MotoGP Αυστρία: Ψύχραιμος Vinales, έξαλλος Rossi, καυστικός Morbidelli απολογητικός ο Zarco – Όλες οι δηλώσεις για το ατύχημα

Παρασκήνιο με συναντήσεις
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/8/2020

Εξαιρετικά ψύχραιμος ήταν ο Vinales για το δραματικό ατύχημα στον πρώτο από τους δύο διαδοχικούς αγώνες της Αυστρίας, καθώς δεν είχε δει ποτέ την μοτοσυκλέτα να περνά ξυστά από το κεφάλι του! Σήκωσε τα χέρια για να μην τον χτυπήσουν τα θραύσματα και άνοιξε αμέσως το γκάζι να φύγει, για να μην τον περάσει ο Rossi. Εκείνη την στιγμή δεν είχε καταλάβει τίποτα. Όπως και ο περισσότερος κόσμος για την δική του περίπτωςη!

Είχαμε γράψει από την περιγραφή του αγώνα πως η Yamaha είναι πολύ τυχερή που δεν έχει ΔΥΟ αναβάτες σοβαρά τραυματίες. Ωστόσο το βάρος των αντιδράσεων του κοινού αμέσως μετά έπεσε κυρίως στον Rossi, καθώς οι κάμερες του Rossi είναι εκείνες που έδειχναν τι συνέβη και μόνο μία κάμερα ασφαλείας είχε πιάσει την μοτοσυκλέτα του Zarco να περνά πάνω και ξυστά από το κεφάλι του Vinales. Αυτές οι εικόνες όμως θα κυκλοφορούσαν πολύ αργότερα, το γενικό πλάνο στην αρχή έδειχνε πως η μοτοσυκλέτα του Zarco πέρασε ανάμεσα στους δύο και κινδύνεψαν και οι δύο, το πόσο κοντά πέρασε από το κεφάλι του Vinales φάνηκε αργότερα. Τότε είδε και ο ίδιος ο Vinales πόσο κοντά στο ατύχημα είχε φτάσει. Τότε μπόρεσαν να μιλήσουν και οι μαχητές του πληκτρολογίου για τον Vinales, αργά το βράδυ που άρχισαν να κυκλοφορούν τα πλάνα από την κάμερα ασφαλείας και να αναρωτούνται γιατί οι περισσότεροι μιλάνε μόνο για τον Rossi. Η αντίδραση του κόσμου όμως ήταν φυσιολογική με βάση τις εικόνες που διακινούνταν, και οι εικόνες του Rossi ήταν άμεσα διαθέσιμες καθώς τόσο η πίσω κάμερα του Vinales όσο και η εμπρός κάμερα του Rossi μαζί με την κάμερα του σκηνοθέτη, είχαν αποθανατίσει καλύτερα την δική του οπτική.

Η δύναμη της εικόνας οδήγησε σε αντιδράσεις και πάντα με βάση το γεγονός πως κανείς δεν είχε τραυματιστεί, άρα όλοι μπορούσαν να δείχνουν αυτές τις εικόνες εκ του ασφαλούς. Ο ίδιος ο Rossi αντέδρασε πολύ περισσότερο από τον Vinales κι αυτό γιατί είχε καλύτερη εικόνα του τι συνέβη με την μοτοσυκλέτα του Morbidelli να περνά εκατοστά από μπροστά του και του Zarco ελάχιστα μέτρα.

Ο Vinales δεν κατάλαβε πως ήταν εξαιρετικά τυχερός παρά μόνο αρκετά αργότερα κι ενώ κουβαλούσε την απογοήτευση της απόδοσης για την δεύτερη εκκίνηση. Το γεγονός της καθυστέρησης της εικόνας, όπως και των προβλημάτων που τον άφησαν να οδηγεί τελευταίος, έκαμψαν τις αντιδράσεις του. Αυτό που τον έκαιγε ήταν η απόδοση της Yamaha: «Μόνο στις επαναλήψεις είδα πόσο κοντά πέρασε η μοτοσυκλέτα, σήκωσα απλά τα χέρια για να αποφύγω τα κομμάτια που είδα να έρχονται επάνω μου αλλά κατευθείαν άρχισα να πιέζω για να μην με περάσει ο Rossi. Ξέρουμε όλοι πόσο μεγάλα ρίσκα έχουμε δεν χρειάζεται να το μεγεθυνθούμε και δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο για το συγκεκριμένο σκηνικό. (ψύχραιμος πολύ). Υπάρχουν άλλα προβλήματα καθώς για δύο συνεχόμενους αγώνες αντιμετωπίζω θέματα με την μοτοσυκλέτα. Έχω τον ρυθμό να παλέψω με το βάθρο αλλά δεν μπορώ να αγωνιστώ για τον τίτλο με αυτές τις συνθήκες. Δίνω τον καλύτερο εαυτό μου αλλά δεν μπορώ να ανταγωνιστώ τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες. Είναι εκνευριστικό, στις ευθείες απλά δεν μπορούμε να πάμε όπως οι άλλοι. Είναι συνέχεια η ίδια ιστορία, μόνο για ένα γύρο στις δοκιμές κατάταξης είδα τις δυνατότητες μου!».

Ο Vinales εξήγησε επίσης πως το πρόβλημα τελικά ήταν αυτό που αναφέραμε, με τον συμπλέκτη, και ήταν έτοιμος να εγκαταλείψει, αλλά βελτιώθηκε η κατάσταση και συνέχισε. Έχει πάψει να σκέφτεται το πρωτάθλημα γιατί σε κάθε αγώνα κάτι θα του συμβεί, όπως λέει...

Ο Rossi από την άλλη ήταν επικεντρωμένος σε αυτά που έγιναν στο ατύχημα. Ιδιαίτερα από την στιγμή που είχε άμεση επίγνωση από το τι γλίτωσε! Η μοτοσυκλέτα του Morbidelli έξυσε την ζελατίνα του και γέμισε λάδια την μοτοσυκλέτα του. Μίλησε πολλές φορές στις κάμερες και πρώτα στους Ιταλούς που είπε και τα χειρότερα για τον Zarco. Εν συντομία πως αυτό που έκανε ο Γάλλος ήταν εσκεμμένο, γιατί η Yamaha είναι καλύτερη στα φρένα και δεν ήθελε να τον περάσει, για αυτό φρέναρε μπροστά στον Morbidelli. Πως στον προηγούμενο αγώνα κατέστρεψε την προσπάθεια του Pol ενώ μπορούσε να το αποφύγει δίνοντας ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ και στην συγκεκριμένη περίπτωση. Κάλεσε μάλιστα την Dorna να πάρει μέτρα για να τον περιορίσει.

Ταυτόχρονα ο Morbidelli έκανε δηλώσεις χαρακτηρίζοντας «σχεδόν δολοφονική» την οδήγηση του Zarco και απέδωσε σκοπιμότητα στο άνοιγμα γραμμής με στόχο να τον κόψει στα φρένα. Όταν ο προπορευόμενος σου κόβει τον αέρα και ταυτόχρονα πατά φρένο, οι δυνατότητες που έχεις να αντιδράσεις είναι πολύ μικρές. Κι αν αυτά τα κάνει ακριβώς μπροστά σου, ενώ σας χωρίζουν μερικά μέτρα τότε πρακτικά κανείς δεν μπορεί να αντιδράσει. Και χωρίς φρένα, μόνο από το slipstreaming είναι δύσκολο να αποφύγεις κάποιον που αφήνει το γκάζι τόσο κοντά μπροστά σου, πόσο μάλλον όταν πατά και φρένο στα 300 χιλιόμετρα. Όταν τα κάνει όλα αυτά εσκεμμένα όμως είναι «σχεδόν δολοφόνος».

Μετά από αυτές τις πρώτες δηλώσεις, ο Zarco ανέβαλλε κάθε δική του δήλωση και προσπάθησε να συναντηθεί και με τους δύο. Κατάφερε να έχει δέκα λεπτά με τον Rossi όπου του εξήγησε πως δεν είχε κανένα στόχο όταν άνοιγε γραμμή, ακριβώς γιατί κανείς δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από κάτι τέτοιο και θα καταστρεφόταν και ο δικός του αγώνας, όπως και έγινε. Ζήτησε συγνώμη για το αγωνιστικό αυτό συμβάν και να μην γίνονται τέτοιες δηλώσεις. Δήλωσε ευχαριστημένος από την συνάντηση με τον Rossi, είπε πως του ζήτησε να είναι προσεκτικός και του επανέλαβε πως το ίδιο θέλει κι εκείνος και πώς δεν κόβει γραμμές άλλων με δόλο. Θεωρεί πως έγινε μία ειλικρινή, ιδιωτική συζήτηση. Με τον Morbidelli δεν κατάφερε να συναντηθεί, οι μόνες στιγμές ήταν στο εξεταστήριο που του ευχήθηκε καλή ανάρρωση. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει…

Στον επόμενο κύκλο δηλώσεων στην βρετανική τηλεόραση, ο Rossi τόνισε πως ήταν η τρομακτικότερη στιγμή της καριέρας του, και η καριέρα του είναι πολύ μεγάλη οπότε καταλαβαίνουμε όλοι την βαρύτητα αυτής της δήλωσης. Η εικόνα μίας μοτοσυκλέτας που εκτοξεύεται με τριακόσια χιλιόμετρα πάνω του, δεν είναι κάτι που θα το ξεπεράσει εύκολα.

Είπε πως οι μοτοσυκλέτες είναι κανονικές οβίδες σε αυτά τα χιλιόμετρα και πως τα πράγματα στα GP έχουν αλλάξει και είναι όλοι πολύ επιθετικοί ξεκινώντας από την Moto3. Επιβεβαίωσε την συνάντηση με τον Zarco και όλα όσα ειπώθηκαν λέγοντας πως ακόμη κι αν δεν υπήρχε δόλος, εκείνο που θα έπρεπε να υπάρχει είναι η σκέψη για την συνέπεια μίας τέτοιας πράξης. Τρόμαξε πάρα πολύ και αισθάνθηκε την ανάγκη να προσευχηθεί σε όποια δύναμη ορίζει τις τύχες του κόσμου, και πρέπει αυτό να είναι ένα παράδειγμα για να αλλάξουν πράγματα στο μέλλον. Ήταν πολύ δύσκολο να συγκεντρωθεί ξανά στον αγώνα για την δεύτερη εκκίνηση. Μίλησε με τους δικούς του ανθρώπους που έβλεπαν ζωντανά όλα όσα συνέβησαν και έπρεπε να καλμάρει και εκείνους…

Τόνισε πως υπάρχει πολύ πίεση στους αναβάτες γιατί είναι μία ζορισμένη σεζόν με κοντινούς αγώνες, -δεν το είπε αλλά το εννόησε σε άλλο σημείο- πως λείπει και κάποιος παραδοσιακός πρωταγωνιστής και όλοι αισθάνονται πως πρέπει να υπερβάλλουν σε αυτή την χρονική συγκυρία, αλλά πρέπει να θυμούνται πως το ίδιο το άθλημα είναι επικίνδυνο. Δεν χρειάζεται να το κάνουμε περισσότερο με το να είμαστε απερίσκεπτοι.

Ερωτώμενος αν περιμένει μέτρα κατά του Zarco είπε πως δεν μπορεί να είναι σίγουρος αλλά σε αυτό το σημείο έδειξε πως πιστεύει την εξήγηση του Γάλλου, διότι τόνισε πως του ορκίστηκε πως δεν υπήρχε σκοπιμότητα. Το γεγονός παραμένει όμως, συνέχισε, πως αιτία για όλα όσα έγιναν, είναι η αλλαγή στην γραμμή που έκανε.

Ο Rossi τόνισε στο τέλος πως είναι μία δύσκολη πίστα για την Yamaha γιατί της λείπει η τελική ταχύτητα και τα πράγματα έχουν χειροτερέψει ακόμη περισσότερο. Ωστόσο εξακολουθεί να είναι εκείνος που έχει την καλύτερη επίδοση με την εργοστασιακή μοτοσυκλέτα για αυτό και τον ρώτησαν αν υπάρχει περίπτωση να παραμείνει και να μην πάει στην Petronas. Αυτό που είπε έχει την δική του αξία: «Στεναχωριέμαι που φεύγω, θα ήταν ευκολότερα τα πράγματα αν έμενα αλλά προσπαθώ να φτιάξω μία κορυφαία τεχνική ομάδα, σαν εργοστασιακή. Ωστόσο πιστεύω πως όλα έχουν δρομολογηθεί και είναι δύσκολο να αλλάξουν. Ποιος ξέρει, ίσως αν κερδίσω την επόμενη Κυριακή…!».

Ετικέτες

MotoGP ΗΠΑ: Απόλυτη κυριαρχία Bezzecchi με Aprilia στο 1-2

Ρεκόρ συνεχόμενων γύρων και ρεκόρ συνεχόμενων αγώνων
MotoGP ΗΠΑ: Απόλυτη κυριαρχία Bezzecchi με Aprilia στο 1-2
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/3/2026

Με μία φανταστική εκκίνηση ο Bezzecchi παίρνει την εξωτερική και καταφέρνει να στρίψει δεύτερος πίσω από τον Bagnaia κερδίζοντας θέσεις. Πίσω του ο Martin ακολουθούμενος από τον Marc Marquez που έχει καταφέρει να περάσει την νέμεση των τελευταίων δύο αγώνων, τον Di Giannantonio που εχθές τον προειδοποίησε σε ήρεμο τόνο, να έχει τα μάτια του ανοικτά.

Ο Bagnaia γράφει τις πρώτες στροφές στην 6η θέση έχοντας πίσω του τον Mir, τον άρχοντα των DNF. Δεν είμαστε σκληροί με τον Mir, μένουμε μόνο στα γεγονότα τα οποία του δίνουν το ρεκόρ πτώσεων. Ένα ρεκόρ από το οποίο δεν λέει να ξεφύγει. Σε 53 αγώνες έχει 37 πτώσεις, αλίμονο, δεν σταμάτησε ούτε και σήμερα να τις αυξάνει.

Ο πρώτος γύρος είναι σημαντικό για τον Bezzecchi να κλείσει περνώντας τον Acosta. Αν το καταφέρει τότε σπάει το ρεκόρ του Lorenzo για συνεχόμενους γύρους στην πρώτη θέση, ένα ρεκόρ το οποίο δεν προσμετρά τους αγώνες Sprint, όπου εχθές ο Bezzecchi έπεσε από δικό του λάθος.

Βλέποντας τον Acosta να ανοίγει ελάχιστα στην έξοδο πριν την ευθεία, ο Bezzecchi ορμά στην αγωνιστική γραμμή εκεί ακριβώς που ο Acosta επέστρεφε. Οι δυο τους ακουμπούν σε ένα καθαρά αγωνιστικό συμβάν που αφήνει την αεροτομή της Aprilia πληγωμένη χωρίς άλλη όμως επίδραση, ακόμη και για τους πίσω που πατούν τα κομμάτια.

Στο μεταξύ ο Marc Marquez δεν έχει τον ρυθμό της πρώτης τριάδας και σχηματίζει μία τετράδα που όλοι μαζί παλεύουν για την 4η θέση με πρώτο από όλους τον Di Giannantonio που βλέπει την κατάλληλη ευκαιρία να παραδώσει μαθήματα.

Με πολύ όμορφο τρόπο περνά τον Marc Marquez από την εσωτερική και αμέσως μετά επίθεση στον Marc κάνει και ο Bagnaia.

Ο Zarco σημειώνει πτώση όσο οι τρεις πρώτοι ξεχωρίζουν και είναι πίσω που η μάχη έχει περισσότερη ένταση, μέχρι ο Marc Marquez να χάσει θέση και από τον Mir και έπειτα να εκτελέσει την ποινή μακρύτερου γύρου καταλήγοντας 11ος.

Στο μεταξύ μακρύτερο γύρο θα πρέπει να εκτελέσει και ο Mir γιατί έκανε μία έξοδο όπου εκεί βρήκε άσφαλτο αντί για αμμοπαγίδα και ξανά μπαίνοντας στην πίστα δεν έδωσε την θέση του. Το αναπόφευκτο θα ερχόταν μόλις πήγαινε να εκτελέσει την ποινή, καθώς εκεί ακριβώς έπεσε κιόλας.

Η μάχη Marc Marquez και Di Giannantonio δεν κράτησε πολύ, με τον Marc Marquez να πηγαίνει πίσω, ένα άλλο όνομα φαινόταν να ανεβαίνει σταθερά, του Ai Ogura που σταδιακά ανέβαινε σε ρυθμό, μέχρι να προσπεράσει τον Alex Marquez με μαεστρία.

Στον 7ο γύρο ο Martin παραλίγο να πέσει προσπαθώντας να επιτεθεί στον Acosta, με τον ίδιο τρόπο που εχθές πέρασε τον Bagnaia και παρόμοια με τον τρόπο που έπεσε ο Marc Marquez στον αγώνα sprint.

Στον 8ο και 9ο γύρο ο Ai Ogura δίνει τον καλύτερο του εαυτό και φτάνει πίσω από τον Bagnaia. Στον 13ο όμως κάνει κάτι καταπληκτικό, περνά και τον Di Giannantonio.

Έναν γύρο μετά ο Martin καταφέρνει να περάσει τον Acosta και από εκεί και πέρα οι δύο πρώτες θέσεις έχουν κλειδώσει, γιατί χτίζει σιγά – σιγά μία απόσταση από τον Acosta.

Ο Ai Ogura θα ανέβει σε ρυθμό και θα πλησιάσει την KTM με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε ολοταχώς σε έναν βάθρο μόνο με Aprilia!

Μέσα στην πίστα αυτή και γενικά στο πρωτάθλημα έτσι όπως ήταν τα προηγούμενα χρόνια, το να μην υπάρχει Ducati στο βάθρο, μοιάζει περίεργο, παρόλο που στους πέντε τελευταίους αγώνες, είναι η Aprilia και ο Bezzecchi που κερδίζουν σταθερά.

Στον 15ο γύρο ο Marc Marquez κάνει επιθετική κίνηση στον αδερφό του Alex και αμέσως ξεκινά μία μάχη με τον Bastianini.

Έκει ακριβώς σπάει και το σασμάν του Ai Ogura που εγκαταλείπει με δάκρυα στα μάτια, έναν πολλά υποσχόμενο αγώνα!

Πλέον η καλύτερη μάχη είναι ξανά με τον Marc Marquez που μαζί με τον Bastianini θα περάσουν και οι δύο τον Bagnaia και θα παίξουν μέχρι το τέλος.

Ο Marc Marquez έχει καλύτερο ρυθμό από τον Di Giannantonio που με την σειρά του δεν χρειάζεται να πάρει ρίσκο, ούτε υπάρχει χρόνος να ψαλιδίσει κανείς την διαφορά τους.

Με ορισμένες δυνατές στιγμές και με τον Bezzecchi και την Aprilia να κάνουν την διαφορά, ο αγώνας στις ΗΠΑ, μόνο αδιάφορος δεν ήταν, ενώ σημάδεψε και το τέλος εποχής για την πρωτοκαθεδρία της Ducati.

Η Aprilia το είχε πει, «το έχουμε βρει» εννοώντας πως πλέον έχει την ταχύτητα της Ducati. Το ρεκόρ σήμερα το αποδεικνύει, στην σύγχρονη εποχή των MotoGP δεν υπάρχει άλλος με συνεχόμενες νίκες ενώ οδηγεί κάθε έναν γύρο. Διαφορετικά είναι δέκα αγώνες το ρεκόρ συνεχόμενων νικών, χωρίς όμως να είναι πρώτος σε κάθε έναν γύρο ξεχωριστά.

Μία μεγάλη ημέρα για την Aprilia που την περίμενε εδώ και έναν χρόνο ακριβώς!

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

Διαφ.

1

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

40:50.653

25

2

89J. Martin

Aprilia Racing

+2.036

20

3

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+4.497

16

4

49F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+6.972

13

5

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

+8.100

11

6

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+8.243

10

7

73A. Marquez

BK8 Gresini Racin MotoGP

+11.253

9

8

25R. Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+13.129

8

9

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+14.471

7

10

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+14.544

6

11

54F. Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+21.063

5

12

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+22.062

4

13

11D. Moreira

Pro Honda LCR

+22.201

3

14

21F. Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racin Team

+24.371

2

15

7T. Razgatlioglu

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+25.549

1

16

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+26.309

 

17

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+27.136

 

18

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+38.701

 

Πτώσεις / Εγκαταλείψεις

 

5J. Zarco

Castrol Honda LCR

18 Laps

 
 

79A. Ogura

Trackhouse MotoP Team

15 Laps

 
 

36J. Mir

Honda HRC Castrol

5 Laps

 

 

Ετικέτες