MotoGP: Αλλαγές στους κανονισμούς για το 2021

Κίτρινες σημαίες, ποινές και wild card
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/11/2020

Στα πλαίσια της διάσκεψης που είχε η FIM, η Dorna, η IRTA και οι εκπρόσωποι των εργοστασιακών ομάδων, αποφασίστηκαν αλλαγές στους κανονισμούς για το 2021, που αφορούν τόσο τα MotoGP όσο και τις μικρότερες κατηγορίες Moto2 και Moto3.

Η σημαντικότερη όλων αφορά τις κίτρινες σημαίες, όπου από εδώ και στο εξής οι αναβάτες θα πρέπει να μειώνουν ταχύτητα και όχι μόνο να μην κάνουν προσπεράσεις και απλώς να έχουν τον νου τους. Επίσης πολύ σημαντικό είναι πως κατά την διάρκεια των ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών, οι αναβάτες που θα υποχρεωθούν να διακόψουν τον γύρο τους λόγω κίτρινης σημαίας δεν θα τον χάνουν, αλλά ο γύρος αυτός θα ακυρώνεται και θα έχουν δικαίωμα για επιπλέον χρόνο μέσα στην πίστα.

Η δεύτερη αλλαγή των κανονισμών που αφορά τους αναβάτες, έχει να κάνει με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μέσα στα pits, όπου η ποινή δεν θα είναι η υποχρεωτική διέλευση από το pit lane ξανά, αλλά θα γίνει δύο υποχρεωτικοί “μεγάλοι” γύροι από το κομμάτι επέκτασης της πίστας (2 x long lap penalty). Παραμένει όμως το δικαίωμα του αγωνοδίκη να επιβάλει αυστηρότερη ποινή αν κρίνει πως η παράβαση ήταν πολύ επικίνδυνη.

Οι άλλες δύο αλλαγές έχουν να κάνουν περισσότερο με την επιστροφή στην… κανονικότητα. Έτσι σταματά η απαγόρευση συμμετοχής αναβατών Wild Card που επιβλήθηκε φέτος λόγω της μικρής διάρκειας του πρωταθλήματος και από την επόμενη χρονιά θα μπορούν σε κάθε αγώνα να συμμετέχουν έως 2 αναβάτες με αγωνιστική άδεια Wild Card σε κάθε αγώνα και σε κάθε κατηγορία. Για την Moto2 και την Moto3 παραμένει ο περιορισμός, πως μόνο οι υπάρχουσες ομάδες των κατηγορών αυτών θα έχουν δικαίωμα να “προσκαλούν” αναβάτες Wild Card και όχι ανεξάρτητες ομάδες. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα MotoGP, αλλά εκεί τα ποσά είναι τεράστια και οι μοτοσυκλέτες μετρημένες στα δάκτυλα και ανήκουν στις εργοστασιακές ομάδες, οπότε δεν υπάρχει ενδεχόμενο να εμφανιστεί ξαφνικά ένας άγνωστος από το πουθενά. Ούτε η Kawasaki δεν μπόρεσε να το κάνει, όταν ζήτησε να έχει μια wild card συμμετοχή ο Jonathan Rea με την εργοστασιακή ZX10RR.

Η τέταρτη αλλαγή που επικυρώθηκε σε αυτή τη σύσκεψη δεν είναι τόσο πολύ αλλαγή, όσο επισημοποίηση της πρακτικής να επιστρέφονται τα χρήματα των εγγυήσεων των ενστάσεων σε περίπτωση δικαίωσης και να κρατούνται από την FIM για να πηγαίνουν “σε καλό σκοπό”….

Τέλος, αποφάσισαν φέτος να μην ανακηρύξουν κανένα αγώνα ως “Best Grand Prix of 2020”, αναγνωρίζοντας πως όλες οι πίστες και οι αρμόδιες τοπικές υπηρεσίες που κατάφεραν να διοργανώσουν αγώνες φέτος αγγίζουν να πάρουν ένα βραβείο. Έτσι κάθε μία από τις δέκα πίστες που έκαναν αγώνα φέτος θα παραλάβουν το δικό τους ειδικό βραβείο. 

Aprilia-MotoGP: Πάει για πρωτάθλημα το 2026 εξελίσσοντας κανονικά την RS-GP

Θα επικεντρωθεί μέχρι την άνοιξη στη 1000άρα RS-GP πριν ρίξει το βάρος στην 850cc του 2027
MotoGP Aprilia 2027 850cc
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/11/2025

Εμφανίστηκε πολύ δυνατή, ειδικά προς το τέλος της σεζόν και όλα δείχνουν ότι θα δοκιμάσει την τύχη της για την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος την επόμενη σεζόν ρίχνοντας το βάρος της εξέλιξης στην υπάρχουσα 1000άρα RS-GP, σύμφωνα με αυτά που αποκάλυψε ο τεχνικός διευθυντής Fabiano Sterlacchini.

Η αλλαγή κανονισμών για το 2027 περιλαμβάνει μείωση κυβισμού, κατάργηση συσκευών ρύθμισης ύψους και εκκινήσεων, αυστηρότερους περιορισμούς στο σκέλος των αεροδυναμικών βοηθημάτων και μετάβαση του αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών από Michelin σε Pirelli και η Aprilia προγραμματίζει να στραφεί από το RS-GP των 1000cc στην εξέλιξη του πρωτότυπου 850cc MotoGP από τον Απρίλιο του 2026.

Για να διευκολυνθεί η μετάβαση, ισχύει “πάγωμα” της εξέλιξης κινητήρα για τους κατασκευαστές, εκτός της κατηγορίας παραχωρήσεων "D", διασφαλίζοντας ότι οι προδιαγραφές του 1000cc κινητήρα παραμένουν σταθερές για τις σεζόν 2025 και 2026, κάτι που δίνει και οικονομική ανάσα στους κατασκευαστές ώστε να μεταφέρουν μέρος του μπάτζετ την επόμενη χρονιά στην εξέλιξη του κινητήρα των 850cc.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Sterlacchini: "Με τους άλλους κατασκευαστές δημιουργήσαμε τον κανονισμό παγώματος της εξέλιξης κινητήρα, και αυτό βοηθά πολύ. Σταματάει η ανάπτυξη τόσο για σένα, όσο και για τους άλλους, ώστε να μπορέσεις να επικεντρωθείς στο νέο project."

H αμοιβαία συμφωνία μεταξύ των κατασκευαστών για την αποφυγή δοκιμών πίστας των πρωτοτύπων 850cc έληξε στις 17 Νοεμβρίου, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές.

Ο Ιταλός είπε ότι η ομάδα θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη του 2026 για τους πρώτους 3 ή 4 μήνες, μέχρι Μάρτιο–Απρίλιο, ενώ ο 850cc κινητήρας είναι ήδη σε φάση εξέλιξης, δεδομένου ότι ο απαιτούμενος χρόνος των των σταδίων εξέλιξης (σχεδιασμού, κατασκευής, δοκιμών, αξιολογήσεων, και αναπροσαρμογών) είναι πολύς.

Μέχρι στιγμής, η KTM είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που έχει δημοσιεύσει επίσημες εικόνες του νέου κινητήρα των 850cc.

Η Aprilia σημείωσε τρεις νίκες στα τέσσερα τελευταία Grand Prix της σεζόν και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος των Κατασκευαστών, πίσω από τη Ducati. Έτσι έδειξε πολύ δυνατή προς το τέλος της σεζόν χτυπώντας στα ίσια την πανίσχυρη εργοστασιακή Desmosedici στους τελευταίους γύρους, αν και απουσίαζε ο Marc Marquez, ο μοναδικός αναβάτης που αποδείχθηκε φέτος ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές της. Ωστόσο και με το φοβερό Μυρμήγκι να αγωνίζεται, ο Bezzecchi πήρε την πρώτη του νίκη στη σεζόν στο Silverstone. 

Με έναν ουσιαστικά εργοστασιακό αναβάτη φέτος αφού ο Jorge Martin ήταν τραυματίας σχεδόν όλη τη σεζόν, η Aprilia πήρε τη δεύτερη θέση ως Κατασκευαστής, με μεγάλη διαφορά πίσω από την 1η Ducati, για να κάνει το καλύτερο μέχρι τώρα αποτέλεσμά της στην κορυφαία κατηγορία, ενώ ο Marco Bezzecchi πήρε την 3η θέση στο πρωτάθλημα Αναβατών.

Οι Ιταλοί ήταν σάκος του μποξ μέχρι το 2021 τερματίζοντας στην τελευταία ή σε μια από τις τελευταίες θέσεις του πρωταθλήματος από το 2015. Το 2022 έγινε το "μπαμ" που τους έφερε στην 3η θέση, την οποία κατέκτησαν το 2023 και το 2024, για να ανέβουν μία ακόμη φέτος, στην πιο πειστική μέχρι τώρα εμφάνιση του Noale στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά με τους κανονισμούς να παραμένουν ίδιοι και με το 2027 να είναι "μαύρο κουτί" για όλους, η Aprilia έχει τις περισσότερες πιθανότητες να φτάσει στον στόχο της την ερχόμενη σεζόν.