνηση δεν αποτελεί ένα στοιχείο σχετικά με το μέλλον του στα MotoGP. Η επόμενη χρονιά είναι η χρονιά που λήγει το συμβόλαιό του με τη Yamaha και τόνισε πως οποιαδήποτε προοπτική ανανέωσης θα έχει να κάνει με τα αποτελέσματα που θα φέρει την επόμενη σεζόν.

 

MotoGP: Η Ducati ανακοίνωσε τη συμφωνία με τον Pedro Acosta

Ο Marc Márquez θα έχει έναν νέο ομόσταυλο για τα επόμενα δύο χρόνια
Pedro_Acosta
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Η Ducati Corse επισημοποιεί τη συμφωνία με τον Pedro Acosta, ο οποίος ως αναμενόταν θα ενταχθεί στην εργοστασιακή ομάδα Ducati Lenovo Team για τις επόμενες δύο σεζόν του MotoGP, 2027 και 2028.

Ο 22χρονος Ισπανός έχει ήδη κατακτήσει τα παγκόσμια πρωταθλήματα Moto3 και Moto2, ενώ στην πρώτη του χρονιά στη μεγάλη κατηγορία (2024) τιμήθηκε με τον τίτλο Rookie of the Year, ενώ τερμάτισε τέταρτος στη βαθμολογία το 2025 με 13 βάθρα στο ενεργητικό του.

Η μεταπήδησή του από την ΚΤΜ στη Ducati ήταν κοινό μυστικό εδώ και αρκετό καιρό, αναμένοντας την κατάλληλη περίσταση για να γίνει η επίσημη ανακοίνωση. Αυτή η στιγμή ήρθε μια μέρα μετά την ανανέωση με τον Marc Marquez, αλλά και λίγες ώρες αφότου η ιταλική εταιρεία αποχαιρέτησε τον Pecco Bagnaia.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, δήλωσε σχετικώς:

“Ο Pedro είναι δίχως αμφιβολία ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους αναβάτες στο paddock του MotoGP. Μόλις στα 22 του χρόνια, είναι το είδος αναβάτη με τον οποίο μπορούμε να γράψουμε ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία μας. Ανέκαθεν μας άρεσε και τον παρακολουθούμε αρκετό καιρό, τόσο για όσα έχει καταφέρει μέσα στις πίστες, όσο και για τον ευθύ και φιλικό χαρακτήρα του, ο οποίος είμαστε σίγουροι πως θα κάνει τους Ducatisti να τον αγαπήσουν μόλις φορέσει τα κόκκινα. Πιστεύουμε πως δίπλα στον Marc αντιπροσωπεύει το ιδανικό συμπλήρωμα σε μια ομάδα που θέλει να συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον και να παραμείνει πηγή θαυμασμού, σεβασμού και υποστήριξης από τους φίλους της Ducati σε όλον τον κόσμο.”

Ο Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, Luigi Dall'Igna, επίσης δηλώνει πολύ αισιόδοξος για τον νέο του αναβάτη:

“Ο Pedro είναι ο ιδανικός υποψήφιος για το μέλλον της Ducati Lenovo Team. Μετά την επιβεβαίωση του Marc, θέλαμε να προσθέσουμε έναν νέο και γρήγορο αναβάτη στο πρόγραμμα εξέλιξης της Desmosedici GP. Ο Pedro, εκτός του ότι είναι ένα αναμφισβήτητο ταλέντο, έχει επιδείξει εξαιρετική ικανότητα. Σε μόλις έξι χρόνια στο Πρωτάθλημα έχει κατακτήσει δύο τίτλους στις μικρότερες κατηγορίες και έχει καταφέρει πολύ πειστικές επιδόσεις στο MotoGP. Η άφιξή του θα είναι ευεργετική για όλους, θα μας βοηθήσει να μεγαλώσουμε κι εμείς θα τον στηρίξουμε στην πορεία του προς την πλήρη ωριμότητα ως αναβάτη. Είμαι σίγουρος πως, με την ενθάρρυνση της Ομάδας μας και το κατάλληλο χρονικό περιθώριο, η συμβολή του θα εξασφαλίσει ένα βήμα μπροστά για μας σε επίπεδο απόδοσης και ικανοποίησης στόχων.”

Ετικέτες