Η τελευταία φορά που μια MV Agusta είχε πάρει την καρό σημαία σε αγώνα των GP ήταν στις 29 Αυγούστου του 1976 στο θρυλικό Nurburgring με τον Giaccomo Agostini. Από τότε έχουν περάσει πάνω από 40 χρόνια και τα 37 παγκόσμια πρωταθλήματα που κοσμούν ως αστέρια τις μοτοσυκλέτες παραγωγής της ιταλικής εταιρείας δεν έχουν καταφέρει να γίνουν… 38.
Το όνειρο της οικογένειας των Castiglioni ήταν πάντα να κερδίσουν έναν τίτλο στα GP. Το προσπάθησαν την εποχή των δίχρονων με την Cagiva, όμως τους έγινε πραγματικά έμμονη ιδέα μετά την πώληση της Ducati και την ανάσταση της MV Agusta. Ο θάνατος του μπαμπά Claudio Castiglioni και το πέρασμα της διαχείρισης της εταιρείας στον γιο του είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πολλών οικονομικών προβλημάτων, τόσο λόγο της απειρίας του σε επίπεδο χρηματοοικονομικών θεμάτων, όσο και στον ενθουσιώδη χαρακτήρα του υιού Castigioni που τον οδήγησε να πάρει παρορμητικές αποφάσεις. Παρ΄όλα αυτά, μετά από τρία χρόνια οικονομικής φουρτούνας, η MV Agusta φαίνεται ότι έχει μπει σε έναν πιο σωστό δρόμο και το πάθημα, έγινε μάθημα.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το μικρόβιο των αγώνων και το όνειρο για επιστροφή στα GP έχει φύγει. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει, αφού ο Giovanni Castiglioni ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την ομάδα Forward, που θα αναλάβει τη εξέλιξη του πλαισίου και τη συμμετοχή της MV Agusta στα Moto2. Θυμίζουμε εδώ, ότι οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας θα έχουν όλες τον ίδιο τρικύλινδρο κινητήρα της Triumph.
Έτσι ενώ ακούγεται κάπως ειρωνικό για μια MV Agusta να έχει κινητήρα Triumph, το γεγονός ότι ο κινητήρας αυτός έχει τρεις κυλίνδρους όπως και οι περισσότερες μοτοσυκλέτες στη γκάμα της MV Agusta ίσως να ταιριάζει περισσότερο από την αντίστοιχη συμμετοχή της ΚΤΜ.
Η ομάδα της Forward έχει μακρά εμπειρία από τη συμμετοχή της στα MotoGP και Moto2, ενώ με την εξέλιξη της μοτοσυκλέτα θα εμπλακεί ενεργά ο Marco Melandri, που αναλαμβάνει επίσημος δοκιμαστής της MV Agusta. Θυμίζουμε εδώ, ότι η Ducati του χρόνου δεν θα έχει έτοιμη την αγωνιστική έκδοση της νέας Panigale V4 και η συμμετοχή της στο WSBK θα είναι υποτονική.
MotoGP 2026, Ταϊλάνδη, PR - Επικράτηση Bezzecchi με ρεκόρ, 2ος ο Marc, Bagnaia στα Q1...
Κάκιστες επιδόσεις Yamaha, με καλύτερο τον Fabio μόλις στην 16η θέση
Από τον
Κώστα Γκαζή
27/2/2026
Στα PR που ακολουθούν τα FP1, η Aprilia έδειξε για μια ακόμη φορά την εξέλιξη που έχει γίνει στο Noale, με τον Bezzecchi να κατακτά την πρώτη θέση με ρεκόρ γύρου μάλιστα, με εξαιρετική τοποθέτηση του Martin στην 5η θέση, και με τον Ιάπωνα Ogura 9ο. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2025 Marc Marquez βρέθηκε 2ος μεν, αλλά ήταν 0,421 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Bez, ενώ ο ομόσταυλός του, Bagnaia σημείωσε μόλις τον 15ο χρόνο, και πρέπει να περάσει τώρα από τα Q1!
Η πρώτη ημέρα της σεζόν MotoGP 2026 ολοκληρώθηκε, με τον Marco Bezzecchi να τερματίζει πρώτος τόσο στα FP1 το πρωί, όσο και στα PR το απόγευμα, δείχνοντας ποιος είναι το αφεντικό -τουλάχιστον στα δοκιμαστικά.
Το απόγευμα η απειλή για βροχή κρεμόταν πάνω από τα κεφάλια των αναβατών, κι έτσι οι αναβάτες πίεζαν από την αρχή, με τον φόβο να προλάβουν να κάνουν χρόνο που θα τους επέτρεπε να περάσουν απευθείας στα Q2.
Τελικά η πίστα έμεινε στεγνή, και ο Bez έκλεισε την Παρασκευή πρώτος και με διαφορά, καταρρίπτοντας το απόγευμα το ρεκόρ γύρου με 1:28.526 – ταχύτερος ακόμη και από τους χρόνους του τεστ που έγινε στην ίδια πίστα.
Ο Marc Marquez για μεγάλο διάστημα βρισκόταν εκτός δεκάδας, καθώς όπως και το πρωί δεν έδειχνε ικανός όχι για επικράτηση, αλλά ούτε για εύκολη αναρρίχηση στις κορυφαίες θέσεις. Τελικά στα τελευταία λεπτά κατάφερε να γράψει γρήγορο γύρο να να ανέβει 1ος, όμως μετά ήρθε ο καταιγιστικός γύρος του Bez, με τον Ιταλό να τίθεται μπροστά σχεδόν για μισό δευτερόλεπτο. Δεν πειράζει, καθώς η δεύτερη θέση καθόλου κακή δεν είναι για τον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati, ειδικά αν συγκριθεί με την… 15η του Bagnaia που για μια ακόμη φορά παρουσιάστηκε ασταθής σε απόδοση και τώρα θα πρέπει να κουραστεί περισσότερο και να περάσει από τα Q1.
Δεύτερος καλύτερος αναβάτης Ducati, και τρίτος ταχύτερος γενικά, ήταν ο Fabio Di Giannantonio (VR46 Racing Team) ο οποίος για μεγάλο μέρος της διαδικασίας ήταν επικεφαλής, πριν υποχωρήσει στην 3η θέση προς το τέλος.
Ο Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του στην προτελευταία προσπάθειά του, μόλις 0,659 δλ. πίσω από τον Bezzecchi, για να βρεθεί 4ος, ο καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης των “πορτοκαλί”, με δεύτερο αναβάτη της ΚΤΜ τον Binder στην 8η θέση.
Ο Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) ήταν 6ος, μπροστά από τον Joan Mir (Honda HRC Castrol), που ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της Honda.
Εδώ να πούμε πως μπορεί η Gresini να έφερε για βοήθεια τον Pirro να τρέξει με τη μοτοσυκλέτα του τραυματία Aldeguer, όμως ο Ιταλός δεν τα πήγε καλά στα PR, αφού βρέθηκε στην αγωνιστική γραμμή οδηγώντας αργά, εμποδίζοντας τον ομόσταυλό του, Alex Marquez, με τους αγωνοδίκες να του δίνουν την πρώτη ποινή της χρονιάς!
Ο Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team), έκλεισε τα PR 9ος και πήρε θέση στα Q2, όμως είχε πτώση στη Στροφή 7 λίγο πριν το τέλος της διαδικασίας -η δεύτερη πτώση στη σεζόν, μετά την ανώδυνη του Martin στα FP1. Ευτυχώς και ο Ιάπωνας είναι καλά στην υγεία του και συνεχίζει χωρίς πρόβλημα.
Καθόλου καλά δεν ξεκίνησε τέλος η Παρασκευή για τη Yamaha με τον νέο V4, αφού ταχύτερος όλων ήταν ο Quartararo στην 16η θέση, 1,358 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο, 19ος ήταν ο Miller -που μάλλον τζάμπα έχασε 2 κιλά για να έχει κάποιο πλεονέκτημα-, 20ος ο Rins και 21ος ο Toprak που απέχει 1,839 δευτερόλεπτα από τον Bez…