MotoGP: Domenicali για Lorenzo-«Χαίρομαι που τελικά ταιριάξαμε, έστω και την ύστατη στιγμή»

Δεύτερες σκέψεις από την μεριά της Ducati
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/6/2018

Εμφανή αλλαγή στην αντιμετώπιση του Lorenzo από τον CEO της Ducati, Caudio Domenicali, μετά και την δεύτερη συνεχόμενη –και εντυπωσιακή- νίκη του Ισπανού στην Βαρκελώνη. Μιλώντας εχθές στο μικρόφωνο του Sky Sport ο κύριος Domenicali είπε χαρακτηριστικά πως τελικά «έλυσαν την εξίσωση» και συνέχισε: «Θα ήταν πολύ πιο άσχημο για όλους μας και για την εικόνα της Ducati κυρίως, αν όλη αυτή η πορεία του Lorenzo τελείωνε χωρίς να είναι ανταγωνιστικός με την μοτοσυκλέτα μας. Οπότε είμαι πολύ χαρούμενος με τις λύσεις που καταφέραμε και βρήκαμε και που πιστεύω πως μας έχουν δώσει μία καλή βάση και για τους αγώνες στο μέλλον, ως σύνολο».

«Τώρα έχουμε δύο αναβάτες που εξίσου μπορούν να κυνηγήσουν το πρωτάθλημα –μιλά ως θέση στο βάθρο, όχι βαθμολογικά. Αυτό μας δημιουργεί φυσικά αντικρουόμενα συναισθήματα καθώς από την μία λυπούμαστε γιατί στο τέλος της σεζόν ο Lorenzo θα φύγει, από την άλλη είμαστε εξίσου χαρούμενοι που επιτέλους καταφέραμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για τον Lorenzo ώστε να μπορεί να κερδίσει. Αυτό όμως που μου δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση, είναι πως για τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια λέγεται πως η μοτοσυκλέτα μας μπορούσε να κερδίσει μονάχα με έναν αναβάτη και τώρα αυτό αλλάζει! Αυτή η εντύπωση που περιφέρεται στο κοινό θα πάψει να ακούγεται και ο κόσμος θα αντιληφθεί πως η ομάδα μας είναι εξαιρετικά δυνατή και μπορεί να δώσει τις κατάλληλες λύσεις. Θεωρώ πως το σπουδαιότερο κέρδος είναι να έχουμε μία ισορροπημένη ομάδα που μας δίνει μία εξίσου ισορροπημένη μοτοσυκλέτα, το μόνο που χρειάζεσαι για να ποντάρεις με ασφάλεια σε ένα νικηφόρο μέλλον».

Το είχαμε πει πέρσι τον Νοέμβριο, πως η Ducati έχει δύο δρόμους μπροστά της και ο πιο δύσκολος από πλευράς διαχείρισης, είναι να προστατέψει την επένδυσή της. Και η επένδυση αυτή είναι ο Lorenzo. Έχουν δώσει πολλά χρήματα, και όχι μόνο στην αμοιβή του, αλλά και στο R&D που έπρεπε να ολοκληρώσει όλη την εξέλιξη. Το ξέρανε και οι ίδιοι πως σε μία τέτοια επένδυση συχνά το σωστό είναι να ρίξεις περισσότερο χρήμα / κόπο και χρόνο, από το να ακυρώσεις την όποια εξέλιξη. Είναι αυτές οι συγκυρίες όμως που δεν βοήθησαν. Περίμεναν και οι ίδιοι μέχρι την τελευταία στιγμή, γιατί είναι πραγματικά τελευταία στιγμή σε μία τόσο έντονη μεταγραφική περίοδο, να φτάνει το καλοκαίρι για να υπογραφούν συμβόλαια. Από την άλλη τα αποτελέσματα άργησαν να φανούν για δραματικά μικρή χρονική συγκυρία - έναν αγώνα πίσω να γινόντουσαν όλα και μπορεί να υπήρχε διαφορετική εξέλιξη. Είναι οι αντιδράσεις του κόσμου όμως, που κακώς τις ακούει η Ducati, για παράδειγμα η Honda δεν το κάνει ποτέ αυτό, είναι που ο Dovizioso απαίτησε να είναι ο πρώτος αναβάτης και πολύ καλά έκανε, και το κλίμα διαμορφώθηκε με τρόπο που έδειχνε την πόρτα στον Lorenzo, χωρίς να χρειαστεί να του το πει κάποιος.

Ουσιαστικά ο Domenicali αυτό εξηγεί, πως τελικά έλυσαν τον γρίφο της μεταξύ τους συνεργασίας στην ύστατη στιγμή, και πλέον αποκομίζουν από αυτό την πολύτιμη εμπειρία της εξέλιξης για να την εφαρμόσουν στο μέλλον… Μαζί και την εμπειρία της διαχείρισης παρόμοιων καταστάσεων…

 

Ετικέτες

MotoGP - Jorge Martin: Παραδέχεται πως είχε την χειρότερη σεζόν μετά από τίτλο στην ιστορία του αθλήματος!

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μόλις τελείωσε
martin
Από τον

Παύλο Καρατζά

26/11/2025

Ο Jorge Martin τραυματίστηκε πρωτού ξεκινήσει η σεζόν και έχασε πολλού αγώνες, έπειτα ξανά τραυματίστηκε στο Κατάρ και από εκεί που το 2024 ήταν μία ονειρική χρονιά για εκείνον, το 2025 ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης.

Ο Jorge Martin θα ήθελε να ξεχάσει την σεζόν που μας πέρασε. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024, ο οποίος μετακόμισε στην Aprilia, βίωσε την πιο σκοτεινή χρονιά της καριέρας του με μια σειρά τραυματισμών, αποτυχημένες επιστροφές και ένα ηθικό που είχε πάρει την κατιούσα.

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μας πέρασε και δήλωσε: “Ναι, χωρίς αμφιβολία. Το 2025 ήταν η χειρότερη χρονιά της αθλητικής μου καριέρας. Ήταν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά από οποιοδήποτε άλλο παγκόσμιο πρωτάθλημα σε πίστα. Η ανάρρωση από τραυματισμούς είναι πολύ πιο περίπλοκη. Να παρακολουθείς τους αγώνες από το σπίτι, να ακολουθείς το πρωτάθλημα από τον καναπέ σου... Ήταν μοναχικό και ψυχολογικά πολύ κουραστικό.

Περισσότερο από φόβο, είχα αμφιβολίες. Κάθε φορά που ξανακαθόμουν στη μοτοσυκλέτα, έπεφτα και δεν καταλάβαινα πραγματικά γιατί. Αλλά μετά την επιστροφή μου, σταδιακά βελτιώθηκα και ανέκτησα την αυτοπεποίθησή μου. Πολλοί παράγοντες συνέβαλαν σε αυτή τη σεζόν, αλλά δεν κατηγορώ τη μοτοσυκλέτα.

Είχα αμφιβολίες για την ικανότητά μου να ανακάμψω από τον τραυματισμό μου, αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω. Η αποχώρηση δεν πέρασε καν από το μυαλό μου.

Είναι αναπόφευκτο να υπάρχει ένταση. Μερικές φορές, θα προτιμούσαμε ένας αναβάτης να μην κερδίσει, για προσωπικούς λόγους... Αλλά γενικά, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτό. Και πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν έχω παρακολουθήσει πολλές αγώνες. Απλά δεν ήθελα. Χρειαζόμουν να αποσυνδεθώ από τις μοτοσυκλέτες.”

Για το θέμα με το συμβόλαιο του με την Aprilia, είπε: “Όταν είδα ότι τα πράγματα δεν βελτιώνονταν, ήθελα να τελειώσω το συντομότερο δυνατό. Αλλά τελικά, όλα τελείωσαν καλά. Καταλήξαμε σε συμφωνία και είμαι πολύ ευχαριστημένος γι' αυτό. Δεδομένης της απόδοσης της μοτοσυκλέτας, είμαι πεπεισμένος ότι πήρα τη σωστή απόφαση. Η εμπιστοσύνη στην Aprilia, παρά την χαοτική αρχή, δεν κλονίστηκε.”

Για το νούμερο ένα που μάλλον δεν του έφερε και πολύ γούρι, δήλωσε: “Φέτος, δεν με καθόρισε, γιατί δεν μπόρεσα να οδηγήσω όπως ήθελα. Ίσως τώρα θα έλεγα όχι, αλλά ελπίζω να έρθει η μέρα που θα πρέπει να πάρω αυτή την απόφαση. Νομίζω ότι προσθέτει επιπλέον πίεση, αλλά δεν είναι κατάρα. Ο Pecco κέρδισε με τον αριθμό 1.”

Και κλείνει την συνέντευξη με ένα αισιόδοξο μήνυμα “ Όλα όσα έκανα φέτος ήταν για να ξαναμπώ στο παιχνίδι