MotoGP: Ανάβουν τα αίματα στη Ducati

Τα παραπονάκια του Miller
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

7/3/2019

Φέτος η Ducati έρχεται αρκετά ανανεωμένη στο πρωτάθλημα, έχοντας δύο νέους αναβάτες στις ομάδες της. Αρχικά, η εργοστασιακή ομάδα επανδρώνεται απ’ τον Dovizioso που αποτελεί τον παλαιότερο αναβάτη της και που φέτος θα έχει για team mate τον συμπατριώτη του Danilo Petrucci. Στην πέρα όχθη η Pramac Ducati έχει για αναβάτες τον περσινό πρωταθλητή της Moto2, τον Francesco Bagnaia όπου κάνει το ντεμπούτο του στη μεγάλη κατηγορία, έχοντας ήδη συγκεντρώσει την προσοχή πάνω του με τις επιδόσεις του στις επίσημες δοκιμές της Sepang. Ο Jack Miller συμπληρώνει την ομάδα, έχοντας περισσότερη εμπειρία στις μοτοσυκλέτες της Ducati, καθώς διανύει τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πάνω στη σέλα της Desmosedici.

Οι αναβάτες των δύο ομάδων, καθώς και ο Michelle Pirro που είναι ο αναβάτης εξέλιξης των Desmosedici, δοκιμάζουν νέα εξαρτήματα που θέλει να ελέγξει η Ducati, συνδράμοντας στην βελτίωση των μοτοσυκλετών της. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών φέτος, τόσο στην Sepang όσο και στο Qatar, αυτό που έγινε αντιληπτό ήταν πως ο Dovizioso δεν είχε τόσο ενεργό ρόλο στη δοκιμή των νέων εξαρτημάτων. Για την ακρίβεια δοκίμασε ορισμένα πράγματα εκ των οποίων τα είχαν δοκιμάσει πρώτα ο Pirro και οι υπόλοιποι αναβάτες των ομάδων.

Ο Petrucci απ’ την πλευρά του, όπως είχε αναφέρει κατά την παρουσίαση της ομάδας, ενστερνίζεται το ρόλο του που είναι να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις απ’ τον Dovi και να τον βοηθήσει όπως μπορεί ούτως ώστε να νικήσει τον Marquez, ενώ παράλληλα  συνδράμει στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Ο Miller που βρίσκεται στην δορυφορική ομάδα, εκτελεί τον ίδιο ρόλο όσον αφορά την εξέλιξη των Desmosedici καθώς δοκίμασε κι αυτός με την σειρά του μια μεγάλη γκάμα εξαρτημάτων στις δοκιμές που έγιναν. Όμως το πρόβλημα του Miller όπως δήλωσε, είναι ότι θεωρεί πως η Ducati χρησιμοποιεί αυτόν και τον Petrucci ως πειραματόζωα για την δοκιμή νέων εξαρτημάτων, σε αντίθεση με τον Dovi που κάνει το ίδιο πράγμα αλλά σε μικρότερο βαθμόΟ Petrucci απ’ την πλευρά του δεν αισθάνεται υπονομευμένος απ’ το όλο θέμα, αλλά αντιθέτως είναι πολύ χαρούμενος που βρίσκεται στην ομάδα και βοηθά στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας, ενώ μάλιστα αγόρασε και σπίτι δίπλα απ’ την κατοικία του Dovizioso ώστε να ενισχυθούν οι σχέσεις τους μέσω της κοινής τους προπόνησης. Όμως δεν τάσονται όλοι οι αναβάτες υπέρ της άποψης του Petrucci, όπως επιβεβαιώνει η δήλωση του Miller.

Ειδικότερα ο Αυστραλός αναβάτης εξέφρασε τα παράπονά του λέγοντας: “Χρησιμοποιούν εμένα και τον Danilo ως τους συνδετικούς κρίκους μεταξύ της ομάδας των αναβατών εξέλιξης και του κύριου αναβάτη της Ducati που είναι ο Dovizioso. Ο οποίος μπορεί να μας χρησιμοποιήσει για να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα σε διαφορετικές συνθήκες αντί να το κάνει ο αναβάτης εξέλιξης.” Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο πως ο Miller χρησιμοποιεί την ίδια έκδοση της μοτοσυκλέτας που έχουν οι εργοστασιακοί αναβάτες της Ducati και πως στο παρελθόν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με το γεγονός, καθώς οι διαφορές της GP17 με την GP19 είναι τόσο μεγάλες, που είχε αναφέρει ότι είναι σαν να οδηγείς δύο μοτοσυκλέτες προερχόμενες από διαφορετικές εταιρείες. Συνέχισε τα καυστικά του σχόλια σχετικά με τον τρόπο που λειτουργεί η Ducati λέγοντας: “Υπάρχει μια πολύ στενή σχέση μεταξύ του Pirro εμού και του Petrucci. Πρώτα, ο Pirro δοκιμάζει τα νέα εξαρτήματα κι έπειτα τα στέλνουν σ’ μένα και τον Petrucci που είμαστε οι αμέσως επόμενοι που θα αποφανθούν αν βελτιώνουν της μοτοσυκλέτα ή όχι. Και στο τέλος τα εγκαθιστούν στις μοτοσυκλέτες της εργοστασιακής ομάδας.”

Τα πράγματα στη Ducati φαινόντουσαν πως έβαιναν πολύ καλά, έχοντας ήπιους ρυθμούς, όμως πριν καλά καλά ξεκινήσει το πρωτάθλημα δείχνουν πως θα υπάρξουν “ενδοοικογενειακές” διαμάχες. Όπως φαίνεται ο ρόλος που έχει ανατεθεί στον Miller δεν του αρέσει ιδιαίτερα, παρά το γεγονός πως είναι πολύ σημαντικός και του δίνει αξία έχοντας ενεργό ρόλο στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Το θέμα είναι πώς θα κινηθούν τα πράγματα κατά την διάρκεια του πρωταθλήματος και πόσο θα κρατήσει η ηρεμία στα pits της Ducati.

Ετικέτες

MotoGP, Brno Test: Πρώτες φωτογραφίες και χρόνοι για τα πρωτότυπα 850 κυβικών [Photos]

Οι μόνιμοι αναβάτες είχαν την πρώτη τους επαφή με τις μοτοσυκλέτες που θα αγωνίζονται του χρόνου και τα νέα λάστιχα της Pirelli
marquez
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Αμέσως μετά τον Κυριακάτικο αγώνα της Τσεχίας, μερικοί αναβάτες είχαν χτες την ευκαιρία να μπουν ξανά στην πίστα, για πρώτη φορά όμως με τις μοτοσυκλέτες των 850 κυβικών και με ελαστικά Pirelli, με τα οποία θα διεξάγεται το πρωτάθλημα από το 2027.

Χτες λοιπόν, Marc Marquez, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Toprak Razgatlioglu, όπως και άλλοι αναβάτες του MotoGP δοκίμασαν στο Brno τον συνδυασμό των νέων μοτοσυκλετών των 850 κυβικών με ελαστικά Pirelli. Η δοκιμή ήταν πολύ σημαντική, καθώς αποτελούσε την πρώτη επαφή των μόνιμων αναβατών με τα νέα σύνολα που θα τρέχουν στο MotoGP από την επόμενη σεζόν. Στην δοκιμή συμμετείχαν βέβαια και τρέχουσες μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών με τροποποιήσεις βάσει των επερχόμενων αλλαγών.

Marco Bezzecchi
Marco Bezzecchi

Για τη Ducati συμμετείχαν οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer, για την Aprilia οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez. Οι Joan Mir και Luca Marini οδήγησαν για τη Honda. Για τη Yamaha, οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez μάζεψαν σημαντικά δεδομένα. Η KTM συμμετείχε με τους Pedro Acosta, Dani Pedrosa και Pol Espargaro.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν κεκλεισμένων των θυρών, όμως μερικές φωτογραφίες διέρρευσαν στον διεθνή Τύπο και με τη σειρά μας σας τις παρουσιάζουμε.

Σύμφωνα με πληροφορίες σημειώθηκαν και πτώσεις, με τον Marc Marquez να είναι ένας από τους αναβάτες που έπεσαν, ενώ όλοι είχαν και την ευκαιρία να εξασκηθούν σε εκκινήσεις χωρίς συσκευές ρύθμισης ύψους - κάτι που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν άμεσα, από τον επόμενο αγώνα.

Toprak Razgatlioglu
Toprak Razgatlioglu

Οι χρόνοι που σημειώθηκαν στη δοκιμή δεν έχουν ανακοινωθεί, έτσι ό,τι γνωρίζουμε προέρχεται από φήμες που έχουν κυκλοφορήσει και, σύμφωνα με αυτές, ο Marco Bezzecchi είχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο στο 1:53.9, ενώ περίπου τον ίδιο χρόνο έγραψε και ο Raul Fernandez.

Σύμφωνα με τις ίδιες ανεπίσημες πληροφορίες, o Aldeguer είχε τον επόμενο ταχύτερο χρόνο με 1:54.0 και ακολούθησαν οι Razgatlioglu με 1:54.2 και Acosta με 1:54.3, ενώ ο Marc Marquez σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο στο 1:54.4.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο χρόνος της pole position του Ai Ogura (Aprilia) το Σαββατοκύριακο του αγώνα ήταν 1:51:139, ενώ τον ταχύτερο γύρο αγώνα είχε κάνει ο Fabio Di Giannantonio (Ducati) με 1:53:122. Βλέπουμε δηλαδή ότι αν και ακόμα οι μοτοσυκλέτες είναι σε πρώιμο στάδιο και οι αναβάτες είχαν και την πρώτη τους επαφή με τα ελαστικά Pirelli, οι χρόνοι είναι σε αρκετά καλό επίπεδο.

Οι πέντε κατασκευαστές μπόρεσαν να συγκεντρώσουν σημαντικές εμπειρίες και κυρίως δεδομένα κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Brno. Οι επόμενες δοκιμές με τα πρωτότυπα των 850 κυβικών αναμένεται να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο στην πίστα Red Bull Ring - Spielberg στην Αυστρία, τις ημέρες μετά τον αγώνα (18-20/9).