Η Ducati δεν "ξεχνά" τον Iannone

Θα μπορούσε να ξανατρέξει με την Pramac
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

22/4/2020

Η απόφαση της FIM για τον 18μηνο αποκλεισμό του Iannone απ’ τους αγώνες, ακούστηκε σαν πρωταπριλιάτικο ψέμα στα αυτιά του Ιταλού, όμως δεν παύει να είναι πέρα για πέρα αληθινή. Οι 18 μήνες μπορεί να θεωρηθούν είτε λίγοι είτε πολλοί, ανάλογα από ποια σκοπιά το κρίνουμε, όμως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Απ’ τη μια, η μέγιστη ποινή του Ιταλού για την υπόθεση ντόπινγκ θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και τα τέσσερα χρόνια, καταστρέφοντας την καριέρα του, ενώ απ’ την άλλη οι 18 μήνες δεν είναι και λίγοι. Το μόνο καλό είναι πώς ο Iannone επωφελείται απ’ την κατάσταση με τον κορωνοϊό, καθώς το πρωτάθλημα έχει παγώσει κι έτσι ούτε οι αντίπαλοί του ούτε οι μοτοσυκλέτες εξελίσσονται, οπότε όταν επιστρέψει το χάσμα θα είναι μικρότερο απ’ ότι θα ήταν υπό κανονικές συνθήκες.

O Iannone έχει μετανιώσει για την απόφαση να φύγει απ' τη Ducati

 

Η Aprilia έχει τονίσει πολλές φορές πώς τον θέλει για αναβάτη της και τάσσεται με το μέρος του, θεωρώντας πως θα έπρεπε να είχε αθωωθεί, αφού το δείγμα που τον καταδίκασε είχε επηρεαστεί από τροφική δηλητηρίαση όπως παρουσίασε ο Ιταλός στην υπερασπιστική του γραμμή. Η επιστροφή του στους αγώνες αναμένεται τον Ιούνιο του 2021, απ’ τη στιγμή που η ποινή άρχισε να μετρά απ’ τις 17 Δεκεμβρίου του 2019 (δηλαδή απ’ την ημέρα που ξεκίνησε η προσωρινή του αποβολή) και η τελευταία προσπάθεια απ’ τη πλευρά του Iannone για να επιστρέψει νωρίτερα, έγινε μέσα απ’ το δικαίωμα έφεσης στο CAS (το ανώτατο αθλητικό δικαστήριο).

Ωστόσο δεν είναι μόνο η Aprilia που θέλει τον Ιταλό αναβάτη, καθώς σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο Sporting Director της Ducati στα MotoGP, Paolo Ciabatti, φρόντισε να κάνει ξεκάθαρο ότι ο Ιταλός θα μπορούσε να ξανατρέξει με τα χρώματα της Pramac Ducati. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου πώς ο Iannone “θήτεψε” για τρία χρόνια στη Ducati – δύο στην Pramac και ένα στην εργοστασιακή ομάδα – χαρίζοντάς μας μπόλικο θέαμα, ενώ ήταν ο αναβάτης που πρόσφερε την πρώτη νίκη στον Gigi Dall’ Igna στα MotoGP – και την πρώτη νίκη της Ducati απ’ την εποχή του Casey Stoner – στην Αυστρία το 2016.

Ο Iannone το 2016, πριν την πλαστική στο πιγούνι, γιορτάζει τη νίκη του στην Αυστρία με τον Gigi Dall' Igna

 

Το να ξανατρέξει με τα χρώματα της Pramac ο Ιταλός είναι σχήμα οξύμωρο, καθώς πρόκειται για μια ομάδα η οποία έχει το ρόλο του “φυτώριου” νέων αναβατών. “Από αυτή την άποψη ο Iannone διανύει ήδη το τριακοστό έτος της ηλικίας του και δεν θα ταίριαζε ιδιαίτερα σε μια τέτοια ομάδα. Αλλά γιατί όχι; Ποτέ μη λες ποτέ,” ανέφερε ο Giabatti. Απ’ την πλευρά του, ο 30χρονος αναβάτης έχει παραδεχτεί πως ένα απ’ τα πράγματα που έχει μετανιώσει στην καριέρα του είναι ότι αποφάσισε να φύγει απ’ την Ducati και ίσως αυτό να οφείλεται εν μέρει και στις εξαιρετικές σχέσεις που είχε με τον ιδιοκτήτη της Pramac, Paolo Campinoti, όπως αποκάλυψε ο Ciabatti λέγοντας: “Η σχέση των Campinoti και Iannone θυμίζει πατέρα και γιού και όταν πρόκειται για τέτοιες περιπτώσεις είναι δύσκολο να πεις όχι.”(σ.σ. αναφέρεται στην επιστροφή του Iannone στη Pramac)

Ακόμη, ο Ciabatti φρόντισε να αναγνωρίσει την αξία του αναβάτη της Aprilia, λέγοντας πως έχει αποδείξει στο παρελθόν το πόσο γρήγορος είναι και πώς έχει προκαλέσει πολλές φορές στο παρελθόν τον Marc Marquez στη Moto2. “Ο σεβασμός και το ενδιαφέρον μας για τον Iannone δεν έχει χαθεί. Μπορεί στο παρελθόν να μας εκνεύρισε με την συμπεριφορά του, αλλά έτσι κάνει με όλους στα paddock, αυτός είναι. Μπορεί να έχει πάρει μερικές λάθος αποφάσεις στο παρελθόν, όμως πιστεύω ότι τώρα έχει αναγνωρίσει πλήρως τα λάθη του.”

Η καριέρα του Ιταλού αναβάτη μπορεί να περνάει σιγά-σιγά προς το τελευταίο της κεφάλαιο, όμως τα λόγια του Ciabatti κάνουν τον Iannone να κοιτά το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν κι άλλες ομάδες που αναγνωρίζουν την αξία του.

Ετικέτες

MotoGP, Brno Test: Πρώτες φωτογραφίες και χρόνοι για τα πρωτότυπα 850 κυβικών [Photos]

Οι μόνιμοι αναβάτες είχαν την πρώτη τους επαφή με τις μοτοσυκλέτες που θα αγωνίζονται του χρόνου και τα νέα λάστιχα της Pirelli
marquez
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Αμέσως μετά τον Κυριακάτικο αγώνα της Τσεχίας, μερικοί αναβάτες είχαν χτες την ευκαιρία να μπουν ξανά στην πίστα, για πρώτη φορά όμως με τις μοτοσυκλέτες των 850 κυβικών και με ελαστικά Pirelli, με τα οποία θα διεξάγεται το πρωτάθλημα από το 2027.

Χτες λοιπόν, Marc Marquez, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Toprak Razgatlioglu, όπως και άλλοι αναβάτες του MotoGP δοκίμασαν στο Brno τον συνδυασμό των νέων μοτοσυκλετών των 850 κυβικών με ελαστικά Pirelli. Η δοκιμή ήταν πολύ σημαντική, καθώς αποτελούσε την πρώτη επαφή των μόνιμων αναβατών με τα νέα σύνολα που θα τρέχουν στο MotoGP από την επόμενη σεζόν. Στην δοκιμή συμμετείχαν βέβαια και τρέχουσες μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών με τροποποιήσεις βάσει των επερχόμενων αλλαγών.

Marco Bezzecchi
Marco Bezzecchi

Για τη Ducati συμμετείχαν οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer, για την Aprilia οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez. Οι Joan Mir και Luca Marini οδήγησαν για τη Honda. Για τη Yamaha, οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez μάζεψαν σημαντικά δεδομένα. Η KTM συμμετείχε με τους Pedro Acosta, Dani Pedrosa και Pol Espargaro.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν κεκλεισμένων των θυρών, όμως μερικές φωτογραφίες διέρρευσαν στον διεθνή Τύπο και με τη σειρά μας σας τις παρουσιάζουμε.

Σύμφωνα με πληροφορίες σημειώθηκαν και πτώσεις, με τον Marc Marquez να είναι ένας από τους αναβάτες που έπεσαν, ενώ όλοι είχαν και την ευκαιρία να εξασκηθούν σε εκκινήσεις χωρίς συσκευές ρύθμισης ύψους - κάτι που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν άμεσα, από τον επόμενο αγώνα.

Toprak Razgatlioglu
Toprak Razgatlioglu

Οι χρόνοι που σημειώθηκαν στη δοκιμή δεν έχουν ανακοινωθεί, έτσι ό,τι γνωρίζουμε προέρχεται από φήμες που έχουν κυκλοφορήσει και, σύμφωνα με αυτές, ο Marco Bezzecchi είχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο στο 1:53.9, ενώ περίπου τον ίδιο χρόνο έγραψε και ο Raul Fernandez.

Σύμφωνα με τις ίδιες ανεπίσημες πληροφορίες, o Aldeguer είχε τον επόμενο ταχύτερο χρόνο με 1:54.0 και ακολούθησαν οι Razgatlioglu με 1:54.2 και Acosta με 1:54.3, ενώ ο Marc Marquez σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο στο 1:54.4.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο χρόνος της pole position του Ai Ogura (Aprilia) το Σαββατοκύριακο του αγώνα ήταν 1:51:139, ενώ τον ταχύτερο γύρο αγώνα είχε κάνει ο Fabio Di Giannantonio (Ducati) με 1:53:122. Βλέπουμε δηλαδή ότι αν και ακόμα οι μοτοσυκλέτες είναι σε πρώιμο στάδιο και οι αναβάτες είχαν και την πρώτη τους επαφή με τα ελαστικά Pirelli, οι χρόνοι είναι σε αρκετά καλό επίπεδο.

Οι πέντε κατασκευαστές μπόρεσαν να συγκεντρώσουν σημαντικές εμπειρίες και κυρίως δεδομένα κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Brno. Οι επόμενες δοκιμές με τα πρωτότυπα των 850 κυβικών αναμένεται να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο στην πίστα Red Bull Ring - Spielberg στην Αυστρία, τις ημέρες μετά τον αγώνα (18-20/9).