MotoGP Ducati: Δεν είμαι δοκιμαστής λέει ο Bagnaia!

Τί φταίει με την GP22
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/3/2022

Μετά από ένα μάλλον καταστροφικό πρώτο αγώνα στο Qatar, που η Ducati κέρδισε μεν, αλλά χωρίς να πάρει ούτε ένα βαθμό η εργοστασιακή ομάδα της, ο Pecco Bangaia μίλησε ανοιχτά για την ουσία του προβλήματος με τις GP22 και την λύση που συζήτησε με τον Gigi Dall’Igna. Σύμφωνα με τον Ιταλό αναβάτη, το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον ίδιο και φυσικά για τον Jack Miller είναι το γεγονός πως από την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμαστικών στη Sepang έως και τα FP4 στο Qatar, δεν οδήγησε ποτέ την ίδια μοτοσυκλέτα!

 

Ο Bangaia ισχυρίστηκε πως συνεχώς άλλαζαν εξαρτήματα, με αποτέλεσμα να μην έχει ποτέ τον απαιτούμενο χρόνο να επικεντρωθεί στην προσαρμογή της οδήγησής του στη νέα μοτοσυκλέτα. “Δεν είμαι δοκιμαστής, είμαι εδώ για να κερδίζω αγώνες. Από την αρχή της νέας σεζόν, ο Enea Bastianini με την GP21 το μόνο που είχε να κάνει είναι να βάζει βενζίνη στο ρεζερβουάρ και να οδηγεί την μοτοσυκλέτα του. Μια μοτοσυκλέτα που ήδη από το τέλος της προηγούμενης σεζόν ήταν ισορροπημένη. Εμείς από την άλλη μεριά (σ.σ. οι αναβάτες με τις GP22) μπαίναμε κάθε φορά στην πίστα με διαφορετική μοτοσυκλέτα. Ποτέ δεν είχαμε χρόνο να προσαρμόσουμε την οδήγησή μας πάνω της, διότι κάθε φορά κάτι ήταν διαφορετικό. Πέρσι είχαμε αποφασίσει από την μέση της χρονιάς να κρατήσουμε ένα βασικό set-up και να προσαρμόσω εγώ τον τρόπο που πρέπει να οδηγήσω την μοτοσυκλέτα. Φέτος δεν το κάναμε αυτό με την καινούρια μοτοσυκλέτα, οπότε στην κουβέντα που είχα με τον Gigi του ζήτησα ακριβώς αυτό.

Αν θέλεις να νικάς, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια σταθερή κατάσταση.

Δεν είμασταν έτοιμοι για τον πρώτο αγώνα και ξέραμε πως οι προσδοκίες για νίκη ήταν υπερβολικά φιλόδοξες. Ούτε τα ηλεκτρονικά είχαμε ρυθμίσει σωστά, ούτε είχαμε βρει μια καλή βάση. Όλες οι Ducati είχαμε πολύ κακή εκκίνηση και χάσαμε πολλές θέσεις, αλλά στον αγώνα ο ρυθμός μας δεν ήταν κακός, οπότε το πλάνο ήταν να μαζέψουμε όσους περισσότερους βαθμούς μπορούμε.

Καθυστέρησα λίγο την είσοδο όταν πήγα να προσπεράσω τον Jorge Martin αλλά δεν ήμουν υπερβολικός στα φρένα, οπότε ήταν παράξενο που μπλόκαρε το μπροστινό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ζητήσω συγνώμη στην Ducati, την Pramac και τον Jorge”.

 

Να θυμίσουμε πάντως, πως η Ducati πάντα είχε αυτό το “πρόβλημα” με τους αναβάτες και ίσως είναι η βασική αιτία που έχει πάρει μόνο ένα πρωτάθλημα με τον Stoner.

Από τη μια μεριά η διαρκής τεχνολογική εξέλιξη που κάνει στις μοτοσυκλέτες της την έχουν φέρει στην κορυφή της τεχνολογίας και είναι η εταιρεία που έχει παρουσιάσει όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες στα MotoGP τα τελευταία χρόνια, όμως από την άλλη μεριά είναι εξαιρετικά δύσκολο για έναν αναβάτη (και μάλιστα σε αυτό το επίπεδο ανταγωνισμού) να οδηγεί σε κάθε αγώνα μια μοτοσυκλέτα με εντελώς διαφορική συμπεριφορά.

Επίσης ο Bagnaia είχε πει πολλές φορές πέρσι, πως τα εξαιρετικά αποτελέσματα που είχε στο δεύτερο μισό της σεζόν, οφείλονταν αποκλειστικά στο γεγονός πως η Ducati σταμάτησε να αλλάζει διαρκώς εξαρτήματα στη μοτοσυκλέτα (υπήρχε και απαγόρευση εξέλιξης).

Πάντως ο Bagnaia ξεκαθαρίζει πως το πρόβλημα δεν είναι η GP22, αλλά η έλλειψη χρόνου δοκιμών και η διαδικασία εξέλιξης που έχουν κάνει έως τώρα.   

MotoGP-KTM: Ξεκίνησαν οι δοκιμές για τον κινητήρα των 850cc

Στην έδρα των Αυστριακών στο Mattighofen
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/10/2025

Η αυστριακή εταιρεία έχει ξεκινήσει τις δοκιμές του νέου κινητήρα των 850cc που έχει σχεδιαστεί με βάση τις αλλαγές στους κανονισμούς του MotoGP το 2027.

Η Red Bull KTM έχει κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα προς την επόμενη εποχή του MotoGP, δοκιμάζοντας για πρώτη φορά τον πρωτότυπο κινητήρα των 850cc στο δυναμόμετρο της έδρας της στο Mattighofen. Η δοκιμή έδωσε τις πρώτες μετρήσεις ισχύος από έναν κινητήρα κατασκευασμένο για να λειτουργεί εξ ολοκλήρου με μη ορυκτά καύσιμα — μια βασική απαίτηση των επερχόμενων στόχων του MotoGP. Αυτό αυτόματα σήμανε και την αρχή μιας νέας φάσης ανάπτυξης, καθώς η KTM προετοιμάζει την μοτοσυκλέτα της για δοκιμές στην πίστα ενόψει της σεζόν του 2027.

Από το 2027, το MotoGP θα αλλάξει σημαντικά με στόχο να κάνει τους αγώνες ασφαλέστερους, πιο βιώσιμους και πιο ανταγωνιστικούς. Ο κυβισμός των κινητήρων της μεγάλης κατηγορίας θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc για να μειωθεί η τελική ταχύτητα και τα αεροδυναμικά στοιχεία θα απλοποιηθούν, ώστε να αυξηθούν οι προσπεράσεις και ο ανταγωνισμός γενικότερα.

Τα συστήματα ρύθμισης του ύψους της μοτοσυκλέτας και τα συστήματα holeshot θα απαγορευτούν για να βελτιωθεί ο έλεγχος του αναβάτη, και όλες οι μοτοσυκλέτες θα λειτουργούν με 100% βιώσιμο καύσιμο, βελτιώνοντας τους περιβαλλοντικούς στόχους του αθλήματος. Αυτές οι αλλαγές έχουν σχεδιαστεί όχι μόνο για να περιορίσουν το κόστος και να συσχετίσουν περισσότερο τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες με αυτές του δρόμου, αλλά και για να κάνουν τους αγώνες MotoGP να επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στις δεξιότητες των αναβατών.

Pit Beirer, Διευθυντής της KTM Motorsports: “Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μπορούμε να ξεκινήσουμε το μέλλον του MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Είμαστε σε τέλειο χρονοδιάγραμμα για να έχουμε την πλήρη μοτοσυκλέτα έτοιμη και σε λειτουργία πολύ σύντομα. Έχουμε ενσωματώσει σε αυτόν τον κινητήρα όλα όσα μάθαμε τα τελευταία χρόνια συμμετοχής μας στο MotoGP και είμαι πολύ σίγουρος ότι αυτό το έργο τέχνης θα γίνει σημείο αναφοράς στις σεζόν που θα ακολουθήσουν από το 2027. Θέλω να ευχαριστήσω το εργοστάσιο και όλη την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το έργο για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν”.

 

Ετικέτες