MotoGP 2020: Επιστρέφει ο “Σπαρτιάτης” στη Yamaha!

Επίσημα πλέον ως αναβάτης εξέλιξης ο Lorenzo
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/1/2020

Μετά από δύο δύσκολα χρόνια, γεμάτα με τραυματισμούς και κυρίως μετά από μια αποτυχημένη σεζόν στη Honda, ο Jorge Lorenzo ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο πριν τον αγώνα της Valencia, πως αυτή θα ήταν η τελευταία του χρονιά της αγωνιστικής του καριέρας. Καθοριστικός παράγοντας στην απόφασή του, ήταν η πτώση του στα ελεύθερα δοκιμαστικά στο Assen, όπου έσπασε τον έκτο θωρακικό σπόνδυλο. Τότε, φούντωσε η φοβία που χτίστηκε σταδιακά μέσα από πολλές πτώσεις, πως είναι μεγάλη η πιθανότητα να μείνει παράλυτος και να περάσει την υπόλοιπη ζωή του σε ένα αναπηρικό καροτσάκι.

Έκτοτε, ο Ισπανός αναβάτης απολαμβάνει τη ζωή του “συνταξιούχου” με ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς και την αγορά πανάκριβων supercars και κάνοντας όλα όσα δεν είχε ποτέ τον χρόνο να ευχαριστηθεί τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, όταν έχεις περάσει ολόκληρη τη ζωή σου στα paddock και πάνω στη σέλα μιας μοτοσυκλέτας είναι σχεδόν ακατόρθωτο να σταματήσεις να κάνεις αυτό που αγαπάς, αυτό για το οποίο γεννήθηκες. Κατά καιρούς υπήρχαν διάφορες φήμες με την επιστροφή του Lorenzo στους αγώνες σε διάφορους ρόλους, όπως το να πάρει τη θέση του Iannone στις δοκιμές ή να γίνει αναβάτης εξέλιξης της Yamaha, χωρίς όμως να υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες. Το όνομα του Ισπανού αναβάτη είναι συνυφασμένο με τη Yamaha, αφού μαζί της έκανε το ντεμπούτο του στα MotoGP και αγωνιζόταν με τα χρώματά της για εννέα ολόκληρα χρόνια, χαρίζοντάς της τρία πρωταθλήματα το 2010, το 2012 και το 2015. Τώρα, ανακοινώθηκε επίσημα πλέον, πως για το 2020 θα είναι ο αναβάτης εξέλιξης της Yamaha.

Ο Lorenzo θα βρεθεί στη σέλα της M1 για άλλη μια φορά στις επίσημες δοκιμές της Sepang που ξεκινούν την Κυριακή που μας έρχεται στις 2 Φεβρουαρίου. Επίσης, θα πάρει μέρος και στις επίσημες δοκιμές της IRTA και σε μερικές ιδιωτικές δοκιμές της Yamaha με μοναδικό σκοπό να βοηθήσει τους μηχανικούς στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Το οδηγικό του στιλ, ταιριάζει τέλεια με τα χαρακτηριστικά της Μ1 και η χειρουργική ακρίβεια που διαθέτει ο Lorenzo θα προσφέρει περισσότερα δεδομένα στην ομάδα. Ο πρώην αρχιμηχανικός του Valentino Rossi, Silvano Galbusera ο οποίος αντικαταστάθηκε για το 2020 από τον David Munoz, θα είναι πλέον στην ομάδα εξέλιξης της μοτοσυκλέτας στο πλάι του Jorge Lorenzo για φέτος. Η Yamaha επίσης, έχει αφήσει καθαρά στην κρίση του Lorenzo για το αν θα πάρει μέρος σε αγώνα ως Wildcard σε περίπτωση που χρειαστεί κάτι τέτοιο, χωρίς να το πιέζει.

Ο Managing Director της Yamaha Motor Racing, Lin Jarvis εξομολογήθηκε μάλιστα πως μετά την ανακοίνωση της απόσυρσης του Ισπανού αναβάτη, ξεκίνησαν να σκέφτονται τί πρόταση θα του κάνουν για να επιστρέψει στην ομάδα. ”Τα στατιστικά των επιτυχιών του όσο ήταν μαζί μας μιλάνε από μόνα τους,” είπε ο Jarvis. Η εμπειρία του Lorenzo σαν αναβάτης είναι τεράστια και δεν χωρά αμφιβολία σε αυτό, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της “θητείας” του έχει περάσει οδηγώντας την M1. Το οδηγικό του στιλ και οι τεχνικές γνώσεις που διαθέτει αποτελούν τις απαραίτητες δεξιότητες που χρειάζεται να έχει ένας αναβάτης εξέλιξης και για αυτό ήταν νούμερο ένα στη λίστα της Yamaha.

O Ισπανός πολυπρωταθλητής σχολίασε την επιστροφή του στη Yamaha λέγοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος για την απόφασή μου να γίνω μέλος της εργοστασιακής ομάδας εξέλιξης της Yamaha. Σκόπευα να παραμείνω μέσα στα πράγματα των MotoGP και πιστεύω πως η επιστροφή μου ως αναβάτης εξέλιξης είναι ο ιδανικός ρόλος για μένα. Γνωρίζω την ομάδα και την Μ1 πάρα πολύ καλά! Με τη Yamaha έχουμε κοινές πολλές καλές αναμνήσεις και μαζί έχουμε κερδίσει τρεις τίτλους! Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Yamaha που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω αυτό που αγαπώ (σ.σ. να οδηγεί και να πιέζει τις μοτοσυκλέτες στα όριά τους), ενώ παράλληλα δεν θα χρειαστεί να αλλάξω την καθημερινότητά μου, που πλέον είναι πιο ήρεμη συγκριτικά απ’ την εποχή που ήμουν αγωνιζόμενος.”

Ετικέτες

WSBK – BMW: Δεν ανανεώνει τον Michael van der Mark

Αυτή θα είναι η τελευταία σεζόν του Ολλανδού με την Βαυαρική εταιρεία
Michael
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/8/2025

Η εργοστασιακή ομάδα της BMW στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη αλλαγή, καθώς φέτος συμμετέχει με τους Toprak Razgatlioglu και Michael van der Mark και από ότι φαίνεται την επόμενη σεζόν θα αλλάξει και τους δύο αναβάτες.

Όπως είναι γνωστό, ο Toprak θα είναι μέρος του grid του MotoGP το 2026. Αυτό ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για τους Βαυαρούς που θα τον αντικαταστήσουν με τον Danilo Petrucci. Όμως, τα νέα δεν τελειώνουν εδώ από ότι φαίνεται, καθώς σύμφωνα με γερμανικές πληροφορίες, η BMW θα “αλλάξει” και τον έτερο εργοστασιακό αναβάτη Michael van der Mark.

Ο Ολλανδός αναβάτης διανύει την 5η σεζόν του με την BMW και φέτος βρίσκεται μόλις στην 15η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ ήταν μέλος της ομάδας BMW Motorrad World Endurance Team που πρόσφατα κατέκτησε την 5η θέση στον αγώνα αντοχής Suzuka 8 Hours.

Ο μάνατζέρ του van der Mark δήλωσε: “Φέτος είναι λίγο περίεργο. Ο Michael είναι ο ίδιος αναβάτης που επέστρεψε δυναμικά μετά από τραυματισμούς. Όταν επανήλθε πλήρως στη φόρμα του στα μέσα του περασμένου έτους, επέστρεψε δυναμικά στο WSBK, με μια νίκη, θέσεις στο βάθρο και την ανάκαμψη στην έκτη θέση στο πρωτάθλημα του κόσμου. Στις χειμερινές δοκιμές με τη μοτοσυκλέτα του 2024 ήταν γρήγορος. Όταν πέρασε στη μοτοσυκλέτα αγώνων του 2025, η δυναμική χάθηκε και όλα έγιναν δύσκολα. Αλλά στη δοκιμή στη Σουζούκα με μια άλλη μοτοσυκλέτα ήταν αμέσως γρήγορος. Στον αγώνα στη Σουζούκα ήταν πολύ γρήγορος, σε μερικά stints εξίσου γρήγορος ή γρηγορότερος από τον Jack Miller. Είναι ακόμα ο ίδιος αναβάτης με το ίδιο ταλέντο και την ίδια ταχύτητα”.

Όσον αφορά το μέλλον του αναβάτη του δήλωσε: “Υπάρχουν ακόμη κάποιες δυνατότητες στο WSBK, αλλά αυτή τη στιγμή εξετάζουμε και άλλες επιλογές και διεξάγουμε συζητήσεις σχετικά με αυτές. Είναι πολύ νωρίς για να μπούμε σε λεπτομέρειες.”

Δεν είναι ακόμα γνωστό ποιος θα πάρει τη θέση του Ολλανδού στην BMW, καθώς η εταιρεία περιμένει και τις εξελίξεις στο MotoGP. Αν ο Jack Miller χάσει τη θέση του στην Pramac Yamaha – κάτι που δεν φαίνεται πιθανό αυτή τη στιγμή – ο Αυστραλός θα είναι ο πρώτος στη λίστα των υποψηφίων.