Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Σε ρυθμούς F1 αναμένεται να περάσει το MotoGP πολύ σύντομα
motomag Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

28/3/2024

Είχατε διαβάσει στο MOTO πως εδώ και αρκετό διάστημα η βρετανική ιδιωτική επενδυτική εταιρεία Bridgepoint που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του MotoGP αναζητά αγοραστές με την Liberty Media -ιδιοκτήτρια της F1- να είναι ο επικρατέστερος αγοραστής έναντι του ποσού των 4 δισ. ευρώ.

Ο δισεκατομμυριούχος John Malone ο οποίος είναι ο CEO της Liberty Media κατάφερε να αφήσει έξω από τo παιχνίδι της εξαγοράς του MotoGP την Qatar Sports Investments, -Όμιλος κρατικά υποστηριζόμενος που μεταξύ άλλων έχει στην κατοχή του την ποδοσφαιρική ομάδα Παρί Σεν Ζερμέν, αλλά και την ομάδα της F1 την McLaren- και αυτό δείχνει πολλά για το μέλλον της υπόθεσης.

Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Η Bridgepoint αποτιμά την αξία του MotoGP κοντά στα 4 δις. ευρώ και αυτό είναι ένα ποσό που η Liberty Media όπως φαίνεται με χαρά θα δώσει καθώς τα εμπορικά της σχέδια που έχει κατά νου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας είναι δεδομένο πως θα της επιστρέψουν τα χρήματα πολύ γρήγορα, μην ξεχνάμε το ίδιο έγινε μόλις εξαγόρασε την F1. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περσινό έτος στο οποίο τα λειτουργικά κέρδη της F1 αυξήθηκαν κατά 64% σε 392 εκατ. δολάρια ενώ τα έσοδα εκτινάχθηκαν σε 3,2 δισ. δολάρια.

Ακόμη ένα εμπορικό σχέδιο που θέλουν να προωθήσουν οι άνθρωποι της Liberty Media εφόσον αγοράσουν το MotoGP είναι μία σειρά βασισμένοι στα όσα γίνονται πίσω από τις κλειστές πόρτες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας, ακολουθώντας τα χνάρια του Drive to Survive που προβάλλεται στο Netflix και που έχει φέρει τρομερά κέρδη τόσο στο οικονομικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι της προβολής στην F1. Έχουμε βέβαια πει πως αντίστοιχη προσπάθεια στο MotoGP απέτυχε για δύο βασικούς λόγους, ένα γιατί η μέθοδος της κλειδαρότρυπας δεν λειτουργεί από την στιγμή που αναβάτες και στελέχη εκφράζονται πολύ τολμηρά και εξωτερικεύουν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τους, οπότε δεν μένει χώρος για ντοκιμαντέρ. Και έπειτα γιατί υπάρχει οπαδισμός, δυστυχώς, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για την αλήθεια χωρίς παρωπίδες.

Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Οποιαδήποτε συμφωνία, ωστόσο, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει ρυθμιστικό έλεγχο. Η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων CVC Capital Partners η οποία κατείχε κάποτε τόσο την F1 όσο και το MotoGP, αναγκάστηκε να πουλήσει το MotoGP ώστε να αγοράσει την F1, αφού οι ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ εξέφρασαν ανησυχίες.

Ο James Killick, δικηγόρος ανταγωνισμού της White & Case, δήλωσε ότι η ιστορία της F1 και του MotoGP και το μέγεθος ενός δυνητικού συνδυασμένου ομίλου καθιστούν "αρκετά πιθανές" τις έρευνες ανταγωνισμού, τόσο σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, όσο και σε επίπεδο ΕΕ.

Η αγορά του MotoGP θα δώσει στην Liberty Media, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Greg Maffei, την ευκαιρία να αποδείξει ότι η επιτυχία της στην αύξηση της δημοτικότητας της F1 δεν ήταν μια μεμονωμένη περίπτωση ενώ ταυτόχρονα το MotoGP αναμένεται να περάσει σε μία νέα εποχή κυρίως από πλευράς σκηνοθεσίας, εμπορικών συμφωνιών και εξωστρέφειας.

Ετικέτες

MotoGP: Jorge Martin - “Η Ducati θα επιστρέψει στο φυσιολογικό”

Ο Ισπανός πιστεύει πως η Ducati θα επανέλθει στη μάχη των νικών στο Ισπανικό Grand Prix
Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia Racing εκτιμά πως η ευρωπαϊκή επιστροφή του MotoGP θα φέρει και την επαναφορά της κανονικότητας, με τη Ducati να ανεβάζει ξανά ρυθμό.

Η αρχή της σεζόν 2026 στο MotoGP μόνο εύκολη δεν ήταν για τη Ducati, η οποία δείχνει να βρίσκεται ένα βήμα πίσω από την εξαιρετικά δυνατή Aprilia στους πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Παρά τη νίκη στο Sprint της Βραζιλίας και παρουσίες στο βάθρο στους αγώνες μικρότερης διάρκειας, η εταιρεία της Μπολόνια έχει μόλις ένα βάθρο σε κανονικό αγώνα μετά από τρεις γύρους. Αυτό ήρθε από τον Fabio Di Giannantonio με τη δορυφορική ομάδα VR46 στη Βραζιλία, ενώ ο εν ενεργεία πρωταθλητής Marc Marquez δεν έχει ακόμη καταφέρει να ανέβει σε βάθρο Κυριακής.

Η εικόνα αυτή απέχει πολύ από την περσινή κυριαρχία της Ducati, όταν είχε σαρώσει νίκες τόσο σε Sprint όσο και σε κανονικούς αγώνες στους πρώτους γύρους της σεζόν.

Αντίθετα, η Aprilia, αν και όχι εξίσου αποτελεσματική στα Sprint, έχει κυριαρχήσει στους αγώνες της Κυριακής με τον Marco Bezzecchi να πετυχαίνει τρεις συνεχόμενες νίκες σε Ταϊλάνδη, Βραζιλία και ΗΠΑ.

Ωστόσο, ο Jorge Martin εμφανίζεται βέβαιος πως η κατάσταση θα αλλάξει στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος και συγκεκριμένα στο ισπανικό  Grand Prix στο Jerez.

“Στη Jerez, όλα θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό,” δήλωσε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει με νόημα: “Η Ducati θα επιστρέψει στο επίπεδό της”.

Από την πλευρά της Ducati, ο γενικός διευθυντής Gigi Dall’Igna χαρακτήρισε τον αγώνα στις ΗΠΑ ως ένα πραγματικό “καμπανάκι” για την ομάδα.

Επιστροφή Martin και προσγειωμένες προσδοκίες

Η επιστροφή του Jorge Martin σε υψηλό επίπεδο μετά το δύσκολο 2025 αποτελεί μία από τις μεγάλες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι έχασε τα αρχικά τεστ προετοιμασίας.

Ξεκινώντας με τέταρτη θέση στην Ταϊλάνδη, ο Ισπανός ανέβηκε ξανά στο βάθρο στη Βραζιλία, πριν εκμεταλλευτεί μια διαφορετική στρατηγική στο sprint του COTA για να πάρει τη νίκη. Στον κυρίως αγώνα τερμάτισε δεύτερος και πλέον βρίσκεται μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Marco Bezzecchi.

Παρά τα αποτελέσματα, ο ίδιος επιμένει πως προσπαθεί να κρατά χαμηλά τις προσδοκίες του:

“Ειλικρινά, δεν το περίμενα αυτό στο Austin. Προσπάθησα να μειώσω λίγο τις προσδοκίες μου. Δεν ήμασταν έτοιμοι. Το πλάνο ήταν να περάσουμε δύο-τρεις αγώνες χωρίς πίεση, να μαζεύουμε βαθμούς – πέμπτη, όγδοη θέση, ό,τι έρθει θα ήταν καλό”.

Και κατέληξε, “συνήθως το τέλος της σεζόν είναι το δυνατό μου σημείο, αλλά δεν θέλω να βιαστώ”.

Ο Martin αναμένεται να αποχωρήσει από την Aprilia στο τέλος της χρονιάς, με προορισμό τη Yamaha, ενώ τη θέση του στην ιταλική ομάδα εκτιμάται ότι θα αναλάβει ο Francesco Bagnaia.