Εδώ και τώρα τέλος ο Zarco από την ΚΤΜ

Θα τον αντικαταστήσει ο Kalio στους επόμενους αγώνες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

17/9/2019

Η ΚΤΜ αποφάσισε τελικά να πάρει το σπαθί της και να κόψει τον Γόρδιο δεσμό που είχε δημιουργήσει στην εργοστασιακή ομάδα η μονομερής απόφαση του Zarco να διακόψει το διετές συμβόλαιό του με την Αυστριακή εταιρεία. Από σήμερα, ο Zarco δεν πρόκειται να λάβει μέρος σε αγώνα με μοτοσυκλέτα της εργοστασιακής ομάδας της ΚΤΜ. Τη σέλα της μοτοσυκλέτας του θα καβαλάει από εδώ και στο εξής ο δοκιμαστής Mika Kalio.

Όχι ακριβώς την ίδια μοτοσυκλέτα, αφού σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Pit Beirer (αγωνιστικός διευθυντής της ΚΤΜ) ο στόχος του Mika Kalio θα είναι ξεκάθαρα η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας του 2020. Η καταθλιπτική ατμόσφαιρα που δημιουργούσε η παρουσία του Γάλλου μέσα στα box της ΚΤΜ, ήταν μόνο ο ένας από τους λόγους αυτής της απόφασης. Όταν ο Jarco ανακοίνωσε στους Αυστριακούς πως θέλει να σταματήσει, τα αφεντικά της ΚΤΜ του είπαν πως από τη μεριά τους θα τον πληρώσουν κανονικά έως το τέλος της χρονιάς και πως θέλουν να συνεχίσουν μαζί έως τον τελευταίο αγώνα σαν να μην έχει γίνει τίποτα. Όμως οι καλές προθέσεις που είχε ο Jarco και η ΚΤΜ να δώσουν τον καλύτερο εαυτό του έως το τέλος, γκρεμίστηκε από την… πραγματικότητα.

Η πραγματικότητα των αγώνων αυτού του επιπέδου, με τον σκληρό ανταγωνισμό έφερε το ατύχημα μεταξύ Jarco και Oliveira, αλλά και τα πολύ ενοχλιτικά ρεπορτάζ των δημοσιογράφων σχετικά με το ποιος θα αντικαταστήσει τον Jarco και το πού θα πάει ο Oliveira του χρόνου και τι θα γίνει στην Tech 3 κ.τ.λ.

Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν διαχειρίσιμα, όμως στην πραγματικότητα δημιούργησαν μια τεράστια αναστάτωση μέσα στους κόλπους των ανθρώπων της εργοστασιακής ομάδας της ΚΤΜ και της δορυφορικής Tech3. Την ίδια στιγμή ο Pol Espargaro σημείωνε τα καλύτερα αποτελέσματα που είχε ποτέ η KTM στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP και έμοιαζε να είναι ο μόνος που δεν είχε επηρεαστεί από όλη αυτή την ανακατωσούρα. Οπότε έστω και καθυστερημένα, η KTM έρχεται να διορθώσει το αρχικό λάθος της να κρατήσει ενεργό τον Jarco μέσα σε μία περίεργη κατάσταση.

Η επιστροφή του Mika Kalio στην αγωνιστική δράση θα ηρεμίσει τα πράγματα και θα επαναφέρει την κανονικότητα στις δύο ομάδες. Φυσικά οι δημοσιογράφοι θα συνεχίσουν να σπεκουλάρουν στην μετακίνηση του Oliveira από την Tech3 στην εργοστασιακή ομάδα, όμως φαίνεται πως η KTM δεν θέλει να φορτώσει τον μικρό Πορτογάλο με το βάρος και την πίεση που συνοδεύει το αξίωμα του εργοστασιακού αναβάτη. Άλλωστε ούτε ο ίδιος ο Oliveira θέλει να μπει από τώρα σε αυτή την ψυχολογική πίεση. Άλλος ένας χρόνος στην Tech3 και με την πιθανότητα η μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική το 2021, είναι το καλύτερο σενάριο για τον Πορτογάλο να μεταπηδήσει στην εργοστασιακή ομάδα μετά το 2020.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Jonas Folger θα αντικαταστήσει τον Maverick Vinales στο γαλλικό GP

Δεν είναι ακόμα έτοιμος από τον τραυματισμό του ο Vinales
Folger
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/5/2026

Η Red Bull KTM Tech3 δεν θα έχει διαθέσιμο ούτε στη Γαλλία τον Maverick Viνales και θα βασιστεί στον αναβάτη εξέλιξης Jonas Folger για να συμπληρώσει το δίδυμό της στο Le Mans αυτή την εβδομάδα. Ο Ισπανός ακόμη δεν έχει αναρρώσει πλήρως από τον τραυματισμό στον αριστερό ώμο που τον ταλαιπωρεί εδώ και μήνες.

Ο Viνales επισκέφθηκε το Red Bull Athlete Performance Centre (APC) την περασμένη εβδομάδα και αποφάσισε να παρατείνει την απουσία του, ώστε να εξασφαλίσει ότι θα επιστρέψει στην ενεργό δράση σε πλήρη φυσική κατάσταση, έτσι δίπλα στον Enea Bastianini της Red Bull KTM Tech3 θα αγωνιστεί ο Jonas Folger.

Ο 32χρονος Γερμανός αναβάτης έχει να αγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία από το 2023, όταν και αντικατέστησε τον Pol Espargaro στο Assen, κερδίζοντας μάλιστα και 2 βαθμούς.

Jonas Folger: “Πρώτα απ’ όλα, θέλω να ευχηθώ στον Maverick γρήγορη και πλήρη ανάρρωση. Σε προσωπικό επίπεδο, είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που επιστρέφω μαζί με όλα τα παιδιά της Tech3 — έχω μια ιστορία με αυτή την ομάδα και θα είναι υπέροχο να ξαναδώ όλους. Το Le Mans θα είναι μια μεγάλη πρόκληση, καθώς επιστρέφω μετά από τόσα χρόνια μακριά από τους αγώνες και η επιστροφή στη μοτοσυκλέτα θα σημαίνει γρήγορη προσαρμογή και πολλά να μάθω κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Σίγουρα θα είναι δύσκολο, αλλά πιστεύω ότι τα θετικά υπερτερούν των δυσκολιών και το περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία. Δεν βλέπω την ώρα.”

Maverick Vinales: “Δουλεύω σκληρά από την εγχείρηση για να αναρρώσω πλήρως και πάντα είχα το Le Mans στο μυαλό μου ως τον αγώνα-στόχο για την επιστροφή μου. Ωστόσο, μετά την επίσκεψή μου στο APC αυτή την εβδομάδα, μου συνέστησαν ότι δεν είμαι ακόμα αρκετά δυνατός για να οδηγήσω τη μοτοσυκλέτα. Αν και είμαι απογοητευμένος, καταλαβαίνω ότι το να επιστρέψω σε πλήρη φόρμα είναι το πιο σημαντικό και θα συγκεντρωθώ σε αυτό και θα το θέσω ως προτεραιότητα.”

Pit Beirer, Διευθυντής της KTM Motorsports: “Δεν ήταν εύκολη απόφαση για τον Maverick, αλλά κατανοούμε απόλυτα την επιθυμία του να επιστρέψει στο paddock όταν θα είναι έτοιμος να αγωνιστεί. Χρειάζεται απλώς λίγο περισσότερο χρόνο και γνωρίζουμε τις δυνατότητές του. Για το Le Mans, είμαστε ευγνώμονες που η ομάδα Tech3 μπόρεσε να καλέσει τον Jonas και χαιρόμαστε που δέχτηκε την πρόκληση, καθώς και ο Pol [Espargaro] αναρρώνει από τον τραυματισμό που είχε κατά την προπόνηση. Το MotoGP είναι πολύ σφιχτό και ανταγωνιστικό, καθώς και περίπλοκο για τους αναβάτες, οπότε έχω μεγάλο σεβασμό για τον Jonas και ελπίζω να απολαύσει το Grand Prix.”