Garry Taylor - Πέθανε ο εμβληματικός team manager της Suzuki, των εποχών Schwantz & Roberts

Συνέδεσε άρρηκτα το όνομα του με το Hamamatsu, κάνοντας το ντεμπούτο του με αγωνιζόμενο τον Barry Sheene
Kevin Schwantz και Garrry Taylor
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/1/2024

Ο Βρετανός Garry Taylor, ήταν ο εμβληματικός team manager της Suzuki στις εποχές των θρύλων των GP Kevin Schwantz και Kenny Roberts, συνεργάστηκε με τον Anthony Gobert που πέθανε λίγες ημέρες νωρίτερα, ενώ ξεκίνησε την καριέρα του στην αγωνιστική ομάδα του Hamamatsu δίπλα στον Barry Sheene.

Οι αγώνες ήταν το μεγάλο πάθος του Garry Taylor από την εποχή που ο Βρετανός πήγαινε ακόμα σχολείο, όταν συνόδευε στους αγώνες αυτοκινήτου έναν φίλο του που συμμετείχε. Όταν μεγάλωσε λίγο ακόμα, ξεκίνησε να αγωνίζεται κι ο ίδιος με αυτοκίνητο, ενώ όταν του τέλειωσαν τα λεφτά, έγινε κριτής, σε μια προσπάθεια να βρίσκεται μέσα στις πίστες.

H έναρξη της καριέρας του Garry Taylor στην αγωνιστική ομάδα μοτοσυκλέτας της Suzuki έγινε με επεισοδιακό τρόπο, καθώς ο Βρετανός απάντησε σε αγγελία για τις δημόσιες σχέσεις σε ομάδα GP, πιστεύοντας πως η αγγελία αφορούσε την F1. Όμως αντί για αυτό, προσελήφθη στην ομάδα GP μοτοσυκλετών της Suzuki το 1976, την εποχή του φοβερού και τρομερού Barry Sheene.

Παρόλο που αρχικά επιθυμούσε να εργαστεί στον χώρο των αγώνων αυτοκινήτου, ο Taylor παρέμεινε στη Suzuki, για να γίνει το 1987 team manager της εργοστασιακής ομάδας μοτοσυκλέτας της ιαπωνικής εταιρείας. Ήταν η εποχή που ο Kevin Schwantz έδειχνε τα πρώτα σημάδια του μεγάλου ταλέντου του στο αμερικάνικο πρωτάθλημα Superbikes, με τον Βρετανό manager να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις για να τον φέρει στην ομάδα των GP.

Kevin Schwantz και Wayne Rainey

Όπως γνωρίζουμε όλοι όμως, όσο ταλαντούχος και γρήγορος ήταν ο Kevin, άλλο τόσο ήταν επιρρεπής στις πτώσεις. Έχοντας απέναντί του μερικούς από τους πιο σημαντικούς αγωνιζόμενους όλων των εποχών, αναβάτες όπως οι Wayne Rainey, Eddie Lawson, Wayne Gardner και Mick Doohan, ο τίτλος φαινόταν άπιαστο όνειρο για Schwantz και Suzuki. Κι όμως, ο Taylor στάθηκε πιστά δίπλα στον Τεξανό, μην επιτρέποντας στους Ιάπωνες να τον απολύσουν, πείθοντας τους κάποιες φορές με ένα έξυπνο κόλπο, λέγοντας πως η ομάδα είχε ήδη κλείσει χορηγίες για την επόμενη χρονιά με τον Kevin, τις οποίες δεν έπρεπε να πετάξουν.

Schwantz

Κι η ώρα του Schwantz ήρθε το 1993, όπου μετά κόπων και βασάνων, ο πάντα θεαματικός αναβάτης της Suzuki με το “βάθρο ή πτώση” στιλ του, πήρε τον τίτλο με το RGV 500 και με μεγάλο χορηγό τα τσιγάρα Lucky Strike. Σημειώστε πως ο Schwantz που δεν κάπνιζε, είχε δηλώσει πως του άρεσε πολύ περισσότερο το κοστούμι με χορηγό την Pepsi. Αργότερα, ο Taylor θα αποκαλούσε τον Schwantz “το όνειρο κάθε μάνατζερ”.

Garry Taylor και Anthony Gobert

Μετά τον Schwantz, ο Taylor ανέλαβε να συμμαζέψει τον Anthony Gobert, μια αποστολή που όμως θα αποδεικνυόταν μάταιη. Ο Αυστραλός αναβάτης με το πηγαίο ταλέντο είχε ροπή στις καταχρήσεις, το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, και παρά τις προσπάθειες του Taylor να τον “στρώσει”, στο τέλος αναγκάστηκε να τον απολύσει. Στις απίθανες ιστορίες για τις προσπάθειες του Βρετανού να λογικέψει τον Αυστραλό εντάσσεται, σύμφωνα με τον πρώην αγωνιζόμενο και νυν δημοσιογράφο Mat Oxley, και μια επίσκεψη στον Ισραηλινό ταχυδακτυλουργό και “μάγο” Uri Geller, γνωστός και σε εμάς από το λύγισμα κουταλιών και τη φράση “Don’t Do it Phedon στο τηλεοπτικό show “Ο διάδοχος του Uri Geller” το 2016. Εκεί ο Geller αφού λύγισε ένα κουτάλι μπροστά στον Gobert του μίλησε για τη δύναμη του νου, προσπαθώντας να του δώσει κίνητρα για να αφήσει πίσω του τον “bad boy” χαρακτήρα. Όταν αργότερα Gobert και Taylor έφευγαν από το σπίτι του Geller, ρώτησε ο Βρετανός τον Αυστραλό πώς του φάνηκε ο “μάγος”. “Μεγάλος μαλ*κ*ς” απάντησε ο Gobert. Ειρωνεία της τύχης, ο Gobert πέθανε λίγες μέρες πριν τον θάνατο του Taylor.

Kenny Roberts Jr & Garry Taylor

Μετά τον διάδοχο του Uri Geller, περνάμε στον διάδοχο του Anthony Gobert, που ήταν ο Kenny Roberts Junior, ο γιος του King Kenny. Παρόλο που η μοτοσυκλέτα της Suzuki δεν ήταν στο επίπεδο των Honda & Yamaha εκείνη την εποχή, Taylor και Roberts Junior κατάφεραν να αποσπάσουν τον τίτλο το 2000, με τον Αμερικανό αναβάτη να παίρνει 4 νίκες και να ανακηρύσσεται Πρωταθλητής 2 αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.

Kenny Roberts Jr and Snr

Ο τίτλος αυτός ήρθε μάλιστα στην πρώτη σεζόν του Valentino Rossi στη μεγάλη κατηγορία, με τον Ιταλό να χάνει τον τίτλο στο ντεμπούτο του, χάρη και σε 3 πτώσεις που είχε, και να κατατάσσεται δεύτερος, με τρίτο τον Max Biaggi. Αυτός θα ήταν ο τελευταίος τίτλος της Suzuki στη μεγάλη κατηγορία των GP, μέχρι τον τίτλο του Joan Mir το 2020!

Στην μετάβαση από τη δίχρονη στην τετράχρονη εποχή των MotoGP το 2002, o Taylor προσπάθησε να πείσει τη Suzuki να επαναφέρει τον Schwantz στο τιμόνι της GSV-R, όμως οι Ιάπωνες αρνήθηκαν να το πράξουν.

Ο Taylor αποσύρθηκε από τους αγώνες το 2004, καθώς ήθελε να ξοδεύει περισσότερο χρόνο με τη γυναίκα του, Kate και την κόρη τους Phebe, ενώ παράλληλα αντιμετώπιζε και προβλήματα υγείας.

Schwantz & Taylor

Στα χρόνια της σύνταξης του, εμφανιζόταν στα classic event στο Goodwood παρέα με τον Kevin Schwantz και το RGV 500 με το οποίο είχαν πάρει τον τίτλο.

Garry Taylor

Αγαπημένη φράση του Gary ήταν η "Don't let the batards get you down!" Έζησε τις τελευταίες μέρες με την οικογένεια και τους φίλους του, για να πεθάνει στις 30/1/2024 σε ηλικία 74 ετών.

Ετικέτες

MotoGP: Ducati & Pecco Bagnaia: "Ποτέ δεν ήμουν τόσο χαρούμενος με την 9η θέση!" Βλέπει φως στο τούνελ ο Ιταλός

Αισιόδοξος μετά από καιρό δείχνει να είναι ο αναβάτης της Ducati
pecco
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/8/2025

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati τερμάτισε στην 9η θέση και 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο και teammate του Marc Marquez, όμως δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον.

Το πρώτο μήνυμα αισιοδοξίας μέτα από πολύ καιρό έδωσε ο Pecco Bagnaia στην ιταλική τηλεόραση δηλώνοντας πως ποτέ δεν ήταν τόσο χαρούμενος για μια ένατη θέση ενώ όπως είπε χαρακτηριστικά αρχίζει να διαφαίνεται μια πιθανή λύση στα προβλήματα. Αναλυτικά δήλωσε:

“Ποτέ δεν ήμουν ευχαριστημένος με μια ένατη θέση, αλλά σήμερα... δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, αλλά η αίσθηση ήταν καλή, κατάφερα να πιέσω, κατάφερα να φρενάρω δυνατά και ήταν ωραίο να μπορώ να αποφασίσω τις γραμμές που θα ακολουθήσω. Είναι κάτι που από την αρχή της χρονιάς δεν κατάφερα ποτέ, και είναι ωραίο. Είμαι ευχαριστημένος. Δυστυχώς, όταν κάνεις τόσο μεγάλες αλλαγές, δεν είναι εύκολο να βρεις σταθερότητα, όχι ότι την είχα πριν, αλλά έκανα δύο λάθη, δυστυχώς, ένα στη στροφή 15 και ένα στον τελευταίο γύρο στη στροφή 5, τα οποία όμως, τελικά, είναι φυσιολογικά, είναι μέρος μιας διαδικασίας αλλαγής που σίγουρα θα μας οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα, γιατί σήμερα επιτέλους οδήγησα τη μοτοσυκλέτα”

Ο Bagnaia είπε επίσης πως οι αλλαγές ήταν πολλές και αφορούσαν διαφορετικά κομμάτια της μοτοσυκλέτας και πως κέρδισε εκατοστά, οπότε είναι σημαντικές. Γύρο με το γύρο ένιωθε καλύτερα πάνω στην μοτοσυκλέτα και ειδικότερα προς το τέλος του αγώνα και ήταν ένας καλός αγώνα από άποψη απόδοσης.

Μετά τον σύντομο αγώνα sprint έγινε η πρώτη αλλαγή και κατάλαβε αμέσως πως ήταν στον σωστό δρόμο και αυτό το Σαββατοκύριακο δείχνει πως είναι πρώτο σημάδι ανάκαμψης. Δήλωσε μάλιστα πως είχε φτάσει στο ναδίρ και αυτό έπεξε βασικό ρόλο στην πορεία της εξέλιξης και των αλλαγών που δοκίμασε και τώρα είναι πεπεισμένος ότι με αυτές τις ρυθμίσεις θα είναι δυνατότερος στην συνέχεια του πρωταθλήματος.

Χαρακτηριστικό είναι πως στην ερώτηση, γιατί δεν έκανε αυτές τις μικρές αλλαγές νωρίτερα, απάντησε πως όταν είσαι τρίτος - τέταρτος έχεις στο μυαλό σου αυτές τις αλλαγές που μπορεί να βοηθήσουν αλλά μπορεί να σε στείλουν και πιο κάτω σε χρόνους και δεν δοκιμάζεις, "ενώ τώρα που ποτέ δεν ήμουν τόσο πίσω σε ρυθμό ήταν όχι μόνο ευκαιρία, αλλά το αντίθετο, σημαντικό να δοκιμάσεις οτιδήποτε μπορεί να φέρει την αλλαγή".

Σημείωσε επίσης πως ποτέ δεν ήταν χαρούμενος με μία ένατη θέση ή μάλλον πως χάρηκε εξίσου με την ένατη θέση στον Ουγγαρία, όσο και στην Βαλένθια το 2022, ενώ χαρακτήρισε την ημέρα του Sprint την πιο δύσκολη στιγμή του με την Ducati, μόλις με μία ημέρα διαφορά!