MotoGP Αγγλία: Ακυρώθηκε με 4,5 ώρες αναμονή!

Μαραθώνιος στις κερκίδες για μία απόφαση
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

26/8/2018

Μία από τις χειρότερες ημέρες της σεζόν για τα MotoGP, καθώς ο αγώνας μπήκε σε κατάσταση αναμονής με συνεχή πισωγυρίσματα στις αποφάσεις, ώσπου τελικά ακυρώθηκε πλήρως. «Πρέπει να μάθουμε από αυτή την εμπειρία, έχουμε σήμερα ένα μάθημα ώστε στο μέλλον να αποφύγουμε κάτι αντίστοιχο».. ακούστηκε από την Dorna η οποία νικήθηκε σήμερα από έναν καιρό που περίμενε να είναι άσχημος.

Ήταν βέβαιο πως θα βρέχει την Κυριακή από την Παρασκευή, και σχεδόν σίγουρο από την μέση της εβδομάδας. Η αλλαγή ημέρας είναι πράγμα ανέφικτο, παρόλο που ξεκίνησε ένα κίνημα στο Internet να το εκφράζει ως λύση για να μεταφερθεί την Δεύτερα, και που το στήριξε πρώτος ο Crutchlow, μιας και είναι ημέρα αργίας στην Αγγλία και θεωρητικά οι θεατές θα μπορούσαν να επιστρέψουν. Όμως κάτι τέτοιο είναι τόσο δύσκολο, όσο το να οργανώνεις τον αγώνα την ημέρα πριν την εκκίνηση… δεν έχει σημασία πώς όλοι βρίσκονταν ήδη εκεί.

Εξαιτίας λοιπόν των δυσοίωνων προγνώσεων του καιρού, αποφάσισαν να ξεκινήσει ο αγώνας νωρίτερα, στις 13:30 αντί για τις 15:00 που ήταν προγραμματισμένος, ώστε να προλάβουν το χειρότερο. Η προθέρμανση και των τριών κατηγοριών ξεκίνησε με άσχημο καιρό αλλά χωρίς βροχή για τα MotoGP φέρνοντας σκέψεις για το αν ήταν η απόφαση σωστή για τις 13:30 κι έπρεπε να είχε προγραμματιστεί για ακόμα πιο νωρίς, ακυρώνοντας από εκείνη την στιγμή τις κατηγορίες της Moto3 και Moto2 όπως και αποφάσισαν πως θα κάνουν στο τέλος της ημέρας… Ήταν όμως ήδη αργά καθώς ο καιρός δεν βελτιωνόταν και η ημέρα δεν γινόταν να μεγαλώσει, με τις κερκίδες να έχουν από ώρα σχεδόν αδειάσει.

Η ώρα όμως συμφωνήθηκε το Σάββατο με τις ομάδες τις ίδιες, που έθεσαν όριο πρωινής προσέλευσης!

Εκ των υστέρων κάποια πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν διαφορετικά, όμως είναι οι ίδιοι οι αναβάτες που θέτουν το πνεύμα τις συζήτησης, και οι ίδιοι έδειξαν εμπιστοσύνη στην διοργάνωση από την στιγμή που υπήρχε ομοφωνία στις αποφάσεις τους. Ή σχετική όπως θα διαβάσετε παρακάτω. Το βασικό πρόβλημα κατά την συνέντευξη τύπου που μόλις ολοκληρώθηκε, τέθηκε σε αυστηρό πλαίσιο και έχει να κάνει με την νέα άσφαλτο της πίστας.

Τα προηγούμενα χρόνια το Silverstone έχει δει πολύ βροχή και μάλιστα περισσότερη απ’ ότι σήμερα, αλλά δεν υπήρχε τόσο μεγάλο πρόβλημα. Στην προσπάθεια να συγκριθεί με εποχές όπως το ’80 και το ’90 που ακούστηκαν τόσο online όσο και κατά την συνέντευξη τύπου, η απάντηση είναι πώς δεν γίνεται να υπάρχει τέτοια σύγκριση. Τόσο για την διαφορά της ίδιας της πίστας, όσο και των μοτοσυκλετών, αλλά και των ορίων της επιτροπής ασφάλειας που πλέον εποπτεύουν οι ίδιοι οι αναβάτες.

Το ζήτημα για την οργάνωση γίνεται πιο σοβαρό καθώς αυτή την στιγμή το Βρετανικό GP βρίσκεται στον αέρα κι αν δεν αλλάξει η κατάσταση της ασφάλτου, τότε θα σπάσει το συμβόλαιο με το Silvestone!

Την νέα άσφαλτο είχε δοκιμάσει ο Crutchlow δίνοντας το ΟΚ για τα σαμαράκια που υπήρχαν και είχαν καλυφθεί. Όμως από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο, και με την F1 να αντιμετωπίζει προβλήματα, υπήρχε ήδη ένας κώδωνας κινδύνου και έγινε νέα δοκιμή όπου διαπιστώθηκε πως η πίστα δεν ήταν στην ίδια κατάσταση με την δοκιμή του Crutchlow. Καθώς δεν υπήρχε χρόνος για οποιαδήποτε αλλαγή, αλλά και γιατί το πρόβλημα δεν ήταν τόσο μεγάλο ώστε να δικαιολογεί το σπάσιμο του συμβολαίου με την πίστα, αποφασίστηκε να συνεχίσουν. Κακώς όπως αποδείχτηκε σήμερα, με την βροχή να αναδεικνύει ένα νέο πρόβλημα.

MotoGP Αγγλία: Κατάταξη σήριαλ με πολλαπλά επεισόδια

Κατά την συνέντευξη τύπου τέθηκε επίσης ξεκάθαρα το ερώτημα προς τον υπεύθυνο που έδωσε το ΟΚ για να συμπεριληφθεί η πίστα στο ημερολόγιο του αγώνα, και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρχει στο μέλλον ξεχωριστή κι ανεξάρτητη εταιρία που θα εκδίδει πόρισμα για κάθε πίστα ξεχωριστά.

Η οργάνωση τόνισε πως το Silverstone πρέπει πλέον να αντιμετωπίζεται διαφορετικά, γιατί αντίθετα με άλλες πίστες δεν υπάρχει απορροή υδάτων. Ήταν μάλιστα μία ερώτηση προς τους ιδιοκτήτες της πίστας, από την πλευρά της FIM και η απάντησή τους ήταν πως είχαν βρόχινους αγώνες μετά τις εργασίες. Ωστόσο, όπως έθεσαν το πρόβλημα, αν η βροχή πέσει απότομα ή αν βρέχει λίγο για πολύ ώρα, τότε αρχίζουν να φαίνονται οι κακοτεχνίες, κι αυτό είναι κάτι που δεν μπορούσε να αναπαραχθεί κατά τις δοκιμές της FIM, ούτε φυσικά και να προβλεφθεί. Τώρα όμως το γνωρίζουν και θα παγώσουν την συμμετοχή των Βρεττανών στα MotoGP έως ότου λυθεί.

Ένα ζήτημα προκλήθηκε με τον Dovizioso που δήλωσε πως δεν είχε ενημερωθεί για την συνάντηση και απείχε, χωρίς ωστόσο να διαφωνεί με τις αποφάσεις, απλά ήθελε να τονίσει το γεγονός πως ο ίδιος δεν ήταν παρών. Από την πλευρά του ο Capirossi δήλωσε πως ενημέρωσε τον διευθυντή της ομάδας για να απαντήσει η Ducati πώς αυτό δεν έγινε ποτέ, και να πάρει την τελική απάντηση πως ο Lorenzo ήταν εκεί… άρα κάποιος είχε ενημερώσει την Ducati σίγουρα.

Σε κάθε περίπτωση, φέτος είναι η δεύτερη φορά που η οργάνωση αντιμετωπίζει κάτι τελείως καινούριο, κάτι που δεν έχει συμβεί άλλη φορά. Στην Αργεντινή είχε ξαφνικά όλους τους αναβάτες να πρέπει να ξεκινήσουν από τα pit, εκτός από τον Miller, κάτι που είναι φυσικά αδύνατο, αλλάζοντας τους κανονισμούς τελευταία στιγμή. Αντίστοιχα σήμερα πήραν πολλά και διαφορετικά μαθήματα, όπως φαίνεται πιο πάνω, και πάνω απ’ όλα τέθηκε ζήτημα για το αν θα συνεχίσει η συνεργασία με το Silverstone…

Η ακύρωση του αγώνα ευνοεί πρωτίστως τον Marquez που έχει μία πρωτοπορία 59 βαθμών έναντι του Rossi…

Ετικέτες

MotoGP: Ο Jonas Folger θα αντικαταστήσει τον Maverick Vinales στο γαλλικό GP

Δεν είναι ακόμα έτοιμος από τον τραυματισμό του ο Vinales
Folger
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/5/2026

Η Red Bull KTM Tech3 δεν θα έχει διαθέσιμο ούτε στη Γαλλία τον Maverick Viνales και θα βασιστεί στον αναβάτη εξέλιξης Jonas Folger για να συμπληρώσει το δίδυμό της στο Le Mans αυτή την εβδομάδα. Ο Ισπανός ακόμη δεν έχει αναρρώσει πλήρως από τον τραυματισμό στον αριστερό ώμο που τον ταλαιπωρεί εδώ και μήνες.

Ο Viνales επισκέφθηκε το Red Bull Athlete Performance Centre (APC) την περασμένη εβδομάδα και αποφάσισε να παρατείνει την απουσία του, ώστε να εξασφαλίσει ότι θα επιστρέψει στην ενεργό δράση σε πλήρη φυσική κατάσταση, έτσι δίπλα στον Enea Bastianini της Red Bull KTM Tech3 θα αγωνιστεί ο Jonas Folger.

Ο 32χρονος Γερμανός αναβάτης έχει να αγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία από το 2023, όταν και αντικατέστησε τον Pol Espargaro στο Assen, κερδίζοντας μάλιστα και 2 βαθμούς.

Jonas Folger: “Πρώτα απ’ όλα, θέλω να ευχηθώ στον Maverick γρήγορη και πλήρη ανάρρωση. Σε προσωπικό επίπεδο, είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που επιστρέφω μαζί με όλα τα παιδιά της Tech3 — έχω μια ιστορία με αυτή την ομάδα και θα είναι υπέροχο να ξαναδώ όλους. Το Le Mans θα είναι μια μεγάλη πρόκληση, καθώς επιστρέφω μετά από τόσα χρόνια μακριά από τους αγώνες και η επιστροφή στη μοτοσυκλέτα θα σημαίνει γρήγορη προσαρμογή και πολλά να μάθω κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Σίγουρα θα είναι δύσκολο, αλλά πιστεύω ότι τα θετικά υπερτερούν των δυσκολιών και το περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία. Δεν βλέπω την ώρα.”

Maverick Vinales: “Δουλεύω σκληρά από την εγχείρηση για να αναρρώσω πλήρως και πάντα είχα το Le Mans στο μυαλό μου ως τον αγώνα-στόχο για την επιστροφή μου. Ωστόσο, μετά την επίσκεψή μου στο APC αυτή την εβδομάδα, μου συνέστησαν ότι δεν είμαι ακόμα αρκετά δυνατός για να οδηγήσω τη μοτοσυκλέτα. Αν και είμαι απογοητευμένος, καταλαβαίνω ότι το να επιστρέψω σε πλήρη φόρμα είναι το πιο σημαντικό και θα συγκεντρωθώ σε αυτό και θα το θέσω ως προτεραιότητα.”

Pit Beirer, Διευθυντής της KTM Motorsports: “Δεν ήταν εύκολη απόφαση για τον Maverick, αλλά κατανοούμε απόλυτα την επιθυμία του να επιστρέψει στο paddock όταν θα είναι έτοιμος να αγωνιστεί. Χρειάζεται απλώς λίγο περισσότερο χρόνο και γνωρίζουμε τις δυνατότητές του. Για το Le Mans, είμαστε ευγνώμονες που η ομάδα Tech3 μπόρεσε να καλέσει τον Jonas και χαιρόμαστε που δέχτηκε την πρόκληση, καθώς και ο Pol [Espargaro] αναρρώνει από τον τραυματισμό που είχε κατά την προπόνηση. Το MotoGP είναι πολύ σφιχτό και ανταγωνιστικό, καθώς και περίπλοκο για τους αναβάτες, οπότε έχω μεγάλο σεβασμό για τον Jonas και ελπίζω να απολαύσει το Grand Prix.”