MotoGP: Δοκιμές εξέλιξης στο Brno

Όλα όσα δοκίμασαν οι εργαστασιακές ομάδες και οι δηλώσεις των αναβατών
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/8/2018

Repsol Honda

Η εταιρία κατά τη διάρκεια των τεστ, παρείχε στον Marquez συνολικά τέσσερις μοτοσυκλέτες με σκοπό να δοκιμάσει και τα μοντέλα της έπομενης χρονιάς. Πράγμα που είχε κάνει και στο le mans νωρίτερα φέτος.

Ο Dani Pedrosa στις δηλώσεις του μετά τα δοκιμαστικά στο Brno, πιστεύει πως τα αποτέλεσμα των δοκιμών οφείλονται κυρίως στις καλύτερες συνθήκες της πίστας. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Μια ολόκληρη μέρα δοκιμών, μετά τον αγώνα στο Brno μας έδωσε την ευκαιρία να δουλέψουμε στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας και να δοκιμάσουμε να λύσουμε διάφορα προβλήματα που είχαμε αντιμετωπίσει στους προηγούμενους αγώνες. Καταφέραμε να είμαστε σταθεροί και γρήγοροι και τώρα θα δούμε αν αυτό προέκυψε από τις καλύτερες συνθήκες της πίστας ή αν προέκυψε από τις αλλαγές στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας.” Επίσης ανέφερε ότι ο επόμενος αγώνας θα φανερώσει τα πραγματικά αποτελέσματα των δοκιμών. “Το Red Bull Ring είναι μια καλή πίστα για να ελέγξουμε τα αποτελέσματα των δοκιμών, καθώς είναι μια απαιτητική πίστα για εμάς, συνεπώς το να έχουμε μια καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας εκεί είναι πολύ σημαντικό. Επίσης θα έχουμε το νέο πίσω ελαστικό της Michelin και θα δούμε πως συνεργάζεται με τη μοτοσυκλέτα. Ο καιρός κατά τη διάρκεια του αγώνα θα είναι βασικός παράγοντας.”

Ο Marquez από τη πλευρά του εστίασε περισσότερο τις δηλώσεις του, στη κατανάλωση του μπροστινού ελαστικού από τη μοτοσυκλέτα, ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν τα Honda, ενώ δεν μπήκε σε λεπτομέρειες όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες της επόμενης χρονιάς. Αρκέστηκε μόνο σε ειλικρινείς δηλώσεις όπως: “Δεν μπορώ να μιλήσω ανοικτά αλλά όπως είδατε στο γκαράζ κάποια στιγμή υπήρχαν τέσσερις μοτοσυκλέτες. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα. Στα δοκιμαστικά του le mans είχα οδηγήσει μια μαύρη μοτοσυκλέτα που είχε τον ίδιο κινητήρα και χαρακτηριστικά.” Όσον αφορά το θέμα της φθοράς του μπροστινού ελαστικού και την επίλυση του προβλήματος ανέφερε ότι: “Υπήρχαν πολλά πράγματα που δοκιμάσαμε. Ένα από αυτά το δοκίμασα στη φετινή μοτοσυκλέτα, προσπαθώντας να κατανοήσουμε τη καλύτερη διαχείριση του μπροστινού ελαστικού. Επάνω σε αυτό το τομέα δουλεύουμε. Έπειτα το δοκιμάσαμε και σε άλλη μοτοσυκλέτα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά στη γεωμετρία και πλαίσιο. Δουλέψαμε επίσης και για το μέλλον και ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε μερικά πράγματα για την υπόλοιπη σεζόν και για του χρόνου.” Η Honda έχει ξεκινήσει να δοκιμάζει τις μοτοσυκλέτες της επόμενης χρονιάς προσπαθώντας να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. “Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε για το μέλλον, καθώς χρειάζεται να κατανοήσουμε γιατί οι άλλοι κατασκευαστές μπορούν και χρησιμοποιούν πάντα μαλακότερο μπροστινό σε αντίθεση με εμάς που έχουμε πάντα σκληρό. Μερικές φορές όταν οι θερμοκρασίες είναι ψηλές δυσκολευόμαστε. Για αυτό το λόγο οδηγούσα στις 15:00 το μεσημέρι με 55 βαθμούς κελσίου στην άσφλατο της πίστας. Είναι κάτι το οποίο προσπαθούμε να κατανοήσουμε. Βασικά εστιάσαμε εκεί. Επίσης ασχοληθήκαμε με την απόκριση του γκαζιού, επειδή ακόμα υστερούμε εκεί και μπορούμε να βελτιωθούμε.” Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον επερχόμενο αγώνα στο Red Bull Ring λέγοντας: “Δεν γνωρίζω αν στην Αυστρία θα είναι θετικό το αποτέλεσμα, όμως βελτιωθήκαμε στην ταχύτητα εισόδου στη στροφή και την απόκριση του γκαζιού. Ήταν κάτι το οποίο έψαχνα, καθώς δεν οδηγούσα τελείως άνετα στο 100%, έτσι αυτή η βελτίωση ήταν θετική, όπως και η βελτίωση στα φρένα. Εδώ βελτιωθήκαμε αλλά η Αυστρία είναι μια διαφορετική πίστα και είναι πιο δύσκολο. Όμως βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.”

Movistar Yamaha

Μετά τον τραυματισμό του Maverick Vinales στον αγώνα της Τσεχίας η εταιρεία έκανε δοκιμές με τον Valentino, καθώς ο Maverick ανάρρωνε για τον επερχόμενο αγώνα. Τα αποτελέσματα των δοκιμών άφησαν ευχαριστημένο το Rossi καθώς ο καιρός ήταν με το μέρος του και μπόρεσε να εστιάσει στους τομείς που ήθελε. Συγκεκριμένα δήλωσε: “Ήταν ένα καλό τεστ επειδή είχαμε πολύ ζεστό καιρό, παρόμοιο με τον αγώνα του σαββατοκύριακου. Δουλέψαμε κυρίως στα ηλεκτρονικά για καλύτερη επιτάχυνση, στην απόκριση του γκαζιού και στη προσπάθεια διατήρησης του ελαστικού σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Βελτιώσαμε λίγο την επιτάχυνση. Βρήκαμε κάτι πολύ θετικό, αλλά δυστυχώς, δεν θα είναι έτοιμο για τον αγώνα της Αυστρίας, καθώς δεν το έχουμε ολοκληρώσει”. Επίσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών η Yamaha δοκίμασε ένα νέο αεροδυναμικό φαίρινγκ για τη μοτοσυκλέτα της. Ο σχεδιασμός του διαφοροποιείται αρκετά σε σύγκριση με το παλιό καθώς αλλάζει και το σχέδιο του μπροστινού φτερού, παρά την αισθητή διαφορά ο Rossi δήλωσε: “Επίσης δοκίμασα διαφορετικό φαίρινγκ, αλλά μου δίνει παρόμοια αίσθηση. Ακόμα δοκίμασα ένα διαφορετικό μπροστινό λάστιχο της Michelin, αλλά ειλικρινά δεν μου άρεσε πολύ”.

Ducati Team

Ο Lorenzo στα δοκιμαστικά της Τσεχίας δοκίμασε το νέο πλαίσιο της Ducati που του παρείχε από το Assen αλλά δεν το είχε χρησιμοποιήσει ως τα δοκιμαστικά. Δοκιμάζοντας το δήλωσε πως: “Επιτέλους σήμερα είχαμε τον χρόνο και τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε με ήρεμο τρόπο το πλαίσιο που ο Dovi χρησιμοποιεί από το Assen. Γενικά μου αρέσει, αλλά πιστεύω ότι μια πίστα δεν είναι αρκετή για να βγει η απόφαση ποιο πλαίσιο θα χρησιμοποιήσουμε μέχρι το τέλος της σεζόν. Έτσι θα το ξαναεπιβεβαιώσουμε την άποψη μας τη Παρασκευή στην Αυστρία, βάζοντας στη μια μοτοσυκλέτα το παλιό και στην άλλη το καινούργιο. Εδώ προτιμώ το καινούργιο. Σε γενικές γραμμές τα θετικά υπερβαίνουν των αρνητικών”. Έπειτα ανέφερε ότι μεγαλύτερο ρόλο παίζει η οικειότητα που αποκτά με τη μοτοσυκλέτα. “Περισσότερο απ’ όλα μετράει η εμπειρία που έχω με αυτή τη μοτοσυκλέτα. Η μεγαλύτερη εμπειρία σε σύγκριση με πέρυσι με καθιστά ικανό να καταλαβαίνω περισσότερα πράγματα που πέρυσι δεν μπορούσα, στον τρόπος οδήγησης της μοτοσυκλέτας ώστε να φθείρω λιγότερο τα ελαστικά και να καταβάλω λιγότερη σωματική ενέργεια. Όπως έδειξα στο Brno ήμασταν προετοιμασμένοι να επιτεθούμε επίσης στο τέλος του αγώνα και να πολεμήσουμε για τη νίκη με διαφορετική στρατηγική”.

O Andrea Dovizioso μιλώντας για το πλαίσιο ανέφερε: “Όπως πάντα υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Όπως είδατε η μοτοσυκλέτα μου στους τελευταίους πέντε γύρους στο Brno, ήταν αρκετά ασταθής. Ενώ το παλιό πλαίσιο ήταν περισσότερο σταθερό και σήμερα το επιβεβαιώσαμε αυτό, πράγμα καλό για εμάς”. Δεν παρέλειψε να σχολιάσει τη σημαντικότητα της νίκης του και της Ducati στο Brno λέγοντας: “Ήταν ένας πραγματικά πολύ σημαντικός αγώνας. Μου άρεσε πάρα πολύ για πολλούς λόγους. Από την αρχή ως το τέλος πάλευα με τρείς αναβάτες και στο τέλος τους νίκησα. Αναφέρομαι στον Valentino, στο Marc και τον Jorge. Ήταν πολύ καλό και σημαντικό για εμάς που πήραμε τη νίκη στο Brno. Πιστεύω κάναμε ένα καλό βήμα σχετικά με τον τρόπο οδήγησης μου της μοτοσυκλέτας. Το ένα σημείο είναι αυτό, το άλλο είναι ότι καταλάβαμε κάτι που θα μας βοηθήσει να την ελέγχουμε σε κάθε πίστα”.

Ετικέτες

Jorge Martin: Ιστορική η επιστροφή του Marc Marquez είναι “μεγάλο παράδειγμα"

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής παραδέχεται ότι ο Marquez προσφέρει και στον ίδιο έμπνευση μετά τους τραυματισμούς του
MotoGP Martin on Marquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/9/2025

Ο Jorge Martin χαρακτηρίζει την επιστροφή του Marc Marquez στο MotoGP ως "μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία του αθλητισμού", τονίζοντας ότι αποτελεί "ένα μεγάλο παράδειγμα" μετά τις δικές του περιπέτειες

Με τον Marc Marquez στο τέλος της περασμένης σεζόν να επιλέγεται για να πλαισιώσει τον Francesco Bagnaia στη Ducati Lenovo, ο Martin μετακόμισε από την Pramac στην Aprilia, κουβαλώντας μαζί το #1 ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Ωστόσο, η υπεράσπιση του τίτλου του τελείωσε προτού καν αρχίσει, αφού τραυματισμοί τον άφησαν εκτός τόσο από τις χειμερινές δοκιμές όσο και από δέκα από τους έντεκα πρώτους αγώνες.

Ο Ισπανός αποκάλυψε αργότερα ότι στον τραυματισμό του στο Κατάρ φοβήθηκε ακόμα και για τη ζωή του, ενώ στη συνέχεια μπλέχτηκε σε εξωδικαστική διαμάχη σε σχέση με το συμβόλαιο του με την Aprilia για το 2026.

Πλέον ξανά σε φόρμα και δεσμευμένος με την Aprilia, ο Martin δηλώνει ότι αντλεί έμπνευση από τον Marquez, ο οποίος βρίσκεται μια ανάσα από τον πρώτο του τίτλο μετά το 2019, έχοντας ξεπεράσει χρόνια προβλημάτων με χειρουργεία και επεισόδια διπλωπίας.

"Σίγουρα, είναι μία από τις μεγαλύτερες επιστροφές στην ιστορία του αθλητισμού," είπε ο Martin στο motogp.com. "Για μένα, πρέπει να πω ότι είναι ένα μεγάλο παράδειγμα.

Γιατί προερχόμενος από τη δική μου εμπειρία, να είσαι πρωταθλητής και μετά να τραυματίζεσαι, πιστεύω ότι έχοντας το παράδειγμά του μπορώ κι εγώ να επιστρέψω στις νίκες.

Είναι μια ιστορική σεζόν, οπότε συγχαρητήρια στον Marc."

Το "μεγάλο βήμα" του Martin στο Misano

Ο Martin παραμένει σε αναζήτηση του πρώτου του βάθρου για το 2025, με καλύτερο αποτέλεσμα την τέταρτη θέση στο Balaton Park, με τον Μαδριλένο να βρίσκει σιγά-σιγά τον εαυτό του. Παρ' όλα αυτά, έφυγε από τις δοκιμές του Misano αισιόδοξος, χάρη σε πρόοδο που σημειώθηκε με νέα θέση χειριστηρίων.

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι υπάρχει ακόμα δρόμος προτού μπορέσει να μπει στη μάχη με τον teammate του Marco Bezzecchi για νίκες με την RS-GP.

"Στις δοκιμές κάναμε ένα μεγάλο βήμα όσον αφορά την απόδοση και επίσης νιώθω πολύ πιο άνετα με τη μοτοσυκλέτα," εξήγησε. "Οπότε, ας δούμε αν αυτή η δουλειά θα αποδώσει εδώ.

Σίγουρα, είναι ακόμα ένα μεγάλο ταξίδι μέχρι να επιστρέψουμε στις νίκες, αλλά πιστεύω ότι μπορεί να είναι ένας καλός αγώνας. Όχι μόνο αυτός, αλλά και οι επόμενοι αγώνες μπορούν να είναι πραγματικά πολύ καλοί για μένα."